Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tuula.kallio2
profiilit
tuula.kallio2
tuula.kallio2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pääsen eläkkeeni kanssa juuri tuon rajasi yläpuolelle, siksikö en tunne olevani huono- enkä vähäosainen. Kun on tottunut koko ikänsä vaatimattomasti elämään ja pysymään kotimaan kamaralla ja suurimmaksi osaksi vielä kotona, niin tuleehan tässä kaksi eläkeläistä toimeen. Sen myönnän, että kummasti se helpottaa kun meitä on kaksi tai oikeammin kolme eläkeläistä yhdessä, yksin tekisi tiukkaa. Kolmestaan päästään sitten jo yli tuon hyväosaisen rajan. Aika hyvin! Olen muuten aina sanonut, että eläke saisi olla kaikilla samansuuruinen, pitäisihän niiden, jotka ovat miljoonia tienanneet, tulla samanlaisesti toimeen sillä kahdeksallasataa - elämä sen mukaiseksi vaan, että pärjää!
11.05.2009 16:45
Hyvä, että tunnustit sontaakin luoneesi, vaikka sitten oletkin päässyt sinne kunnalliseen täyshoitoon. Minä kun vasta kymmenkunta vuotta sitten lakkasin sitä luomasta tai sitä haistelemasta, raapat onneksi hoiteli ne hommat pari viimeistä vuosikymmentä. Onko tosiaan niin, että meitä kouluja käymättömiä ei täällä netissä paljon surffaile vai eivätkö edes nikittömänä kehtaa sitä tunnustaa? Vielä sinulle, kun kerroit lounaasikin olevan syömättä, että niinhän se on, eläkeläisillä riittää kiireitä... ;)
11.05.2009 16:24
sinäkö olet ketjun aloittaja??? Jos, niin vielä ei selvinnyt mitä olet tehnyt ennen tänne tuloasi!
11.05.2009 11:25
Asuimme äidin kotona pari ensimmäistä kouluvuottani isän ollesa sodan jälkeen töissä missä milloinkin. Sen jälkeen muutimme isän rakentamaan uuteen kotiin ja elämämme oli hyvinkin köyhää, ei pienessä maaseutukylässä mitään vakituista työpaikka isälle ollut. Minua kuitenkin koulussa pidettiin kaiketi sen verran hyväosaisena, koska äidin kotitila oli tavallinen maapaikka, että en milloinkaan saanut niitä avustuksia, enkä myöskään päässyt kesäisin kunnan omistamaan leiripaikkaan meren saareen, joka olisi ollut oikea elämys, koska kotini lähellä ei ollut kuin pieni jokipahainen. Se avustuksen ohimeno ei niinkään harmittanut, mutta siitä olin katkera, kun en yhtenäkään kesänä päässyt sinne leirille.
11.05.2009 10:26
Ensinnä sanon, että ärsyttää ne gallupin tekijät, jotka eivät voi itse vastata omaan kysymykseensä aloituksessa! Olen sitten ihan tavallinen tasamaan tallaaja ja hankkinut ensimmäisen koneeni runsas pari vuotta sitten täysin ummikkona, ei siis minkäänlaista kosketusta ollut ennen tietokoneeseen. Niin ja mitäkö tein, olen "entinen" maajussin morsian! Mitähän vaistosi on sanonut?
10.05.2009 22:21
Jos olet nähnyt lehdessä uutisen, että Suomesta on löydetty sikainfluenssaa vanhoista emakoista, niin älä huolestu. Mutta jos lukee, että sitä on löydetty seksikkäistä kinkuista, sitten me likat ollaan lirissä!
08.05.2009 21:59
taitaa hävittämiseen olla ampuminen. Laittaisin naakan vielä samaan kastiin, häiritsee mekkaloimisellaan enemmän kuin harakat, mutta vilkaisin tuota listaa ja yllätys, yllätys naakasta joutuukin maksamaan 101 uroa, jos sen tappaa. Tällä kylällä niistä on viime vuosina tullut suoranainen riesa, kaikki käyttämättömät savupiiput ovat naakat vallanneet pesimäpaikakseen.
05.05.2009 17:41
kun ei se kuukkeli tuntenut Mona-Lisaa eikä Jaanaa, en ainakaan löytänyt. Minä plikka olen herkästi kaikkea sieltä etsimässä ja ihmettelen kun palstoilla monasti kysytään asioita, jotka on niin helppo googlesta löytää.
05.05.2009 12:45
Minulla ei ainakaan ole tietoisesti mitään syytä masennukseeni, elämäni on ollut samanlaista vuosikymmenet, ei mitään suuria muutoksia puoleen eikä toiseen. Sekö sitten masentaa.
05.05.2009 11:14
oletkaan. Juuri noin se on. Yön kun huonosti nukuttuaan herää uuteen aamuun, niin ei toivo muuta kuin että saisi mennä sänkyyn ja vetää peiton korville ja vain olla siellä. Pakolliset työt tulee juuri ja juuri tehtyä ja muut jää ajatteluasteelle. Vaikka hyvin tietää, että pitäisi tehdä sitä ja tätä mitään ei tapahdu, ei vaan tule tehtyä. Yksi työ jää kesken ja taas toinenkin - sitä se on. Väkisin saa itsensä johonkin lähtemään, ei siis minkään kaltaista halua minkään. Sain lääkkeen, ei apua, vaihdettiin toiseen, joka auttaa nukkumaan ja kuinka autuaallista olikaan huomata aamulla nukkuneensa kymmenen tunnin yön. Kyllä se nukkuminen on aa ja oo, mutta muutaman tunnin nukkuminen ei masennukseen auta. Kauan se kestää ennen kuin pääsee normaaliin elämään kiinni, mutta toivossa on hyvä elää...
05.05.2009 11:10
Se olikin Mona-Lisa se lehti, jota tarkoitin. Olen sitä lehteä joskus aikoinaan tilannutkin, mutta nimi oli hukassa. Tätä se ikä teettää...
05.05.2009 10:13
Piti taas kerran alkaa googlettamaan, kun muistelin ainakin Ajan Säveltä ostaneeni jo 50-luvun lopulla. Ajan Sävel ilmestyi vuosina 1955-57 ja Iskelmä-lehti 1960-67. Suosikki alkoi ilmestymään vuonna 1961 ja ilmestyy edelleen. Itse en Suosikkia kauheesti muista lukeneeni, nuoremmille sisaruksille jopa tilasinkin joskus. Äitini lehti oli niin kauan kuin muistan Nyyrikki ja oli loppuun asti, sekin taitaa ilmestyä vieläkin. Samankaltaisia Nyyrikin kanssa olivat Perjantai ja Sirpale. Paljon on aikakausilehtiäkin muistini aikana ollut ja mennyt, mieleeni on jäänyt Jaana-lehti sellaisena ihan mukavana lehtenä, oliko siinä Teija Sopanenkin joskus päätoimittajana. Varmaan tv:kin on osasyynä lehtien vähenemiseen. Ensimmäinen lapsenlapseni on syntynyt 2001 ja hänelle olen antanut kokoelman viimeisistä markka-ajan kolikoista, kun urot tuli sitten 2002.
05.05.2009 09:38
unettomuus liittyy vahvasti masennukseen. Se olisikin helppoa kuin heinänteko, jos muutaman tunnin uni jotain auttaisi masennukseen.
04.05.2009 22:49
tai paremminkin nähdä, että jollain toisellakin on yhtä tumpelo mies. Meidän isäntä ei ymmärrä koneesta muuta kuin sen, että se tässä nurkassa on. En minäkään paljoa tästä tiedä, jälkikasvu sitten auttaa.
04.05.2009 21:02
ja niin monta asuntolaa on nähty, että kyllä pistää edelleenkin ajattelemaan, mutta se ei paljon asiaa auta. Sana on jalkava, kyllä ne tiedoksi kaikki tulee niin hyvät kuin huonotkin puolet. Tälläkin alueella on useampikin asuntola, siksi ehkä pitäisi laittaa asiat kuntoon, että saisi vielä sanoa mielipiteensä mihin ei sitä vammaistansa sijoittaisi. Se on vaikeaa, niin vaikeaa. Sen jälkeen, kun laittaa asuntolaan, ei enää ole mitään sanomista vammaisensa asioihin ja se tuntuu pahalta.
04.05.2009 20:56
Kelan hoitotuki on tullut siitä asti, kun hän alkoi saamaan kansaneläkettä. Se taisi olla silloin samoihin aikoihin, kun hain omaishoidon tukea, niin kyllä minä sen silloin sanoin, että jos laitan laitokseen niin kalliimmaksi se teille tulee, mutta ei se mitään auttanut. Vuosia sitten voi viedä keskuslaitokseenkin tilapäishoitoon, mutta kaikki ovat muuttuneet ja huonompaan päin joka asiassa. Ei sekään asiaa pantanut, kun Erityishuoltopiirit lakkautettiin ja liitettiin sairaanhoitopiireihin. Samoin entiset työkeskukset, joita nykyisin sanotaan hienosti työhönvalmennuskeskuksiksi, kunnallistettiin. Valmennetaan työhön, mutta otappa paikka jostain kehitysvammaiselle, joka kyllä tekisi, kun olisi ohjaaja mukana. Kunta on niin paljon lakannut maksamasta hoitotukia, että minä en siitä jaksa alkaa tappelemaan, kotona vanhuksiaan hoitavat paremmin sitä saavat, mutta kyllä keh.vammaisen pitää olla vaikeasti vammainen, ennen kuin mitään maksetaan. Tilapäishoitopaikkaa olen ajatellut mennä tinkaamaan ja vaatimaan niitä lakisääteisiä oliko se kahta vapaapäivää kuukaudessa, mutta sekin tuntuu kuin kerjäämään menisi. Vielä ollaan suht. koht. hyvässä kunnossa, että sinnitellään tässä vaan, kai ne sitten aikanaan kaikki järjestyy.
04.05.2009 17:13
Lukeehan tässä "uudessa" googlessasi siellä oikealla ylhäällä perinteinen google, klikkaa siitä ja pääset lailliselle sivulle.
04.05.2009 13:12
Meillä on 37-vuotias kehitysvammainen tytär, joka asuu edelleen kotona. Päivisin käy työhönvalmennuskeskuksessa, mutta kaikki muu toiminta, myöskin harrastukset ovat vähissä ja täysin meidän varassamme. Hän on nykyään aika hyvätasoinen, mutta yksin ei tulisi toimeen ja kymmeneen ikävuoteen asti täysin vahdittava kunnes saatiin lääkitykset kohdalleen. Joskus kauan sitten hain kunnalta omaishoidon tukea, mutta tyhjän olisin saanut pyytämättäkin, mitään lomia ei ole ollut eikä kunnalla ole tarjota paikkaa, että voisi joskus viedä tilapäishoitoon Tai olisihan paikka löydyttävä, jos tulisi pakko eteen, mutta onneksi vielä ei ole niin käynyt. Kuitenkin suuntaus on se, että kotoa pois vaan heti, kun koulut on käyty ja ei koskaan huomata sitä kuinka paljon me, jotka pidämme vammaisemme kotona säästämme yhteiskunnan varoja. Kansaneläke on ainoa tulo, työhönvalmennuskeskuksesta maksetaan pientä ns. työosuusrahaa, joka on huomattavasti pienempi kuin sieltä tuleva ruokalasku ja kuitenkin kaikkia alihankintatöitä siellä tekevät. Kysyn vain, että olenko omaishoitaja, koska sitä ei missään huomata eikä arvosteta?
04.05.2009 13:09
Oletko käsittänyt hieman väärin kirjoitukseni? Kerroinhan kiireiden olevan jo ohi ja puutarhatöiden kanssa en luvannut itseäni stressata. Turhaan siis surit minun yöunieni menettämistä! Pieni lisäys vielä - täällä sataa, hienoa!
04.05.2009 10:57
Roosa pettynyt saa olla!
03.05.2009 21:03
31 / 123