Apua MP3-soittimen akun lataamiseen...

apua tarvitseva x)

Sain muutama päivä sitten SanDisk-merkkisen MP3-soittimen (Lahjaksi,mukana ei tullut siis ohjekirjaa). En kuitenkaan voi käyttää sitä, sillä kun käynnistän laitteen, näyttöön tulee teksti:"Low Battery Shutdown" ja vehje sammuttaa itsensä. Ymmärsin sen tarkoittavan akun loppumista...

Mutta kun yhdistin soittimen tietokoneeseen USB-johdolla, kuten minua oli neuvottu, ja odotin akun latautumista yli 3 tuntia, mitään ei tapahtunut!!! Akku olikin taas ihan tyhjä!
Mitä tein väärin? Miksei se latautunutkaan? MP3:sen näytössä oli tietokone, joka oli yhdistetty musiikkivehkeeseen ja teksti:"USB connect".

Toivottavasti joku minua viisaampi osaa neuvoa, sillä itse en todellakaan ole mikään ATK-ihminen. :)

5

955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hp_guru

      soittimesi on liitettynä koneeseen. Yleensä kun jokin mp3-soitin latautuu niin siinä vilkkuu jokin latausta kuvaava kuva taikka Charge-merkintä. Luulen, että akku on sökö, eli et tee soittimella yhtikäs mitään... Akku vaihtoon tai uusi soitin tilalle... Jos akku on kiinteä sen vaihtaminen maksaa enemmän kuin itse soitin, joten parasta ostaa uusi. Jos taas akku on vaihdettava, voit tiedustella hintaa San Discin huollosta....


      Low Battery tarkoittaa, että akku on tyhjä. Jos se ei edes toimi 3 lataustunnilla niin akku sökö muuten olisi soitin mennyt päälle sen kolmen tunnin jälkeen...

    • Siis mikä Sandisk toi on? Onko siinä edes akkua vai toimiiko se paristoilla/NiMH-akuilla? Jos jälkimmäisellä, sinun täytyy ostaa erillinen AAA-akkulaturi ja akkuja (Clas Ohlsonilta saa 20 eurolla). Toki tällaista voi käyttää pattereillakin, mutta se tulee pidemmän päälle kalliiksi.

      Sandiskin sivuilla esitellään soittimet. Katso sieltä. Sieltä voit myös ladata manuaalin ainakin toisiin malleihin.

    • ihmettelenpähän vaan

      Ihme juttu, olen kyllä kuullut että lahjoista poistetaan esim. hintalappu, mutta miksi lahjan mukana ei tullut ohjekirjaa? Vai hukkasitko sen heti? Vai olisko sittenkin lahjan alkuperäisellä omistajalla?

      • Ihmettelen minäkin

        Ei ollut mitä hukata, kun en saanut muuta kuin soittimen...En sitten tiedä, miksi en saanut lahjaa "kokonaisena" pakkauksineen ja ohjekirjoineen =(
        Mutta olen päättänyt ostaa soittimeen uuden akun, saapa sitten nähdä toimiiko vehje ollenkaan!
        Kiitos kaikille neuvoista!!=)


    • miles davis

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1596
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe