Vapaa kuvaus

Aloituksia

65

Kommenttia

263

1. Sama vika minulla. Olin yli 2 vuotta työttömänä palatessani takaisin siivoojaksi, miten ihanalta tuntui herätä ensimmäiseen työpäivään tietäen että tästä se lähtee.
    Tuntuu niin ihanalta että rahaa on muuhunkin kuin ruokaan.
    En ikinä ymmärrä näitä vakituisessa työsuhteessa olevia jotka oikeasti kuvittelevat että joku haluaa olla oikeasti työtön.
    Uskon että ne jotka haluavat olla työttömiä ovat terveydeltään sellasia että he eivät kykene sitä, toisin sanoen kärsivät jostain mielenterveyteen liittyvästi.
    2 vuotta työttömänä ja erilaisia kursseja: Toisin sanoen 2 vuotta veitsenterällä ja hermot kireällä peläten kokoajan sitä mitä työvoimatoimisto seuraavaksi vaatii. Aina oli se lappujen täyttäminen. Parinkin viikon viivästyminen tuloihin olisi kaatanut asuntolainat niskaani ja olisin menettänyt asuntoni.
    Onneksi se aika on nyt toistaiseksi ohi. Nyt on rahaa ostaa hyvää viiniä ja on rahaa maksaa lainojaan pois: Opintolainat, asuntolainat ja vaikka mitä.

Eikä sekään parasta.. Parasta on tietenkin se tunne että minua tarvitaan. Se hyvä tunne että minulle on jokin paikka tässä yhteiskunnassa eli se että pystyy elättämään itsensä ja maksamaan veroja. Se on se tärkein asia elämässäni. On ihanaa maksaa veroja, jotta voin veroillani auttaa jotakuta toista joka oli samassa tilanteessa kuin itse olin aiemmin, jotta hän pystyisi palaamaan työelämään ja elättämään itsensä ja jonkun toisen.

Ihanata.
  2. Jahas herra machomies jonka iso isä on ollut sodassa (oot varmaan ainoa voi kauhia) ja jonka mielestä miehen pitää edelleen noudattaa sotilaskulttuuria ja tehdä töitä vain siksi että juuri sinun isoisäsi oli sodassa.
    Miten voi olla macholle vaikeata vastata kysymykseen: "Mistä oletat että olen nyt työtön"?

Onko liian vähän machoilua vasatata tähän vai onko sormi muuten vaan jossain muualla missä sen ei pitäisi olla?