Digi tv=ongelmia

jtp

Tällä palstalla on kehuttu ja hehkutettu digitv:n erinomaisuutta,joten kerron omat kokemukseni ko. laitteesta.Asun pääkaupunki seudulla ja lähin lähetysasema on espoo-kivenlahti,matkaa sinne kewrtyy n.20km.Meillä oli houno kuva analogiaikana ja kun yritin saada antennikorjaajaa sain kuulla aina saman vastauksen,osta digiboksi.Kun sitten sain kaverin joka tuli paikanpäälle katsomaan kysyin että olisiko digiboksin ostaminen ollut ratkaisu sanoi hän että ensin pitää saada näkymään analoginen että näkiysi digitaalinen.Tämä tapatui-02,jo samana syksynä saimme lahjaksi digiboksin,ja hetken näytti että nyt näkyy tv tosi hyvin.Mutta pian humattiin että toisina päivnä ei näkynnyt ku pikselimössöä ja "heikko signaali tai ei sgnaalia lainkaan".Alkoi antennirumba ylös ja alas vuoron perään,kunnes viime keväänä kanavat lakkasivat yksi toisensa jäkeen näkymästä,eikä vain meillä vaan koko naapurustolla.Otin siis yhteyttä digitaan,soitin,lähetin sähköpostia,tulos ei vastausta.Sitten sain apua yllättävältä taholta nimittäin yleltä.Heidän anttennigurun avulla rupesimme purkamaan ongelmaa,ja saatiinhan digitaltakin vastaus kun kun kysymys kysyttiin ylen kautta.Nyt tv näkyy välttävästi asuin aluueemme on laitettu katvealue luetteloon ja on mahdollista etää saamme joskus vahvistimen.Yle tarjoaa myös mahdollisuuden ilmaiseen satelliitti vastaanottoon kos antennivastaanotto ei onnistu,sillä saa näkyviin ylen kanavat ei muuta.Mutta tuota vaihtoehtoa ei meillä pystytä käyttämmään koska maasto olosuhteet ei ole sateliiti systeemille suotuisat.Niin että ei digi tee oloa autuaaksi eikä välttämättä kuvaa paremmaksi edes pääkaupungin kupeessa

4

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain apua

      löysitte.Katvealueita löytyy pilvinpimein vieläkin,vaikka ei osata etsiä syytä oikeilta tahoilta.

    • On varsin valitettavaa, että digi-TV:stä aluksi annettiin kuva, että se näkyy missä vain ja vaikka millaisella antennilla. Tällaista ylioptimaalisuutta tuntuu aina liittyvän digitalitekniikkaan. Aikanaan CD-levyistä sanottiin, ettei niissä naarmuista ole mitään väliä ja voi vaikka leikata palan pois levystä.

    • Rick

      Mitä neuvoja se YLEn antenniguru antoi että saitte näkymään edes välttävästi?

      • jtp

        Hankimme ns.tehoantenin jonka db luku on jotain 14db elemettejä on 91,joten aika harava se on.Lisäksi uusimme vahvistimen.Antenin kävi suuntaamassa sama kaveri joka kävi aiemmin laittamassa analogisen puolen kuntoon,oli ylen kaverin tuttuja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe