Löytyykö muuta kuin ehostuspeiliä? Vanhassa tuulilasi-lehdessä todettiin notta uuden mossen työkaluiluilla pystytettäisiin korjaamo.
Nykyautojen työkaluvarustus?
14
416
Vastaukset
- jokumuu.
Omassa kinnerissäkään ei tainnut tulla mukana kuin tunkin veivi ja pyöränmutteriavain.
Eipä silti että olisi ollut tarvettakaan, ei noista nykyisin tuppaa pultteja putoilemaan kesken ajon.- Retkuilija
tuotteisiin nykypäivänä?
- jokumuu.
Retkuilija kirjoitti:
tuotteisiin nykypäivänä?
Autotehtailla ainakin lienee suhteellisen suuri luotto siihen, ettei keskivertoasiakas osaisi kuitenkaan tehdä niillä työkaluilla paljoakaan hyödyllistä jos kärry porsisi johonkin korpeen.
Itsekin pidin aikanaan Kamasan isoa pakkia kontissa kun koslat olivat lähempänä elinkaarensa loppua. Viime aikoina ei enää ole ollut niin tarvetta.
Eipä niitä kamppeita ole oman autoiluhistorian aikana montaa kertaa tien päällä tarvittu.
- Sierrasta katkesi kerran pakoputki ilman ennakkovaroitusta, sopivasti niin että revennyt putki jäi "otilleen" maata vasten. Olisi pitänyt olla rautalankaa mutta eipä ollut, enkä keskellä talvea viitsinyt kaivautua auton alle purkamaan putkea pois.
- Alfa 75:sta repesi kerran ajon aikana etupään vääntösauva irti korista. Ei paljon kiintolenkit auttaneet, olisi pitänyt olla MIG takakontissa. Ajoin silti kärryn tallille asti parsittavaksi.
- Samasta kinneristä meni solenoidi jumiin ja jätti startin pyörimään jatkuvasti. Tässä oli työkaluista oikeasti hyötyä, tosin startti oli sen verran epämiellyttävässä paikassa tuplakaasareiden alla että epäilen josko ihan joka jannu olisi sitä tien päällä alkanut purkamaan.
- Alfa 164:n aikaisemmin kolhittu kampiakselin asentotunnistin meni sateessa oikariin ja tyssäsi matkanteon siihen. Ei ollut työkaluista apua kun ei ollut uutta anturia takataskussa, ja toisaalta kesti kyllä hetken keksiä missä vika on.
- Alfa GTV ei eräänä aamuna lähtenyt käyntiin, kampiakselin asentotunnistin oli yksinkertaisesti kuollut. Vian kyllä sai läppärillä äkkiä selville mutta ei ollut nytkään ylimääräistä anturia perstaskussa.
Noista vain tuo GTV on ollut sata tonnia ajettuna kohtuullisen tuore, muut jo aika iäkkäitä kapistuksia. Iäkkäämpienkään kohdalla ei pakki ole turhan usein päivää pelastanut, puhumattakaan siitä jos mukana olisi ollut vain pari auton mukana tullutta kiintoavainta ja ruuvimeisseli. - eowrb3+h23jg
jokumuu. kirjoitti:
Autotehtailla ainakin lienee suhteellisen suuri luotto siihen, ettei keskivertoasiakas osaisi kuitenkaan tehdä niillä työkaluilla paljoakaan hyödyllistä jos kärry porsisi johonkin korpeen.
Itsekin pidin aikanaan Kamasan isoa pakkia kontissa kun koslat olivat lähempänä elinkaarensa loppua. Viime aikoina ei enää ole ollut niin tarvetta.
Eipä niitä kamppeita ole oman autoiluhistorian aikana montaa kertaa tien päällä tarvittu.
- Sierrasta katkesi kerran pakoputki ilman ennakkovaroitusta, sopivasti niin että revennyt putki jäi "otilleen" maata vasten. Olisi pitänyt olla rautalankaa mutta eipä ollut, enkä keskellä talvea viitsinyt kaivautua auton alle purkamaan putkea pois.
- Alfa 75:sta repesi kerran ajon aikana etupään vääntösauva irti korista. Ei paljon kiintolenkit auttaneet, olisi pitänyt olla MIG takakontissa. Ajoin silti kärryn tallille asti parsittavaksi.
- Samasta kinneristä meni solenoidi jumiin ja jätti startin pyörimään jatkuvasti. Tässä oli työkaluista oikeasti hyötyä, tosin startti oli sen verran epämiellyttävässä paikassa tuplakaasareiden alla että epäilen josko ihan joka jannu olisi sitä tien päällä alkanut purkamaan.
- Alfa 164:n aikaisemmin kolhittu kampiakselin asentotunnistin meni sateessa oikariin ja tyssäsi matkanteon siihen. Ei ollut työkaluista apua kun ei ollut uutta anturia takataskussa, ja toisaalta kesti kyllä hetken keksiä missä vika on.
- Alfa GTV ei eräänä aamuna lähtenyt käyntiin, kampiakselin asentotunnistin oli yksinkertaisesti kuollut. Vian kyllä sai läppärillä äkkiä selville mutta ei ollut nytkään ylimääräistä anturia perstaskussa.
Noista vain tuo GTV on ollut sata tonnia ajettuna kohtuullisen tuore, muut jo aika iäkkäitä kapistuksia. Iäkkäämpienkään kohdalla ei pakki ole turhan usein päivää pelastanut, puhumattakaan siitä jos mukana olisi ollut vain pari auton mukana tullutta kiintoavainta ja ruuvimeisseli.tunkki, veivi ja pyöränmutteriavain on mulla tehtaan puolesta autossa, ei edes sytytystulppa-avainta ole enää. Eipähän näille enää normaali omistaja mitään taidakaan jos tielle jäävät, autovakuutuksessa kannattaa olla autopalveluvakuutus mukana jotta saa hinautettua korjaamolle vakuutuksen piikkiin.
- Auto 2010
uusista autoista puuttuu vararengas!
Tilalla on vain pullollinen "muussia" ja pieni kompura joka toimii 12V:lla tupakansytyttimestä!
Sanoisinkin, että paras työkalu mitä autoilija voi nykypäivän autossa kantaa mukanaan on puhelin ja siinä muistissa tarvittavat palvelunumerot/hätänumerot. Ja mielellään vielä navigaattori, josta selviää olinpaikka jos on kaukana kotoa.
Ja sitten vielä pitää pukeutua sään mukaan, ettei tule kylmä jos auto tekee tenän.
Hyvää vuodenalkua kaikille! Työkaluvarustus oli omaa luokkaansa jo silloin. Monessa länsiautossa ei silloinkaan juuri ollut kuin tunkki ja pyöränmutteriavain.
Venäläinen auto varustettiin siten, että korjaukset onnistuu auton omilla työkaluilla.- se on jämpti
> Työkaluvarustus oli omaa luokkaansa jo silloin. Monessa länsiautossa ei silloinkaan juuri ollut kuin tunkki ja pyöränmutteriavain.
Saattoipa tuossa korjaustarpeessakin jotain pientä eroa olla.
Eli vahoilla ja/tai itäautoilla ajavien kannattaa jatkossakin pitää työkalut mukana ja kädet rasvassa.
- Ske Ptic
Eiköhän se uusi auto yleensä jätä sellasen vian takia tien päälle ettei siinä työkaluista ole juuri apua. Joku anturi luovuttaa tms. niin eipä sellasta uutta mistään kävystä väsätä.
- kyllä silleen
että ne, jotka osaavat autolleen jotain tehdäkin kun se jää tien päälle
on olemassa ennestään jo hyvä työkaluvarustus jota he kuljettavat
mukana takakontissa.
Ja ne muut eivät kuitenkaan hyötyisi lisätyökaluista mitään kun
eivät kuitenkaan erottaisi jakoavainta ruuvimeisselistä.- piu pai
ei nyky " autossa " tarvii kun kännykän.
- vikaa jossain
Taitaa nykyautojen tärkeinpiä työkaluja olla vikakoodin luku/kuittaus laite.
Turhaa sitä paljoa on purkaa, jos ei tiedä mistä vikaa etsii.
Useimmat auton tiellejätöt ovat kuitenkin, bensaloppu, dieselloppu tai jäässä. - keiz0r.sr
piu pai kirjoitti:
ei nyky " autossa " tarvii kun kännykän.
Ei mun bemareissa oo tarvinnu :) kyllä niissä on kuule ollut puhelimet valmiina jo 80luvun puolelta. Nykysessä riittää kun painaa yhtä nappia niin yhdistää tiepalveluun tai päivystävään huoltoon.
- perustyökalut
vikaa jossain kirjoitti:
Taitaa nykyautojen tärkeinpiä työkaluja olla vikakoodin luku/kuittaus laite.
Turhaa sitä paljoa on purkaa, jos ei tiedä mistä vikaa etsii.
Useimmat auton tiellejätöt ovat kuitenkin, bensaloppu, dieselloppu tai jäässä.kulkee yleensä kontissa mukana, talvisaikaan toinen pa-suodatinkin jos sattuu hyytymään. Ei ole vielä kertaakaan tarvinnut.
Aikoinaan bmw jätti tielle kun kardaaniakseli irtosi vaihteistosta. Ei olisi ollut pakista silloinkaan apua kun kardaanin toinen puolikas katosi jonnekkin ojan pohjalle.
- autoilijamies
ei ole työkaluja nykyautoissa, eikä tarvitse olla.
Mikä oli siis pointti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901955
- 1131053
- 1091035
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32633ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174556Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482