Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. Hiljaista on täälläkin..Pilvet roikkuvat alhaalla,harmaata on..Valoa jo kaipaisi..mutta piteneehän päivä jatkuvasti..Kohta olemme keväässä.. Äkkiä kuluu aika.. Nyt otan kahvia ja pullaa.. Kotona ei ole yhtään
    mitään herkkuja..leipää kylläkin.. Hiljaista on,ei edes tuuli humise..Ensiviikolla alkaa taas tominnat..
    Heti maanantaina,meillä on Runoryhmän harjoitukset..Meitä on pyydetty taas esittämään jotain,joka Eläkeläistapaamisessa..Nyt ensin,esitämme toivottuja runoja..Sitten onkin jo Kalevalanpäivä teemaan sopivaa.. Saamme yhden tai kaksi tyttöstä ,tulemaan mukaan ja soittamaan kannelta.. Tosi kivaa,vaihtelua..Toivottavasti tulevat myös..Lupaaminen on aina niin helppoa..Tiistaina jatkuu Vertaisryhmä.. Taitaa siten loppua,kun ei ole määrärahoja siihen.. No,minä olen vapaaehtoinen,mutta on yksi sair.hoitaja juttelemassa omaisten kanssa..hän ei tee ilmatteeksi ja sitten tilojen vuokra tietysti..No,johan sitä olen tehnytkin,kuudes vuosi jo menossa.. Kun tässä vanhenen,ehkä on hyvä,ettei tarvi aina mennä.. Hyvin olen pärjännyt,niiden dementikkojen kanssa..
    Joskus ollut ,joku agressiivinen,mutta onhan minulla kokemusta,joten osasin väistää ajoissa..
    Kuuluu sairauten,joten on tavallista käytöstä.. TV;ssä kun näytettiin ,siitä pariskunnasta,niin olikin ihmeen rauhallinen ,sairastunut (ehkä vaan TV:tä varten hämäystä).... Olisipa meilläkin ollut,mutta ei..mies oli tosi agressiivinen ja vaikea käsiteltävä..No,eipä siitä enää...Mennyttä ,mennyttä...
    Ei voi sanoa,kuten Vänrikki Stoolin tarinoissa: "Mennyttä aikaa muistelen,niin mielelläni vielä",
    mieluummin tahdon unohtaa kaiken ja nopeasti,jos pystyn.. Nyt alan vähän järjestelemään paikkoja.
    Kiitos kahvista,hyvää oli! Mukavaa päivää kaikille! t.Irkku
  2. Eiliset syömingit:
    Aamulla klo 6.00 tavanomaiset,mustaa kahvia,paahtoleivänsiivut,flooraa ja pari makkaran siivua..
    Söin klo 11 aikoihin yhden perunapiirakan..Piti lähteä siskolleni ruokaa ostamaan.
    Join kahvit hänen luonaan..
    Iltapäivällä noin klo 14.30 Lämmitin edel.päivän ruokaa,oli sitä broileri-risottoa..vettä
    Illemmalla 2 ruisleivän siivua, flooraa ja teetä..ja ykkösviilin,kun en yhtään mitään maitotuotetta ollut muistanut syödä.. Näistä kertyi 900 kcal ja rasvaa 31,2 g..
    Aika helpolla,me olemme saaneet painoa alas.. Raskainta on varmaan imurointi hih hih...emme ole missään punttisalissa olleet hikoilemassa..Jatkamme..Mukavaa päivää..t.Irkku
  3. Kiitos Muori terveisistä,sieltä suuresta maailmasta.. On aika viileää,mutta ihanan näköistä.. Pidän talvesta,ei ole kuuma.. Pitää mennä taas siskolleni kauppaan..
    Kummallista,kun ihminen vanhenee,niin ne huonot puolet korostuvat.. Minäkin saan vain moitteita,vaikka kuinka yritän parhaani tehdä..siis siskoltani.. no kuuntelen sujuvasti ja lähden kotiin hih hih..Kerron yhden esimerkin.. Ostin sukkia hänelle..presiis samalaisia,kuin ennenkin, Luontaistuotekaupasta.. Olivat,muka liian pienet..Kysyin : Oletko kokeillut.. Sanoi,että näkeehän sen jo päällepäin.. Just just..
    En jaksa alkaa kinaamaan.. olkoon. Semmoista se on..ja taas valitti,kun joutui hoitamaan minua ,kun olin vauva.Varmaan olen ollut kamala kakara..Hehhee..ei voi muuta kuin nauraa.. Mitähän tänään? Mitähän hyvää keksisi itselleen syömistä..
    Hirveä kiusaus,keittää vettä ja kaataa Lämminkuppikeittopussi sekaan.. Hei,nyt juonkin kahvia,kun SkillaN on keittänyt.. Kiitos! Minulla on taas parvekkeenlasit kauniita ,kun on kuurankukat koristeena..Pakkanen on hyvä taiteilija..Ai niin,pitää muistaa ostaa lankaa..vävypoika toivoi sukkia,joten pitää kutoa..
    Kutominen on ihan kivaa,mutta pitkään en uskalla yhtäjaksoisesti,alkaa ottamaan sydämestä kipeesti..Tässä pitää vähän huolehtia itsestäänkin..Siitä Jorin asuntola-paikasta,ei ole vieläkään kuulunut mitään.. Anomukset varmaan makaa,jonkun pöydällä ,pyhien yli.. Sanottiin,että varmasti ennen joulua ratkeaa..Mitähän joulua mahtoivat tarkoittaa..Onhan tänävuonnakin taas joulu..Voi voi,semmoista se on aina..
    Jorikin jo väsähti,kyseli yhteen aikaan,että pääseekö,pääseekö..Ei hän ole enää kysellyt..Muuten ,meillä on mennyt hyvin..terveenä olemme olleet ,joten olemme siitä iloisia..Jos lopetan tämän rupattelun..Nähdään taas..Mukavaa päivää! t.Irkku