Vapaa kuvaus

Olen tavallinen höpöttäjä. Ei oteta elämää vakavasti, hauskaa sen olla pitää! Sähköpostiosoite: [email protected] Linkit: http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

48

Kommenttia

4262

1. itseltäni ja muilta.
  2. Minä olen tarkkaillut itseäni vanhempia naishenkilöitä ja tullut siihen tulokseen, että he kuluttavat aikansa muistoihin, siis elettyyn elämäänsä.

En väitä, että sinä teet niin, ja jos teetkin, niin sinulla on varmasti paljonkin monenlaista ihanaa muistamista värikkäästä elämästäsi.

Usein olen miettinyt, että mitähän ne ihmiset niissä kodeissansa tekevät, jos ei ole mitään muuta seuraa kuin itsensä, koti aina valmiiksi siisti ja mitään huolehdittavaa ei ole. Ja olen tullut siihen tulokseen, että he elävät menneessä. Oleskelevat, tekevät käsitöitä, makoilevat, kävelevät, kuuntelevat musiikkia, ehkä matkustavat tai sauvakävelevät, ja samanaikaan kaikessa tekemisissään he heittäytyilevät menneeseen elämäänsä. Aika ja energia valuu jo kerran elettyyn elämään.

Ja kuten sanonta kuuluu, aika kultaa muistot, niinpä he sitten samalla tietysti kultailevat niitä muistojansa. Siis käyvät läpi tilanteita ja tapahtumia, he värittelevät niitä itselleen mieluisiksi. Selittelevät itselleen, että se tarkoittikin varmaan sitä, kun se sanoi niin ja näin. Samalla he pyyhkivät kaikki omat katalat tekonsa mielestään siten, että he selittelevät ne parhain päin itselleen. Keksivät hyviä tarkoitusperiä omille ja muiden tekemille pahoille teoille.

Itse en ole sortunut vielä siihen, ja toivon että en sorru. Joskus jokin tapahtuma toki meinaa temmata muistoihin, mutta tarttumalla kiinni konkreettisiin tekemisiin, saan vellovat ajatukseni kokoon.

Siis en elä vielä uudeksi elämääni ja toivon että sitä päivää ei edes tule. Haluan olla kiinni tässä hetkessä ja aktiivisena toteuttaa tätä yhtä elämää hetken kerrallani. Siksipä aikani kuluu mielestäni sopivasti. Jokaisesta hetkestä nauttimalla saa enemmän irti elämästä kuin tuhlaamalla aikaansa entiseen tai kuvittelemalla huomista.