Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
profiilit
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.
- Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys.
JOh.10:1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.
V: Tämän mukaan hänen omansa ei kuule eriseurojen opetusta, koska eivät tunne sitä, vaan ihan pakenevat sitä. Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.
19.02.2006 12:54
on tilanne?
19.02.2006 12:16
jos ei uskon käsitys miellytä minua, se ei ole sitä mitä uskovaisten seuroissa on opettettu.
19.02.2006 12:15
ja toivotaan, että Jeesus tulee pian hakemaan omansa pois. Minulle tämä sopii.
Rakas apostolikin sanoo, että kuolema on minulle voitto.
19.02.2006 12:12
Jumalan valtakunnan raja, ei ole jäsenkirjassa. Siellä on nimiä, jotka eivät pelastu ja pelastuvia on, veikkei nimeä olisikaan siellä.
19.02.2006 12:07
olla parrakaskin. Raamattu ei ainakaan kerro, että parta olisi ollut esim. Jeesuksella.
19.02.2006 12:02
sinulle, että näin on hyvä, kuin tähänkin asti.
19.02.2006 11:35
...mutta Paavali ja Raamattu ainakin puhuu rauhan evankeliumista.
Luulisin suorittavan asevelvolliosuuden, jos mahdollista.
19.02.2006 11:29
nimi olla (ainakin jonkin aikaa) jäsenkirjassa, vaikka joku olisi esim. luopunut uskosta. as. omainen ei vain sitten oo vaivautunut ilmoittamaan asiaa.
19.02.2006 11:20
itsessään ole syntiä, mutta sen huono ohjeman tarjonta on. Siihen liha kiintyy ja katsoo synnillisä ohjelmia.
19.02.2006 01:48
Olen sanonut: en kaipaa tämän palstan kiitosta,,,päinvastoin, sanon asioita lain kautta. Raammattukin jossain sanoo, että lakia lain alaisille, kun taas olen ymmärtämässä Raamatun ja seurakunnan opetuksista, että laki päättyy Jumalan valtakunnan rajalle:)
19.02.2006 01:22
aivan oikein, Ramattua luetaan tässä vielä laajemmin kuin sinä. Raamatussa on muitakin "kriteereitä" kadottavista harhaopeista, kuin tuon seurakunnan harha "knostilaisuus".
Laajemmassa yhteydessä, joka tarkoittaa muitakin kadottavia harhaoppeja sanotaan:
Tiit.3:10. Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
11. Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.
Room.16: 17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.
1.kor.1:10. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa.
19.02.2006 01:12
ole oppiani vastaan. Korkeintaan selityksesi. Vetäytyminen on ennemuuta hengellistä vetäytymistä, tottakai.
"Augsburgin tunnustus, kohta VIII , Vaikka kirkko varsinaisessa mielessä on pyhien ja tosiuskovien yhteisö, on kuitenkin jumalattomienkin toimittamien sakramenttien käyttämine sallittua, koska tässä elämässä myös teeskentelijöitä ja jumalattomia on sekoittunut tosiuskovien ja pyhien joukkoon. Onhan Kristus sanonut: "Mooseksen (Matt. 23:2) istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset jne." Sakramenteilla ja sanalla on Kristuksen asetuksen ja käskyn tähden tehonsa, vaikka niitä jakaisivat jumalattomatkin.
Seurakuntamme tuomitsevat donatolaiset ja muut samankaltaiset, jotka eivät hyväksyneet sitä, että kirkossa saa käyttää hyväksi jumalattomien pappien palveluksia ja katsoivat niiden olevan hyödyttömiä ja tehottomia. "
Kirkossa saamme käyttää sen tiloja ja julistaa tehokkaammin evankeliumia sitäkautta ihmisille. Lisäksi kirkossa on paljon hyvääkin, kuten diakonia työt köyhille, mutta ennenmuuta oikea uskontunnustus, virret ja rukoukset. Kansan kirkossa on myös uskovaisia pappeja virassa ja saavat palkkaa sieltä.
19.02.2006 00:52
jo ensimmäinen ylösnousemus ja hengellinen ylösnousemus.
19.02.2006 00:04
asiahan on Raamatussa, en ala siitä senkummemmin väittelemään. On siis kysymys hengellisestä tervehtimisestä, ei maallisesta.
10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä.
11. Se, joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa.
19.02.2006 00:01
sitä turhaan...
18.02.2006 23:59
on eri uskoa. Tiedän vain sitä uskosta yksittäisten henkilöiden kautta, enkä tiedä kertooko se koko totuutta.
Ainakin vetoavat uniin, oppinsa tueksi. On kuitenkin mielestäni niin, että yksin Raamattu riittää...
18.02.2006 23:47
on hyvä huumorintaju;)
18.02.2006 23:31
Mielestäni huomionarvoisempaa on kuitenkin se, että 1. Kor. 11:10 -jakeessa osoitetaan, että pään peittäminen on ennen muuta "vallanalaisuuden merkki". Sen ymmärtäisin tarkoittavan sitä, ettei pään peittäminen sinänsä itsessään ole mitään, vaan sen merkitys tulee siitä, että se on merkki tai symboli tai osoitus vallanalaisuudesta. Vallanalaisuus olisi siis olennaista, johon löytyy jo vahvistusta muistakin Raamatun kohdista, jotka puhuvat miehen ja naisen välisestä suhteesta, kuten myös 1. Kor. 11:7: "Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia."
Ap. t. 18:18: "Mutta Paavali viipyi siellä vielä jonkun aikaa; sitten hän sanoi veljille jäähyväiset ja purjehti Syyriaan, mukanansa Priskilla ja Akylas; hän oli leikkauttanut tukkansa Kenkreassa, sillä hän oli tehnyt lupauksen."
Ap. t. 21:23-24: "Meillä on täällä neljä miestä, joilla on lupaus täytettävänä. Ota ne luoksesi ja puhdista itsesi heidän kanssansa ja maksa kulut heidän puolestaan, että he saisivat leikkauttaa tukkansa; siitä kaikki huomaavat, ettei ole mitään perää siinä, mitä heille on kerrottu sinusta, vaan että sinäkin vaellat lain mukaan ja noudatat sitä."
Sikäli kuin miesten oli mahdollisista kasvattaa pitkät hiukset, niin kuin olen ymmärtänyt, noudattaakseen jotain hurskaaksi katsomaansa vanhaa tapaa, apostolin ohjeet hiusten pituudesta ja ilmeisestikin myös siihen rinnastetusta päänpeittämisestä, eivät nähdäkseni voi olla kaikkia kristittyjä kaikkina aikoina velvoittavia säädöksiä sinänsä itsessään.
18.02.2006 20:34
mikään VL:ä oo. Ne eivät ole koskaan minulle sanoneet tuohon sävyyn...sä oot niitä liberaaleja;)
18.02.2006 20:11
593 / 622