Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ja1978
profiilit
ja1978
ja1978
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
1995
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kai sitä noinkin voi tehdä mutta se tuskin ainakaan halvemmaksi tulee.
07.11.2015 12:44
Ensimmäisen sukupolven Fiat 127:ssa oli nelosen välitys 4,52. Kierroksia kapeilla renkailla oli 3000 jo 66 km/h nopeudessa. Auto kulki silti TM koeajossa 140 km/h, kierroksia silloin 6350 rpm....
4,3-peräinen Lada kulki 1972 vertailussa 152 km/h, yli 6000 kierrosta nelosella siinäkin tapauksessa.
06.11.2015 11:16
Mopoautoja tuntuu kovasti vastustavan:
http://www.tuulilasi.fi/tieraivo/tieraivo-mopoautojen-vaarat-pitaisi-kieltaa
"Näyttää autolta" jne.
Minä taas totean, että entäpä traktorit? Esim. kenties täysin takavalottomana, ilman mitään kolmiotakaan?
Traktoreilla ei ajeta yhtään sen viisaammin kuin mopoautoillakaan. Eivät anna tietä takaatuleville vaikka traktoreita ajaa aikuiset.
05.11.2015 20:33
Tuulilasin 50-vuotisjuhlanumeron pääkirjoituksessa Larmela totesi, että "todelliset autofanit elävät tätä päivää, ja katsovat silmät loistaen tulevaisuuteen".
Tarkoittaen ilmeisesti, että jos nämä nykypaskat ei kiinnosta ja "elää menneisyydessä", ei silloin voi myöskään olla "todellinen autofani"?
Ehkä ei olekaan. Ei minua ainakaan kiinnosta auto vain tekniikkansa tai ominaisuuksiensa takia.
Ulkonäköä pitää kiinnostavassa autossa olla, ja uusissa sitä EI ole.
05.11.2015 20:24
Jo 90-luvulla oli ainakin Derbin ja Yamahan enduromopoissa peräti 6 vaihdetta. Miten ne kaikki kerkiää käymään mopossa läpi, kun nopeus loppuu siihen neljäänviiteen?
Pappiksessa on hieman liian pieni ykkönen kakkoseen nähden, väli on suuri. Siinä on ikäänkuin vain otettu kolmivaihteisen kakkonen pois. Muuten kaksi vaihdetta riittää, jos vaihdeväli on sopiva.
05.11.2015 19:58
Ei tarvitse salata mitään kun ei ole ollut treffejä. En tee töitä enkä tupakoi.
04.11.2015 18:20
Se on vähän kyllä moottoririippuvaista, pienen koneen saa kyllä rikki niillä alikierroksilla vedättämälläkin. Ja ehkä nimenomaankin niillä.
3000 ei ole paljon, sitähän aloittaja piti "huutona". Huutaako vielä nykyautokin noilla kierroksilla, eikö ne olekaan hiljaisia?
04.11.2015 18:10
Kyllä se bensa 70-luvun autoille vielä kelpasi uutenakin, ja varsinkin vanhana ja kylmällä kelillä varmasti kelpaa.
Myöskään muuttuvakurkkuinen kaasutinkaan ei välttämättä niitä pikkuruokaisimpia ollut.
Jopa 80-luvun pikkujapsille kelpaa vanhana ja kuluneena enemmän bensa kuin uutena.
04.11.2015 18:07
"Huutaa 3000"?
Aikoinaan sentään oli 4-vaihteisissa autoissa välityksiä jotka kiersi 3000 jo 70 km/h nopeudessa.
Miksi sinun pitäisi pystyä ajamaan suurinta sallittua nopeutta lähes tyhjäkäynnillä? Osta auto missä sellaiset välitykset on.
04.11.2015 11:12
On haukuttu homoksi, muttei tuosta syystä, vaan siksi kun lähisukulainen on homo.
Eikä aikuiset ihmiset ole haukkuneet vaan aina alaikäiset, sekä silloin kun itse olin alaikäinen, että myös kun itse olen ollut jo aikuinen.
03.11.2015 20:21
Mihin sellainen ihminen tarvitsee kumppania, joka on onnellinen yksin?
03.11.2015 20:08
Aloittaja on 43-vuotias, ja enemmän naisia on vasta yli 55-vuotiaissa.
02.11.2015 18:48
Ei se ole eri asia, vaan tuo lain lause voidaan tulkita noinkin kuin se mainitsin. Henkilökohtainen loukkaantumisen kokemus vain määrittelee kaiken.
Tuomioita annetaan asioista joiden pitäisi olla oikeasti vain pelkkää sananvapauden käyttöä ja esittäjänsä mielipiteitä, eikä tulkita niitä "toisen elämän sabotoinniksi" jos niin ei oikeasti tapahdu. Sitäpaitsi viranomaiset eivät käytännössä edes pysty estämään ketään levittämästä juttuja, ketäänhän ei voida kuitenkaan esim. tappaa tai vangita pysyvästi vain siksi että hän levittää juttuja.
Varmasti merkittävä osa kunnianloukkaussyytteistä nostetaan rahanahneuden takia, asianomistajat haluavat helppoa rahaa koska sitä saa lain mukaan vaatia. Jos tuo ei olisi mahdollista, silloin syytteiden nostaminen varmaan loppuisi.
Valitettavasti se on kyllä niinpäin, että jotkut yksittäiset kriittiset kansalaiset ovat aika useinkin henkisesti kehittyneempiä yksilöitä kuin ne, jotka eduskuntaan on äänestetty lakeja säätämään (tai siis vain pitämään ikivanhat lait voimassa, kun suurin osa äänestäjistä on lampaita joille sopii kaikenlainen yksilöiden tekemisten ylhäältäpäin kontrollointi).
02.11.2015 18:46
Naisia on vähemmän kuin miehiä, ja aina on niitä miehiä joiden panohalut on niin kovat, että kelpuutetaan se mitä saadaan.
02.11.2015 18:16
Minä olen sitä mieltä, että oikeasti vain nainen ylipäänsä edes voi loukata miestä.
Toinen mies ei voi loukata, uhkailu on eri asia, loukata kuitenkaan mies ei voi toista miestä siinä mielessä missä nainen voi.
Kunnianloukkauslaissa sanotaan:
"2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
on tuomittava kunnianloukkauksesta"
Tuon perusteella mikä tahansa josta joku voi kokea loukkaantuvansa, siis myöskin toisen torjuminen, kelpuuttamattomuus parisuhteeseen ja seksiin on periaatteessa kunnianloukkaus ja siitäkin pitäisi voida haastaa oikeuteen ja vaatia korvauksia. Typerämmistäkin asioista ja sanomisista sitä tehdään ja niitä silti pidetään jonain pätevänä aiheena oikeusjutulle.
Ei sillä, että olisin oikeasti sitä mieltä että se pitäisi olla noin, vaan tämä mielipide vain tuodakseni tässä esiin kuinka älytön suomen rikoslaissa oleva kunnianloukkauspykälä on.
Mutta minun kaltaisiani ihmisiä ei ole tarpeeksi, jotta tuollaiset pykälät saataisiin poistettua laista.
02.11.2015 10:16
Maakaapeli pitää aina irrottaa ensin. Silloin kipinöinti on epätodennäköistä.
01.11.2015 19:20
Milläs niitä suurennat? Jos ne eivät ole isot, silloin ne eivät ole!
01.11.2015 19:11
"Jos mies on hoikempi kuin nainen"
Helppo olla, jos nainen on läski. Sittenkö mies on "epämiehekäs" jos ei ole yhtä läski kuin nainen?
01.11.2015 19:06
Miksi mitään lahjoja tarvitsee antaa ollenkaan?
01.11.2015 19:02
En tiedä, mutta noin se minunkin autoni ohjekirjassa neuvotaan.
01.11.2015 05:34
12 / 100