Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tuula.kallio2
profiilit
tuula.kallio2
tuula.kallio2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Calmetterokotusta en ole koskaan saanut, mutta aina kun käsivarteen tehtiin se koe, niin se turposi koko käsivarsi.
Äiti selitti sen sillä, että isällä oli ollut sodasta saatu keuhkotuberkuloosi ja minä kait sitten saanut luonnollisen tartunnan häneltä, mutta ikinä en sitä ole sairastanut.
Isorokkorokotustakaan en muista, että sellaista olisin saanut, mutta voipi olla rokotettu ei vain ole mitään muistikuvaa siitä.
31.01.2009 22:31
oli aamulla, nyt on aurinko paistanut ja pakkasta on -8 astetta.
Jouluaattona huomasin Venus-tähden ensikerran ja sanoi silloin sen olevan Betlehemin tähden, allakkaa tutkimalla sain sille oikean nimen.
Tämän vuoden allakassa ei olekaan niin hyvin selitetty planeettojen kiertoa.
Näin täältä Satakunnasta...
31.01.2009 14:35
olen luovuttanut vuosikymmenien aikana, sitten tuli verenpainelääkkeet ja jouduin lopettamaan jo vuosi ennen ikärajan täyttymistä.
Veriryhmänikin on harvinaisempi, joten usein sain ylimääräiset kiitokset luovuttaesani.
Onneksi en ole joutunut tilanteeseen, jossa itse olisin verta tarvinnut.
29.01.2009 20:57
Meillä se tunnetaan napakelkkana ja vieläkin sen järven jäälle tekevät, jos vain tulee kunnon jää.
Olen siellä minäkin ollut lapsenlapselleni vauhtia antamassa.
Ihan mukavaa se on nykyajan lastenkin kokea, miten ovat jo äidit ja isät aikaansa lapsuudessaan viettäneet.
25.01.2009 10:29
Luin huolimattomasti viestisi!
24.01.2009 10:25
Jukka Perko on Huittisista kotoisin ja eikä tietääkseni ole papin poika.
23.01.2009 22:11
Täältä löytyy ohjeita keikin hoidosta.
http://personal.inet.fi/luonto/kristiina.karvonen/phalaenopsistenhoitoohjeita.htm
23.01.2009 17:49
Anteeksi, että kysyin, luulin edes tämän ketjun viestit otettavan huumorilla!
Pistän mietintämyssyyn olla vai eikö olla!
23.01.2009 08:50
Sanoppa sinä mihin ne vanhat nikit ovat täältä kadonneet?
Heitä kaipaillaan ja ei vain tunnu montaakaan löytyvän.
Kyselee itsekin hukkateillä ollut Tellastiina.
22.01.2009 21:03
minulla on ja mitään muuta en sitten ymmärräkään sen kun surffailen vaan! D))
22.01.2009 18:57
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://youtube.com/?v=CKgCzf852yA&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search?q=youtube+suomalainen+rukous&hl=fi&sa=G
22.01.2009 18:48
meillä on tapana laulaa "Sun haltuus rakas isäni...", kaunis virsi sekin.
22.01.2009 18:44
Hengissä ollaan, täällä vain on harvemmin tullut käytyä, nykyään taas vähän useammin.
Siitä saikin sitten heti kuulla, että enkö viihtynytkään muualla!
Tuli jopa mieleen nikin vaihto, mutta kun olen tähän niin tottunut - en tuntisi itseäni muulla nikillä. Tutummat ehkä tunnistaisivat tyylistä nikin vaihdon jälkeenkin.
Taisin jo siellä Pystiksen herättelyissä kertoilla kuulumisia - vaihtelu kai virkistää ja ne ainaiset piikittelyt kyllästytti, sekä yksi häiriötekijä on vieläkin tämä ainainen jumittaminen foorumilla.
Että tälleen...
22.01.2009 16:54
"Oi Herra luoksein jää..." on rakas, monissa hautajaisissa viimeiseksi laulettu virsi, mielestäni se kuuluukin hautajaisiin.
Uusista on "Herra kädelläsi..." ja "Jumalan kämmenellä..." virsiä, joista pidän.
Onhan niitä monia, vaikka itse en voi laulaa, kun ei ole annettu laulun lahjoja.
22.01.2009 16:41
Aioin pysyä pois tästä ketjusta, sillä jo aloituksen lukiessani arvasin mitä tuleman pitää.
Nyt luin koko ketjun sillä vähäisellä maalaisjärjelläni jonka Luoja on minulle antanut ja niin se näkyi olevan, että meitä maalaisia vaan tässäkin ketjussa enemmän arvostellaan.
Niin on aina ollut ja kai tulee aina olemaankin.
En sitten tiedä mitä niistä sanotaan, jotka "pakkoliitetään" kaupunkiin, tuskin he itseään ainakaan kovin kaupunkilaiseksi tuntee.
Itse toivon, että varjeltuisin siltä pakolliselta kaupunkilaistumiselta.
Tuli vielä mieleeni, että siksikö pidettäisiin kaupunkilaisia "parempina", kun meidät on yleensä runtattu siihen huonompaan kastiin.
En tiedä, mulle on aivan sama missä kukin asuu, samanlaisia luojan luomia kaikki ollaan.
Jocus ja Kulkurin-Iltatähti, teille kiitos!
Niin ja tämä on se maalaisen käsialanäyte, ihan vaan kansakoulupohjalta tässä kirjoitellaan!
17.01.2009 13:47
Onpa kimurantti juttu!
Ensin ajattelin näin, että valehtelee kai, koska nyt puhui totta sanoessaan valehtelevansa, mutta eihän se voi niin mennä, eihän hän voinut puhua totta, jos kerran aina valehtelee.
Elikkä miehen täytyi valehdella sanoessaan aina valehtelevansa!
Helppoa kuin mikä - hahhahhaa!
17.01.2009 10:42
Tulin tänne toivotuksineni, kun oli joku känkkäräkkä tuolla tämänpäiväisessä ketjussa.
Oli vissiin noussut peppu edellä ylös.
Uskaltaisinko kertoa, että meillä aamulla oli -18,9 astetta pakkasta, no kerrottu on.
Miksi muuten jotkut vakiketjut aina herättää närää, miksei voi jossain rupatella ihan niitä näitä. "Oikeeta" asiaa haluavat voivat jättää ketjun avaamatta.
Kaikesta huolimatta kaunista lauantaipäivää itse kullekin säädylle!
17.01.2009 10:23
Takavuosina en ainakaan ollut tietokoneella, se kun on ollut mulla vasta runsaan kaksi vuotta!
Vielä siitä pullamaidosta, meillä se ei millään tapaa liittynyt laskiaiseen, sitä tehtiin, kun sattui olemaan vanhaa, kuivaa pullaa.
16.01.2009 22:48
Omilleni en tainnut paljon tuutulauluja laulella, mutta pojantyttärelleni kylläkin.
Mua kun ei ole siunattu laulun äänellä, niin aina surkuttelin, että ei opi tyttö laulamaan, kun mua joutuu kuuntelemaan.
Tuu tupakkarulla ja Joka ilta kun lamppu sammuu olivat niitä, joita yritin lauleskella.
Nyt (7-v) hänen ollessaan yökylässä ja jos aion laulaa Tuu tupakkarulla, hän sanoo olevansa allerginen sille laululle!
On saanut onneksi laulunlahjat ja siksi ehkä on mummun laululle allerginen.
16.01.2009 22:43
Lapsuudessani äiti laittoi kuivat pullapalat kuumaan maitoon ja muistan, kuinka hyvää se oli.
Korppujakin siihen voitiin laittaa ja ne vasta hyviä oli ne hiukan sitkeät korpunpalat.
Pojantyttäreni kinuaa "köyhiä ritareita", mutta siihenkin tarvittaisiin mielestäni kuivahkoa pullaa ja eihän pulla enää kuivu, kun pakasteesta otetaan aina tuoretta.
Kaupan vanhan leivän korista joskus saattaa löytää vanhaa ranskista ja sitä sitten paistetaan ja herkutellaan mansikkahillon ja kermavaahdon kera.
Terveellisyydestä ei puhuta mitään!
16.01.2009 11:01
40 / 123