Moottoria suojaavia pohjalevyjä löytyy tarvikehinnastoista, mutta kuinka vaikea tai kallis operaatio sen asentaminen on?
Ducaton pohjalevyn asentaminen
13
3661
Vastaukset
- ????????????????
Jos kerran auto toimii ilman suojalevyä mitä hyötyä siitä on? Minulla nyt jo kuudes pakettiauto ja koskaan ei ole suojalevyä ollut.
Saamani tiedon mukaan pohjalevy suojaa moottoritilan kaikkia laitteita tieltä nousevalta pölyltä, kuralta, suolalta yms, auttaa moottoria pysymään talvella lämpimänä ja vähentää rengasmelun kuulumista ohjaamoon. Ehkä se myös suojaa moottoria vaurioilta, jos tulee pohjakosketus. Kysymykseni ei koskenut suojalevyn tarpeellisuutta vaan sen asentamista.
- puuha itseltäkään
Timontti kirjoitti:
Saamani tiedon mukaan pohjalevy suojaa moottoritilan kaikkia laitteita tieltä nousevalta pölyltä, kuralta, suolalta yms, auttaa moottoria pysymään talvella lämpimänä ja vähentää rengasmelun kuulumista ohjaamoon. Ehkä se myös suojaa moottoria vaurioilta, jos tulee pohjakosketus. Kysymykseni ei koskenut suojalevyn tarpeellisuutta vaan sen asentamista.
Ei muuta kuin ostat tuon suojan ja hankit muutaman pultin, reiät on valmiina. Itse pohjalevy on todellakin hintansa väärtti, suojaa tosi hyvin moottoritilan kuralta, lumelta, moottori lämpiää hyvin jne
- eivät taida
muutenkaan arvostaa näitä matkailuautoilun pikku mukavuuksia. Jakeluliikenteen olosuhteet ja käyttöympäristö kun ovat niin kovin erilaiset mitä matkailukäytössä olevalla autolla.
- maksoi
muistaakseni max.150€ asennuksineen.Jos itse laitat niin siellä on valmiit reiät mihin laitetaan pulteilla kiinni.Kyllä se on aivan ehdoton:suojaa moottoria lialta ja viimalta talvella.
Kiitos kaikille vastauksista! Halvin tarvikeliikkeissä näkemäni muovisuoja maksaa 195 euroa ilman asennusta ja toisaalla asennusta kuvattiin hankalaksi, kun pulteille ei kuulemma ole autossa valmiita paikkoja. Ehkä se riippuu vuosimallista. Minulla on vm. 2005. Kerron muutaman viikon kuluttua, paljonko se tuli lopulta maksamaan.
- vm.2006
Timontti kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista! Halvin tarvikeliikkeissä näkemäni muovisuoja maksaa 195 euroa ilman asennusta ja toisaalla asennusta kuvattiin hankalaksi, kun pulteille ei kuulemma ole autossa valmiita paikkoja. Ehkä se riippuu vuosimallista. Minulla on vm. 2005. Kerron muutaman viikon kuluttua, paljonko se tuli lopulta maksamaan.
siinä ainakin oli valmiit reiät. Kyllä käsittääkseni 2005 mallissa on myös.Sama malli se on.Älä usko asentajia ne kusettaa sua.Levyn asenneksuksessa menee max. 10min. Aika hintava on sun pohjalevy. Niitä saa halvemmallakin. Minun hommaama oli Tampereella.
- höh
Timontti kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista! Halvin tarvikeliikkeissä näkemäni muovisuoja maksaa 195 euroa ilman asennusta ja toisaalla asennusta kuvattiin hankalaksi, kun pulteille ei kuulemma ole autossa valmiita paikkoja. Ehkä se riippuu vuosimallista. Minulla on vm. 2005. Kerron muutaman viikon kuluttua, paljonko se tuli lopulta maksamaan.
Hyvän ja edullisen pohjasuojan löytää Hoversportista. http://www.hoverfin.com/
Lahden messuilla Hoversportilla on ollut oma osasto muutamana vuotena. Sieltä on moni ostanut mukaansa ducaton pohjasuojan tarjoushinnalla.
Vanha keskustelu pohjasuojasta. http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=591&posting=22000000021334160#22000000021334160 höh kirjoitti:
Hyvän ja edullisen pohjasuojan löytää Hoversportista. http://www.hoverfin.com/
Lahden messuilla Hoversportilla on ollut oma osasto muutamana vuotena. Sieltä on moni ostanut mukaansa ducaton pohjasuojan tarjoushinnalla.
Vanha keskustelu pohjasuojasta. http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=591&posting=22000000021334160#22000000021334160Olen käyttänyt suojaa kaikissa matkailuautoissani (nyt 3:s menossa). Tähän viimeiseen hankin tuon Hoverin suojan muistaakseni rahteineen 170,00€. Paikalleen se laitettiin öljynvaihdon yhteydessä yhteensä noin 200,00 € hintaan. Sopi melkein suoraan mutta pari reikää tarvittiin uusia ja sen öljynsuodattimen luukkua piti hieman modifioida. Jos on paikka jossa auton saa ylös pukille niin ei sen asennus mitään nerokkuutta vaadi. Muistaakseni mukana oli pussillinen sopivia ruuvejakin ja lyhykäinen ohje.
Talvikeleillä suoja on ihan ehdoton, suojelee liialta viimalta ja suolasössön roiskeilta moottoritilaa. Suosittelen käyttämään.karva.naamari kirjoitti:
Olen käyttänyt suojaa kaikissa matkailuautoissani (nyt 3:s menossa). Tähän viimeiseen hankin tuon Hoverin suojan muistaakseni rahteineen 170,00€. Paikalleen se laitettiin öljynvaihdon yhteydessä yhteensä noin 200,00 € hintaan. Sopi melkein suoraan mutta pari reikää tarvittiin uusia ja sen öljynsuodattimen luukkua piti hieman modifioida. Jos on paikka jossa auton saa ylös pukille niin ei sen asennus mitään nerokkuutta vaadi. Muistaakseni mukana oli pussillinen sopivia ruuvejakin ja lyhykäinen ohje.
Talvikeleillä suoja on ihan ehdoton, suojelee liialta viimalta ja suolasössön roiskeilta moottoritilaa. Suosittelen käyttämään.Huoltoluukuilla varustettu pohjalevy Fiat Ducatoon vm. 2005 asennettuna 188 euroa suuressa karavaaniliikkeessä Vantaalla. Vielä kerran kiitos kaikille aloittamaani keskusteluun osallistuneille!
- JustOstin
Alvadi ee tooosi halpa vrt. Suom. Firmoihin. Omaan ducato II malliin vaan 39 plus rahti n 20. Kotiovelle tuotiin.
- Joksunniksinurkka
Minä nikkaroi itse pohjalevyn vanhasta öljytynnyristä
- Reinontyhjättynnyrit
Syökö se Transittisi niin älyttömän paljon öljyä, että ihan tynnörikaupalla on sinun sitä pitänyt ostaa, Jokinen?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514