Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tuula.kallio2
profiilit
tuula.kallio2
tuula.kallio2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Äkkiä se ilma vaihtuu, eilen illalla oli vielä yhdentoista aikaan kaksikymmentä astetta hikittäväisen lämmintä ja nyt on viisitoista.
Jokunen vesipisara aamulla tuli, tummia pilviä näkyy taivaanrannalla, toivottavasti saadaan sitä sadettakin.
'Vähän helpottaisi, kun ei tarvitsisi kasteluvesiä kanniskella, kaikki on taas niin kuivaa.
Ikuisena pessimistinä en voi olla sanomatta, että tuossa lämpötilassa voisi kyllä olla joku välimuotokin!
03.07.2009 09:34
on toiminnassa jälleen.
Pesässä on kaksi poikasta Aarni ja Eliel.
Tässä linkki pesälle.
http://www.natureit.net/site/saaksikamera1.php?cam=seili-wide&refresh=5
02.07.2009 22:30
Älä nyt, ainahan täällä tätä riittää...
Joku hätäinen ei katsonut ketjua kokonaan, tuolta keskeltä ketjua nostaja löytyy.
Uudistuksen myötä on mahdollisuus kaivaa vaikka kuinka vanhoja ketjuja esille.
Minä kuule ilahduin, kun näin tämän, luulin sinun laittaneen uudestaan musiikkituntemukset lujille. No ei se sitten niin ollutkaan.
Niin ja ei täällä mitään ketjuja enää pysty poistelemaan, ainoastaan omat viestinsä, muut jää!
Että sillai!
Lämpimiä kesän jatkoja Sinulle!
01.07.2009 21:14
ei milloinkaan käydessään eikä jälkeen päinkään puuttunut siihen millaisessa kunnossa huushollini oli.
Olin vuoden päälle viidenkymmenen kun äitini kuoli, mutta ehtihän hän monet monituiset kerrat käydä kahdenkymmenenkolmen vuoden aikana kodissani,
mutta mihinkään asioihini ei hän kysymättä sanonut mielipidettään.
01.07.2009 14:50
että olet makkuuttanut rahojasi polstarin alla ja sieltä sitten ottanut alimmaisia pois homehtumasta lähtiessäsi auton ostoon!
Hah-hah! ;)
01.07.2009 14:41
menit autoliikkeeseen auton hinta selvinä seteleinä plakkrissasi?
Olen kuullut kerrottavan, että täällä joskus meni eräs urakoitsija täryjyrän ostoon ja rahat olivat paperinarulla sidotussa kenkälaatikossa.
Oli siinä myyjän suu tainnut loksahtaa auki. Silloin ei vielä ollut niin suuria seteleitäkään kuin nyt €uroaikana.
Ja tämä tarina on tosi!
01.07.2009 12:05
Muutama vuosi sitten pankkikorttia uusittaessa pankista melkeinpä pakotettiin minut ottamaan Visakortti.
Koskaan en ole sitä luottokorttina käyttänyt ja tuskin tulen käyttämäänkään,
ärsyttää vain, kun kassat aina joutuvat kysymään pankki vai luotto, itse kun en huomaa sitä aina sanoa.
Ei se kuitenkaan voi ainoaksi pankkikortiksi tulla, koska tavallista korttia saa vieläkin ja sanovat, että Visakorttia ei saa kuin yhden sama henkilö.
01.07.2009 10:06
haluan olla ihan vaan mummu, vanha kai tässä jo ollaankin eikä se mummu-nimitys lainkaan lisää ikää.
Mummi sopii sellaisille hienostuneille isoäideille!
Oli tänäänkin upeaa, kun pojantyttäreni, 7-v. kysyi saako hän tulla mummun kanssa laivaristeilylle. Ongelma tuli siitä, kun risteily tehdään elokuussa koulujen alettua, mutta äitinsä sanoi, että paljon on koulusta oppilaita pois reissujen tähden, viikonkin etelämatkalla.
Niinpä asia on sovittu ja mummu lähtee laivalle lapsenlapsensa kanssa ja on niin mummua että!
30.06.2009 21:57
sen ekaluokkalaiseni puuron keitin!
29.06.2009 13:42
Pojantyttäreni tuli joka toinen viikko aamuisin tähän ennen kouluun menoa ja söi tässä kaurapuuronsa.
Kotona sanoi mummulla olevan herkkupuuroa.
Sitä vähän ihmettelin, puuro kuin puuro, mutta sitten selvisi, että kotona puuro kypsennetään mikrossa ja minä haudutan sen kattilassa.
Sen olen itsekkin todennut, kun joskus olen mikrossa kypsentänyt, että on se erilaista. Lisäksi vielä kova vahtiminen, kun ei saa sopivaa tehoa mikrossa,
ei kiehu tai sitten kiehuu ja kuohuu yli.
Siis herkkupuuroa saa kauraryyneistäkin - lasten suusta kuullaan totuus!
29.06.2009 11:48
Kiittää ja kumartaa hän!
Aina viisastuu, en ole ikinä kuullutkaan puurotalkkunasta tai talkkunapuurosta.
Vähän kuukkelista katsoin, mitä siellä kerrotaan talkkunasta.
Tämä olisi varmaan ihan kokeiltava juttu:
Ohje Talkkunahyveen valmistamiseen.
Ainekset
•2dl kermaa
•250 g rahkaa
•200 g marjoja
•1 dl talkkunajauhoja
•½ dl sokeria
1.Vatkaa ensin kerma vaahdoksi.
2.Lisää rahka, marjat, sokeri ja talkkunajauhot kermavaahdon sekaan.
3.Annostele kulhoihin ja koristele marjoilla.
28.06.2009 18:24
Annappa tuoteseloste mitä sinun talkkunaasi kuuluu!
Meillä lapsuudessa joskus monta, monta vuosikymmentä sitten tehtiin talkkuna
itse hapatettuun "pitkään" piimään ja saihan sen alas, kun pahuksesti laittoi sokeria joukkoon.
Mutta voisilmä, se käy yli ymmärryksen!
Enää en ole talkkunaa tehnyt - on jotenkin sellainen tuntuma,
että en tykkää siitä.
'
Puolukkahilloon kun sekoitetaan talkkunajauhoja, se olisi maiskis
marjapöperöksi sitä sanottiin.
Ps. Ne ahvenet kyllä menisi!
28.06.2009 17:44
Ei ole tietoakaan pilvistä ollut koko päivänä täällä Satakunnassa,
tai no, onhan jotain poutapilviä leijaillut tuolla yläilmoissa.
+27,4:ssä asteessa on mittari käynyt ja vieläkin on +20 astetta.
Kyllä saa yön taas sängyssä hikisenä pyöriä!
Siitä ukkosesta - tuleehan niitä johtoja pois nypittyä, jos lähelle tulee ja tietokoneen johdot otan heti irti, kun kuuluu kolinaa, olen kuullut niin monen tietsikan menneen ukkosella entiseksi.
27.06.2009 21:12
Eipä olekkaan koskaan tullut ÄÖ:tä testattua,
nyt senkin sitten tiedän!
Terveisin kyläkeskuksen Sentraali-Santra 50-luvun lopulta.
26.06.2009 21:04
Näin ainakin seuraavassa reseptissä väitetään,
kokemusta ei ole!
7 dl kerma
3 dl maito
10 kpl keltuainen
1 kpl vaniljatanko
50 ml vodka
200 g sokeri
100 g glukoosi
Tuolla reseptillä tulee hyvää jäätelöä. Glukoosia saa ammattikeittiöhin tilatessa ja kuulemma jostain apteekista voi saada. Vodka on mautonta alkoholia eikä sitä keitetä. Se parantaa rakennetta. Alkoholihan ei jäädy. Näin saadaan jäätelöä pysymään notkeana hieman pidempään.
Kiehauta nesteet, sokeri ja vaniljatanko (halkaistuna ja kaavittuna) Anna jäähtyä hieman. Kaada koko ajan vispaten kanamunia niiden päälle varovasti, aloittaen ohuesta norosta. Anna levätä n. 5 min. Laita takaisin kattilaan ja koko ajan vatkaten kypsennä kunnes 84c. Lisää glukoosi ja vaihda astiaa. Jäähdytä. Kun massa on n. kädenlämpöistä lisää vodka ja pyöritä jäätelökoneessa jäätelöksi.
Tämä on perusta, jolle voidaan tehdä useita eri jäätelöitä. Esim. jos nesteistä olisi 5 dl kerma, 5 dl vadelmapyre saataisiin vadelmajäätelöä. Tai vastaavasti kiehauttamalla 1 dl kahvinpapuja, saataisiin valkoista kahvijäätelöä
26.06.2009 19:55
Näkyi kin olevan vain kotieläimistä kyse,
huonosti luin viestin.
24.06.2009 14:40
" Sivumennen sanoen, kissat tulivat nyt ensimmäisen kerran Raamattuun, sillä nykyisessä "normaalissa" Raamatussa ei kissoja mainita lainkaan"
Lainaus tämänpäiväisestä toimittaja Marjaana Perttulan nettikolumnista.
Onko Raamatussa sitten kaikki muut eläimet mainittu?
Itse olen niin huonosti Raamattuni lukenut, että en osaa sanoa asiaan mitään.
24.06.2009 14:37
Kysymys 4. Aivan sama kumman sanoo, koska viisi plus kuusi on yksitoista!
24.06.2009 13:36
Tulihan se kesä!
Kohta saadaan valittaa, että huh-huh kun on hellettä.
Minä ainakin kuulun niihin, jotka ei tykkää helteistä, olisihan tässä joku välimuotokin olemassa kymmenen ja kahdenkymmenenviiden asteen välillä.
Noista pitkäkorvista kertoisin.
Viime kesän jo taistelin rusakon kanssa, kun söi kukkasiani.
Nyt se on löytänyt kaverinkin ja edellisyönä oli ensimmäinen hyökkäys tehty.
Vesiheinän joukosta (mistähän niitä kukkasmaahan oli tullut) oli
valkannut suurimman osan kehäkukkasen taimista ja parista ruukusta oli syöty lobelia.
Huomasin jo viime kesänä kehäkukkien olevan rusakon herkkua, ehtivät jo kukkaan silloin, nyt meni suurin osa pienenä taimena.
Eipä auta muu kuin laittaa taas kanaverkko ympärille eikä se ole yhtään kaunis ja yöksi harsoja ruukkujen päälle.
Voipi vaan herättää ohikulkijoissa ihmetystä, että ainako hallaa torjun.
Rönsyili hiukkasen taas otsikosta, mutta ei kai se kauheesti häiritse!
Kepeää keskiviikkoa!
24.06.2009 09:52
Meillä ovat riesana naakat ja harakat ja kun mansikkain ja punaherukkain kyljet hiukan alkavat punottaa, hyökkäävä "trötöt" elikkä rastaat.
Fasaanit ovat myös hiukan riesaksi asti kasvimaalla.
Varpuset pesivät jossain kattopellien alla, västäräkin pesää en ole onnistunut näkemään, varmaan sekin pihapiirissä on, sen verran usein riuk'häntiä näkee.
Pääskyset hävisivät lehmien myötä, ennen niitä aina pesi navetan vintillä.
Syysmuuton aikana vasta jostain ilmestyvät.
Siitä mustalinnusta minäkin, nokikanaa sen luulin tarkoittavan, mutta hain myöskin lintukirjani esille ja onhan niitä mustalintuja.
Kumpiahan mahtoivat ne olla, kun kerran pyörälenkilläni järvellä näin,
nokikanaksi nekin "tunnistin".
Ihan mukavaa puuhaa se lintujen tarkkailu on.
23.06.2009 18:04
24 / 123