Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

212

Kommenttia

12429

1. Siis toistan, että vasta ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus kastekäskyssään, käski tehdä kaikista kansoista (joiden seassa myös lapsia on) opetuslapsia, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen(Matt.28:19-20). Tuota ennen Jeesus ei ollut tehnyt omalla kuolemallaan perustusta kasteelle (Room.6:3). Meitä ei siis kasteta sillä kasteella, jonka Jeesus sai Johannekselta. Johanneksen kaste oli tarkoitettu vain juutalaisille (apt.13:24).

Matt.28:18 "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
    19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
    20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
  2. Siinäpä oikein kasturien teko-oppi. Lapsi ei osaa uskoa, näinpä olet tehnyt uskosta ihmisen oman suorituksen sekoittaen kohtalokkaasti lain ja evankeliumin (Joh.6:63). Kaste ei ole Raamatussa lakia, eikä mikään uskovien kaste, vaan kaste on Raamatussa merkitykseltään pikemminkin uskoontulevien kaste. Kaste on evankeliumia, eikä siihen tule sekoittaa lakia.
  3. Pitääkö kaikki selkeätkin opetukset Raamatusta kieltää, sanomalla, ettei siinä puhuta kasteesta mitään? Näin menettelevät esim. uudelleenkastajat ja vanhoillislestadiolaiset, samoin oppiperustein. Kun Raamatussa lukee, että kaste pelastaa, niin se silloin pelastaa, eikä sitä tarvitse selitellä ja kieltää.

Raamatun sanoo näin:

1.Piet.3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

weha: Kaste pelastaa: Tämä on Raamatun sanaa!!!. Kaste ei poista syntiä, mutta antaa synnit anteeksi, ettei syntiä enää lueta (apt.22:16). Kaste on hyvän omantunnon liitto Jumalan luona. Kasteen merkitys ja perustus on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus.
    Kun uskot Kristukseen, uskot oman kasteesi sisällön (Room.6:3,5).

Apt.2:

38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. 39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

"ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista" (kol.2:12).

Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]