Mahtuuko maapallo 2 litran kattilaan?

Jes 40:12

12/12-2001 oli Ristin Voitto lehdessä Taisto Vaahteran kysymys ? "Mahtuuko maapallo kahdenlitran kattilaan ? Miten on, mahtuuko ?

(Jes 40:12) Kuka on kourallaan mitannut vedet ja vaaksalla määrännyt taivaitten mitat? Kuka on kolmannesmittaan mahduttanut maan tomun, puntarilla punninnut vuoret, vaa'alla kukkulat?

kolmannesmittaan hiin mitta on 2,o24 litraa

9

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heh heh...

Tiedätkö sinä, mitä tarkoittaa 'retorinen kysymys'?

• retorinen vastaus

Etkö parempaa keksinyt?

• amadiini

kuulemma mahtuu.

Muistanet kemian tunnilta ne kuvat atomeista, jossa ydintä (protonit, neutronit jotain muuta) kiertää eri määrä elektroneja alkuaineiden mukaan.

Atomista siis lähes kaikki on ilmaa. Eli jos tämä "ilma" imetään pois ja jäisi jäljelle pelkät elektronit, neutronit, protonit muut, jäisi jäljelle tuo mainitsemasi suunnattoman painava 2 litran "möykky".

Tällaista olen siis kuullut tietävien suusta.

• olisi tiedemiehillekin tuntematonta "jotakin plasmamassaa", joka painovoimallaan imee valonkin itseensä, jonka vuoksi sitä kutsutaan "mustaksi aukoksi" sen näkymättömyyden vuoksi.

Kannattaa lisäksi huomioida, että Jesaja [40:12] on kirjannut kyseisen asian lähes kolmetuhatta vuotta sitten!

• Tiede lienee
        ekivaari kirjoitti:

olisi tiedemiehillekin tuntematonta "jotakin plasmamassaa", joka painovoimallaan imee valonkin itseensä, jonka vuoksi sitä kutsutaan "mustaksi aukoksi" sen näkymättömyyden vuoksi.

Kannattaa lisäksi huomioida, että Jesaja [40:12] on kirjannut kyseisen asian lähes kolmetuhatta vuotta sitten!

siihen alkuräjähdyksen sumeuteen plasmaansa

2 Pt 3:5-8 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta

ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.

Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".

• kristinusko sairasta
        Tiede lienee kirjoitti:

siihen alkuräjähdyksen sumeuteen plasmaansa

2 Pt 3:5-8 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta

ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.

Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".

toteutti Jesajaa:

13:11 Minä kostan maanpiirille sen pahuuden ja jumalattomille heidän pahat tekonsa; minä lopetan julkeitten kopeuden ja painan maahan väkivaltaisten ylpeyden.
        13:12 Minä teen kuolevaiset harvinaisemmiksi kuin puhdas kulta, ihmiset harvinaisemmiksi kuin Oofirin kulta.
        13:13 Sentähden minä järisytän taivaat, ja maa järkkyy paikaltansa Herran Sebaotin kiivaudesta, hänen vihansa hehkun päivänä.
        13:14 Ja niinkuin säikytetyt gasellit ja niinkuin lampaat, joilla ei ole kokoajaa, he kääntyvät kukin kansansa luo, pakenevat kukin omalle maallensa.
        13:15 Kuka ikinä tavataan, se lävistetään, kuka kiinni joutuu, se miekkaan kaatuu.
        13:16 Heidän pienet lapsensa murskataan heidän silmäinsä edessä, heidän talonsa ryöstetään, ja heidän vaimonsa raiskataan.

• kristinusko sairasta kirjoitti:

toteutti Jesajaa:

13:11 Minä kostan maanpiirille sen pahuuden ja jumalattomille heidän pahat tekonsa; minä lopetan julkeitten kopeuden ja painan maahan väkivaltaisten ylpeyden.
        13:12 Minä teen kuolevaiset harvinaisemmiksi kuin puhdas kulta, ihmiset harvinaisemmiksi kuin Oofirin kulta.
        13:13 Sentähden minä järisytän taivaat, ja maa järkkyy paikaltansa Herran Sebaotin kiivaudesta, hänen vihansa hehkun päivänä.
        13:14 Ja niinkuin säikytetyt gasellit ja niinkuin lampaat, joilla ei ole kokoajaa, he kääntyvät kukin kansansa luo, pakenevat kukin omalle maallensa.
        13:15 Kuka ikinä tavataan, se lävistetään, kuka kiinni joutuu, se miekkaan kaatuu.
        13:16 Heidän pienet lapsensa murskataan heidän silmäinsä edessä, heidän talonsa ryöstetään, ja heidän vaimonsa raiskataan.

Toi lainaus oli VANHASTA Testamentista. Ei siis liity kristinuskoon muuta kuin epäsuorasti ja esikuvallis-symboolis-vertauskuvallisesti...

; )

• ei yksikään
        kristinusko sairasta kirjoitti:

toteutti Jesajaa:

peri taivasten valtakuntaa. Kirkkoon tai mihinkään ns. kristilliseen yhteisöön kuuluminen ei tee ihmisestä uskovaa.

(Luk 16:16) Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

(Apt 2:38-42) Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.

• Tarpeeksi voimakas mustan aukon gravitaatio voi toki puristaa maapallon pesäpallon kokoiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      94
      4182
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2285
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2136
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      101
      1952
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      394
      1744
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      143
      1337
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1249
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1045
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      956
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      78
      815
    Aihe