Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

55

Kommenttia

985

  1. Matkailuajoneuvoliikkeissä myydään pitkävartisten lumiharjojen lisäksi sellaisia tukevia teleskooppitikkaita, jotka mahtuvat pieneen tilaan, mutta venyvät 3,2-metrisiksi. Saiskohan niillä lumet lakaistuksi katolta? Tai sulaako lumi katolta, jos laittaa asunto-osan kaasulämmityksen päälle?
  2. Ennen minua kysymykseesi vastanneet ovat kaikki suhtautuneet ideaasi kielteisesti. Minä suhtaudun siihen myönteisesti. Ostin kesän lopulla matkailuauton ja annoin vaihdossa henkilöauton. Tästä lähtien aion käyttää matkailuautoa ainoana autona. Kokemusta ei vielä paljon ole, mutta se on kaikki myönteistä.

    Matkailuautoni on alle 6 metriä pitkä, pakettiauton koriin rakennettu ns. retkeilyauto, joka on riittävän tilava 2 aikuisen matkailuun. Se on helpompi pysäköidä ruutuun tai kadun varteen kuin henkilöauto, sillä auton molemmat kyljet näkee koko korkeudeltaan ja pituudeltaan suurista peileistä. Leveyden puolesta se mahtuu pysäköintiruutuihin ja sivussa olevan liukuoven ansiosta kuljettajan ovelle ei tarvitse jäädä avaamistilaa. Auton pituus vaatii usein osan takana olevasta ruudusta ellei nokkaa voi jättää hiukan ruudun ulkopuolelle. Dieselpolttoainetta on kulunut noin 9 litraa/100 km. Kulutuksen kasvua henkilöautoon verrattuna en ole pitänyt ongelmana. Pakkaskokemuksia ei vielä ole, mutta talveen olen varautunut Webastolla ja harkitsen lämpöverhon laittoa ohjaamon ja asunto-osan väliin.

    Matkailuauto on liikenteesssä miellyttävä ajettava mm. siitä syystä, että siitä näkee edessä olevat liikennetilanteet henkilöautojen ylitse. Suuret peilit ovat avuksi myös liikenteessä.

    Tähän mennessä ainoa tiedostamani hankaluus on se, että matkailuautoa ei voi pestä pesukoneessa eikä painepesurilla. Esteenä ei ole auton koko vaan sen seinissä ja katossa olevat tuuletusaukot ja helposti särkyvät ja naarmuuntuvat asunto-osan akryyli-ikkunat ja kattoluukku.

    Henkilöautoon verrattuna erityisen mukavaa on se, että taukotupa, sänky ja WC ovat aina ja missä tahansa käytettävissä.
  3. Onko Nordean 1.3.2009 voimaan tuleva Visa-hinnasto jossakin julkisesti nähtävänä? Nordean verkkopankin korttiesittelyistä en sitä löytänyt. Siellä todetaan edelleen, että Visa-kortista peritään maksua Luottokunnan hinnaston mukaan.