Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1100

1. Viimeisen 40 vuoden aikana olen tehnyt lukemattomia ulkomaanmatkoja ensin Itämeren puitteissa seilaten ja myöhemmin matkailuautolla sekä henkilöautolla työmatkoilla. Se on todella avartanut näkemyksiäni maailmasta ja sopisi myös sosialististen maiden kansalaisille.

Aina on ollut helppoa kulkea Suomen passin kanssa jopa lentokoneilla liikematkoja. Monesti lennolle mennessä edellisiä tutkitaan ja hutkitaan pitkät ajat ulkomaan kentillä mutta leijonapassin nähtyään virkailija viittaa suoraan jatkoon kun hänelle lausuu tervehdyksensä suomenkielellä. Tosin viime vuosina olen vältellyt lentämistä ja suoriutunut muilla keinoilla.

Nyt EU ja Schengen aikana asia on vielä helpottunut monin osin, henkilöpaperit ovat vain muodon vuoksi mukana.

Arvelen Työeläkeläisen tuolla ylempänä olevan oikeassa siinä miten kommunisti ja sosialistijohtajat pelkäävät uusia ajatuksia jotka voivat aiheuttaa sekamelskaa kuten nyt olemme Pohjois-Afrikassa nähneet. Ihmisen henki käy noissa tilanteissa varsin halvaksi kun joku hallintoon jumiutunut toope alkaa kuvitella omistavansa koko maan eikä arvosta kenenkään muun mielipidettä joka ei ole hänen kanssaan samaa mieltä.
  2. Aiemman veneilykauteni jälkeen olen ollut karavaanari täyden vuositusinan ja diesel on sinä aikana kallistunut varsin rehvakkaasti mutta ajot on ajettu eli aina kun reissuun lähdetään niin se tehdään eikä dieseleitä lasketa kuin vasta kotona. Aina on silti saatu polttoaineluotot maksettua ilman luoton menetystä.

Kunnon karavaanarina ajelen vuosittain 20'000 - 30'000 kilometriä eli varsin kohtuullisesti. Siinä on yleensä ulkomailla matkustusta joista pisin retki oli noin 11'000 km Euroopan kiertelyä, kotimaan retkiä on yleensä useampia vuodessa ja niistäkin kertyy kun Suomi on aika iso maa. Kun matkalla on kaksi niin ei se kuitenkaan niin suurta lovea tee nykyisen eläkeläisen kukkaroon jotta siitä kannattaisi luopua, siinähän on hupia yleensä koko rahalla ja maksaahan se eläminen kotonakin.

Tietysti olisi mukavampaa ajaa 0,50€/l dieselillä vaan sitä kun ei ole myynnissä.