Vapaa kuvaus

Ei ny niin kauhiasti purista. 'kaikkehen tottuu, paitsi puukkoohin selijäs ja siihenkin tottuu jos makaa vattallansa' Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

501

Kommenttia

16171

1. on silloin olla tarpeeton, jos se ei keksi itse itselleen jotain sellasta puuhaa jossa kokee itsensä tarpeelliseksi.

Eiku hei. Nyt mä keksin. Pakotetaan miehet tekemään puolet kotitöistä naisten kanssa.
  2. miehet ajattelevat tästä asiasta eri tavalla, mä sanoisin, että miehen oma seurusteluun kelpaamattomuuden tunne nousee siinä kohtaa niin kovaksi, että se tunne nousee tavallaan pelkän ystävyyssuhteen yläpuolelle.

Ja se, että mulla on ollut ja on etuoikeus omata naispuolisia ystäviä/kavereita(pidän etuoikeutena omata naispuolisia ystäviä, koska kaikilla miehillä niitä ei ole), ni se on kyllä auttanut minua suhtautumaan ko. asiaan ihan eri tavalla ja se ei johdu siitä, että olisin naispuolisilta kavereilta vongannut, vaan siitä, että on saanut kohtuu läheltä seurata naisten suhtautumista ja ajattelua miesten ja naisten välisistä suhteista.

Jotta, en tietenkään tiedä mikä olisi oma suhtautumiseni, jos ilmottaisin halukkuuteni seurusteluun jonkun kaverin kanssa, mutta kuvittelen ainakin omaavani nykyisin kykyä käsitellä asioita ja tunteitani niin paljon, että pakeista huolimatta se ystävyys jatkuisi. Mutta, tosiasiallisestihan sitä en tiedä, koska en sellasessa tilanteessa ole ollut, eikä sellasta tilannetta tässä ole näköpiirissäkään.

Tai, puoliksi olen kerran ollut sellasessa tilanteessa, jossa nyt en suoraan ilmottanut seurusteluhalukkuuttani, mut sillo mä en tajunnut asioita, enkä nähnyt 'kaikkee', vaan enemmän oletin asioita omien fiilisteni perusteella ja kyllä mua se harmittaa näin jälkikäteen aateltuna, koska silloin menetin kohtuu hyvän kaverin siinä naisessa. Mut, ehkä sekin tapaus on sitten osaltaan auttanut minua suhtautumaan näihin asioihin ilman oletuksia tai odotuksia.
  3. Olen ton kunnon miehen kans melkolailla samaa mieltä, mut haluan kuitenkin jatkaa tuota sun ajatusta, ku tuli nyt mieleen, vaikka mä en siitä älykkyydestä niin piittaakaan(se on varmasti nähty).

Niin, jos nyt puhutaan älykkyydestä keskustelupalstalla ja kuinka se näkyy, ni on sitä, että osaa erottaa ihmiset asioista, asiat ihmisistä, sekä asiat toisistaan. Mut, ihmisiä toisistaan tääl ei voi sataprosenttisella varmuudella erottaa toisistaan. Tai, emmä tiiä onko se älykkyyttä, vai onks se 'vain' asioiden erottelukykyä, mut siihen liittyen kuitenkin.

Höh. Menipäs monimutkaseksi. Mitehän mä sotkisin tätä vielä vielä lisää...Sanotaan, että tyhmyyttä keskustelupalstalla osoittaa se, että olettaa 'kaikkien' muidenkin kirjoittavan keskustelupalstalle samoilla (piilotetuilla)motiiveilla mitä itse kirjoittaa ja älykkyyttä osoittaa taas se, että tajuaa ihmisten omaavan hyvin erilaisia motiiveja tänne kirjottaessaan ja itse väitän, että jos nyt ei ihan kaikilla, mutta hyvin monella on montakin eri motiivia ja motiivit myös muuttuvat. Ja nekin motiivit saattavat toisistaan poiketa erittäinkin paljon.

Mutta, palstatyhmyyteen syyllistyy ainakin aika ajoin varmasti itse kukin, jotta ei silti välttämättä ihmisestä itsestään kokonaisuutena tyhmää tee. Enkä usko, että tääl(tai missään muuallakaan) ketään niin älykästä ihmistä on, että pystyy itsensä täysin ulkoistamaan ja suhtautumaan asioihin 100%:en neutraalisti, mut toiset ovat siinä suhteessa älykkäämpiä kuin toiset.

Aika pitkä jaarittelu mun näppikseltä, enkä jaksa oikolukee, enkä ole satavarma edes siitä, että onko tässä kommentissa mitään pointtia, kuhan nyt vaan erinäisiä asioita mitä tuli mieleen.