Vapaa kuvaus

Olen joskus maalannut maisematauluja ja muutenkin kuvitellut suuria. Kuitenkin vähän on toteutunut. Mutta onhan vielä paljon tekemättä kuten tämä netti- leikki ja melkein kaikki maailmasta näkemättä. Ehkä huomenna...! Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: matkailu En pidä: Röyhkeänviisaat Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

36

Kommenttia

161

1. Taisi tulla kerrottua asiat päälaelleen?? Nimenomaan Suomessa ei torakka, joka on oikea torakka kaiken lisäksi, pärjäisi lainkaan ulkoilmassa vuoden kiertoa. Tarvitsee siis lämpimän olinpaikan. Kanariansaarten siivekäs on aivan eri lajia, ja asuu ulkona kivikoissa ja kaikissa mahdollisissa koloissa. Tietenkin tulee myös sisälle ruuan perässä. Ja yöajan viileyttä pakoon. Näitä samaan kaskaiden heimoon? kuuluvia hyönteisiä taitaa olla lähes kaikkialla vastaavien lämpötilojen alueilla.
    Jossain vähemmän, jossain enemmän ja kookkaampia. Kyllä muuten ainakin Las Palmasista, (kuten koko Euroopasta) löytyy myös sitä oikeaa torakkaa, joka on suurinpiirtein meidän torakkamme kokoinen ja mallinen.
    Jos otatte kiinni ja tarkastelette lähemmin, huomaatte eron. Saattaa kyllä olla hiukan puolustautumishajuja senjälkeen sormet täynnä! Ei siis kannata oikeasti ottaa kiinni! (Paitsi jos saa läpin äkyvään muovikassiin tai lasipurkkiin ahdistettua).
  2. Ihan pakko vielä ottaa kantaa: Olen pienviljelijän poika, olen ollut tehtaassa töissä, olen ollut yrittäjänä, ja nyt eläkkeellä. Ihan sairaalta vaikuttaa tämä eri ammattikuntien kateus toisiaan kohtaan! Vaan eipä ihme, aiheuttihan se kateus 1917 sisällissodan tässä maassa. Ja Kanariansaariin tämä liittyy siten että nekin on espanjalaiset vallanneet alkuperäisväestöltä, mutta ovat silti olleet myös sisällisodassa kuten suomalaisetkin. Kaikissa ammateissa on hyvät ja huonot puolensa. Kuitenkin tämä suomalainen kateus "vie kalatkin vedestä"! Olisi ihan aiheellista vaihtaa ammatteja keskenään, niin ei tarvitsisi luulla toisen hyötyvän liikaa työpanokseensa nähden. Lopuksi sanon että niitä liikaa hyötyjiä työpanokseensa nähden ovat ihan muut kuin maanviljelijät (jätetään pois yli kahdensadan hehtaarin viljelijät) pien-ja keskisuuret yrtittäjät ja sitten yleensäkin käsiensä avulla raskaita töitä tekevät. Liikaa hyötyjiä ovat suurten yritysten perusteettomia kuukausi/vuosipalkkoja ja tarpeettomia lisäpalkkioita/munauserorahoja saavat sekä kymmenissä jakkarankulutushallituksissa istuvat tyhjäntoimittajat ja poliitikot! Optiomiljonäärit!