Vapaa kuvaus

Oon onnellinen vaeltaja, käyn maailmasta parempaan.. Sitä odotellessa haluan oppia lisää Jumalasta, maailmasta, ihmisistä ja itsestäni. http://uskonelamaan.vuodatus.net/ Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

2

Kommenttia

86

  1. ..se asenne on ollut ylimielinen.

    Onneksi Timo on täällä kirjoitellut asiaa - toisin kuin eräät.
  2. Vaikka itse olenkin adventisti ja uskon edelleen adventismin tulevaisuuteen (suomessakin), niin kirjoituksessasi on mainittu tärkeitä seikkoja.

    Asioista on puhuttava rehellisesti ja keskityttävä oleelliseen eli evankeliumin eteenpäinviemiseen. Evankeliumi on vahvasti adventismissa mukana, mutta valitettavasti liikaa on kiinnitetty huomiota vähemmän oleellisiin asioihin, kuten näihin aikalaskelmiin.

    On toki ihan hienoa, että tutkitaan raamatusta erilaisia asioita ja tutkitaan profetioita ym. ym, mutta mitä hyötyä tästä kaikesta vaivannäöstä on kenellekkään jos itse evankeliumi jää vähäpätöisemmälle sijalle.

    Itse olen elänyt lapsesta asti Adventtikirkossa ja oppinut tuntemaan evankeliumin. Kun aikuisena uskaltauduin käymään muidenkin seurakuntien tilaisuuksissa, niin huomasin että sama tuttu evankeliumin sanoma sielläkin oli minua vastassa ja tuntui heti siltä, että olen kuin kotona.

    HUOM! (ERITYISESTI ADVENTISTIT) LUKEKAA TÄMÄ SEURAAVA RAAMATUNPAIKKA AJATUKSELLA LÄPI

    1. Kor. 13:1-3
    Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.

    Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.

    Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
  3. Jeesus on koko ajan ollut tosi Jumala. Enkelit on luotuja olentoja. Kutsukoon mun puolesta muut Jeesusta vaikka persläveksi (sehän on heidän oma häpeänsä), mutta Jeesuksen jumaluus ei siitä mihinkään muutu. Ylienkeli Mikael taas on joku muita ylempi enkeli, mutta ei kai sitä Jeesukseen tarvitse sotkea.

    Jeesuksen sovitustyö ristillä on täydellinen. Ei siihen tarvita muuta. Synti ja kaikki pahuus (sisältäen saatanan ja hänen enkelinsä) lopulta heitetään tuliseen järveen ja tuhotaan. Kaikki tämä tapahtuu Jeesuksen täydellisen sovitustyön tähden.

    Totta kai Jumala tuntee meistä jokaisen ja sen mitä tekoa itse kukin on. Ei siihen tarvita mitään tutkivaa tuomiota. Synti on jo ristillä voitettu ja tuomittu.

    Meillä uskovilla on raamattu ja Pyhä Henki oppaanamme. Vain niihin voimme viimekädessä turvautua. Kaikki profetiat on tutkittava raamatun valossa ja pidettävä vain se mikä on Jumalan sanan mukaista.

    Tärkein käsky on rakkauden kaksoiskäsky. Siihen sisältyy myös koko 10 käskyn laki. Tärkeintä todellakin on tulla uskoon ja seurata Jeesusta. Jumalan käskyt ovat ilmaus Jumalan rakastavasta luonteesta. Haluan päästä mahdollisimman lähelle Jumalaa ja oppia rakastamaan. Sitä minulle merkitsee käskyjen noudattaminen.

    Ruoka ym. säädökset ovat ihmisten keksimiä. Ne noudattavat niitä, jotka eivät osaa omilla aivoilla ajatella. Pyrin kylläkin syömään terveellisesti (kuten jokaisen itsestään huolta pitävän tulisikin), mutta sillä ei ole juuri mitään tekemistä Ellenin kirjoitusten kanssa. On hänen kirjoissaan hyviä vinkkejä ollut, mutta olen sitä mieltä, että kohtuus kaikessa on paras sääntö.

    Sapatti on minulle hiljentymistä ja lepäämistä varten mahdollisuuksien mukaan. Käyn Jumalanpalveluksessa mikäli en ole silloin työssä. Ei minulla liity siihen mitään sen ihmeempiä tapoja.
  4. miten niin?
  5. samaa mieltä
  6. Juudashan oli Jeesuksen vastustaja. Hän oli kuin esikuva kaikille niille pettureille, joita on seurakuntien sisällä ollut myöhemminkin ja tulee olemaan loppuun asti.