Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
akp
profiilit
akp
akp
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
12
Kommenttia
45
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvä kun asia tuli esille, enpä tuota olis voinu
epäilläkkään, eikä noista luustoa heikentävistä
lääkkeiden ominaisuuksista neurologitkaan ole mitään puhuneet. Netissä löytyy kyllä runsaasti tekstiä.
Osteopenia on jo tullut hankittua.
T. Artsi
10.09.2007 08:17
Tuo lääkevaihto on minulle vähän vieras asia, liittyykö siihen, että elimistö tottuu lääkkeeseen ja se ei enää tehoa ==> lääkevaihto
vai mistä on kyse ?
Minulla on vain lisätty Trileptal-annosta aina kun neurologin mukaan "maksa syö lääkkeen tehon".
Lääkettä en ole joutunut, vielä, vaihtamaan.
T. Artsi
05.09.2007 09:05
Neurologi kielsi minulta Diapam:n käytön, koska Diapamillahan on myös kohtauksia estävä vaikutus ja kun sen nopeasti lopetat voipi kohtauksia ilmetä, sama myös muiden masennus yms. kanssa.
Kuten aiemmin kirjoitin minulla Fevarin aiheutti epilepsian heräämisen n. 30 vuoden hiljaiselon jälkeen.
T. Artsi
18.06.2007 11:26
Kirjoitin palstalle äskettäin (28.5) Mielenkiintoisesta tutkimuksesta jossa on liitteenä artikkeli jossa ko. asiaa on tutkittu. Käyttämäsi lääkkeen vaikuttava aine on Carbamazepiini jonka tuossa tutkimuksessa on todettu heikentävän vapaan testosteronin määrää.
T. Artsi
11.06.2007 10:02
Sain ko. lääkettä vuonna 1970 - 1974, ja lopetin
koko lääkityksen n. 30 vuodeksi, jonka jälkeen eräs Meilahden neurologi ko. lääkkestä mainitsi, että he eivät enää ko. lääkettä käytä.
Ko. Lääkkeen nimi taisi 70-luvulla (Di)hydantoin.
Nykyisin yleisesimmin käytetään mm. Valporaatti, Lamictal, Trileptal, Keppra, Topimax, Neurotol
18.05.2007 13:17
että Trileptal alentaa SHBG:tä (=sex hormone binding globuline) ja siten sinulla on todennäk. keskimääräistä enemmän vapaata testoa verenkierrossasi.
Sama täällä
08.05.2007 09:28
Itselläni on ollut epilepsia jo vuodesta 1973,
Yritin vain kysellä, mistä tiedän että sinulla on
"ko. stimulaattori" , jotta tietäisin miten sinua auttaisin jos tilanne sattuisi joskus kohdalle.
T. Artsi
28.03.2007 07:59
Mistä tiedän, että sinulla on kuvaamasi
stimulaattori ?
T. Artsi
27.03.2007 12:42
että Trilepalissa on rauhoittava vaikutus (=sedatiivinen). Voisin kuvitella, että nukuttas aamulla pitempään.
En ole minäkään lätrännyt Trilepalin kanssa,
mut kai se on kokeiltava.
T. Artsi
20.03.2007 10:37
tietoja lääkkeestäsi
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/7/493207.shtml
(hae tekstiä epilep. ja selaa vähän eteenpäin)
Onpa tuollakin tuo pieni varoitusteksti, tuolla
tavioin lääketehtaat "suojaavat selustansa"
Monesti lääkelaitoksen sivuilta löytyy semmoista tietoa jota potilas ei normaalisti näe.
Terv. Artsi
09.03.2007 09:11
Minulta leikattiin v. 1973 aivokasvain joka aiheutti poissaolokohtauksia. Kohtaukset olivat poissa n. 30 vuotta, mutta heräsivät uudelleen vuonna 2001, masennuslääkkeen, Fevarin:in aiheuttamana, jonka neurologi totesi alentaneen epilepsiakynnystä, kuten useimmat masennuslääkkeet.
Ennakkotunteet kohtauksista alkoivat 3:n 4:n päivän jälkeen lääkkeen aloituksesta ja sit tuli grande finale: GM-kohtaus.
Magneettikuvauksissa ei näkynyt kasvaimesta jälkeäkään, mutta tuon GM-kohtauksen jälkeen olen joutunut syömään Trileptalia, koska poissaolokohtaukset alkoivat pian uudelleen.
Kyllä se alttius noille kohtauksille näyttää säilyvän, vaikka kohtaukset pysyisivätkin poissa
pitkänkin aikaa.
Ilmeisesti psykiatrikin noista sivuvaikutuksista tiesi, kun alussa niin tarkkaan tuosta epilepsiasta kyseli, ja taisipa sanoa, että vanhan talven lumia tuo mun epilepsia oli.
Seuraavat käynnit olivatkin
selittelyn selittelyä ;-)
T. Artsi
08.03.2007 14:19
Ollut kysekkään, oli kyse työpaikan järjestämästä
5-6 pv. ASLAK-kuntoutuksesta, ihmettelen vieläkin mistä nuo Kelassa olivat tuon unettomuuden repäisseet,
kun edes heille toimittamissani lääkärintodistuksissa ei sitä mainittu.
06.03.2007 07:55
aina, sainpa kerran kuulla että perussairauteni olikin, kas kummaa unettomuus, vaikka Kela-kortissa minulla on jo Kelan hyväksymät sekä 101 ja 111-koodit (Aivolohkon vajaatoiminta sekä epilepsia). Valitettavasti et ole ainoa jonka päätökset ovat masentaneet. Ei muuta kuin uusia hakemuksia sisään, jospa sieltä vahingossa tuliskin asiallinen päätös.
Paska juttu
05.03.2007 13:59
osoite tuo virtuaaliolkapää:
http://nyyti.medixine.com/
08.02.2007 10:21
Sain neurologin vaihtamaan Neurotol slow:n Trileptaliin kun kerroin Neurotol slow:n alentavan thyroksiinin vaikutusta. Tyroksiini korvaushoito oli myös juuri aloitettu.
Tiedon tuosta vastavaikutuksesta sain http://www.glaxosmithkline.fi/asiakaspalvelu/potohjeet.htm sivulla olevasta nainen ja epilepsia artikkelista. Vaikka olenkin mies niin katsoin, että nuo hormonivastavaikutukset koskevat myös minua. Mun hormonipuutokset taas arveltu 70-luvulla aivokasvainleikkauksen jälkeisestä sädehoidosta. Kyllä niistä hormoneista apua on ollut vaikka pitkä ja kivinen tie on ollut ja sillä tiellä olen edelleen, kas kun nämä eri hormonit ovat naimisissa keskenään.
Kannattaa vaihtaa epilääke ja aloittaa kilpirauhaslääkitys.
Parasta lisätietoa/neuvoja kilpparista saat tuolta: http://www.kilpirauhas.info/foorumi/index.php
T. Artsi
01.02.2007 08:25
Maksoivat kaikki koulumaksut, kirjat, matkat yms.
koko lukion ajalta sekä 2-vuotisen kauppaopiston
opiskelutkulut laskuja vastaan.
Perustelut löytynevät tuolta: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/160801094743EH
klikkaa auki kuntotusraha kohta.
Eihän näistä kukaan tavallinen ihminen mitään tiedä, sattui vaan KELA:ssa olevan inhimillinen ihminen töissä ja kertoi oma-alotteisesti mahdollisuudesta ko. tukeen.
10.01.2007 08:53
mahdollista on mutta ei kovin tavallista:
http://www.aafp.org/afp/20000115/427.html
Voisko olla myös niin, että söit joulun tienolla "paljohkosti" muutakin makiaaa, ja herkkujen paljouden vuoksi nuo suklaat olisis maistunut vähemmän makialta.
10.01.2007 08:35
Minulla kävi niin, että pitkä unihäiriö-jakso altisti epilepsia-kohtaukselle, 35:n vuoden tauon jälkeen.
Mitään täsmällistä aikaa ei tietty voida sanoa, neurologilla kannattas sun kuitenkin käydä, kun noita kohtauksia kuiteskin tulee.
Esim. kova juhlinnan jälkeinen krapula on ruumiille niin kova rasitus, että se voi altistaa kohtauksille.
T: Artsi
08.01.2007 08:32
Kyllä, tuo Trileptal on näköjään vienyt lähimuistin ihan tykkänään.
Muutenhan nuo testit oli ihan kuin työpaikka-testin palikkatestejä.
T. Artsi
08.01.2007 08:24
monenlaisia hörhöjä, jotka kyttäävät tilannetta päästä häiritsemään normaaleja keskusteluja.
Paras on olla noteraamatta koko kommentteja niin
eivät innostu liikaa.
27.12.2006 10:11
2 / 3