Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ja1978
profiilit
ja1978
ja1978
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
1995
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei minkäänlaista seurustelua, ei seksiä. Tuskin tuleekaan koskaan olemaan.
Hankalaa on ollut edes yrittää mitään. Ei oikein ole ollut tilaisuutta, en tunne juurikaan ihmisiä, enkä ole muutenkaan niitä ominaisuuksia saanut, joilla naiset hurmataan. Mitä ne sitten ovatkin.
01.02.2010 07:54
Öljyä ei vaihdeta, eikä renkaitakaan. Ajetaan loppuun, kunnes pamahtaa. Turvallista....täytyyhän sen olla turvallista, koska AUTO ON UUSI. Ja rengastahan ei rättipää vaihda, vaan menee autoliikkeeseen ostamaan uuden auton, kun rahaa on. Ja kortinhan saa ilman mitään autokouluja, kun sanoo osaavansa ajaa autoa. Mutta sekin on turvallista. Onhan alla sentään uusi auto, ja uusi autohan on aina turvallinen, kuskilla ei ole mitään merkitystä.
(En ole käynyt saudi-arabiassa, vaan maasta ja sen autokulttuurista kerrottiin eräässä autolehdessä aikoinaan. Siitä nuo päätelmäni.)
29.01.2010 22:23
"autoilla joista puuttuu KAIKKI turvavarusteet"
Surupuseropuhetta taas kerran.
Mistä lähtien turvavyö ei ole ollut turvavaruste? Minun "vanhoissa paskoissani" on turvavyöt ja käytän niitä. Minä kutsun kyllä niitäkin turvavarusteeksi. Kyllä niistä jotain hyötyä on, ainakin pienemmissä kolareissa.
Ajatteko te nykyautoilijat ilman turvavyötä, luottaen, että tyyny ja suurlujuusteräs pelastavat myös ilman vyötä? Näinpäin sen voi lukea.
Turvavyöhän ei sitten ole turvavaruste, jos turvavyöllisistä vanhemmista autoista kerran puuttuu KAIKKI turvavarusteet....
29.01.2010 22:10
Muuten Allegro oli taantumuksellinen malli, Maxi oli monikäyttöauto jo 1969, allegro ei taas ollut monikäyttöauto, korimallistaan huolimatta.
27.01.2010 21:32
Mallit saisivat olla vanhoja.
Mutta jos tässä itse nostaisin jälleen sen Avengerin esiin. Nimenomaan pikkulamppuisena ja alkuperäisillä takavaloilla. Tekniikka tietysti tarpeellisilta osin päivitettynä, ja monikäyttöominaisuus pitäisi olla. Iso takaluukkukin varmaan istuisi korimalliin.
Tuo NSU Ro80 menisi yhä, siinä tehtiin aikoinaan virhe moottorin kanssa. Olisi kannattanut käyttää tavanomaisempaa moottoria.
27.01.2010 21:22
Öljy on aika jähmeää.
Tuossa ruiskusamarassa on vähän outoa, ettei se lähde vaikka lupailee ja akku pyörittää. Saako liikaa bensaa vai eikö saa tarpeeksi, vai eikö ole sähkölaitteet kunnossa.
Itse joskus olen -20 pakkasesta 80-luvun kaasutin-suzukia startannut, lähtee jos lupaa. Jos ei lähde, se johtuu siitä, ettei akku jaksa pyörittää eikä silloin edes lupaa. Tosin, en kyllä revi kylmästä sellaista autoa jossa on moottorinlämmitin. Yhdessä ei ole ollut, siksi joutui repimään.
27.01.2010 20:24
Aika usein kyllä on jo ne airbagit ja aabeeässät noissa 90-luvun mersuissa, joka tuo kolariauto on. Taisipa olla turvavöiden kiristimetkin. Ainakin niistä jo puhuttin silloinkin. Ja luonnollisesti katalysaattori on 90-luvun autossa, jos on bensakone. Pikemminkin tämä päinvastoin todistaa sen, että tekniikka ei yksin pelasta. Ja sivuttainen törmäys aiheuttaa voimia, joita ei ihminen kestä. Ei auton rakenne estä ihmisen vahingoittumista äkkipysäyksessä.
Henkejäkö se uudempi kalusto vain säästää? Siis ruotsalaisia? Ettei Henke kuole onnettomuudessa? Eikö olisi parempi säästää henkIÄ?
Ja esikiristetäänkö uudemmissa Henken turvaksi turvavöiden lisäksi myös airbagit ja turvakorit? Niinhän viestissä sanotaan.
26.01.2010 23:20
Se mopoauton iäkäs kuljettaja putosi tielle? Veikkaanpa, ettei ollut turvavyökään käytössä....
(Surupuseron mielestähän turvavyö ei ole turvalaite, koska se on vanhoissakin autoissa....)
Mopoauto ei todellakaan ole mikään "halpa liikkumiskeino". Vertaapa huviksesi esim. käytettyjen mopoautojen hintoja samanikäisten oikeiden autojen hintoihin.
Mopoautolla ajamiseen ei ole muuta syytä kuin kortittomuus, siis autokortin puute. Säästetä ei sellaisella vehkeellä mitään, jonka hankintahinta on kova. Jopa 90-luvun puolivälin 3-pyöräiset ovat yhä hintavia, kun kysyntä on kova. Kalliimpia kuin monet oikeat samanikäiset autot.
Vai "Intian tai Bangladeshin liikennekulttuuria"......
Mitähän autokannan iällä on liikennekulttuurin kanssa tekemistä? Nehän ovat aivan eri asioita.
"Liikennekulttuurissa" on kyse kuljettajien tasosta, eikä autojen iästä.
Suomessa vanhatkin autot katsastetaan. Mitenkähän Bangladeshissa?
26.01.2010 22:43
Ei ole pahaa sanaa sanottavana "päivänsäteestä". Vanhimman pään yksilö, hyvin pidetty. Paljon ajettu ennen minua, itse en ole kauheasti ajanut kilometrejä.
Ei ole minun tarvinnut ajatella sitä, millainen auto se uutena luotettavuudeltaan oli, enkä ajattele. Se ei ole minun ongelmani, kun en ollut syntynytkään silloin.
Minä näen lähinnä sen, että se on hieno auto ulkonäöltään.
Nuo lehdet on kyllä luettu. Mutta autotkin ovat yksilöitä.
Wartburg on kiinnostava myös.
20.01.2010 05:55
Ei kiinnosta katalysaattorivehkeet, koska niissä on aivan omat ongelmansa joihin joutuu perehtymään aivan uudella tavalla, ja viat kalliimpia korjata.
07.01.2010 19:05
Jäätymisen takia tarvitse laittaa kuin kulaus, ehkä puoli pulloa, se auttaa jo. Kaasuttimessa on vika. Tenu ei siihen auta.
03.01.2010 04:50
Jos siinä on sähköinen tyhjäkäyntimagneettiventtiili, se hajoaa vain vanhuuttaan. Ja se on paskahomma, ei voi korjata, kun niitä osia ei saa, en tiedä saako eurooppalaisiin kaasutinmerkkeihin, mutta japanilaisiin ei ainakaan saa.
Ainoa vaihtoehto on etsiä toimiva kaasutin, mieluummin niin vanha, ettei siinä ole mitään sähköistä osaa. Riittävän vanha kaasutin toimii, mieluiten 70-luvulta. 80-luvulla ehdittiin sähköosilla jo pilata kaasuttimet, ennenkuin katalysaattorit ja ruiskut tulivat.
03.01.2010 04:44
Työkaluvarustus oli omaa luokkaansa jo silloin. Monessa länsiautossa ei silloinkaan juuri ollut kuin tunkki ja pyöränmutteriavain.
Venäläinen auto varustettiin siten, että korjaukset onnistuu auton omilla työkaluilla.
02.01.2010 23:32
Joita tuolla radalla järjestetään yhä. Eli tavalliset tumpelot pääsevät omalla autollaan radalle maksua vastaan.
Jotkut sitten yrittävät liikaa...ja tuo rata ei anna virheitä anteeksi.
30.12.2009 20:40
Tai rikki, jos on sähköinen. Siltä vaikuttaa. En tiedä volvoista, mutta japseissa olen noiden murheiden kanssa paininut.
30.12.2009 04:59
Kaikki lakot ovat vain lapsellista mielenosoitusta, joilla ei saavuteta mitään, vaan haitataan vain TAVALLISIA IHMISIÄ.
Potkut lakkoilijoille.
11.12.2009 23:50
1977-mallinen horizon ei ollut vielä talbot, vaan chrysler. Mistäs sellaisen löydät? Eivät ole viimeisetkään horizonit enää yleisiä.
Sitäpaitsi katsastusmies koputtelee niitä helmoja, kyllä ne hitsattava on jos niissä isompia reikiä on....ja autossa on muitakin ruostepaikkoja. Mutta eipä kai kumpaakaan autoa ole edes olemassa muuta kuin viestissäsi.
28.11.2009 03:48
Viime kädessä se voi pilata kaiken muunkin elämässä. Se tekee katkeraksi.
22.11.2009 03:52
Itse olin kokematon 20-vuotiaana, ja yhtä kokematon olen edelleen 31-vuotiaana...
22.11.2009 03:48
Makailee kaksi oikeaa kissaa tässä pöydällä, jossa tietokonekin on....
16.11.2009 23:07
79 / 100