Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1056

1. Etkö itse usko? Menetät paljon ja viet viimeisenkin toivon maailmalta. Eikö edes jotain hyvää saa olla edes mielessä, et varmaan ole koskaan ajatellut nimen Joulupukki todella tarkoittavan sitä, että ihmiset ajattelevat toisiaan lämpimästi ja osoittavat sen teoillaan.

Tällä en tarkoita sitä hysteriaa johon nähtävästi kaikki sorrumme kuka vähemmän kuka enemmän vaan ajatusta paremmasta ja ihmisläheisemmästä yhteiskunnasta josta Joulupukki on jonkinlainen kajastus.

Minä olen uskonut Joulupukkiajatukseen jo yli 60 vuotta ja uskon edelleen. Katso joskus lasten silmiä Jouluaattona kun pukki vierailee, ei voi olla uskomatta.
  2. Alkupäämäärällä tarkoitan päämäärää joka minulla lähtiessä on. Onhan vaikka Tampere paljon lähempänä kuin Rooma tai Budapest. On vaikeampaa saada kulumaan 4 - 5 viikoa aikaa alle 200 km päässä olevaan kohteeseen mutta kun matkaa on vaikka 3000 km /sivu on se jo paljon helpompaa. Tällöin myös vapaan olemisen aika ilman normaaleja arjenkahleita on huomattavasti pidempi. Matkan aikana vapaus antaa myös mahdollisuuden muuttaa alkuperäistä päämäärää tai ainakin ajoreittiä sinne jos jotain uutta mielenkiintoisempaa ilmenee matkan aikana. Siitä tulee vapaudentunnetta.

Kommenttinihan oli kannanotto alkuperäiseen viestiin. Miksi sinä otit minun viestini kommentoitavaksi ilmoittamatta omaa kantaasi asiassa. Tuo sinun kommenttisi ei mitenkään valaissut kantaasi vaan ainoastaan sen, ettet voi olla samaa mieltä kanssani.

Laita nyt kehiin hieman omiakin mielipiteitä. Sitä sanotaan keskusteluksi mutta sinä nähtävästi et sitä osaa vaan ainoastaan haluat kinata ja yrittää lannistaa muita. Minua et kuitenkaan onnistu lannistamaan ainakaan tuolla tyylillä. Herätät ainoastaan säälin tunteita moisella käytöksellä. Hänchenin kirjoitukset alkavat todella näyttää yhä vain paremmilta jos muut eivät pysty esittämääsi parempaan. Enkä nyt puhu kieliopista enkä oikeinkirjoituksesta vaan sisällöstä.

Vihjeeksi, oikeinkirjoitus paranee huomattavasti ainakin minun nakkisormillani jos käyttää selaimeen rakennettua oikeinkirjoituksen tarkastusta, se alleviivaa tunnistamattomat sanat ja antaa hyviä vinkkejä siitä mitä se sana voisi tarkoittaa. Sisällön parantaminen saattaa vaatia ajattelua, se lienee se vaikein osa.