Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen Suomi24-blogissa!
Keskustelu24
profiilit
rautatie
profiilit
rautatie
rautatie
Vapaa kuvaus
Aloituksia
65
Kommenttia
263
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mulla+on+aina+ollut+samat+kengät+jopa+saunojen+pesuissa.+Turha+niitä+on+vaihdella+mennen+tullen.+Tavalliset+kengät+kestävät+kyllä+pientä+kosteutta.+
Tietty+vapaus+tehdä+näitä+töitä+on+se+juttu+mistä+tykkää+ja+se+että+näkee+hyvin+erilaisia+ihmisiä.+
Minä+yritin+opiskella+välillä+leipomoalaa+ja+olin+jopa+työharjoittelussa.++Yksi+iso+ongelma+tuntuu+olleen+kulumat,+jotka+hidastivat+työtä+jota+olisi+pitänyt+tehdä+tehokkaasti+ja+ne+myös+todennäköisesti+vaikuttivat+sorminäppäryyteen.
Myös+se,+että+tätä+siivoustyötä+on+tehnyt+niin+pitkään+itsenäisesti+taisi+vaikuttaa+minuun+niin+työharjoittelussa,+kuin+koulussakin.++Se,+kun+olisi+pitänyt+keskustella+asioista+ja+sopia+jostain+asioista+esimerkiksi+koulun+leipomossa+tai+työharjoittelussa+tuottivat+vaikeuksia,+kun+on+tottunut+tekemään+kaiken+aina+yksin+ja+olemaan+vastuussa+yksin+siitä+mitä+tekee+ja+miten+tekee.+
Tottakai+siivoustyökin+on+tiimityötä+tietyssä+mielessä.+PItää+tietää+se+mitä+pitää+tehdä+ja+se+miten+tehdään.+Palveluohjaaja+sekä+hänen+esimiehensä+seuraavat+siivoamieni+kohteiden+siivoustasoa+ja+sanovat+mitä+pitää+tehdä+ja+mitä+ei+pidä+tehdä.++Mutta+silti+se+viime+käden+päätös+on+mulla+että+siivoanko+jonkin+saunan+tänään+vaan+nopeasti+pintä+puolisesti+vai+pesenkö+sen+oikeasti+kunnolla+se+päätös+on+loppujen+lopuksi+pitkälti+minulla.+Jos+sauna+on+aivan+kaameassa+kunnossa+ja+jätän+siivoamatta+siitä+tulee+varmasti+sanomista,+mutta+jos+sauna+näyttää+siltä+että+sitä+ei+ole+käytetty+ollenkaan+tai+sitä+on+käytetty+hyvin+vähän+niin+silloin+on+helppo+pyyhkiä+pikaisesti+se+sauna+ja+sitten+jatkaa+matkaa+seuraavaan+saunaan+tai+keittiöön,+joita+siivoan+tai+johonkin+muuhun..+Mieluummin+sen+ajan+käyttää+sitten+toisaalle,+kuin+jää+hinkkaamaan+puhdasta+saunaa.+
Joka+tapauksessa+vuoden+minä+yritin+opiskella+leipomoalaa+ja+palasin+siivoojaksi.+Niin+se+vaan+on.+Toisaalta+se+opiskeluaika+ei+harmita+siinä+mielessä,+että+sain+hetken+taukoa+ja+lomaa+siivoustyöstä+ja+siten+oli+ihanaa+palata+omaan+vanhaan+työhön+ja+unohtaa+leipomoala,+joka+tuotti+valtavasti+ahdistusta,+masennusta+ja+epätoivoa+kun+en+millään+oppinut+asioita,+kuten+piti.
22.01.2022 03:55
Hassua+kuinka+aika+kuluuu.+Siitä+on+jo+9+vuotta,+kun+kirjoitin+tämän+kysymyksen.+
Työskentelen+yhä+siivoojana.+Olen+työskennellyt+9+viimeisestä+vuodesta+8+vuotta+siivoojana.+
Viime+vuoden+olin+opintovapaalla.+Minun+piti+opiskella+leipuriksi.+Olin+työharjoittelussa+elintarvikealan+tehtaassa.+Siellä+oli+minusta+tylsää.+Pelottelivat,+että+se+työ+on+raskasta.+Minusta+se+työ+ei+ollut+mitenkään+raskasta.+Sinne+piti+herätä+hirveän+aikaisin.+Kello+soi+3:50,+mutta+en+kokenut+sitä+työtä+kovin+raskaana.
Sitten+pääsin+työharjoitteluun+oikeaan+leipomoon.+Se+ei+tuntunut+ollenkaan+kivalta.+Siitäkin+peloteltiin,+että+se+on+raskasta+työtä.+Mutta+minusta+se+oli+rentoa,+kun+seistiin+paikalla+koko+ajan.+Ei+tullut+askelia+kovinkaan+paljon.+Silti+se+työ+ei+kiinnostanut,+koska+se+työ+ei+vaan+ollut+minua+varten.
Eli+palasin+siivoojaksi.+Olin+edellisellä+työnantajalla+6+vuotta,+josta+siivosin+5+vuotta.+Se+vuosi+oli+opintovapaata.
Nyt+olen+taas+uudella+työnantajalla+ja+on+uudet+kuviot.+Siivoan+portaita+Turussa.+Tykkään+työstäni.+Oli+kiva+palata+siivoojaksi+sen+jälkeen,+kun+olin+hetken+ollut+muissa+hommissa,
13.10.2021 19:49
Aina+se+lasketaan+nimenomaan+keston+mukaan.+Edellisellä+työnantajalla+oli+vähän+erilainen+systeemi,+mutta+idea+oli+sama.+
Eli+leimattiin,+kun+mentiin+kohteesee,+leimattiin,+kun+lähdettiin+ulos,+leimattiin+kun+mentiin+seuraavaan,+jne+jne+jne..+parhaimmillaan+10+eri+kohdetta+päivässä.
Työajan+pystyi+tarkistamaan+netistä,+jos+halusi.+Siellä+tyypilillinen+työaika+oli+esimerkiksi+yhdeltä+viikolta:+45+tuntia+36+minuuttia+23+sekuntia+seuraavalta+viikolta+se+saattoi+olla+44+tuntia+30+minuuttia+20+sekuntia+ja+sitten+taas+47+tuntia,+25+minuttia+20+sekuntia.
Työaikaan+vaikutti+niin+ruuhkat+vai+oliko+ruuhkatonta.+Siihen+vaikutti+kohteissa+tehtävä+työaika.+Välillä+meni+vähän+yli,+toisella+kerralla+meni+vähän+alle+laskennallisen+työajan.+
Useimmiten+se+meni+jonkin+verran+alle+tai+sitten+oli+tasan+tietty+aika.
13.10.2021 19:39
Minä+tein+viimeiset+5+vuotta+porrasiivousta+Oulussa+ja+nyt+teen+samaa+työtä+Turussa.+
En+tiedä+kuinka+pitkiä+matkoja+joudut+kuljettamaan+pyykkejäsi,+mutta+Oulussa+minulla+oli+käytössäni+firman+auto,+kun+matkat+kohteiden+välillä+saattoivat+olla+jopa+10+km.+Täällä+Turussa+kannan+tavaroita+mukanani,+mutta+matka+pyykkikoneelta+näihin+taloihin+kestää+n.+5+minuttia+kävellen+ja+voi+hakea+joko+tauolla+tai+työajalla+lisää+välineitä+jos+jokin+unohtuu+tai+loppuu+tai+ei+muuten+vaan+jaksa+raahata+kaikkea+kerralla.
Polvien+ja+nilkkojen+päälle+työ+käy+hieman,+mutta+minä+olen+tykännyt+työstä.+Näkee+ihmisiä,+saa+liikuntaa+ja+tuntuu+että+koko+ajan+on++uusia+haasteita+erilaisten+likojen,+porraselementeissä+olevien+kolojen,+saunojen+tai+tuulikaappien+ovilasien+suhteen.
Ihan+kivaa+puuhaa+kaikkineen.
13.10.2021 19:30
Minusta+kaikki+on+niin+tilanne+kohtaista+ja+uskon,+että+normaalissa+siivoustyössä+työnantajan+kanssa+pystyy+sopimaan+siten,+että+työpäivä+alkaa+sen+mukaisesti,+kuinka+bussit+kulkevat.
On+joitain+kohteita,+joissa+on+pakko+olla+tiettyyn+aikaan+esimerkiksi+kello+6:00,+mutta+on+valtavasti+siivoustyötä+ja+siivouskohteita+joissa+ei+ole+mitään+tiettyä+aikaa.+Eli+voi+hyvinkin+aloittaa+kello+7+tai+vaikka+kello+8.00.+
Kannattaa+keskustella+työhaastattelussa+tai+laittaa+tärkeäksi+kokemasi+toive+työn+alkamisesta+jo+työhakemukseen,+jolloin+työantanja+tietää+jo+ennen+haastatteluun+kutsua+että+voitko+yleensä+aloittaa+työt+heidän+tovomalla+tavallaan+tai+et.
13.10.2021 19:12
Se ei savuta näyttävästi enkä ole havainnut tipan tippaa missään. Eli minne se öljy menisi?
Vai voiko se palaa siten ettei sitä huomaa ellei sitä sitten tutki tarkemmin?
Kyseessä on vuoden 2004 punto ja ajokilometrejä on jo n. 200 000.
20.05.2015 12:06
Kuuloke yms. radion kuuntelu on kiellettyä monilla aloilla. Esimerkiksi teollisuudessa ei saa käyttää radiokuulosuojaimia tiloissa joissa liikkuu esimerkiksi trukkeja tai on muita vastaavia tilanteita joissa huomion heikentyminen saattaa vaikuttaa työturvallisuuteen esimerkiksi siinä että huomio radion eikä trukkia jolloin voi jäädä trukin alle tai työntää kätensä sellaiseen paikkaan epähuomiossa jossa jokin mekaaninen osa voi murskata käden.
Eli kyllä minä ymmärrän sen mikäli siivoojalta vastaava halutaan kieltää. Onhan siivoojan työssäkin vaaratilanteita kun siivoaa vaikka portaita tai siivoaa jossain missä on vaaratilanteita.
Mutta mielestäni sitä pitäisi tarkastella tilanne kohtaisena. Mikäli moppaa vaikkapa autoliikkeessä lattioita silloin kun talo on tyhjänä silloin ei voi syntyä vaaratilanteita. On ainakin vaikeata kuvitella mitä vaaroja voisi tulla radion kuuntelemisesta tilassa jossa ei ole ketään johon törmätä tai kun moppaa silloin ei myöskään ole mitään millä törmätä.
Sen sijaan kun vaikkapa ajaa yhdistelmäkoneella oli se sitten päältä ajettava tai työnnettävä kauppakeskuksessa tai vastaavassa tilassa jossa on ihmisiä, silloin radion kuuntelu voi ainakin teoriassa aiheuttaa vaaratilanteita.
26.04.2015 09:41
Moppi voi toimia suuressa vessassa suuren pinta-alan pesussa mutta kun vessoissa on usein hirveästi erilaista viemäri-, ilmastointi-, sekä vesiputkea joiden tauksiin moppi on hyvin usein erittäin kömpelö. SIlloin putkien taakse jää kaikennäköistä likaa: Pölyä, hämähäkinseittejä, eritteitä, jotka jäävät tekemään ikäviä mikrobiyllätyksiä.
Joten mielestäni lattialiinan käyttö on suositeltavaa ainakin silloin tällöin kun pitää tehdä tarkkuussiivousta nopean ylläpitosiivouksen sijaan.
Mitä tulee liinan materiaaliin niin mielestäni tälle työntekijälle voisi esitellä ideana mikrokuitupyyhkeitä. Niitähän on montaa eri tyyppiä. Minä käytän harmaita lastaan sopivia melko paksuja lattiapyyhkeitä. Ne imevät hämmästyttävän hyvin likaa ja rasvaa ja niillä pääsee yllättävän pieniin koloihin jolloin vessasta tulee sisiti.
Mitä tulee perinteiseen froteepyyhkeeseen minä en ole koskaan tottunut käyttämään niitä, mutta periaatteessa mikäli niitä on aivan pakko käyttää niin voisi tehdä niin että pyyhkii mopilla leveämmät kulkuväylät ja käy froteepyyhkeellä sitten läpi ne kolot joihin ei pääse mopilla
01.10.2014 11:00
No vaikkapa sillä perusteella että työ jota mentiin tekemään on tehty?
Asiakas maksaa tehdystä työstä siivousfirmalle.
Kohteita on todellisuudessa hyvin laidasta laitaan, kuten myös eri tasoisia siivoojia. On sellaisia kohteita joissa työaikaa on työhön nähden aivan valtavasti, mutta myös niitä kohteita joissa työaika työhön nähden on erittäin tiukkaa.
Oman kokemukseni perusteella voin sanoa että niitä kohteita joissa on paljon työaikaa on yhtä harvassa kuin kohteita joissa se työaika on todella tiukka.
Pääasiassa kohteissa aluksi aika ei tunnu riittävän mutta kun työhön rutinoituu työaikaa alkaa löytymään. Aluksi ei ehdi käymään edes vessassa tai juoda vettä. Loppuvaiheessa ehtii pitämään pientä taukoa ja nauttimaan työstä.
03.08.2014 04:03
Eihän palkkaus ole siivousalalla se suurin ongelma. Yksityisellä puolella palkka on nykyään 9.56 e/h eli tästä tulee noin 1450 e/kk, siivoustyö on usein iltatyötä kuten minulla joten käytännössä palkka on 1500 e/kk ja enemmänkin.
Nykyään verotus on sellaista että alimmissa palkkaluokissa verotus on erittäin matalaa eli käytännössä minulla vero on n. 9% ja kun laitan verotukseen ajokilometrit työkohteisiin niin vero putoaa 4%:iin. Eli käteen jää n. 1400 e/kk. Kyllä sillä pärjää. Vuokra on nykyään tavallisella paikkakunnalla n. 300-400 euroa sijainnista sekä koosta riippuen. Joten elämiseen pitäisi jäädä n. 1000 e/kk. Kun vertaa vaikkapa työttömyysturvaan, jossa vero on aina 20%.
Suurin ongelma siivousalalla on työn pirstaloituminen eli käytännössä sitä että kaikille ei riitä siivousta kokoaikatyönä. Jos pitäisi valita työttömyyden ja osa-aikatyön välillä siivousalalla niin valitsen työttömyyden, mutta jos on tarjolla kokoaikatyötä siivoojana niin mieluummin olen siivooja kuin työtön.
Aiemmin siivousfirmat eivät juurikaan kokoaikatyötä tarjonneet, mutta nykyään siivousfirmat tajuavat sen että ne eivät saa kunnollista työvoimaa elleivät tarjoa kokoaikatyötä. Tämä tarkoittaa sitä että yhä useampi suuri firma laatii sopivan kokoisen työpaketin useista eri kohteista joista työajaksi tulee n. 30-37.5 tuntia/viikko jolloin ne saavat helpommin pätevän siivoojan joka pysyy.
Osa-aikatyöllekin on tekijänsä, mutta yleensä he ovat opiskelijoita jotka tekevät työtä vuoden pari jonka jälkeen pitää hakea uusi työntekijä. Mikäli osa-aikatyötä tarjoaa muulle kuin opiskelijalle siitä ei tule tulemaan pitkäaikaista työsuhdetta.
Mikäli kokoaikatyötä tarvitsevalle ei pysty tarjoamaan kokoaikatyötä siivoojana on todennäköisempää että työntekijä hakee työtä muualta ja myös ottaa sen työn, ja ottaa työn vastaan heti kun voi eli siivousfirman pitää hakea taas uutta työntekijää.
Eli työntekijä joka saa kokoaikatyötä tulee pysymään varmemmin ja pidempään työntekijänä joten ei tarvitse jatkuvasti kouluttaa työntekijöitä.
21.07.2014 12:18
Oma mielipiteeni on se että mobilog on ihan toimiva mikäli se olisi hieman joustavampi ja toimivampi.
Käytännössähän se järjestelmään kirjautuminen toimii niin ja näin. Yleensä se kirjautuu heti, mutta välillä se kestää. Pahimmillaan olen odottanut jopa tunnin sitä että olen päässyt lopulta kirjautumaan järjestelmään.
Entäpä sitten se tarran kuvaaminen, välillä se kuvaa sen tarran nopeasti ja ihan heti. Välillä sitä pitää kuvata uudelleen ja uudelleen jotta se kuvaisi kunnolla sen moblog tarran.
Entäpä sitten muu toiminta, kuva pitää kuvata kun tunnit tulevat täyteen, eli pitää osata laskea kellonaikoja esimerkiksi: mikäli saapuu kohteeseen vaikkapa 16:11, pitää osata laskea milloin pitää kirjautua ulos kun työaika 1 tunti 39 minuuttia tulee täyteen.
Olisi paljon kätevämpää mikäli järjestelmä joustaisi muutaman minuutin eli työaika 1 tuntia 39 minuuttia tulisi täyteen vaikka kirjautuisi 10 minuuttia aiemmin. Silloin se olisi sujuvampaa...
21.07.2014 12:00
En osaa vastata muiden puolesta, mutta vastaan omasta puolestani. Kokeilin kaikenlaista tehdastyötä, yritin opiskella ammattikorkeassa ja yritin vähän kaikkea.
Joka puolelle törmäsin samaan asiaan: Niin opiskelussa, tuotantotyössä kun vähän muuallakin on julmetusti akkoja jotka tuntuvat tietävän toisten asiat paremmin kuin omansa.
Entäpä opiskelu: Siellä oikein painotetaan nykyään ryhmätyötaidon tarvetta. Siellä juoksutetaan nuoria ihmisiä ihan idioottimaisissa tehtävissä jotta ryhmän synergia alkaisi toimimaan kunnolla...
En jaksa sellasta, olen luonteeltani mieluummin yksilötyöntekijä joka on käytännössä vastuussa itsestään ja tekemisisestään.
Nämä lajaat työmahdollisuudet jotka siivousammatti on antanut yksilötyönä ovat olleet ainoa väylä toteuttaa itseäni.
Se tunne kun kiertelen kaupunkia hyvin erilaisissa siivouskohteissa on erittäin hyvä tunne. Välillä on kauppasiivousta, välillä toimisto siivousta, välillä siivoan autokorjaamoa.
Tyhmä en ole, sillä psykologin mittauksen perusteella ÄO on 113. Sosiaalisesti olen melko ujo ja arka, enkä ole koskaan pitänyt ihmisjoukoista. Ne ahdistvat aivan valtavasti. Kaipaan valtavasti omaa rauhaa. Eli juuri sitä mitä siivoustyö voi tarjota: Valtavan laajan skaalan kaikenlaista puuhaa maan ja taivaan väliltä ja mahdollisuuden työskennellä täysin itsenäisesti.
20.07.2014 02:13
Juu se on huomattu.. aina kun tulee tämä tasa-arvokorotus niin kohde vaatii vastaavasti enemmän työtä tästä korvauksesta..
Kuinka mahtaisikaan käydä mikäli nämä kohteet annettaisi ilmi tasa-arvoeriä vastustavina kohteina.. ai jai jai..
01.06.2014 01:44
No kävi hyvin nopeasti selväksi se että siivousalalla ollut ei saanut opiskelijanakaan töitä elintarvikealalta edes kesäksi joten oli aika loogista otaksua että mikäli ei kesätyöntekijänäkään saa töitä niin miksi hitossa saisin elintarvikealalta töitä sitten valmistuttuani.
Näin loogisesti mä päätin palata siivousalalle koska tämä on ainoa ala joka työllistää kokenutta siivoojaa. Tämä on myös toisaalta ainoa ala jossa saa työskennellä melko itseänisesti omaa vauhtia.
Suurin pettymys on ollut se että siirtymäajat ovat jääneet yksityisellä puolella pois. Tilalle tullut käytäntö ottaa siirtymäaika kohteen lasketusta työajasta on aivan perseestä. Siinä missä päivän ensimmäisessä kohteeessa on työaikaa hyvin. Se siis sisältää mahdollisen siirtymäajan sekä varsinaisen lasketun työajan. Kun taas kohteessa jonne on pitkä matka siirtymäaika lohkaisee aika ison osan työajasta joten sitten taas on puolestaan perkeleen kova kiire.
Toiseksi siirtymäajan poistuminen näkyy palkassa siten että siinä missä aikanaan tienasin 800-900 e kahdelta viikolta siirtymäajan kanssa on johtanut siihen että vaikka palkka on noussut 2-3 euroa muutamassa vuodessa kahden viikon palkka on vain 600-700 euroa.
Haluaisin siis siirtymäajat takaisin ja nämä mobilog puhelimet vittuun.
31.05.2014 15:50
Moi!
Olisinhan minä jo kauan sitten uskaltautunut, mutta pyrin etsimään mahdollisimman kannattavan tavan opiskella. Yritin pariin otteeseen opiskelemaan työkkärin kautta ja olisin päässytkin, mutta löysin työnantajan joka suostui antamaan palkallisen koulutuksen joten tottakai opiskelen sillä tavalla.
Ja tietääkseni työnantajat pitävät enemmän oppisopimuksella koulutetuista työntekijöistä kuin työkkärin kautta koulutuksen saaneista.
03.05.2014 01:16
Olen pääsemässä eräästä kohteesta pois. Tilanne oli se että kauppias tunki koko ajan lisää työtehtäviä aikaan joka oli jo alunperin alimitoitettu reippaasti.
Tulos oli se, että viimeinen tunti oli yhtä gaaosta töissä...
Viimeisen tunnin aikana piti pestä palvelutiski, pestä lattia ja yleensä työvuoron aikana oli niin paljon tiskiä että sitä riitti ihan iltaan asti.
Töistä piti olla tasan kello 22:00 pois, koska taloon tuli hälytykset kytkeytyivät päälle silloin.
Viimeisen 15 minuutin aikana piti ajaa yhdistelmäkoneella koko kaupan elintarvikepuoli, tyhjentää yhdistelmäkone jne.
Se 15 minuuttia saattaisi teoriassa riittää, mutta koska lattialla oli narun pätkiä, muovia, pahvin paloja jne.. niitä piti olla yhtenään poistamassa joten se 15 minuuttia ei riittänyt millään.
Loppuaikana työ oli sitä että stressasin hirveästi ennen töihin menoa että onko taas jotain lappuja tai tuleeko taas valitusta siitä mitä ei ollut edellisenä päivänä ehtinyt tai muistanut siinä kiireessä...
Se oli aivan kamalaa, nyt mut siirrettiin toisaalle. En tiedä oliko syynä se että minut haluttiin pois, halusiko kauppias mut pois vai mikä oli ongelma...
no olen tyytyväinen siitä että pääsen eroon siitä paskakaupasta.
15.04.2014 19:07
Mulla on ollut LT:n kanssa yhteensä kolme työsuhdetta ympäri suomea.
En osaa syyttää LT:tä siitä että se olisi huono työnantaja, palkat ovat tulleet ajoissa ja muutenkin pääasiassa olen mielestäni pärjännyt esimiesten tai palveuohjaajien kanssa.
Kaksi kertaa kolmesta olen irtisanoutunut siksi että esimies on vaihtunut joko sillä että esimies on vaihtanut itse firmaa tai sillä että esimies tai palveluohjaaja (tai molemmat) ovat jääneet äitiyslomille.
Yritän tässä sanoa sitä että olen kokenut lt:n hyväksi työantajaksi, palkat tulevat ajallaan ja palkka juoksee, vaikka hiljaa juokseekin.
Ongelmana olen kokenut yksittäiset esimiehet, kuten äsken totesin olen kahtena kertana kolmesta lähtenyt talosta kun esimies on vaihtunut. Eli toisin sanoen olen karannut firmasta kilpailijalle, kun esimiestaso laskee.
Viimeksi palveluohjaaja oli todella hyvä ja töitä riitti. Sitten hän ja esimies jäivät äitiyslomille, sitten tuli eräs nuori kiinteistöpuolen tradenomi esimieheksi.
Se oli ihan kauheaa.. mulle oli luvattu vanhan palveluohjaajan kautta kesän alussa että pääsen tuuraamaan tiettyihin kohteisiin, tämä uusi esimies oli antanut ne kohteet kesälomatuurarille joten mulla ei sitten ollut tarpeeksi tunteja.
Toinen juttu jota vihasin oli se, että esimies soitteli monta kertaa viikossa: välillä aamulla, välillä illalla, välillä keskellä päivää.. piti mukamas mennä tuuraamaan jotakuta.. sitten se soitti 5 minuutin päästä ettei tarvitsekaan kun siellä on jo joku tuuraamassa.
Mä alon jo tämän takia harkita firman vaihtoa, loppuisku oli se kun oli jokin epäselvyys avainten kanssa. Niin tottakai minua siinä syytettiin vaikka olin tehnyt juuri niinkuin virkaa tekevä palveluohjaaja oli pyytänyt, eli antanut avaimen sille jonka piti tuurata kohdetta kun olen tuuraamassa isompaa kohdetta toisaalla.
Vaikka tämä esimies lähti parin kuukauden työsession jälkeen isompaan yksikköön, päätin vaihtaa maisemaa sillä eräs iso vakikohde lähti kilpailijalle.
Esimieheksi värvätty palveluohjaaja lupasi tuurauskohteita ihan riittävästi, mutta olin jo tehnyt päätökseni.
Lähdin kilpailijalle ISS:lle.. siellä työtahti on kovempi, mutta luotan palveluohjaajiin ja heidän osaamiseensa enemmän kuin luotin tähän virkaa tekevään joukkoon lt.llä..
31.12.2013 03:12
Minä en tiedä mitä on tapahtunut, aloitin iss:llä lokakuussa. Marraskuussa puhuttiin että työntekijät tulevat saamaan 2 päivää lomautusta vuoden loppuun mennessä.
Luulin että koko homma peruuntui, koska en ollut itse saanut mitään tietoja tästä lomautuksesta.
Lauantaina juttelin erään kollegan kanssa, joka on myös töissä iss:llä hän puhui pakkolomista ja kyseli että milloin mulla on..
Juu... ilmeisesti mulla sitten ei ole lomautusta tuntiakaan, ihmetyttää vaan millä periaatteella toiset saavat lomautuksia ja toiset eivät.
Johtuuko tämä siitä että ole niin uusi työntekijä vaiko siitä, että periaatteessa iss säästää jo 4 päivän palkat siinä, että olen liian uusi työntekijä joten iss:n ei tarvitse maksaa ollenkaan arkipyhäkorvauksia...
31.12.2013 02:37
Oli tämä nyt sitten trolli tai ei, mutta ihmetyttää se että tämmöisiin haetaan jostain suomi24:stä apuja. EIkö ensi sijaisesti kannattaisi ottaa yhteyttä heihin oli sitten mikä tahansa opiskelupaikka oikeustieteellisestä tai vaikkapa itämäinen gigolokoulu-
02.08.2013 13:19
Ne erityissiivouksethan ovat juuri alan suola...
Olen itsekin saanut joitain erikoiskeikkoja erääseen keikkaan kuului mm. se että piti pestä nokisia astioita... hankala homma mutta kieltämättä erikoinen homma.
05.07.2013 15:13
1 / 14