Kulkineittein myynti

on notkahtanut

Myynti on pudonnut vuodesta 2006 selkeästi.
Alkavatko markkinat täyttyä vai loppuuko ostajilta rahat.
Muissa Pohjoismaissa myynti on kuitenkin selkeästi suurempaa. Ruotsissa 6000 ja Tanskassa melkein saman verran. Norjassakin 3-4 tonnia.
Meillä vaan 1500 kumpiakin.

11

1065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomestahan ei....

      ...enää kukaan hintatietoinen osta matkailuautoja. Keskieuroopasta ja Virostakin saa autoja hyvin paljon halvemmalla kuin Suomesta.

      Täällä samanlainen ja samanlaisin varustein varusteltu auto maksaa n. 55.000 euroa kun sen saa Saksasta 32.000 eurolla verovapaana. Tiedän mistä puhun, koska allani on jo kolmas Saksan-tuontiauto alla.

      P.S. Myydessä olen saanut aina omani pois ja jäänyt vähän voittoakin vaikka olen pitänyt niitä vuoden pari.

      Kannattaahan se miettiä, lihottaako suomalaisia vaunumyyjiä vai itseään??

      • tarjontaa.

      • valehtelija !

        """"""
        P.S. Myydessä olen saanut aina omani pois ja jäänyt vähän voittoakin vaikka olen pitänyt niitä vuoden pari.

        """""

        Miten ihmeessä tämä on mahdollista, kaikki noin sanovat, mutta koskaan en ole kuullut ihmisestä joka olisi halvemmalla omansa myynyt kuin on sen ostanut, mutta silti kaikkien autojen hinta laskee kilometrien ja iän vuoksi.

        Nyt ei tämä mies käsitä !!!! Ei se ole edes teoriassa mahdollista, miten käytännössä ?


      • Sofelier
        valehtelija ! kirjoitti:

        """"""
        P.S. Myydessä olen saanut aina omani pois ja jäänyt vähän voittoakin vaikka olen pitänyt niitä vuoden pari.

        """""

        Miten ihmeessä tämä on mahdollista, kaikki noin sanovat, mutta koskaan en ole kuullut ihmisestä joka olisi halvemmalla omansa myynyt kuin on sen ostanut, mutta silti kaikkien autojen hinta laskee kilometrien ja iän vuoksi.

        Nyt ei tämä mies käsitä !!!! Ei se ole edes teoriassa mahdollista, miten käytännössä ?

        Ostat vaikkapa Saksasta 35 000€:lla auton, jonka hinta Suomessa olisi 50 000€.
        Ajat sillä vuoden ja myyt sen Suomen markkinoille esim. 40 000€:lla.
        Näin se menee.

        Itse ostin kerran Suomesta välittäjältä tuontiauton, jonka myin vuoden kuluttua samaan hintaan, millä sen ostinkin.


      • tosi on !


      • Epäilevä Erkki
        Sofelier kirjoitti:

        Ostat vaikkapa Saksasta 35 000€:lla auton, jonka hinta Suomessa olisi 50 000€.
        Ajat sillä vuoden ja myyt sen Suomen markkinoille esim. 40 000€:lla.
        Näin se menee.

        Itse ostin kerran Suomesta välittäjältä tuontiauton, jonka myin vuoden kuluttua samaan hintaan, millä sen ostinkin.

        Kyllähän Saksasta halvalla auton saa kun käteisellä ostaa, mutta sen myyminen hyvällä voitolla Suomessa käteisostajalle onkin paljon vaikeampaa. Tarinoita piisaa. Ostajat on jostain ihmeen syystä valmiit maksamaan vaikka jollekin Rinta-Joupille 5-10 tonnia enemmän kuin yksityiselle myyjälle. Vielä vaikeaampi on myydä uitettua, koska sen historiaan voi Saksassa sisältyä 100 tkm mittarista pois pyyhittyä vuokrausta. JOS se noin helppoa olisi, niin ethän varmaan joutaisi tänne kirjoittelemaan?


      • Suomestahan ei....

        Ostin Saksasta auton hintaan 39.500. Autolla oli ajettu 7000 km (paperit oli kunnossa). Ajoin autolla 24.000 kilometriä ja sain siitä 41.500. Voittoa tli koska en uhrannut autoon korjausten muodossa rahaa. No, eihän tuo voitto kummoinen ollut, samaan aikaan liikkeet pyysivät huonommin varustellusta autosta 52.000. Että menihän se runsaasti halvemmalla mitä liike pyysi, siltikin jäi mukavasti "tuontikuluja".

        Että näin se menee...

        Tottakai, myydäänhän siellä romukunnossakin olevia autoja, itselläni oli agenttina siellä asuva kaverini...

        Tarkkana on oltava!


      • Sofelier
        Epäilevä Erkki kirjoitti:

        Kyllähän Saksasta halvalla auton saa kun käteisellä ostaa, mutta sen myyminen hyvällä voitolla Suomessa käteisostajalle onkin paljon vaikeampaa. Tarinoita piisaa. Ostajat on jostain ihmeen syystä valmiit maksamaan vaikka jollekin Rinta-Joupille 5-10 tonnia enemmän kuin yksityiselle myyjälle. Vielä vaikeaampi on myydä uitettua, koska sen historiaan voi Saksassa sisältyä 100 tkm mittarista pois pyyhittyä vuokrausta. JOS se noin helppoa olisi, niin ethän varmaan joutaisi tänne kirjoittelemaan?

        Se Espoosta 2004 ostamani tuontiauto oli vuosimallia 2002 jossa oli mittarissa 56 000 km. Ei varmaankaan oltu ruuvattu 100 000 km pois, vai epäiletkö? Käytön jälkiä ei näkynyt sisällä tai ulkopuolellakaan minkään laisia. Markiisia ei oltu koskaan avattu, sillä tukivarsissa oli edelleen tehtaan suojamuovit paikoillaan.
        Vaihdoin sen vuonna 2005 tuliterään autoon Suomessa, jolloin mittarissa oli 70 000 km.
        Vaihdossa sain autostani tasan saman summan, minkä olin siitä maksanutkin. Automyyjä ei kysynyt missään vaiheessa mistä olin auton ostanut.

        Vieläkin suon sinulle oikeuden epäillä kertomukseni totuudenmukaisuutta. Se on sinun oikeutesi.


      • Turuust
        Sofelier kirjoitti:

        Se Espoosta 2004 ostamani tuontiauto oli vuosimallia 2002 jossa oli mittarissa 56 000 km. Ei varmaankaan oltu ruuvattu 100 000 km pois, vai epäiletkö? Käytön jälkiä ei näkynyt sisällä tai ulkopuolellakaan minkään laisia. Markiisia ei oltu koskaan avattu, sillä tukivarsissa oli edelleen tehtaan suojamuovit paikoillaan.
        Vaihdoin sen vuonna 2005 tuliterään autoon Suomessa, jolloin mittarissa oli 70 000 km.
        Vaihdossa sain autostani tasan saman summan, minkä olin siitä maksanutkin. Automyyjä ei kysynyt missään vaiheessa mistä olin auton ostanut.

        Vieläkin suon sinulle oikeuden epäillä kertomukseni totuudenmukaisuutta. Se on sinun oikeutesi.

        Vertaat nyt ihan eri hintoja veikkonen. Jos ostat "uitetun" suoraan käteisellä ja sitten vaihdat sen UUTEEN, niin älä vertaa välirahaa uuden auton ovh- hintaan. Suoralla käteiskaupalla uuden hinta olisi ollut 8-12% halvempi.

        Sitä "voittoa", mitä yrität väittää ei ole olemassa. "Voitto" on siinä, että itselleen kannattaa hakea auto ja pitää se useampia vuosia. M- auton suora myynti ilman vaihtoa toiseen liikkeessä on useimmiten epätoivoinen juttu.

        Onko Suomessa muitakin m- autoja kuin "tuontiautoja"? Yli kolmannes käytettyinä alan liikkeissä myydyistä on Saksasta jobbarien hakemia "uitettuja", niinkuin näköjään oli sinunkin "Espoosta ostamasi tuontiauto".


    • tarina

      ostin Saksasta 2004 -86 mallisen Detlevin alkovimalli ajettu 24500km maksoin 2500 euroo myin sen viime vuonna sain 15500 euroo kohtuullinen hakupalkka teen saman tänäkin vuonna kyllä tyhmiä ostajia riittää. Kauppa se on joka kannattaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe