Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jokander
jokander
jokander
Vapaa kuvaus
No joo, ohan se niinkin Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 25v sitten
19
aloitusta ·
168
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mulla oli samanlainen. Otti sopivasti kierroksia, mutta mielestäni huippunopeudesta puuttui vähän. Vaihdoin sen kokoon 15x15, mutta kone otti vähän liikaa kierroksia. Vauhti pysyi samana. Sitten vaihdoin kokoon 15 x 17. Nyt saavuttaa matkanopeuden sopivan matalilla kierroksilla, mutta huippunopeudesta en vielä tiedä. Vetolaitteena on se 290 SP.
Että se on vähän sellaista kokeilua.
19.11.2009 20:42
Tämmöinen
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1299
13.11.2009 13:31
Eikös tuo ole jo valmiiksi sarjamuotoinen? Siinä lukee "RS232-tasoinen sarjaliitäntä 4800baud". Ei muuten ole pahan hintainen.
11.11.2009 09:11
Itseäkin vähän tuo mietitytti, mutta joku oli näin tehnyt, taisi olla parikin kaveria. Viestit vaan on hävinneet sfnetistä, etten pysty enää tsekkaamaan. Ketju oli nimeltään SMA- liitin.
10.11.2009 07:15
Mulla on valmisliisteriä jäänyt yli. Miten sekoitetaan? Voisko sitä jauhetta suoraan sekoittaa liisteriin?
18.10.2009 17:22
Esim verkkokauppa.com myy niitä.
18.10.2009 17:17
Soneran News-palvelin on lopettanut, kai joku muu palvelin löytyy vielä..
18.10.2009 16:11
Olen ajanut samanlaisella koneella 5 vuotta 400h, koneen tunnit 850. Ihan ok, tottakai huollot on tehtävä. Mitään ihmevikoja ei ole ollut, ellei sellaisiksi lasketa sitä, että termostaattikotelon ja kaasarin kiinnityspultit kiertyivät itsekseen auki, voihan olla edellisen omistajan tekosia. Jakohihna pitää varmaan 500 h kohdalla vaihtaa, tai minä ainakin vaihdoin. Ja venttiilivälykset samlla kohtaa, minulla ainakin oli 3 venttiiliä pielessä ,joista 1 aika pahastikin. Veneestä en tiedä.
24.09.2009 17:02
Ostin sellaisen A-tarvikeliikkeestä. Hajosi ensimmäisellä käyttökerralla. En enää muista miten. Vaihdoin sen liikkeessä pieneen käsikäyttöiseen, mutta sillä se on tuskainen homma. Sen jälkeen olenkin vaihtanut pohjapropun kautta. On niitä olemassa isojakin säiliöllisiä imupumppuja.
13.09.2009 12:19
Mitenkäs on, itse olen aina käyttänyt koneen lämpimäksi vetolaite isossa vesisaavissa, tuossa Sp 290 vetolaitteessa kun on ne imureiät aika huonossa asennossa, luurit ei mielestäni istu siihen. Vai onko jollain onnistunut käyttää luureja?
02.09.2009 13:16
Miksi 40 000 pitää muuttaa 50 000 :ksi? Olen aina antanut sen 40 000 olla, eikä ole ollut mitään ongelmia. Vai näyttääköhän mulla välimatkan mittauksessa sitten 20 % liian vähän?
17.08.2009 19:37
Olen pitkään ihmetellyt kun sanotaan että apteekissa on halpaa. Kuitenkin ainakin Porvoossa maksaa yli 10e ½kg. Päätin ostaa taas seuraavaksi venetarvikeliikkeestä, kun on saman hintaista valmiiksi sekoitettuna. Mutta jos sekoitussuhde tosiaan on noin 10 % , se muuttaa asian.
14.07.2009 22:36
Sitten ehkä jos uuteen systeemiin liitetty plotteri esim keskustelee vanhaan hupiakkuun kytketyn kaiun kanssa voi ainakin teoriassa jotain ei-toivottuja potentiaalieroja niihin signaalijohtoihin tulla.
Mulla on samanlainen systeemi mutta maat on yhdistetty. Jääkaapillani voi valita otetaanko sähkö aurinkoakusta vai kulutusakusta. CD-soitin toimii ainoastaan aurinkoakulla.
14.07.2009 22:25
Kun kone on noinkin vanha se ei varmaan ole kallis, eli riski ei siis ole suuri. Liikkuvista osista muut paitsi männät siis kunnostettu? Kannen ollessa irti on varmaan todettu sylinterit /männät hyviksi. Onkohan siis kaikki laakerit uusittu, vai kampiakselin ainoastaan? Onkohan laakerit jo sisäänajettu? Toivottavasti kaikki kerralla. Ei ole paljon ajettu, siis öljypumppu on varmaan hyvässä kunnossa.. Eihän tuo pahalta kuullosta, kun kansikin on tehty. Ulkoiset apulaitteet voi helposti uusia. Pakosarja tietysti on riski, onko se uusittu? Varaosien saannista en tiedä.
14.07.2009 22:11
Mulla on ollut edellisessä veneessä sellainen automaattinen pilssipumppu. Sehän käynnistyy noin 10 min välein ja käy niin kauan kuin ottaa virtaa. Eli jos pohjalla ei ole vettä, se ei juuri ota virtaa ja se pysähtyy heti. Ei se mulla ainakaan akkua tyhjentänyt, vaikka oli vain 60 Ah akku. Dieselin kierroslukumittari kytketään käsittääkseni nykyään laturin W-napaan.
12.07.2009 15:36
Spring Fresh- nimistä putsausainetta löytyy venetarvikeliikkeistä. 0,45 l purkki riittää 50 -litraiseen säiliöön 30 puhdistuskertaan. Itse en ole joka kevät jaksanut puhdistaa. Ainetta laitetaan tankkiin ja vettä päälle ja sitten keikutellaan venettä tai ajetaan mutkia. Sitten tyhjennetään tankki ja taas täytetään puhtaalla vedella ja taas tyhjätään ja taas täytetään ja taas tyhjätään. Tuo tyhjäksi pumppaaminen on niin työlästä jalkapumpulla, että se on se koetinkivi siinä hommassa.
28.06.2009 10:59
Virallista aikataulua en tiedä, mutta vaihtaisin kyllä viimeistään 4 vuoden kuluttua. Itse olen käyttänyt Volvon autonmoottorin hihnaa. Tuskin niitä erikseen veneisiin on tehty. Vaihdoin viimeksi 2005 , maksoi 7,4 € Motonetissä. Täytyykin talvella taas vaihtaa.
20.06.2009 21:45
Itse olen ainakin paikkaillut reikiä Bilh..vetin gelcoat -pakkelilla. Se ei paljoa eroa väriltään alkuperäisestä veneen väristä. Eli jos veneesi on valkoinen, niin aika hyvin saa paikkailtua. Pitää vain hioa erittäin hienolla paperilla lopuksi, niin ei erotu. Muistaakseni hiomapaperin karkeus 1200. Ainakaan meikäläisen silmä ei päivänvalossa erota kovin hyvin valkoisen sävyjä.
18.06.2009 21:10
Kiinnostaisi tietää, miten akkujen kanssa kävi. Vastaavanlaistahan voi käydä itse kullekin. Oletko ehtinyt kokeilla?
18.06.2009 21:00
Aluksen radioluvan saaminen kesti noin 2 viikkoa. Siis 1 kk sitten kun laitoin hakemuksen. Ehtii hyvin juhannukseksi, jos hakemus on täytetty ja aluksen radiolle täytyy tietysti olla nimetä tentin käynyt radioaseman hoitaja.
26.05.2009 20:58
3 / 9