Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12429
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
mitä Raamattu opettaa. Et sinä muuten kaikessa opeta niin kuin esim. Luther opettaa. On paljon asioita, jossa opetat toisin.
Mutta Luther sanoo itse: Raamattu on ylin ohje.
27.04.2006 16:11
emmekä näkemisessä...
24. Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin.
26.04.2006 22:56
Esim. mainitsemassani kohdassa, mainitaan opetuslapset erikseen: Joh.2:12. "Sen jälkeen hän meni alas Kapernaumiin, hän ja hänen äitinsä ja veljensä ja opetuslapsensa; ja siellä he eivät viipyneet monta päivää."
Kohdassa Matt.1355, nimenomaan esim. Jeesuksen Jumalallisuutta yritetään kieltää ja tehdä tyhjäksi sillä, että hänen äitinsä on vain ihminen Marja, ja hänen veljensä vain ihmisiä myös. Näin myöskin hänen sisarensa vain ihmisiä. Kohta menettää merkityksensä, jos selittää nämä vain uskon siskoiksi ja veljiksi. Kyllä nyt täytyy olla rehellinen jos kerran uskossa on.
Matt.13:55. Eikö tämä ole se rakentajan poika? Eikö hänen äitinsä ole nimeltään Maria ja hänen veljensä Jaakob ja Joosef ja Simon ja Juudas?
56. Ja eivätkö hänen sisarensa ole kaikki meidän parissamme? Mistä sitten hänellä on tämä kaikki?"
57. Ja he loukkaantuivat häneen. Mutta Jeesus sanoi heille: "Ei ole profeetta halveksittu muualla kuin kotikaupungissaan ja kodissaan."
(Matt.27:56). Heidän joukossaan oli Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin ja Joosefin äiti, ja Sebedeuksen poikain äiti.
Luuk.1:25: ”eikä yhtynyt häneen, ennen kuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.”
Tämä on siis uskonkysymys.
26.04.2006 22:47
uskottava Raamattua kuin ihmisiä.
Nimittäin Pyhä Henki on uskovaisen kotiopettaja.
26.04.2006 22:33
kirkossani. Juuri tästä puhui paimen seurakunnassani tänään. Niinkuin Isä lähetti Jeesuksen niin Jeesuskin lähetti ja antoi omilleen vallan antaa syntejä antëeksi (Joh.20):
21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
On olemassa Pyhän Hengen virka. Siksi sanotaan, että Jumalan vanhurskaus, siirtyy uskosta uskoon, josta vanhurskas on elävä (Room.1:17).
26.04.2006 22:04
Maria oli neitsyt, kun Jeesuksen synnytti, mutta ei suinkaan Raamatun mukaan ikuinen neitsyt. Tämä on Raamatulla osoitettu ja todistettu.
26.04.2006 21:59
Lisäksi miksi Jeesus olisi sanonut ristillä apostoli Johannekselle, että tämä ottaisi Marian luokseen, jos hänellä oli siis omiakin lapsia, jotka olisivat voineet huolehtia hänestä?
Jeesuksen rakkain opetuslapsi oli Johannes. Hän jätti hänelle (apostolille), äitinsä huolehtimisen. Olen yllä ottanut monia kohtia Raamatusta siitä, kuinka Marialla oli omia lapsia. Täytyy olla epäuskoinen jos, ne selittää pois.
26.04.2006 21:57
On vedottu siihen vanhaan Raamatun kielenkäyttöön, jossa esim. veli, tarkoittaisi uskon veljeä ja sisko, uskon siskoa ym. Minusta tuo syy ei meinaa mitään, vaan asian yhteys.
Nähdäkseni kohdassa Matt.1355, nimenomaan esim. Jeesuksen Jumalallisuutta yritetään kieltää ja tehdä tyhjäksi sillä, että hänen äitinsä on vain ihminen Marja, ja hänen veljensä vain ihmisiä myös. Näin myöskin hänen sisarensa vain ihmisiä. Kohta menettää merkityksensä, jos selittää nämä vain uskon siskoiksi ja veljiksi. Kyllä nyt täytyy olla rehellinen jos kerran uskossa on.
Matt.13:55. Eikö tämä ole se rakentajan poika? Eikö hänen äitinsä ole nimeltään Maria ja hänen veljensä Jaakob ja Joosef ja Simon ja Juudas?
56. Ja eivätkö hänen sisarensa ole kaikki meidän parissamme? Mistä sitten hänellä on tämä kaikki?"
57. Ja he loukkaantuivat häneen. Mutta Jeesus sanoi heille: "Ei ole profeetta halveksittu muualla kuin kotikaupungissaan ja kodissaan."
(Matt.27:56). Heidän joukossaan oli Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin ja Joosefin äiti, ja Sebedeuksen poikain äiti.
Luuk.1:25: ”eikä yhtynyt häneen, ennen kuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.”
Esim. mainitsemassani kohdassa, mainitaan opetuslapset erikseen: Joh.2:12. "Sen jälkeen hän meni alas Kapernaumiin, hän ja hänen äitinsä ja veljensä ja opetuslapsensa; ja siellä he eivät viipyneet monta päivää."
Toistan: Myös tunnustuskirjamme s.537 (Sley 1990) sanoo ainoastaan:
"...Jo äidin kohdussa hän osoitti jumalallisen majasteettinsa siinä, että neitsyt synnytti hänet neitsyyttään menettämättä..."
Edelleen: "senjälkeen hänelle (Marialle) kyllä syntyi myös muita lapsia (näin esim. Iknatios Antiokialainen ja Justinus). Myöhemmin syntyi ajatus siitä, että Maria pysyi jatkuvasti neitsyyenä..."
Raamatussa ei ole väitettä, että Maria säilyi neitsyenä Jeesuksen syntymän jälkeen. Jo vanhassa kirkossa oli kolme teoriaa evankeliumeissa mainituista Jeesuksen veljistä ja sisarista. Yhden teorian mukaan nämä olivat todellisuudessa Jeesuksen serkkuja. Toisen teorian mukaan nämä olivat Joosefin lapsia, jonka ensimmäinen vaimo oli kuollut ennen kuin hän nai Marian. Ainakin osittain kummankin näistä teorioista vaikuttimena oli halu säilyttää Maria neitsyenä jopa Kristuksen syntymän jälkeen. Näille teorioille ei ole mitään suoraa tukea Raamatussa. Kolmas teoria on se, että nämä "veljet" olivat Jeesuksen syntymän jälkeen luonnollisella tavalla syntyneitä lapsia. Kolmas näkemys on kaikkein luontevin tapa ymmärtää kohdat, joissa Jeesus, Mariaja nämä veljet ja sisaret esiintyvät yhdessä. Katso esim. Matteus 12:46 ja 13:55. Luther ja monet hänen aikalaisistaan näyttävät säilyttäneen mielipiteen, että Marialla ei ollut Jesuksen lisäksi muita lapsia, mutta useimmat uudemmat luterilaiset teologit ovat taipuvaisempia pitäytymään kolmanteen näkemykseen. Yksimielisyyden ohjeen lainaamassa Luther-sitaatissa (FC, Täyd. selitys, VII, 100, s. 530) hänen kirjoituksestaan "Suuri tunnustus Pyhästä ehtoollisesta" Luther viittaa käsitykseen, että Maria synnytti Jeesuksen "kohtu suljettuna" mahdollisuutena, jonka jotkut uskovat. Pieper käsittelee molempia asioita avoimina kysymyksinä (III, s. 307-309; suom. laitos v. 1961, s. 310). Sitoutumisemme Tunnustuskirjoihin ei sisällä mitään väitettä Marian neitsyyden kestosta, koska sen enempää Raamattu kuin Tunnustuskirjat eivät esitä mitään tällaista väitettä. "
lainaus on artikkelista "Miksi Raamattuun uskovat luterilaiset sitoutuvat
Luterilaisiin Tunnustuskirjoihin (Sovinnon kirjaan)?"
26.04.2006 20:55
parannuksen armon reilut kaksivuotta sitten. Väärässä hengellisyydessä oon ollut lähes ikäni.
Mutta, mutta, se on myös paluuta kasteen armoliittoon, sillä parannus on kasteeseen palaamista. Kaste on hyvän omantunnonliitto Jumalan luona (1.Piet.3:21).
26.04.2006 20:38
mitään tollaista sano, vaan sanoo, että kastetaan perhekunnittain.
Niin se vain on, että pienet vauvat uskovat Jeesuksessa Kristuksessa (Room.5:18; Matt.18:6).
26.04.2006 20:34
on sekä näkyvä ja näkymätön. Katsos esim. Joh. 10:
Yksi Lauma
JOh.10:1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.
V: Tämän mukaan hänen omansa ei kuule eriseurojen opetusta, koska eivät tunne sitä, vaan ihan pakenevat sitä. Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.
Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.
- Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys.
24.04.2006 23:06
Emme ole repimässä kirkkoa, kuten monen liikkeet sen sisällä. Emme roiku kirkossa, vaan saarnaamme siellä evankeliumia.
Lähde sinäkin seuraamaan Herraa ja meitä.
24.04.2006 23:01
tiedän, että kaikki eriseurat luulevat löytävänsä oikean seurakunnan Raamattua lukemalla. Niinpä sitten onkin löydetty omiin luuloihin porukka ja kaikki päätyvät eri tuloksiin.
Mutta, mutta...Jumalan valtakuntaan synnytään parannuksen armon kautta, jossa Jumala hoitaa armolla ja totuudella. Uskon asiat, avautuvat Jumalan valtakunnasta sisältäpäin. Jumalan vanhurskaus siirtyy uskosta, uskoon (Room.1:17).
Tästä on kyllin puhuttu. esim:
http://members.lycos.co.uk/larssi/phpBB2/viewforum.php?f=2&sid=06367d6891dd51ce4e2408525a8fb3f1
"Eriseurat" otsikossa.
24.04.2006 22:57
Jeesus ja apostolitkin tottakai, saarnasivat synagogassa, jos saivat luvan. Meillä on avara kansankirkko.
Raamattu sanoo, että eriseurat on keskuudessamme.
Tottakai voimme ja haluamme toimia kirkossakin, jos mahdollista. Olen itse nähnyt, kuinka ulkopuolisia tulee tilaisuuksiimme, etenkin kirkkoon. Tää tie on osoittautunut oikeaksi. Eriseuroja on myös paljon kirkon ulkopuolella.
Ei meidän tilaisuuksissa ole esim. naisppapeja, kirkossakaan.
On ollut liikkeellä runsaastikkin sellaista listaa, johonka kerätään nimiä sitä tarkoitusta varten, että vanhalla virkakäsityksellä olevat saisivat toimia kirkossa. Jouduin miettimään laitanko nimeni sellaiseen listaan. Kantani on seuraavanlainen:
Ei ole nähdäkseni oikein tehdä kompromissia kaikenlaisten sekaoppisten unionistien kanssa, mitä liekää...Katsoin listaa ja tunnistin henkilöitä, aina synergistisistä ja kiliastisista liikkeistä alkaen: Näin vain karkeasti mainiten!
En halua mitään vääntöä tai saivartelua asiasta. Tämä on ilmanmuuta uskoni ja vakaumukseni asiasta. Vaikka asiana olen samaa mieltä, vanhasta virkakannasta.
Olen ollut ehtoollisella, tänävuonna, ehkä vähintään kaksi kertaa kuukaudessa. Käyn ehtoollisella aina kun se on uskovaisten pitämä. Ei ole kertaakaan edes ollut naispappeja. Ei kansankirkko ole minun varsinainen seurakuntani, vaan se on Srk. Kuulun toki myös rakkaaseen kansankirkkoon niin kauan kuin voimme sinne kuulua ja siellä julistaa, ihan Jeesuksen ja apostoleiden "esimerkistä". Näin olen oppinut asian ymmärtämään
24.04.2006 22:49
ja pappi kuolee? kuule niitä uskovaisia pappeja on kirkossani (Srk), yli 1000...
24.04.2006 22:42
nimiluterilaisia. Maple 72, sinä oot sellainen.
Kaste on hyvän omantunnonliitto Jumalan luona (1.Piet.3:21) ja on Jumalan tekemänä liittona aina voimassa. Koska Jeesus on kuollut myös pienten lasten puolesta, tulee heidät kastaa (Room.5:18). Kaste on tuon liiton merkki ja vahvistus. Siten kuuluu myös pienille lapsille, koska nämä uskovat(Matt.18:6).Uudestikaste on syntiä, josta tulee tehdä parannus.
24.04.2006 18:50
Miksi kansankirko pitää sitten kirkossa VL:iä? Koska se hyötyy siitä ja myös päinvastoin. Kirkko on minulle hyvin rakas ja kallis asia.
24.04.2006 18:43
Seurakuntaan kuulutaan uskon mukaan, ei sen mukaan mikä on paperilla. Ei tule sekoittaa maallista ja hengellistä asiaa.
Raamattu sanoo:
19. Sillä teidän seassanne pitää myös eriseurat oleman, että ne, jotka koetellut ovat, teidän seassanne ilmoitettaisiin.
Ei auta nimittely (lahkottelu), ilman syytä.
Jeesus saarnasi synagogassa, vaikka siellä oli epäuskoisia, samoin tekivaät apostolit, jos saivat siihen luvan. Mihinkäs liikkeeseen itse kuulut? Tuskin uskallallat edes kertoa.
24.04.2006 18:19
Kansankirkko ei ole minulle mikään kirkko. Siellä ei ole kirkokuria esim. (Matt.18) ja kirkon jäsenet ovat suurimmaksi osaksi luopioita.
Seurakuntani on Srk, ja kuulun myös kirkkoon. Jeesuskin saarnasi synagogissa, vaikka siellä oli fariseuksia ja publikaaneja, siis epäuskoisia.
Kirkko on silti rakas hyväntekijälaitos,instituutti jotakautta on hyvä tavoittaa ihmisiä.
24.04.2006 17:19
kaikkia Huuhaa Mellereitä kuulla.
20.04.2006 00:03
571 / 622