Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
as77
profiilit
as77
as77
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
52
Kommenttia
1292
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
itselläni on aika ajoin käytössä a-link wnap ja wnu(l) ja kyllä ne ainakin raportoivat parhaimmillaan 140 mbit/s ... siis kentänvoimakkuuden mukaan vaihdellen. Ei pitäisi muodostua pullonkaulaksi
tarkista netistä mutta ihme olisi jollei riittäisi
26.06.2010 21:08
... minun operaattoriltani ja keskustelupalstanpitäjiltä on tullut automaattisesti samantien
24.06.2010 12:20
... on kelvoton ja tuo Soneran on sama "valepuvussa" ... ainakin langattomilla laajakaistoilla käyttökelpoisuutta kuvaavat tulokset (esim. netti-tv:n kannalta) saa lataamalla funetin testitiedostoja ftp://ftp.funet.fi/dev/
Mitatessa on valaisevaa seurata TaskManagerista tiedonsiirron tasaisuutta (tai langattomilla kulloisestakin yhteysohjelmata)
Speedtest.net kovin usein löytää jonkin silmänräpäyksellisen piikin ja ilmoittaa sen muka oikeana nopeutena
22.06.2010 18:56
Siptunen sivuilla on taulukko nettitikkujen virrankulutuksista. Minulla on E230 joka kuluttaa enemmän kuin USB-portti virallisesti pystyy antamaan. Olen näkevinäni että toimii joskus ehkä tästä johtuen paremmin 3G-reitittimen perässä (Voisi käyttää myös powerilla varustettua USB-hubia tai USB-aktiivikaapelia)
tuo E160E ei periaatteessa ota liikaa virtaa, mutta onhan niissä varmaan yksilöllisiä eroja ... JA kännykän tapaan kulutus kasvaa huonossa paikassa, koska datasirto vaatii että nettitikku pystyy _lähettämään_ jotain tarkistusdataa tukiasemalle
21.06.2010 20:28
> ne toimii 3g-verkossa ja ne luvatut nopeudet ovat laskennallisia maksiminopuksia ja todellisuudessa niistä jäädään kauas.
sekä että. Viime kesänä tein sopimuksen "jopa 3,6 Mbit/s" liikkuvasta laajakaistasta
- ekat kuusi kuukautta sain kotiin ilman temppuja 2,1 Mbit/s
- sitten hidastui useaksi kuukaudeksi jopa lähes olemattomiin
- MUTTA ostoskeskuksessa saan jatkuvasti yli viisi (5,5) Mbit/s = yli luvatun :-)
21.06.2010 20:21
> Ottakaa hitain liittymä 384Kb/s ja pistäkää suunta-antenni katolle. Menee joskus yli 600Kb/s eikä koskaan alle 400Kb/s
kuinx' tolla katsot nettitv:tä, jonka bittivirta on 0,6 tai 0,8 Mbit/s
mut' olet oikeassa että jossain 15 euron kuukausimaksussa alkaa olla ihan arpapeliä, saako rahalleen vastiketta: voi saada viikkokaupalla yli 1 Mbit/s ja sitten (kuten minä) pari kuukautta 0,2 Mbit/s, muutamana iltana vain 0,05 Mbit/s
21.06.2010 20:10
jos nopeus ei vaihtele, on tässä ketjussa mainituilla testeillä jotain arvoa
ja jokatapauksessa ftp://ftp.funet.fi/dev/ -osoitteesta ladatuilla testitiedostoilla saa oikean kuvan. Kannattaa TaskManagerista katsoa tiedonsirron tasaisuutta
21.06.2010 09:53
... on roskaa. Pari viikkoa voi toimia hyvin ja ehkä siitä eteenpäinkin jonkin aikaa.
Minulla toimi heinäkuusta 2009 maaliskuuhun 2010 hienosti. Sitten hidastui viides- tai kymmenesosaan, muutamana iltana vieläkin huonommaksi.
Nyt pari viikkoa taas neljä sessiota viidestä nopeudella n. 250 ktavua/s mutta se viides vain 20...50 ktavua/s
Äkillinen toimimattomuus maaliskuussa osui aikaan jolloin tuli yksi tukiasema lisää. Hitaita huononnuksia tulee tukiaseman asiakasmäärän kasvaessa
20.06.2010 21:19
> 10M ja0,395m yhtä nopeita hki pukinmäki aluaeela
ja missä vaan ... tai sitten ei ... ja vaihtelee sekunnista/tunnista/kuukaudesta toiseen
äsken latasi tasaisesti 320 ktavua/s ... muutama viikko sitten koko illan alle kymmenen ktavua/s (vaikka samalla viikolla ostarilla latasi 600 ktavua/s)
voi kokeilla eri paikkoja, eri ilmansuuntiin olevien ikkunoiden ääressä, paraboliheihastimella, "cantenna"lla jne
20.06.2010 21:00
sekoitat bitit ja tavut, tavu on kahdeksan bittiä
TeleFinland on muutaman euron halvempi ja paljolti sama kuin Sonera, erona että soneramyymälät eivät palvele "halpamerkkiä" ... ainakin täälläpäin Soneran verkko on myyty kovin tukkoon, syksyksi ehkä voi tulla parannusta
noilla maksiminopeuksilla paikasta riippuen ei ehkä ole mitään merkitystä, Saunalahti taisi tyypillisen vaihteluvälin alarajaksi nimetä 0,2 Mbit/s. Minun "jopa 3,6 Mbit/s" lataa huonoimmillaan 0,05 Mbit/s, mutta päivitetyn tukiaseman vieressä 5,5 Mbit/s
16.06.2010 08:40
ilman ohjekirjojen penkomista voit vain kokeilla uudelleenkäynnistämisiä: virta pois hetkeksi ja odottelua ... minulla vilkkuva merkkilamppu periaatteessa kertoo langattoman olevan toiminnassa, en ole katkostilanteissa tutkinut. (Yleensä pyrin käyttämään kaapelia, mutta jos se ei yllä, pistän usb-wlan-adapterin)
15.06.2010 19:35
... jos et ole riskinottohaluinen ja hyvähermoinen. Nettitikulla ("mokkulalla") ei ole mitään selkeää nopeutta vaan se vaihtelee ... minulla rajoissa 0,05...5,5 Mbit/s. Muista että mobiilillaajakaista on "jämä"tuote eli jos tukiasemassa sattuu olemaan äänipuheluiden ja tekstiviestien jälkeen kaistaa vapaana, sitä annetaan dataliikenteelle. Useinkaan ei ole ja/tai sitä jaetaan hirveän monen käyttäjän kesken, vaihtelee sekunnista toiseen, on välillä sekuntikaupalla nollassakin (= "tukiasemien kapasiteetti ylimyyty tukkoon")
15.06.2010 19:27
... voi rakennella itsekin. Googlessa mm. hakusanat "cantenna" ja "wok" tuovat hauskoja esimerkkejä itserakennelluista. (Parabolisen wok-pannun voi korvata toisellakin keittiövälineellä eli siivilällä)
14.06.2010 20:56
> Pystyyn? Ei todellakaan vaan vaakatasoon "kyljelleen" piikit ylä/ala -suuntiin.
kun noin umpityhmä olet, kysy samantien että pilviä kohden vaiko maapallon keskipisteeseen osoittaen :-)
kun "oivallat" antennirungon vaakasuoruuden, kysyt varmuuden vuoksi että pitihän ne lyhimmät elementit pistää osoittamaan tukiasemasta poispäin
(on kuulemma sattunut tapauksia että tv-antennia matkien on asennettu elementit vaakasuoriksi...)
12.06.2010 21:29
... joka Siptunen foorumilla johonkin Ruotsin foorumiinkin viitaten mainittiin kummallisesta syystä: lisäantenniliitin toimii aivan omituisesti ja pilaa yhteyden. Induktiivinen antennisovitin toimii kunnlla
12.06.2010 21:24
ottakaapa silmä käteen ja katsokaa langattoman laajakaistan ("laajakaistan"?) toimintaa MobilePartnerilla tai TaskManagerilla. Aamuyöllä nopeus voi olla melko tasainen, mutta muut ajat sahaa sinne tänne
eli lopettakaa noiden naurettavien speedtest.net'in &Co arpomien lukemien esittäminen ja hakekaa osoitteesta ftp://ftp.funet.fi/dev/ jokin iso tiedosto ja seuratakaa siirtonopeutta minuutti tai useampi
(eikös "laajakaistaksi" Suomessa valitettavasti riitä 0,25 Mbit/s ... mutta tätäkään liikkuvat laajakaistat eivät aina saavuta)
12.06.2010 10:42
>Minulla on kokemusta vaan soneran mokkulasta ( E230).Sillä en saavuttanut kuin reilun 60 kb/s.Vaihdoin E1552 tikkuun ja nyt nopeus kasvoi reiluun 500 kb/s.
>
eräiden tietojen mukaan Nokia olisi kova sana näissä. Myöskin niin että känny toimii "nettitikkuna" hyvin.
Ja siis Nokian nettitikku parempi kuin Huaweit
12.06.2010 10:25
... voi olla seurausta palvelun virheestä, johon tapaukseen ohjeistaa
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/
sinisessä kakkoslaatikossa keskellä on mallilomakkeita
12.06.2010 10:11
... koskee myös epävarmuus 450 MHz:n verkosta. Kyllähän radioteitse nettijakelu tuntuu viisaimmalta. Toivottavasti löytyy paremmin johdettu firma tuota 450-verkkoa hoitamaan
12.06.2010 10:05
> Kun ostat mokkulan, niin mietihän hiukan!
- ja ota huomioon että toimivuvuus eri paikoissa on mitäsattuu, lataus 0,05...5,5 Mbit/s
- ja että toimivuus kuukauden kuluttua voi olla aivan toisenlainen
koekäytössä minulla heinäkuussasekä seuraavat puoli vuotta toimi kotonakin hienosti. Sitten lakkasi. Oliko syynä uusi kolmas tukiasema lähikortteleissa? Oliko syynä nopeuden nosto 3,6 -> 7,2? Käyttäjämäärän nousu ei voisi noin yhtäkkisesti romahduttaa toimivuutta
12.06.2010 09:58
64 / 65