Tallentava DVD digivirittimellä

Odotanko

Kauppoihin on luvattu kovalevyllisiä tallentavia DVD-laitteita tulevan syksyn aikana. Philipsiltä on jo jokin malli tullut, mutta antenniverkkoon. Löytyykö mitään tiedonjyvästä kaapeliversiosta, vai pitääkö todennäköisesti odottaa ehkä vuosi vielä. Tällaista laitetta ei nimittäin kannata ennen ostaa kunnes tulee nimenomaan digivirittimellä varustettu laadukas laite markkinoille.

14

2069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muualla kaapelissa katsotaan jatkossakin analogisia lähetyksiä tai sitten digilähetyksiä kaapeliyhtiön boksilla. Tämän vuoksi ei välttämättä tulekaan laitteita digivirittimellä kaapeliin.

      En ymmärrä tuota odottamista. Mitä sitten teet silläaikaa? Tallennat VHS:llä?

    • sinulla

      on digiboxi, niin mitä enää odotat, osta se tallennin. Siinä ei ole mitään erilaista muuta kuin se viritin. Onhan se myös paljon halvempi. Kyllä itsellä on VHS.n käyttö romahtanut täysin. DVD.llä voit nauhoittaa kovalevylle samalla kun katsot kovalevyltä aikaisemmin nauhoitettua, ja voit poistaa mainokset, voit siirtää videonauhoilta tavarat dvd.lle, voit vähän myös editoida otoksia. Ei tarvitse kelailla, senkun valitsee valikosta minkä haluaa katsoa. GO FOR IT.

      • Arppa

        Tämä värkki vaikuttaa muuten hyvältä, mutta onko siinä tuplaviritintä? Eli jos tallennuksen lomassa haluaa katsoa toiselta kanavalta uutiset, niin onnistuuko se vai pitääkö hankkia toinen televisio?


      • Viritin
        Arppa kirjoitti:

        Tämä värkki vaikuttaa muuten hyvältä, mutta onko siinä tuplaviritintä? Eli jos tallennuksen lomassa haluaa katsoa toiselta kanavalta uutiset, niin onnistuuko se vai pitääkö hankkia toinen televisio?

        Digiajan arkipäivää on se, että meillä on digitv, siinä on siin tietysti oma digiviritin. Samoin tallentavassa DVD-laitteessa on oma digiviritin. Tällöin voit katsoa toista kanavaa ja tallentaa toista. Aivan niinkuin "vanhaan hyvään aikaan" meillä oli analogisella puolella yhdistelmässä TV ja VHS-nauhuri. Siirtymävaihe digiin siirryttäessä vain harmillisesti sotkee näitä kuvioita ja laitteita tulee markkinoille tiputellen.


      • epäilen

        tuo nyt onnistu ainakaan?"DVD.llä voit nauhoittaa kovalevylle samalla kun katsot kovalevyltä aikaisemmin nauhoitettua" siis samanaikaisestiko? ja vielä tv päällä? niinkö?


      • mikä merkki
        Viritin kirjoitti:

        Digiajan arkipäivää on se, että meillä on digitv, siinä on siin tietysti oma digiviritin. Samoin tallentavassa DVD-laitteessa on oma digiviritin. Tällöin voit katsoa toista kanavaa ja tallentaa toista. Aivan niinkuin "vanhaan hyvään aikaan" meillä oli analogisella puolella yhdistelmässä TV ja VHS-nauhuri. Siirtymävaihe digiin siirryttäessä vain harmillisesti sotkee näitä kuvioita ja laitteita tulee markkinoille tiputellen.

        DVd soitinta kovalevyllä jossa digi? mitä sinä oikein meinaat kertoa meille?


      • noita digejä
        mikä merkki kirjoitti:

        DVd soitinta kovalevyllä jossa digi? mitä sinä oikein meinaat kertoa meille?

        DVD-tallentimia kovalevyllä ja digivirittimellä (antennivastaanottoon).
        LG
        Samsung
        Pioneer
        Philips
        Panasonic (kohta tulossa)
        En nyt ehdi kaivaa noita tarkempia mallinumeroita.


      • viritin
        mikä merkki kirjoitti:

        DVd soitinta kovalevyllä jossa digi? mitä sinä oikein meinaat kertoa meille?

        Jokaisessa laitteessa; mm TV ja tallentava DVD (kovalevyllinen) on oltava oma viritin, jonka avulla vastaanotetaan lähetyssignaalia. Nykyisin nämä ovat analogisia. Kun analoginen aika vuoden päästä jää unholaan niin vain digisignaalin vastaanottoon kykenevät virittimet toimivat. Nyt meneillään olevalla siirtymäkaudella digiboksit (pitää sisällään virittimen) korvaavat TV:stä ja mm. tallentavasta DVD:stä puuttuvat digitaaliset virittimet. Mutta muutaman vuoden kuluttua kaikissa laitteissa jo on digivirittimet ja emme edes muistakkaan minkälainen laitesekasotku meillä tällä hetkellä on.


      • mutta ei
        noita digejä kirjoitti:

        DVD-tallentimia kovalevyllä ja digivirittimellä (antennivastaanottoon).
        LG
        Samsung
        Pioneer
        Philips
        Panasonic (kohta tulossa)
        En nyt ehdi kaivaa noita tarkempia mallinumeroita.

        mutta ei niisä ole kyllä digiboxia? Kerro yksi tyyppi esim.LG missä on tallentava DVD kovalevyllä ja sisältää digin? ei muuten löydy?


      • onnistuisi?
        epäilen kirjoitti:

        tuo nyt onnistu ainakaan?"DVD.llä voit nauhoittaa kovalevylle samalla kun katsot kovalevyltä aikaisemmin nauhoitettua" siis samanaikaisestiko? ja vielä tv päällä? niinkö?

        Miksikö ei onnistuisi, siis tallentimen kiintolevylle? Jos esim. Samsungilla voi aloittaa meneillään olevan tallennuksen katsomisen alusta ennen kuin tallennus on loppunut, voisi olettaa olevan mahdollista katsoa kesken olevan sijasta myös jotain vanhaa tallennetta.

        Tallentavat digiboksit pystyvät parhaimmillaan tallentamaan kahta ohjelmaa ja näyttämään samalla joko kolmatta ohjelmaa tai vanhaa tallennetta. Kahden ohjelman samanaikainen tallennus vaatii toki kaksi viritintä.

        Ja onhan sen TV:nkin oltava päällä, jotta kuva näkyisi. Miten TV:n päällä olo voisi vaikuttaa siihen, miten tallennin toimii? Sehän on vain väline tallentimesta tulevan kuvan katsomiseen.


      • Tuolta
        mutta ei kirjoitti:

        mutta ei niisä ole kyllä digiboxia? Kerro yksi tyyppi esim.LG missä on tallentava DVD kovalevyllä ja sisältää digin? ei muuten löydy?

        LG dbrh198
        http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=49947


      • Arppa
        Viritin kirjoitti:

        Digiajan arkipäivää on se, että meillä on digitv, siinä on siin tietysti oma digiviritin. Samoin tallentavassa DVD-laitteessa on oma digiviritin. Tällöin voit katsoa toista kanavaa ja tallentaa toista. Aivan niinkuin "vanhaan hyvään aikaan" meillä oli analogisella puolella yhdistelmässä TV ja VHS-nauhuri. Siirtymävaihe digiin siirryttäessä vain harmillisesti sotkee näitä kuvioita ja laitteita tulee markkinoille tiputellen.

        jossa ei ole mitään vikaa. Ei huvittaisi heittää hyvää ja suht uutta 28" telkkaria kaatikselle. Jos olis digiboksi kahdella virittimellä, kovalevyllä ja polttavalla dvd:llä, saisi ainakin vhs-nauhurin heivattua pois. Vaan kun ei taida paljon olla markkinoilla.


      • odotellaan
        Arppa kirjoitti:

        jossa ei ole mitään vikaa. Ei huvittaisi heittää hyvää ja suht uutta 28" telkkaria kaatikselle. Jos olis digiboksi kahdella virittimellä, kovalevyllä ja polttavalla dvd:llä, saisi ainakin vhs-nauhurin heivattua pois. Vaan kun ei taida paljon olla markkinoilla.

        http://www.radixworld.com/english/product/sheet027.asp
        Vuoden 2006 alkupuolella piti tulla myyntiin, mutta eipä ole näkynyt. Ehkä sitten ensivuonna :(


      • "sinulla"
        epäilen kirjoitti:

        tuo nyt onnistu ainakaan?"DVD.llä voit nauhoittaa kovalevylle samalla kun katsot kovalevyltä aikaisemmin nauhoitettua" siis samanaikaisestiko? ja vielä tv päällä? niinkö?

        Nyky dvd.t mahdollistavat päällekkäisen toiston ja tallennuksen. Tuo ohjelman kesken katsomisen pysäytys ja sitten jatkaminen on minun LG.ssäni "time shift"- nimellä. Nämä kovalevyt ovat samoja joita käytetään tietokoneessa. Ne on jaettu sektoreihin, joihin nauhoitus tapahtuu. Samalla tavalla kuten tietsikassakin voit käyttää eri ohjelmia yhtäaikaa. Tekniikka on ihmeellistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe