Muistatko, kerro?
Jeesushan itse sanoo Johanneksen evankeliumissa 3:3 että ihmisen on synnyttävä uudesti, päästäkseen Jumalan valtakuntaan.
muistatko koska
12
453
Vastaukset
- merkittävin päivä
Uudestisynnyin aurinkoisena syyskesän päivänä syyskuussa 1967 kotini keittiössä uskonasioita ankarasti pohtiessani.
Joh. 3:16 vaikutti suuresti prosessiin: tajusin, että olen yksi niistä maailman ihmisistä, joiden puolesta Jeesus kuoli. "...ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi..."
En tullut merkinneeksi muistiin päivämäärää tarkemmin.- simppeli
tarkoittaa vedestä ja Hengestä. Ei vain Hengestä eikä vain vedestä.
- palstalla käyneestä
on yrittänytkertoa uudestisyntymisestä.Joista toi eka on ihan ymmärretävä.
Toinen tankkaa jotain vesihommeleista....
Ei teitä monta uudestisyntynyttä oo........
Olisiko väärästä opetuksesta johtuvaa.
Oikea opetus:avaa uusitestamentti Johanneksen evankeliumi 3 luku jae 3 sekä jae 36.
Sekä Roomalaiskirje 10 luku jakeet 9-10.
Sekä vielä Markuksen evankeliumi 16 luku jakeet 15-16. - sain
Tuhlaajapojan tavoin palata isän luokse 4.2.2006. Mua yritettiin viedä uudesti kasteelle näyttämään "seurakunnan edessä" uskoontuloni". Mut onneksi sain Jumalalta varmuuden palata siihen mitä lapsena olen saanut, Kasteen! Ylistys Jumalalle, Jeesukselle Kristukselle Hänen ainoalle pojalleen, sekä Pyhälle hengelle!
-Yks syntinen Luterilainen, armosta pelastettu- kasteeseen?
Jos ihminen uudestisyntyy tai uudistuu uskossaan
hän tulee Jeesuksen luokse.
Jeesus sanoo: Tulkaa minun tyköni kaikki työtäteke-
vät ja raskautetut.
Ei tuhlaajapoika palanut kasteeseen vaan Isän luo.
Hän meni itsensä, eli katui ja teki parannuksen.
Miten aikuista ihmistä voidaan yrittää viedä väki-
sin kasteelle? Lapsikasteessahan käytetään väki-
valtaa. kasteeseen? kirjoitti:
vät ja raskautetut.
valtaa.parannuksen armon reilut kaksivuotta sitten. Väärässä hengellisyydessä oon ollut lähes ikäni.
Mutta, mutta, se on myös paluuta kasteen armoliittoon, sillä parannus on kasteeseen palaamista. Kaste on hyvän omantunnonliitto Jumalan luona (1.Piet.3:21).- uudestaa
kasteeseen? kirjoitti:
vät ja raskautetut.
valtaa."Tuhlaajapojan tavoin palata isän luokse 4.2.2006. Mua yritettiin viedä uudesti kasteelle näyttämään "seurakunnan edessä" uskoontuloni". Mut onneksi sain Jumalalta varmuuden palata siihen mitä lapsena olen saanut, Kasteen!"
- Luitkohan ollenkaan mun tekstiä? Kirjoitin aika selvästi että sain palata tuhlaajapojan tavoin Isän luokse, Ja Kyllä ->siihen kasteeseen jonka yksin Kristus on minulle antanut 6.1.1981 suuressa armossaan ja laupeudessaan, niin saan turvata tässä elämässä, se ei katoa vaikka kuin lankeaisin! Aikuinen ihminen voidaan painostaa "uskovien" kasteelle vihjailuin, herjauksin, painostamalla. Se jos mikä on henkistä, eli paljon fyysistä kovempaa väkivältaa! - voi kieltäytyä
uudestaa kirjoitti:
"Tuhlaajapojan tavoin palata isän luokse 4.2.2006. Mua yritettiin viedä uudesti kasteelle näyttämään "seurakunnan edessä" uskoontuloni". Mut onneksi sain Jumalalta varmuuden palata siihen mitä lapsena olen saanut, Kasteen!"
- Luitkohan ollenkaan mun tekstiä? Kirjoitin aika selvästi että sain palata tuhlaajapojan tavoin Isän luokse, Ja Kyllä ->siihen kasteeseen jonka yksin Kristus on minulle antanut 6.1.1981 suuressa armossaan ja laupeudessaan, niin saan turvata tässä elämässä, se ei katoa vaikka kuin lankeaisin! Aikuinen ihminen voidaan painostaa "uskovien" kasteelle vihjailuin, herjauksin, painostamalla. Se jos mikä on henkistä, eli paljon fyysistä kovempaa väkivältaa!mutta pieni vauva ei voi kieltäytyä kasteesta, vaan
se tehdään hänellä väkisin. Eikö tämä ole väkival-
taa.
Raamattu sanoo: Ef 2:8 Sillä ARMOSTA te olette
pelastetut, USKON KAUTTA, ette itsenne kautta,
se on Jumalan lahja, ette tekojen ( kasteen ) kaut-
ta, ettei kukaan kerskaisi.
Tuntuu aivan siltä, kun sinä kerskaisit siitä ih-
misteosta eli kasteestasi.
Jos turvaat siihen kasteeseesi olet aika hataralla
pohjalla mutta jos turvaat Jeesukseen, se perustus
kestää. - viimeinen=)
voi kieltäytyä kirjoitti:
mutta pieni vauva ei voi kieltäytyä kasteesta, vaan
se tehdään hänellä väkisin. Eikö tämä ole väkival-
taa.
Raamattu sanoo: Ef 2:8 Sillä ARMOSTA te olette
pelastetut, USKON KAUTTA, ette itsenne kautta,
se on Jumalan lahja, ette tekojen ( kasteen ) kaut-
ta, ettei kukaan kerskaisi.
Tuntuu aivan siltä, kun sinä kerskaisit siitä ih-
misteosta eli kasteestasi.
Jos turvaat siihen kasteeseesi olet aika hataralla
pohjalla mutta jos turvaat Jeesukseen, se perustus
kestää.No mun tuskin kannattaa luterilaisena alkaa kertomaan mikä on kasteen sisältö tässä yhteydessä, se palsta on jossain muualla. Kerskaan ainoastaan Kristuksesta ja siitä että hän on minut valinnut ja kutsunut ja pelastanut!
-Muistan sinua rukouksessani ja toivon sinulle sydämestäni kaikkea hyvää ja et taivaassa voitais nauraa tällekkin väittelylle. Anteeksi ei tarkoitukseni ole pahoittaa kenenkään mieltä.
- Jumala meitä syntisiä armahtakoon - - mitä jos?
weha kirjoitti:
parannuksen armon reilut kaksivuotta sitten. Väärässä hengellisyydessä oon ollut lähes ikäni.
Mutta, mutta, se on myös paluuta kasteen armoliittoon, sillä parannus on kasteeseen palaamista. Kaste on hyvän omantunnonliitto Jumalan luona (1.Piet.3:21).Olet vieläkin väärässä hengellisyydessä, kun tuollaista kasteesta kirjoitat!
Raamatussa parannus tark. syntinsä tunnustamista Jumalalle, katumusta, sekä iloa Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä.
- UmpiLuterilainen
13.8.1977.
Ja yhä uskossa hamaan loppuun. - maple72
Muistaakseni olin kolmentoista, kun pyysin Jeesusta elämääni. Tarkkaa päivämäärää en muista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 58761
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel110759- 43626
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla206551- 40516
- 50504
- 22496
- 70496
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k82463Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai36450