Te luterilaiset olette...

tulkaa Jumalan luokse

herkkähipiäistä väkeä. Pelkäätte kaikke uutta ja leimaatte heti "uudestikaste" tai "lahkolaisuus" leimalla kaiken, mikä ei sovi teidän ummehtuneisiin ja impivaaralaisiin käsityksiinne. Tutustukaa ensin ilmiöihin, joita kritisoitte. Ihmiset kaipaavat elämää tänne jäykkään pojolaan ja hakeutuvat sinne, missä ilo ja rakkaus ovat sallittuja.
Suomalaiset eivät tarvitse teidän pökkelömäisiä pappejanne, jotka elävät omassa aatteellisessa kuplassaan keskiaikaisine käsityksineen kristinuskosta. Koittakaa löysätä kravattia ja ymmärtäkää, että maailmalla puhaltavat aivan uudet tuulet kristittyjen parissa. Helluntailiike on tulevaisuuden juttu, ja luterilaisuus ei kiinnosta ketään. Maksakaa vaan sitä kirkollisveroanne. ette taatusti saa vastinetta rahoillenne.
Jumala on ajat sitten jättänyt puuhastelunne ja siirtynyt tekemään työtään niihin sydämiin, jotka ovat avoimia ja vastaanottavaisia Pyhän hengen kutsulle.
Luulen että pelko muiden mielipiteistä estää useimpia hakeutumasta sinne, minne sydän haluaisi. Älkää tehkö itsellenne väkivaltaa, vaan vastatkaa Jumalan rakastavaan kutsuun ja astukaa uuteen elämään. Saatte rauhan sydämeenne ja elämänne muuttuu mielenkiintoiseksi ja tulette todella näkemään Jumalan suuruuden ja suunnattoman rakkauden meitä jokaista kohtaan. Hän kuoli jotta sinä saisit elää, todella elää! Ettekö halua rauhaa Jumalan kanssa? Suurin osa teistä kuitenkin sydämessään tietää, että helluntailaiset ja muut karismaatikot ovat oikeassa ja osaavat neuvoa tien todelliseen Jumalan tuntemiseen. Älkää pettäkö itseänne!

16

832

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -I-

Pyhän Hengen ylistyksessä unohtuu Poika kokonaan ja se on juuri helluntailaisuuden ongelma. On monia helluntaiseurakuntia, jossa Jeesuksesta ei puhuta paljoakaan, mutta Pyhä Henki ja kokemuksien tavoittelu on in.

• Maanpällä ,

se toinen puolustaja jonka Isä lähetti, ja minä olen rukoileva isää että hän lähettää teille toisen puolustajan.
        Yksi ja sama Jumala kolmessa persoonassa Isä,Poika,
        ja Pyhä Henki.

• -I-
        Maanpällä , kirjoitti:

se toinen puolustaja jonka Isä lähetti, ja minä olen rukoileva isää että hän lähettää teille toisen puolustajan.
        Yksi ja sama Jumala kolmessa persoonassa Isä,Poika,
        ja Pyhä Henki.

Pyhän Hengen tehtävänä on kirkastaa Kristusta ja johdattaa ihmisten katseet Jeesusta kohti. Nyt helluntaipiireissä Pyhä Henki on noussut kolminaisuuden persoonista korkeimmaksi ja Jeesus unohtuu tyystin.

• maple72

Meitä luterilaisiakin on moneksi. Itse pidän uskovien kastetta hyvänä asiana ja olen kiinnostunut niin helluntailaisuudesta kuin karismaattisesta luterilaisestakin toiminnasta.

Jos olisin alusta saakka saanut valita itse, en olisi varmaan edes liittynyt luterilaiseen kirkkoon. Luterilaisuus sinällään ei minua kiinnosta, vaan sydämeni on länempänä vapaita suuntia.

• nimiluterilaisia. Maple 72, sinä oot sellainen.

Kaste on hyvän omantunnonliitto Jumalan luona (1.Piet.3:21) ja on Jumalan tekemänä liittona aina voimassa. Koska Jeesus on kuollut myös pienten lasten puolesta, tulee heidät kastaa (Room.5:18). Kaste on tuon liiton merkki ja vahvistus. Siten kuuluu myös pienille lapsille, koska nämä uskovat(Matt.18:6).Uudestikaste on syntiä, josta tulee tehdä parannus.

• lutherus"

Jos Jumalassa olisi edes vähän noita piirteitä kuin sinussa mäkyy olevan, ei olisi mitään kristinuskoa olemassakaan.
      Olet mahdollisimman huono totuuden mannekiiniksi.
      mitä pitäisut ,jos me kävisimme teidän palstallanne häiriköimässä haukkumalla houkuttelevsti teitä harhaaoppisiksi joita te näytätte olevankin.
      Ainakin tavoillasi toimivat.
      Asioista voi hyvin keskustella ja olla erimieltäkin, muuta sinun tyylisi ei missään tapauksessa ole toimiva toimintamalli.
      hell-liike voi menestyäkin mutta menestys ei ole minkään mitta.Käännä vaan ravattisi siihen suuntaan mistä se tänne tulikin.

• olen niin ..

..."herkkähipiäinen", etten passittaisi aloittajaa pois täältä.Minä en puhuisi "totuuden mannekiinista", koska sellaisia ei ole vaikka siihen pyrkijöitä kyllä näiltä palstoilta löytyy.Tervetuloa vaan meille, et saanut ainakaan minua vielä hikeentymään ,aloittaja.

Olen evlut, ja mulla on ystäviä hellareissakin.Heidän joukossaan on paljon hyviä rukoilijoita,itse kun en meinaa millään osata rukoilla ääneen toisten kanssa ja varsinkaan toisten seurassa yksin ääneen.(En halua nyt oppituntia näillä palstoilla hellareilta, mieluimmin körteiltä, jos joku ymmärtää)
        Minulla on kuitenkin sellainen usko, että tähänkin asiaan olen saamassa koulutusta Jumalan
        suunnittelemassa aikataulussa.

• lutherus"
        olen niin .. kirjoitti:

..."herkkähipiäinen", etten passittaisi aloittajaa pois täältä.Minä en puhuisi "totuuden mannekiinista", koska sellaisia ei ole vaikka siihen pyrkijöitä kyllä näiltä palstoilta löytyy.Tervetuloa vaan meille, et saanut ainakaan minua vielä hikeentymään ,aloittaja.

Olen evlut, ja mulla on ystäviä hellareissakin.Heidän joukossaan on paljon hyviä rukoilijoita,itse kun en meinaa millään osata rukoilla ääneen toisten kanssa ja varsinkaan toisten seurassa yksin ääneen.(En halua nyt oppituntia näillä palstoilla hellareilta, mieluimmin körteiltä, jos joku ymmärtää)
        Minulla on kuitenkin sellainen usko, että tähänkin asiaan olen saamassa koulutusta Jumalan
        suunnittelemassa aikataulussa.

Kokeillaan tullaanko toimeen keskenämme, mikä ettei.

• Phobos

Eipä tuohon paljon muuta voi sanoa... Matt.7:1-5

"Älkää tuomitko" "Ota ensin hirsin pois omasta silmästäsi..."

• Tuomiota vaan!

Kun sanot "Älä tuomitse", tuomitset silloin tuomitsemisen... Me emme saa langettaa peruuttamatonta tuomiota, koska meillä ei ole siihen oikeutta. Sensijaa voimme Raamatusta ja muilla keinoi osoittaa, että Jumala tuomitsee ja että tuomio on jo voimassa. Meidän ei edes tarvitse tuomita...

• ajatellakaan toisen
        Tuomiota vaan! kirjoitti:

Kun sanot "Älä tuomitse", tuomitset silloin tuomitsemisen... Me emme saa langettaa peruuttamatonta tuomiota, koska meillä ei ole siihen oikeutta. Sensijaa voimme Raamatusta ja muilla keinoi osoittaa, että Jumala tuomitsee ja että tuomio on jo voimassa. Meidän ei edes tarvitse tuomita...

Jumalan luoman ihmisen tuomitsemista, koska silloin häpäisemme Jumalan työtä.
        Jumalalla on oma aikataulunsa ja suunnitelmansa kutakin varten, me älkäämme sotkeutuko siihen.

Joka päivä ainakin minä joudun tekemään mielessäni heti herättyäni ristin merkin otsaani ja rintaani etten häiritsisi Jumalan työtä.
        Onneksi meillä on välimiehemme ,Jeesus.Kiitos siitä.
        Hyvää sunnuntain jatkoa palstan lukijoille!

• Phobos
        Tuomiota vaan! kirjoitti:

Periaatteessa annoin vaan Raamatun kohdan ja siitä lainauksen. En itse ketään tuominnut vaan kehoitin vain lukemaan ne jakeet... ;)

En ole mielestäni langettanut mitään tuomiota, vaan juuri osoittanut Raamatusta pienen pätkän...

• olisi
        Phobos kirjoitti:

Periaatteessa annoin vaan Raamatun kohdan ja siitä lainauksen. En itse ketään tuominnut vaan kehoitin vain lukemaan ne jakeet... ;)

En ole mielestäni langettanut mitään tuomiota, vaan juuri osoittanut Raamatusta pienen pätkän...

pitänyt "Älkää tuomitko " viestistä lähtien kaikkien loppujen olla kiinni aloitus rungossa.Jatkettiin vaan edellisen viimeisestä lauseesta.

• hemmo
        ajatellakaan toisen kirjoitti:

Jumalan luoman ihmisen tuomitsemista, koska silloin häpäisemme Jumalan työtä.
        Jumalalla on oma aikataulunsa ja suunnitelmansa kutakin varten, me älkäämme sotkeutuko siihen.

Joka päivä ainakin minä joudun tekemään mielessäni heti herättyäni ristin merkin otsaani ja rintaani etten häiritsisi Jumalan työtä.
        Onneksi meillä on välimiehemme ,Jeesus.Kiitos siitä.
        Hyvää sunnuntain jatkoa palstan lukijoille!

Asian tuomitseminen on eri kuin ihmisen .
        Usein asian on perustelemalla parempi osoittaa olevan väärässä kuintuomitsemalla.
        Kyllä hyvä perustelu huonon väitteen voittaa!

• kristitty.

ja väisty palstalta pois sinä eksytyksen kavala kaatava henki

• huurossa aikune miäs

Älä huura jos sull ei oo hätää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      58
      761
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      110
      759
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      43
      626
    4. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      206
      551
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      516
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      50
      504
    7. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      22
      496
    8. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      70
      496
    9. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      82
      463
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      36
      450
    Aihe