Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
as77
profiilit
as77
as77
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
52
Kommenttia
1292
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
kyllähän Suomen vientiteollisuudelle on jo tullut pahaa takapakkia
"Suomi? Se homomaa? Ei kai ne osaa järkeä käyttää tuotteiden suunnittelussakaan..."
25.01.2012 21:11
Olenpa kuinka perverssi tahansa, pidän sen omana tietonani.
Puhumattakaan että sen esilläpitämisellä haluaisin tietoisesti loukata laajoja kansanjoukkoja, heidän arvojaan.
Puhumattakaan että sillä ylpeilisin
25.01.2012 20:53
ihan normaalia. Joinakin päivinä ei, toisina päivinä tiheään
ota yhteysohjelmaksi MWConn ja konffaa siihen taustapingaus vahtimaan. Se yhdistää katkoksen jälkeen automaattisesti uudestaan
25.01.2012 20:32
saunalahti on niin ylimyyty kapasiteettiin nähden, että muulloinkin oltava varaliittymä toiselta operaattorilta, jos haluaa netin toimivan iltaisin järkevällä nopeudella
varmaan tukiasemia on lisätty kun kentänvoimakkuudet ovat heinäkuun jälkeen pudonneet kovasti. Mutta lisätty riittämättömästi kysyntään nähden
minun varaliittymässäni on "prioriteetinlaskuraja" joten hyvä tietää nämä huoltoajat ja säästää varaliittymän gigatavuja huoltopäiviksi
25.01.2012 20:28
on joo hurja kulutus ... vielä vuosi sitten lämmitin sekä öljyllä että sähköllä ja lämmityskauden päättyessä nuo yhteensä arvioin vieneen vuodessa 14500 kWh. Talo 50-luvulta purueristein plus eräin lisätyin mineraalivilloin. 90 neliötä pääkerros, täyskellari ja yläkerrassa 20 neliön pikkuasunto
pilp antaa nirkoset kilowatin tai kaksi eli merkitsee suunnilleen sähkölämmitystä
joulu-, tammi- ja helmikuu vievät tyypillisesti jokainen 15 prosenttia vuoden lämmöntarpeesta. Suosittu nyrkkisääntö on että kolmena kylmimpänä kuukautena kuluu noin puolet vuoden tarpeesta
käyttöveteen sit' saa kulumaan halutessaan paljonkin
25.01.2012 20:00
kyllähän sähkö on hyvä puulämmityksen täydentäjä, kytkeytyy päälle jos/kun puulämpö loppuu tai ei se riitä tai ei ehdi puuta polttamaan
tai toisinpäin: päiväsähkön aikana voisi(n) sähkölämmitystä täydentää polttamalla puita
25.01.2012 19:49
älkääs nyt unohtako kulutustottumusten vaikutusta. Joulukuun 28. päivänä sain yösähkömittarin ja lämmitän öljykattilan vastuksilla. Vastukset ovat varsinaisesti 6 kW:n mutta täällä Uudellamaalla on toistaiseksi riittänyt kun ne 3 kW:lle olen kytkenyt
mutta asun yksin ja säästeliäästi ja pitkien työpäivieni aikana annan sisälämpötilan laskea jopa alle 15 asteen
tätä kirjoittaessa on kulunut 402 (päivä) + 601 (yö) kWh ja sähkö veroineen ja siirtoineen keskinäärin maksanut 9,2 snt/kWh. Aika paljon halvempaa kuin öljy, joka viimeksi katsoessa maksoi 1,08 €/litra eli noin 12 snt/kWh
25.01.2012 19:35
> DNSChanger paljastuu Cert-fin mukaan yksinkertaisesti käymällä
> selaimella joko osoitteessa http://dns-ok.fi tai http://dns-ok.ax.
onkohan tää troijalaihuijaus kuitenkin eri juttu ... Hyppösen selosteessa ei mainittu mitään DNS-ohjauksesta vaan että "troijalasen saa koneelleen normaalissa nettiselailussa"
22.01.2012 13:10
nille jotka lukevat ketjuista vain viimeisiä viestejä ... tietoturvaviraston jossain ylempänä linkitetty sivu ohjeistaa
"DNSChanger paljastuu Cert-fin mukaan yksinkertaisesti käymällä selaimella joko osoitteessa http://dns-ok.fi tai http://dns-ok.ax.
22.01.2012 12:48
olisit suoraa copypeistannut ohjeen
"DNSChanger paljastuu Cert-fin mukaan yksinkertaisesti käymällä selaimella joko osoitteessa http://dns-ok.fi tai http://dns-ok.ax.
22.01.2012 12:45
> suuressa ja mahtavassa Nordeassa, jossa tuhrataan käytettyjä lukuja
Nordean verkkopankki on erikoistyperä. Ensin on aivoton kahdeksannumeroinen käyttäjätunnus. Sitten tuo yliviivattava. Ja lopuksi taas eri taulukosta vahvistus
S-pankin ilmainen verkkopankki käyttää lyhyempiä sisäänkirjautumistunnuksia, mutta niissä on myös kirjaimia numeroiden lisäksi. Sitten kaikki temput samalla tunnustaulukolla serverin arpomasta kohdasta
22.01.2012 12:21
> ... alkaa laskujen maksun kanssa ravaamaan pankin automaatilla
automaatilla maksaminenkin tuli maksulliseksi. Vuosi sitten autoin eläkeläispariskuntaa, joka tästä syystä opetteli verkkopankin käyttöä. Vävypojalta Saksasta saivat läppärin
TARKISTAMINEN käy hankalaksi niille laiskoille jotka jokaisen viidenkin euron maksun hoitavat kortilla ... tiliotteet "rämettyvät". Itse maksan johonkin 50€ asti käteisellä niin tilote pysyy kohtuullisen lyhyenä. Eikä sitten minun menemisiäni "isoveli" seuraile maksusuoritusten avulla!
22.01.2012 12:15
Minulla kaksissa kengissä on korko kulunut onteloihin asti
Ensimmäisissä korko kului paljosta kävelemisestä niin että kannan ontelot alkoivat kerätä kivasti kiliseviä sepelinmuruja. Ei muuta haittaa
Citymarketin DLS-kengissä sam ilmiö mutta nuo sepelinmurut puhkaisivat tiensä sukkia kuluttamaan ja kantapäätä pistelemään. Tosi roskalaatua
22.01.2012 11:35
kyllä tosimonia kaupunkilaisia pänni kun varakas Espoo myi EOn'ille joka sitten ahneelle Fortumille. Nyt on Suomen toiseksi suurimman kaupungin asukkaat ovat Fortumin lypsettävinä :(
itse onneksi toissavuoden lopulla muutin järkevän energiayhtiön alueelle
22.01.2012 11:24
> Painotettu keskihinta siis 9,2 snt/kWh
jäi sanomatta että ei ole Fortumin sähköä vaan kaupungin oman energiayhtiön ja tuo 9,2 snt/kWh sisältää energiamaksun, siirtomaksun ja energiaveron
22.01.2012 11:05
minulla (niinkuin näköjään monella) on lämmitys vaihdettu öljykattilan vastuksilla hoidettavaksi. Varsinaista varaajaa ei ole, vain kattila ja sen vesitila. Sekä massiivinen muurattu piippu keskellä taloa molempien asuinkerrosten läpi.
Lämmitystä olen onnistunut painottamaan yölle niin että 60 prosenttia sähköstä maksaa 8,5 snt/kWh, loput 10,3 snt/kWh. Painotettu keskihinta siis 9,2 snt/kWh ilman investointeja. Vain perusmaksu 96€/vuosi kalliimpi kuin yleistariffilla
22.01.2012 11:01
> ... häviää jo lämmönjakohuoneessa kun ei kukaan eristä putkia siellä.
? mitäs aivotonta höpötystä tämä on ... Kyllä minulla kaikki putket on kattilahuoneessakin eristetty. Kattilahuoneen (ja koko kellarin) lämpötila on jotain 7 astetta eli sama kuin maaperän lämpötila talon alla ... eli mitään lämpöä ei siirry kellarin lattian läpi maaperään
22.01.2012 10:49
takkalämmityksissä on oltava tarkkana pienhiukkaspäästöjen kanssa ... parhaillakin laitteilla ja käyttötavoilla hiukkasmäärät ovat monta dekadia suuremmat kuin öljylämmityksellä ... googlatkaapa!
MLP tuntuu olevan niiden laiskojen valinta, joilla rahasäkit ranteita pakottavat ja jotka eivät viitsi vähentää lämmöntuhlausta sen koommin eristys/tiivistystoimin kuin kulutustottumuksia muuttamallakaan
12.01.2012 12:22
> Öljyä ei varmaan ole mennyt sitten juuri yhtään ...
vapaassa maassa on enegian kuluttaminenkin melko vapaaehtoista :)
pointtini oli osoittaa kulutustottumusten kohtuullistamisen vaikutus ... vasta vajaat 15 kuukautta olen tässä asunut, joten vuositilastoa en voi esittää
pelkästään öljyn varassa lämmitys ei ole asuessani ollut koskaan.
8.12.2010 - 7.3.2011 kului öljyä 480 litraa + sähköä 1580 kWh
7.3.2011 - 9.12.2011 kului sähköä 4555 kWh
13.3.2011 pysäytin öljypolttimen, ehkä käynnistän paukkupakkasilla?
12.01.2012 10:30
aika epämääräisiä kaikki kulutusvertailut kun kulutustottumukset vaihtelevat niin paljon. Varsinkin lämpimien viime marras- ja joulukuun vähäiseen lämmitystarpeeseen verrattuna
öljypolttimen pysäytin maaliskuussa ja sähkön kulutuksia aloin kirjata satunnaisin välein vasta loppuvuodesta
- 11.11 ...11.12 kului 707 kWh
- 17.11 ... 17.12 kilui 685 kWh
nuo kuukauden jaksot ovat siis päällekkäisiä ja sisältävät talon kaiken sähkönkulutuksen
11.01.2012 21:44
15 / 65