ryyppy

mika...

mitä tekee autolle jatkuva ryypyn käyttö kun ei pysy muuten käynnissä? voiko tenua laittaa tankkiin kerralla kaksi litraa?

14

3339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä se...

      Eipä se ryypyn käyttö muuta tee, kuin lisää polttoaineenkulutusta. Kannattaisi kyllä yrittää selvittää syy siihen, että auto ei ilman ryyppyä pysy käynnissä. Tuollainen vanha kaasaripeli tuskin siitä suuremmin kärsii, vaikka viinaa tankissa enemmänkin olisi, mutta miksi sitä pitäisi tankkiin kaataa?

      • mika...

        litran laitoin mutta ei auttanut. jos se tarvitsi lisää tenua vielä?


      • johannes_-_
        mika... kirjoitti:

        litran laitoin mutta ei auttanut. jos se tarvitsi lisää tenua vielä?

        lisää vaan


      • jatkuva käyttö!.

        Jatkuva ryypyn käyttö huuhtelee öljyt sylinterien seinämistä ja osa bensasta menee öljyn sekaan laimentaen öljyn. Muistaakseni takavuosina TM.n tai Tuulilasin kestotestiautosta (muistaakseni Fiat) meni moottori ja syynä oli se että ryyppy oli jatkuvasti osittain päällä.

        Tulpat menee myös nopeasti. Ryyppy aiheuttaa sen että osa polttoaineesta menee pisaroina syliteriin asti. Kuumaan posliinieristeeseen kun sitten osuu pisara niin siihen tulee railo, johon joutuu nokea ym. ja sitten virta oikaisee tätä kautta ja sen jälkeen tulppa on pimeä.

        Jos auto käy ainoastaan ryyppy päällä niin pääsuutin on tukossa. Eli polttoainetta kone saa vain rikastupiirin kautta.

        Mutta saivartelut sikseen. Jos eteenpäin on pakko päästä niin antaa mennä vaan.


      • mika...
        jatkuva käyttö!. kirjoitti:

        Jatkuva ryypyn käyttö huuhtelee öljyt sylinterien seinämistä ja osa bensasta menee öljyn sekaan laimentaen öljyn. Muistaakseni takavuosina TM.n tai Tuulilasin kestotestiautosta (muistaakseni Fiat) meni moottori ja syynä oli se että ryyppy oli jatkuvasti osittain päällä.

        Tulpat menee myös nopeasti. Ryyppy aiheuttaa sen että osa polttoaineesta menee pisaroina syliteriin asti. Kuumaan posliinieristeeseen kun sitten osuu pisara niin siihen tulee railo, johon joutuu nokea ym. ja sitten virta oikaisee tätä kautta ja sen jälkeen tulppa on pimeä.

        Jos auto käy ainoastaan ryyppy päällä niin pääsuutin on tukossa. Eli polttoainetta kone saa vain rikastupiirin kautta.

        Mutta saivartelut sikseen. Jos eteenpäin on pakko päästä niin antaa mennä vaan.

        kun pääsuutin on tukossa niin johtuuko se siitä että auto on ollut liikaa tyhjäkäynnillä? koska tuo ei pysy ns. tyhjäkäynnillä käynnissä.. jos ei paina kaasua tai ryyppy ei ole päällä niin kone sammuu.

        pystyykö sen itse korjata?


      • mika... kirjoitti:

        kun pääsuutin on tukossa niin johtuuko se siitä että auto on ollut liikaa tyhjäkäynnillä? koska tuo ei pysy ns. tyhjäkäynnillä käynnissä.. jos ei paina kaasua tai ryyppy ei ole päällä niin kone sammuu.

        pystyykö sen itse korjata?

        Jos siinä on sähköinen tyhjäkäyntimagneettiventtiili, se hajoaa vain vanhuuttaan. Ja se on paskahomma, ei voi korjata, kun niitä osia ei saa, en tiedä saako eurooppalaisiin kaasutinmerkkeihin, mutta japanilaisiin ei ainakaan saa.

        Ainoa vaihtoehto on etsiä toimiva kaasutin, mieluummin niin vanha, ettei siinä ole mitään sähköistä osaa. Riittävän vanha kaasutin toimii, mieluiten 70-luvulta. 80-luvulla ehdittiin sähköosilla jo pilata kaasuttimet, ennenkuin katalysaattorit ja ruiskut tulivat.


      • Aloitapa alusta
        mika... kirjoitti:

        kun pääsuutin on tukossa niin johtuuko se siitä että auto on ollut liikaa tyhjäkäynnillä? koska tuo ei pysy ns. tyhjäkäynnillä käynnissä.. jos ei paina kaasua tai ryyppy ei ole päällä niin kone sammuu.

        pystyykö sen itse korjata?

        Vähän on vaikea vastata, kun et ole kertonut mikä auto, tai mikä kaasari on kyseessä. Jos auto kaasua antamalla toimii myös ilman ryyppyä, ongelma saattaa johtua ihan vaan siitäkin, että kaasuttimen säädöt ovat syystä tai toisesta perseellään. Mitään ei välttämättä ole rikki. Kannattaisi viedä auto korjaamolle, siellä ainakin selviää mistä ongelmat johtuvat. Jos kyse on pelkästä kaasuttimen säätämisestä, niin vaiva korjautuu muutamalla kympillä. Nuo säätöhommat on vähän hankalia tehdä itse. Käytännössä onnistuneeseen lopputulokseen pääsemiseen tarvitaan pakokaasuanalysaattori.

        Ja mitä noihin kaasuttimien sähköosiin tulee, niin ei niitä 80-luvun vehkeissäkään välttämättä ole. Ainakin Solex ja Weber ovat vielä 80-luvun lopullakin valmistaneet kaasuttimia, joissa ei ole yhtäkään sähköistä komponenttia.


      • eqrwtwy
        M1978 kirjoitti:

        Jos siinä on sähköinen tyhjäkäyntimagneettiventtiili, se hajoaa vain vanhuuttaan. Ja se on paskahomma, ei voi korjata, kun niitä osia ei saa, en tiedä saako eurooppalaisiin kaasutinmerkkeihin, mutta japanilaisiin ei ainakaan saa.

        Ainoa vaihtoehto on etsiä toimiva kaasutin, mieluummin niin vanha, ettei siinä ole mitään sähköistä osaa. Riittävän vanha kaasutin toimii, mieluiten 70-luvulta. 80-luvulla ehdittiin sähköosilla jo pilata kaasuttimet, ennenkuin katalysaattorit ja ruiskut tulivat.

        "Ainoa vaihtoehto on etsiä toimiva kaasutin, mieluummin niin vanha, ettei siinä ole mitään sähköistä osaa."

        Höpöhöpö, ainoa JÄRKEVÄ vaihtoehto on heittää koko kaasuttimella vesilintua ja asentaa esim. Megasquirt tilalle. Kaasuttimet kuuluu sinne 70 luvulle ja siellä pysykööt.


    • Jäätymisen takia tarvitse laittaa kuin kulaus, ehkä puoli pulloa, se auttaa jo. Kaasuttimessa on vika. Tenu ei siihen auta.

      • JanneK_69

        Bensassa on nykyisin alkoholia muutama prosentti eli jäänestoaineen käyttö on turhaa.


      • excort

        Mitä kun auto ei käynnisty, miten voin antaa sille 'ryyppyä'? (Ford Escort vm 95). Olen uusi auton käyttäjä, mutta tarvitsen sen töihin. Mikä on 'ryypyn' virallinen nimi? Miten löydän ohjekirjasta 'asian'?

        Auto lakkasi käymästä, valot menee päälle, mutta kun painan kaasua, valotkin sammuu. Ennen kaasun painamista valomerkinnät ovat ihan ok - ei näy akun kuvaa, joka tarkoittaisi, että akussa on vikaa.


      • 52525
        excort kirjoitti:

        Mitä kun auto ei käynnisty, miten voin antaa sille 'ryyppyä'? (Ford Escort vm 95). Olen uusi auton käyttäjä, mutta tarvitsen sen töihin. Mikä on 'ryypyn' virallinen nimi? Miten löydän ohjekirjasta 'asian'?

        Auto lakkasi käymästä, valot menee päälle, mutta kun painan kaasua, valotkin sammuu. Ennen kaasun painamista valomerkinnät ovat ihan ok - ei näy akun kuvaa, joka tarkoittaisi, että akussa on vikaa.

        kaasariautoissa, ei ruiskuvehkeissä sellaista olekaan.


      • .......
        52525 kirjoitti:

        kaasariautoissa, ei ruiskuvehkeissä sellaista olekaan.

        Mitä helvettiä?? Kuka ajaa vuonna 2010 autolle, jossa on RYYPPY? Ei jumankauta, koittakaa jo mennä eteenpäin ja ostakaa kunnon auto! Harrasteautot sitten erikseen..


      • ....... kirjoitti:

        Mitä helvettiä?? Kuka ajaa vuonna 2010 autolle, jossa on RYYPPY? Ei jumankauta, koittakaa jo mennä eteenpäin ja ostakaa kunnon auto! Harrasteautot sitten erikseen..

        Ei kiinnosta katalysaattorivehkeet, koska niissä on aivan omat ongelmansa joihin joutuu perehtymään aivan uudella tavalla, ja viat kalliimpia korjata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe