Vapaa kuvaus

Nimimerkkini (latinaa) tarkoittaa madonnanliljaa. Valitasin sen siksi, että lilja on kaunis ja herkkä kukka, minun lempikukkaseni. Olen viittävaille valmis opiskelija, valmistun vuoden sisällä insinööriksi. Olen taiteellinen, en liikunnallinen ja armoton haaveilija ja usein sinisilmäinen. Rakastan vanhoja esineitä ja tarinoita. Paras tapa viettää omaa aikaa on kääriytyä huopaan ja lukea hyvää kirjaa. Linkit: http://www.metsankylannavetta.fi, http://www.bullerby.fi Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

2

Kommenttia

23

1. Itsekin olen hetken mietittyäni kallistunut sille kannalle, että Augustan voi säästää mahdollisen tulevan toisen tyttömme toiseksi nimeksi. Ensimmäiselle sitten katsomme ensin jonkun, josta pääsemme sopuun. Kiitos kommenteistanne.
  2. Tiistaina tein raskaustestin ja plussa tuli. Vieläkin on epätodellinen olo, ei vaan usko, että on tärpännyt. Alkuviikosta oli vähäistä kuvotusta, ei muuten ollut oireita. Tänään ei kertaakaan ole ollut huono olo! Siitä sitten miettimään, että onko sittenkin jotain häikkää. Ei silti varmaan mitään sääntöä ole, että pitäisi aina vaan voida pahoin. Ja saattaahan olla, että saan pahoinvoinnista tarpeekseni lähitulevaisuudessa. Onko muilla ollut vastaavaa?

Itse laskujen mukaan olisi nyt rv 4+5 (jos olen oikein olen ymmärtänyt, että tiputtelupäiviä ei lasketa kiertoon) ja laskettu aika oli muistaakseni 19.6. Ollut kyllä vaihtelua kiertojen kestoissa, joten ihan varma en ole näistä..

Miten olette saaneet ajatukset pysymään arkisissa asioissa ja poissa peloista tms.? joko on neuvola varattu, milloin se on? Milloin meinaatte kertoa sukulaisille?

Tiedän, että näillä palstoilla roikkuminen ei auta, jos haluaa suunnata ajatuksia muualle, mutta toisaalta, kai sitä nyt muutaman päivän saa fiilistellä.. Ongelmaksi muodostuu vaan se, että aika lakkaa kulumasta, kun odottaa malttamattomasti tulevaa. Vielä on pitkä matka edessä..

Neuvolan ajattelin tilata vasta alkuviikosta, jotenkin ajattelen, että silloin olen pystynyt hillitsemään itseäni. En tiedä mitään paikkakuntani neuvolakäytännöistä, eli millä viikolla eka käynti yleensä on ja milloin ultrat. Entä missä vaiheessa varmistetaan, onko kyseessä oikea raskaus, ekassa ultrassako? No, nämä selviää varmasti aikanaan.

Me olemme ajattelleet kertoa sukulaisille ja ystäville uutiset vasta jouluna, silloin ollaan ylitetty se 12. rv ja toisaalta se on jotenkin niin hyvä joululahja!

Aika pitkä sepustus tuli näin ekaan viestiin, toivotaan paljon osallistujia tähän ketjuun! Ja kaikille onnellista odotusta
  3. Tein tänään vasta testin, kun kuukautiset ovat myöhässä oikeasti JA PLUSSASIN! aivan selkeä plussa apteekin testissä. Nyt olen kuin puulla päähän lyöty. Typerä hymy nousi kasvoilleni kun katsoin testiä. Aika uskomaton tunne.. Lähes samantien kuitenkin aloin ajattelemaan kaikkea, mitä vielä on edessä, ennen kuin voin avoimesti iloita. Jos kaikki menee hyvin, on tulevilla isovanhemmilla mieluinen joululahja =).

Kyllä ihan suoraan voi sanoa, että olen vähän kuitenkin pessimisti ja mietin esim. tuulimunan mahdollisuutta ja olen varautunut keskenmenoonkin, tai siis tiedostan, että sekin on vielä mahdollinen. Ja ehkä vasta ensi viikolla soittelen neuvolaan..

Mieskin oli iloinen kuullessaan uutisen, mutta hän tarvii ehkä vielä enemmän sulatteluaikaa kuin minä. Se sanoi mua jo mammaksi =). Loppujen lopuksi plussa tuli aika äkkiä, kun huhti- toukokuussa yritys aloitettiin. Hyvä niin =) Hämmästyttää varsinkin, kun tuntui, ettei edes ovulaatiomerkkejä löytynyt, tosin kun nyt miettii, niin silloin yhteen aikaan oli hyvä lima ja kovat halut.

Mitään sen suurempia raskausoireitakaan ei ole ollut, paitsi kuvotusta. Sitä on ollut pari päivää, ihan koko päiväisesti, mutta vaihtelevasti. Kuitenkin ennen testiä ajattelin, että mulla sitä kuvotusta nyt on aina välillä muutenkin, mutta jos tämän jälkeen nyt uskoisi sen johtuvan raskaudesta.

Päästän teidät nyt tästä "hehkutuksen" piinasta, oli vain pakko jonnekin purkaa. Mieskin kun on töissä. Toivon kaikkien pian saavan sen kaivatun plussan! Toivotaan onnea kaikille!
  4. Aikaisemmin kävin täällä toiveikkaana kirjoittelemassa, mutta nyt on sitten uusi kierto alussa. Eli vielä on toivoa syyskuussa.. Ovista odotellessa.

Tilanteestani vielä sen verran, että jätin e-pillerit pois siitä syystä, että söin reseptin lopppuun ja päätin antaa hormonien tasaantua, kun jossain vaiheessa sitä lasta kuitenkin olisimme yrittämässä. Siinä vaiheessa ei vielä ollut tietoa, koska ehkäisy jätettäisiin pois kokonaan. Tein vain miehelleni selväksi, että hänen on huolehdittava ehkäisystä siitä eteenpäin, jos hän ei vielä halua lapsia. Eihän siinä onneksi kauan mennyt, kun mieskin lämpesi vauvan yrittämiselle =)

Meillä ei seksiä harrasteta mitenkään paljon miehen töiden vuoksi, joten aika kovat paineet on ottaa ovistikkuja käyttöön ym. jotta saisi ajoittettua ajankohdan oikein. Vielä en ole niitä hommannut, voi olla, etten hommaakkaan.. On kuitenkin tietyllä tapaa paineita luovaa, kun tietää oviksen olevan ja pitäisi saada touhu käyntiin.

Ovistikkujen houkutusta lisää vielä sekin, että nyt kierrossa on jotain ongelmia. Edellisessä ja tässä kierrossa kuukautiset on alkaneet tiputtelulla. Pari päivää on ensin tiputellut ja sitten alkaa se tuttu kuukautismeinki. Itselle on jotenkin epäselvää, että alkaako kierron laskeminen siitä tiputtelusta vai niistä oikeista kuukautisista. Voitteko rakkaat kanssakuumeilijat valaista asiaa? Tällä kertaa tiputtelu alkoi sinä päivänä, jolloin odotin kuukautisten alkavan, joten hautasin raskaushaaveet kyllä tiputtelun huomatessani. Enkä kyllä olisi sitä huomannut, jollen olisi niin tunnollisesti tarkkaillut, sillä niin vähäistä se oli.

Ihmettelen liskäksi vähän omaa kehoa ja kiertoa, kun nyt 4 ensimmäistä luomukiertoa on ollut ihan hyviä ja "normaaleja" niin nyt on sitten kierron heittelyä ja tiputtelua.. Ja tietenkin (tai ehkä juuris siitä syystä) kun on vauvatoiveet korkeammalla kuin aluksi.

Tälläinen vuodatus tällä kertaa. Jos jollain olisi vielä vastaus liittyen siihen tiputteluun+kiertoon, olisin iloinen
  5. Tässä nimet, jotka voisin antaa lapselleni, ehkä tässä suosikkijärjestys
    Matias
    Aapo
    Roope
    Aatu
    Eetu
    Eelis
    Juuso
    Joonas
    Julius
    Onni
    Kalle
    Mikael

Tässä nimet, joista en pidä, tai en antaisi lapselleni
    Veeti
    Miro
    Jimi
    Daniel
    Joel
    Konsta
  6. tuli eilen kotiin töistä ja kertoi miten sen kohta entiset työkaverit kyselivät joko meillekin olisi vauva tulossa, olis kuulemma niistä niiiin ihanaa...=D

Mutta vakavasti sanoen se odotus taitaa olla mieheni kannaltakin hyvä asia. On kuitenkin iso asia ja muutos entiseen valtava, minä olisin ehkä valmis nyt, mutta luulen hänen tarvitsevan vielä hetken. Ja ehkä hän kantaa enemmän huolta rahasta. Ei meidän tulot kuitenkaan putoais tämänhetkisestä tilanteesta, menot kyllä kasvaa, mutta nykyisestä on varaa tarpeen tullen säästää. Tällä hetkellä jää kuitenkin joka kuukausi "ylimääräistä".=D

Juuri tuo työtilanne minuaki mietityttää. Valmistun miesvaltaiselle alalle, jossa on kuitenkin hyvät työllistymismahdollisuudet. Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että töitä ei ole helppo saada, joten sen varaan en halua laskea. Voi mennä vuosia sen mukavan ja vakituisen työpaikan saamiseksi. Nykyään kuitenkin on noita pätkätöitä ja kauheat vaatimukset. Enkä haluaisi ikuista pätkätyökierrettä. Ehkä jos tarjoutuu määräaikainen paikka mielenkiintoisessa yrityksessä ja tehtävässä niin katsoisin sen rauhassa ensin. Mutta mutta, tulevaisuutta ei voi ennustaa. Voi vain toivoa parasta.

Lapsettomuuskin on tietysti tämän päivän kysymyksiä, sitä kun ei tiedä kenen kohdalle se osuu ja miksi. On toivottava parasta. Yrittämiseen on todella asennoiduttava siten, että aina ei heti tärppää.

Niin, monimutkaista. Kaiken tämän lisäksi on vielä tuo vauvakuume, polttava halu kokea pahoinvointia, selkäsärkyjä ja synnytyskipuja =). Niin, nehän tähtäävät kuitenkin siihen ihanaan tavoitteeseen, lapseen. Tsemppiä odotuksen odotukseen! Kiva löytää ihmisiä, jotka miettivät samoja asioita!
  7. Omat polttarini olivat onnistuneet lukuun ottamatta illan päätöstä. Alunperin meidän piti olla saaressa mökillä yötä, mutta illanmittaan tuli ajatus että lähdetäänkin baariin. sanoin että ok, mennään vain,kuuluuhan se perinteisiin polttareihin. Kyyti hommattiin ja lopulta rantaan päästyämme totesimme, että täytyy sittenkin jättää väliin.tunnelma oli mennyt, muutama mökötti, itseäni loppujelopuksi harmitti, että ruokia jäi syömättä ja yövyimme lopuksi eri osoitteissa, että alkuperäinen suunnitelma olisi kuitenkin ollut parempi...

Yritän siis sanoa, että se tunnelman muutos pilasi polttarit. sitä en osaa sanoa, miten sen voi välttää, mutta viimeinen olo jää kuitenkin vahvasti mieleen. Meillä kuitenkin polttarit olivat aika paljon ennen häitä, joten sama porukka kokoon (meitä oli yht. 6) ja pidimme minun järjestämänä jälkipolttarit. Tällä kertaa ilman paineita, ilta onnistui ja pääsimme jopa baariin. Lopulta siis alkuperäiset polttarit + jälkipolttarit jättivät mieleen mukavaa yhdessäoloa ja hauskoja muistoja.

eräät toiset polttarit olivat hieman nihkeät, koska porukka jakautui osiin. kaikki eivät olleet nähneet toisiaan ennen, alkoholia ei käytetty (tämä kyllä yhteinen päätös), mikä tietenkin olisi auttanut tunnelman luomisessa. Itse olin joka tapauksessa kuskina.

Näidenkin polttareiden päätös oli kuitenkin omieni kaltainen: sankari halusi baariin, vain yksi lähti seuraksi. Lisäksi ilmassa oli mustasukkaisuusdraamaa yhden ystävän poikakaverin osalta. Huomio kiinnittyi siis häneen(tottakai ystävät tukevat toisiaan...) ja hän lähti seuraavalla bussilla kotiin (siis 150 km päähän). Tarkoitus oli herättää sankari seuraavana aamuna ja syödä aamupalaa yhdessä, mikä tapahtuikin ja on muuten hyvä idea, mutta edellisen illan tapahtumat häiritsivät ilmapiiriä...

Olen herkkä näissä ilmapiiriasioissa, eivätkä kaikki välttämättä suhtaudu asioihin samoin. Loppujen lopuksi onnistuminen on pienstä kiinni. Kannattaa panostaa vieraslistaan, mikäli se tuntuu tärkeältä ja on mahdollista. Polttarisankari on tietenkin avainasemassa ja sekä omani, että nämä toiset oli suunniteltu juuri sankarille ja häntä ajatellen. Kannattaa panostaa muutamaan kohokohtaan ja varata tarpeeksi aikaa siirtymiin ja ihan vain "hengailuun".

Itse en ole mikään menijä ja tein selväksi, ettei mitään hirveää show'ta pistetä pystyyn tai järjestetä noloja tilanteita ym. tai yllytetä tekemään jotain, mitä en muutenkaan tekisi. tietenkin jotain repäisevää on hyvä olla mukana, ettei polttarit muistuta perinteistä baari-iltaa kavereiden kanssa, mikäli baari nyt kuuluu ohjelmaan...

Tässä nyt ei varmasti ollu mitään uutta mitä tällä palstalla ei jo olisi ollut mutta jotain nyt kuitenkin. joku teema auttaa suunnittelussa, vaikka joku näyttelijä, nalle puh, huvipuisto, strippari, tarjoilija, kesä... Siitä se sitten lähtee