Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. Eilen kirjoitin tähän ja kun lähetin menemään,katosi samantien tuntemattomaan.. En jaksanut yrittää uudestaan.. Täällä on lunta ,todella paljon..Tuolla Helsingin puolella jo ihmisiä pyydetään lumenluonti- talkoisiin,kun paloautot eivät pääse lähelle taloja,jos jotain sattuisi,nimittäin..Hienolta näyttää ainakin.
    Tyttären juhlat menivät hyvin.. Oli koko lähiporukka,paitsi yksi lapsenlapseni puuttui,joka on siellä Saksassa..
    Saapa nähdä,tuleeko enää tänne ollenkaan 4:s vuosi jo menossa,viihtyy,asunto,työ,ystävät..eihän ihminen muuta tarvikkaan..ja voi tulla käymään kotona,kun iskee koti-ikävä..Nykyaikana on helppoa ,kun on meset ja skypet,helppoa pitää yhteyttä..No,tietysti oli muitakin,kun hän on Espoon invalidien puheenjohtaja,niin sitä väkeä kovasti..Syntymäpäivänä,tulee mieleen,vanhoja asioita..Tyttäreni oli 6kk ,kun sairastui polioon..
    Reipas naisihminen on ja monessa mukana..Nykyään käyttää pyörätuolia liikkuessaan..ei haittaa yhtään menemistä..Luin tuolta edeltä,miten ahkeria olette olleet,hiihtäneet ym..Saimikin tekee pyöreitä päiviä ,harrastustensa parissa.. Saimille hyvää jatkoa,kiva kun jaksaa..Hiihtämisestä,minulla ei ollut suksia koskaan lapsena, ja aikuisena,ei tullut hankittua,kun oli se tyttökatras hoidettavanani..Mies hiihteli ahkerasti..
    eläessään,kun oli terve..Varmaan ihanaa viilettää mäkiä.. Voin kuvitella..On hyvä,että voi käyttää mielikuvitusta aina..Kohta lähden sinne Runoryhmän harjoituksiin.. Vielä loppusilaus,kun tälläviikolla menemme sinne Loviisaan ,eriryhmien esiintymistilaisuuteen..Varmaan mukavaa..en ole koskaan käynyt Loviisassa..Pääsemme tilausajobussilla sinne..Lauantaina on Info-tilaisuus,siitä asuntolasta..mihin Jori menee..Jännää..Muuten kaikki on hyvin.. Olen taas lintsaillut kirjoittamisesta..ai ai... Tämä keskustelupalsta on mennyt semmoiseksi,että ei viitsi lukea enää muita, kuin tämän Kahvipirtin
    kirjoituksia.. Tulee vain ikävä mieli noista muista,en tahdo vieraitten ihmisten tähden pilata päivääni..
    Juoin nyt kupposen kahvia ja mitähän olisi muuta,pullaa varmaankin.. Kiitos keittäjälle..
    Mukavaa päivää kaikille ja iloista mieltä! t.Irekku
  2. Taas viikko jo puoleenväliin ehtinyt..Talvi jatkuu pakkasineen.. Kello on aika vähän,joten sytyttelen kynttilöitä palamaan..Pistän tulen takkaan...ai miten tuntuukin heti ihanalta..Ja nyt kahvia tulemaan,
    teevesi kiehumaan ja pöytään tarjottavaa..Olisi maustekakkua ja on vielä Laten tuomia korvapuustejakin..Tästä tämä päivä lähtee rullaamaan..Tulkaahan kahville,kunhan heräätte!
    Minä en saanut millään unta,pyörin sängyssä ja katsoin kelloa tunnin välein,että jokohan voisi nousta..
    On se kummaa,kun saisi nukkua,niin ei onnistu millään.. Varmaan ,meillä kaikilla, on samoja kokemuksia.
    Mitähän olisi tapahtunut,mainitsemisen arvoista...No,vanhin tyttäreni viettää,viikonloppuna 50v-päiviä,
    sinne menemme,Jorin kanssa..Väkeä on tulossa kovasti,kuulema..Kivahan se on,vaihtelua arkeen..
    Ensiviikolla, menen Loviisaan..On Eläkeläisten harrastusryhmien esiintymisiä..Meidän "Runoryhmämme",
    esittää sikermän Kantelettaresta..Ihan hyvä siitä tulee,olemme harjoitelleet,että olisi elävä esitys..
    En ole koskaan käynyt Loviisassa,joten ihan kiva nähdä,millainen kaupunki on..
    Oletteko huomanneet,miten valon määrä on lisääntynyt..Ihanaa aikaa,nautittavaa..
    Eilen,kun olin "Vertaisryhmää" vetämässä,niin oli nuori nainen kertomassa ,musiikin merkityksestä
    ihmisille,sekä terveille,että sairaille..Laulaminenkin pitäisi aloittaa ensin vähän venyttelemisillä ja niskan pyörityksillä.. Ihan hyvä ..ja sitten eri kirjainten harjoittelemislla..hih.. joten ensin,
    vähän jumppaa,pärräilyä ym suhahtelua ja sitten vasta laulua..Hän kertoi,että on kirja:
    "Kuvionuotit" minkä avulla ,jokainen voi oppia soittamaan..Wau...Pitääpä hankkia semmoinen ja alkaa treenata..Tiedä sitten ,mikä tästäkin mummosta vielä tulee?? Meillä kotona, on jännät ajat..
    Jori jännitti pitkään,pääseekö hän asuntolaan..nyt kun tietää pääsevänsä,jännittää sitä..
    Ei hän tajua,että se on sitten uusi koti hänelle..ajattelee,että on siellä viikon ja tulee sitten kotiin..
    No,pitää usein tuoda kotiin käymään,niin pikkuhiljaa tottuu.. Huhtikuuhun on vielä aikaa,onneksi..
    Minäkin olen jo hermona,miten itse totun,sanokaapas se? Ken elää ,se näkee..
    Tänään ,en tee yhtään mitään..vien pojan ja laiskottelen.. Eilen aamulla ,oli aika viileää..millaistahan tänään? Aha,kissoillekin pitää antaa vettä ja ruokaa..Oikeasti,kissat ovat mukavia,,tekisi mieli hankkia,mutta sitten on taas niin kiinni,jos haluaa mennä jonnekin..helpompia nämä Pirtin kissat..
    Jos lopetan tämän rupattelun tähän.. Mukavaa päivää kaikille! ILOA! t.Irkku
  3. Kirjoitin pitkään ja kirjoitus katosi ,kuin tuhka tuuleen.. Outoa on.. Siis ,uusi yritys..
    Olen ollut vähän laiska kirjoittaja,vaikka oikein tein päätöksen,että yritän olla
    seurallisempi..Päätöksiä kait tehdäänkin rikottavaksi.. Kurkin välillä tänne Keksusteluihin ,ja oli aina jotain kinaa,että nopeasti vaihdoin sivua...Onneksi,täällä Kahvipirtissä,on aina leppoista.
    On ollut ihanan näköistä,suorastaan valokuvauksellista,upeaa.. Meitä kerrankin hellitellään,
    kauniilla,kunnon talvella....Torstaina tuli se päätös,että poika pääsee Ryhmäkotiin.. Tosi hyvä asia,että meni näin..Olisi taas kestänyt monta vuotta,ennenkuin olisi ollut seuraava mahdollisuus siihen..Nyt meillä jännitetään kovasti..No,huhtikuussa vasta valmistuvat ne talot..
    Minullekin se on uusi asia,kun olen tottunut tähän touhuun..Luin ,noita edellsiä kirjoituksia..Samanlaisia ongelmia,meillä kaikilla.. Minullekin ,kerran kone väitti,että laskutoimitus on väärä..eihän edes ollut mitään laskutoimitusta,kun on tämä rekattu nimi..
    Joten konekin tykkää kinailla.. voi voi.. Sain sellaisen ikävän viestin,kun meidän ,aika monen tuttu ,sätti-ystävä ,oli nukkunut pois..Kyllä täällä ,kiintyy ihmisiin,samalla lailla kuin livessäkin.. Pahalta tuntuu.. Siinäkin on yksi syy,miksi kannattaa olla ystävällinen kanssa-kulkijoilleen,kun ei tiedä,koska on viimeinen tapaaminen.. No,kuuluu elämään,tuokin..
    Eipä tässä muuta ihmeempää.. Samaa touhuan,kuin ennenkin.. Me tapaamme taas..
    Mukavaa iltaa ja iloista mieltä! t.Irkku