Mielestäni tämä ansaitsee oman ketjunsa. Kotitöistä:
"Missä määrin te naiset jaatte miesten työt kotona. Katsastatte auton, vaihdatte öljyt, korjaatte ulkoseinää, pilkotte puita jne. jne."
Entä jos asutaan kerrostalossa? Kaikki pihatyöt ja remontit on ulkoistettu. Kaikilla ei myöskään ole omaa autoa, ja uusille 2000-luvun autoille ei voi muuta tehdä kuin viedä liikkeeseen. Mikä on silloin miehen rooli?
Miesten ja naisten työt
7
391
Vastaukset
Niin kuin itsekin ymmärrät, on vissi ero, asuuko maalaistalossa vai keskustassa kerrostalossa. Nämä edeliset vastaajat tuskin asuvat kerrostalossa. Minulle ei ainakaan kotitöistä tulisi ensimmäisenä mieleen halkojen hakkaaminen ja autoremontti.
Mutta perimmäinen ongelmahan on erilaiset siivous- ja ruokailutottumukset. Jos mies on tyytyväinen sotkuiseen huusholliin ja pitää pikaruoasta, niin miksi ihmeessä naisen tapa puunata ja valmistaa kotiruokaa päivittäin olisi joku normi?
Tai jos sen pitäisi olla, niin kannattaa naida kotirintamamies, eikä etsiä sitä hurmaavaaa renttua, jolla on parempaakin tekemistä kuin piikoa.
Ps. Ylensä miehen rooli on tehdä pidempää työpäivää suuremmalla palkalla ja tasata tulot vaimon kanssa. Tämä siis keskimäärin, yksilölliset erot ovat suuria, mutta silloin luulisi mihen tekevän kotitöitäkin enemmän. Aihetta ainakin olisi.on silloin olla tarpeeton, jos se ei keksi itse itselleen jotain sellasta puuhaa jossa kokee itsensä tarpeelliseksi.
Eiku hei. Nyt mä keksin. Pakotetaan miehet tekemään puolet kotitöistä naisten kanssa.- se on miehen rooli
Kaikki mitä siihen kuuluu ;)
- ............
Näin on, jos asutaankerrostalossa niin tehdään yhdessä. Ainakin minulla tulee aika pitkäksi jos ei ole jotain puuhaa. En ymmärrä niitäkään miehiä jotka jaksavat olla toimettomina.
Nyt kun asumme maalla omakotitalossa niin työt ovat ihan luonnostaan jakaantuneet. Se ei tarkoita ettemmekö ole tasa-arvoisia. Lähinnä se on lähentänyt meitä, sillä kun tavallaan on toisesta riippuvainen niin sitä toista arvostaakin enemmän.
Jos suhde toimii niin työt jakaantuu luonnostaan eikä siinä lasketa kuka teki mitäkin.- ............
Alkuperäisen ehkä kärkkään ajatuksen kirjoitin siksi, että joskus naisilla on niin martyyri asenne aihetta kohtaan.
Jos kotitöistä tulee riitaa, niin silloin ehkä on väärän kanssa suhteessa.
Toisaalta on naisiakin sellaisia jotka haluaa omia kodin itselleen. Niin kuin tämä seurapiiritoimittaja eilen telkussa, hän vie miehelleen aamiaisenkin sänkyyn, tekee kaikki kotityöt sillä hänestä miehen täytyy olla mies.
Minä en moista kestäisi, täytyy olla puuhaa. Mutta mistä kukin tykkää, ei ole oikeaa sääntöä kotitöiden jakautumisesta! Jos niistä on riitaa niin nejakautuvat väärin, jos niistä ei ole riitaa ja toinen tekee ne kaikki tyytyväisenä niin ne jakautuu oikein, parikohtainen asia.
NYt on ollukki helppoo ku asuu kotosalla.
Mut kämpillä yksin ollessa on tullu huomattua että ei siellä paljon naisten töitä oo. Kaikki piti tehdä itte jos kerta mieli saada aikaseks...
Maalla ollessa ne roolit kyllä löytyy, sillä työ ei tekemällä lopu. Ja autoista puheenollen, kyllä niissä kaikenlaista pientä riittää vielä nykyäänki, ellei tosiaan vaihda autoo joka kerta ku takuu umpeutuu.
Kaupungissa rivarissa asuessa, mulle tais jäädä kirvesmiehen, putkimiehen ja tiskaajan rooli. lisäks sellaset tittelit ku psykiatri ja maksumies oli tutun oloset tittelit, autonkuljettaja ja kauppakassin kantaja.
Sen lisäks sit piti suunnitella yksilölliset kehittävät treeniohjelmat joita voi tehdä yhdessä...- ja....
oman autoni yleensä katsastan (öljyt ja renkaat vaihtaa isäntä). Ulkoseinää en korjaa, mutta maalaan kyllä. Puutarhatöitä tietenkin teen, risusavotasta ruohonleikkuuseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861739Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171091Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981046Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79952- 91794
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146779Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs50695- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51671