Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1056

1. Taas menivät nuo vastaukset normaaleihin uomiin Reinoineen jolla ei koskaan ole mitään todellista sanottavaa kumppaneineen.

Nyt asiaan, olen vuosien mittaan kierrellyt tuon reitin muutamaan kertaan. Nykyisin suosin itse sen alkamista Naantalin Rymättylän Hangasta josta lautalla Nauvoon, siten ei tarvitse tehdä pitkää kierrosta Paraisten kautta joka ei paljoakaan eroa "maallisesta" paikasta jos muutamaa siltaa ei lasketa. Lopun matkaa sitten sitä varsinaista rengastietä.

Olen kuskannut sen kautta muutaman manner-Euroopan asukkaan ja kukaan ei ole valittanut pitkästymisestään joten niille jotka eivät ole asuneet saariston vieressä ikäänsä se on hyvä keino saada siitä ensivaikutelmaa. Paras kuitenkin on ostaa kunnon matkapurjevene ja viettää siinä kesänsä, niin itsekin tein 30 kesän verran eikä kaduta näin jälkikäteen tipan tippaa.

Joka kerran olen käyttänyt matkaan pari päivää ja Saariston Lomakeskus Mossalan yhteysaluslaiturin välittömässä läheisyydessä on aina tarjonnut paikan yön viettoon. Saattaa siellä muitakin leirintäalueita olla vaan ei ole tullut haettua.

Tuon ensimmäisen vastaajan ehdotus SFC:m jäsenyydestä ei ole huono mutta jos et harrasta matkailuajoneuvomatkailua kovinkaan tiheään niin ilmankin pärjäät. Itse olen ollut jäsenenä jo pari vuosikymmentä ja kotomaan matkoilla heidän alueiltaan, täällä sönkkäävästä Joksusta ja Reinosta huolimatta, on saanut aina rauhallisen ja tarvittavin palveluin varustetun edullisen yöpymispaikan jossa halutessaan/viihtyessään voi asustaa pidempäänkin.
  2. Jos nyt oikein ymmärsin niin juuri tuotahan Työeläkeläinen korosti, nef kuvat ollessaan 12 tai 14 bittisiä antavat enemmän varaa korjata yli ja ali valottuneita kohtia mutta totuushan on jottei niilläkään ihmeitä voi tehdä.

Jos kuva on pahasti valotettu väärin niin mikään ei auta mutta se on tänään jo harvinaista koska kuvan näkee noin suurin piirtein takanäytöltä heti kuvauksen jälkeen ja yleensä vielä saa sen mikä se nyt olikaan kirkkauskäyränkin siihen samaan kuvaan.

Jpg kuvassa on oltava tosi tarkka tuon 8 bitin värien vuoksi ja siksi kannattaakin kuvata salalla kertaa sekä jpg että raw joista sitten voi valita.