Vapaa kuvaus

Olen joskus maalannut maisematauluja ja muutenkin kuvitellut suuria. Kuitenkin vähän on toteutunut. Mutta onhan vielä paljon tekemättä kuten tämä netti- leikki ja melkein kaikki maailmasta näkemättä. Ehkä huomenna...! Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: matkailu En pidä: Röyhkeänviisaat Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

36

Kommenttia

161

1. Tosiasia kuitenkin on, että niin matkatavaran kuin matkustajien painoon tullaan kiinnittämään aina vaan enemmän huomiota syistä jotka ovat elintärkeitä (varmaan jokaiselle) koneen kokonaispainon vuoksi. Maailmassa on todennäköisesti enemmän kuin yksi koneellinen päättänyt päivänsä liian suuren nousupainon takia. Se yksi koneellinen ainakin on varma.
    Niistä kaikista enemmän tai vähemmän tarpeettomista/tarpeellisista hiluista se paino kummasti lisääntyy kun on kymmenistä matkustajista jopa moneen sataan ylimääräistä haalivasta matkustajasta. Kaikki matkatavarat tulisi punnita kuten myös matkustajat. Pienemmät yhtiöt U.S.A:ssa jo tekevät niin. Ja syy on yksinkertainen; jotta koneen lento-ominaisuudet säilyvät myös vaihtelevissa olosuhteissa. Itse maksoin aussissa lisukkeen lisäpainosta näin ovelassa tilanteessa: laitoin rinkan menemään alipainoisena ja sen jälkeen täti arveli reppuni painoa, ja halusi sen vaaalle. No sehän ylitti niukinnaukin sallitun rajan ja maksoin sitten lisäkilosta, eikä se ollut halpa. Siis vaikka meidän yhteenlaskettu matkatavaroiden paino jäi roimasti alle sallitun, ja itse painamme 64 ja 54 kg. Tästä olisi oppia otettava kaikkien, jotka kuvittelevat rahalla selvittävän- eipä se paljon miljoonat auta jos kone sakkaa!
    Jos leikitään turvallisuuskustannuksella: mies 115kg, vaimo 98kg, miehen laukku 25kg +käsiväsky 8kg, vaimon laukku 28kg +käsiväsky 8,5kg, =282,5kg vastaan meidän kokonaispainoja=159kg. Erotus on 123,5kg! Ajatellaanpa että kolmannes matkustajista on sen painavamman luokan kulkijoita, viidennes näitä kevyemmän rahdin omaavia ja loput siinä enimmäkseen keskipainon yläkantissa; se tekee varmaankin melkoisen laskelmapakon henkilökunnalle, ettei olisi liikaa painoa. Kukapa sen takia haluaisi konetta tiputtaa?