Vapaa kuvaus

Oletpa utelias Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

25

Kommenttia

15548

1. Siis onko tuossa ideana, että vankilan sijaan heidät karkoitettaisiin? Tämähän olisi ulkomaisille rikollisille unelma. Maa, jossa voi ryöstä ja raiskata ja palkinnoksi saa ilmaisen kotimatkan.
  2. Sain tuosta kuvan, että tiesit ongelmasta ja silti teit ko. virheen? Teitkö sen vahingossa vai halusitko tahallaan tapauksen, josta voisit valittaa?

Suomessa laki ei valitettavasti tunne ryhmävalituksen käsitettä, joten kuluttaja-asiamies ei käsittääkseni olisi voinut ottaa asiaa kaikkien puolesta.

Tuossa tilanteessa laite muistaakseni sanoi "Näytä kortti uudestaan", joten se ei käskenyt painaa uudestaan. Toki kyseisen tekstin lukeminen oli lähes mahdotonta, kun piti samalla keskittyä maksutapahtumaan ja katsella niitä valoja. Mutta jos tiesi tämän oli oikea toiminta helppo päätellä. Minusta tuo kaverin matkan maksaminen on aika turha ominaisuus, kun ottaa huomioon sen miten helposti siinä syntyy virhetilanteita. Se voisi olla optionaalinen ominaisuus asiakkaan niin halutessa. Kuitenkin pidän outona, miten helposti ihmiset painelivat niitä moneen kertaan. Sitä painamista ei oikein taidettu ymmärtää ostotapahtumaksi. Itse lähdin siitä, että ongelmatilanteessa säilytetään maltti ja katsotaan oliko maksu mennyt perille ilman mitään lisäsohimisia. Yleinen sääntö on, että virhetilanteissa pitää ilmoittaa kuskille. Myöhemmin on vaikea osoittaa, että sillä ei matkustanut kukaan muu. Tähän liittyy paperilipuissa eräs tilanne, joka minullekin kerran tapahtui. Kone leimasi lippuun leiman keskelle jo leimattuja matkoja. Minä sen enemmän miettimättä leimasin uudestaan. Vastaavassa tilanteessa eräs toinen oli sitten, kun myöhemmin käytti lipun viimeisen matkan, saanut tarkastusmaksun, koska lipussa oli 11 leimaa. Olisi pitänyt kuulemma ilmoitta heti konduktöörille. Minulla ei edes tullut mieleen.

Tuo tapausten käsittelyu yksittäisinä on ärsyttävää silloinkin, kun oma valitus menee läpi. Saunalahti aikanaan pudotti ADSL:n kuukausimaksun 33 eurosta 25 euroon. Minulla oli 3 kuukauden laskutusväli ja muutos tapahtui n. puolivälissä eikä sitä oltu hyvitetty jo maksettuihin. Sain soitolla n. kympin hyvityksen. Mieleen tuli vain, että kuinkakohan moni ei edes tajunnut asiaa.
  3. Vakavammistakin asioista tuomitaan ihmisiä tuolla perusteella. Tony Halme on julkisuuden henkilö, joten tunnistamisessa tuskin oli ongelmia ja jos hän oli kännissä, niin kyllä normaali ihminen sen havaitsee.