Myynti on pudonnut vuodesta 2006 selkeästi.
Alkavatko markkinat täyttyä vai loppuuko ostajilta rahat.
Muissa Pohjoismaissa myynti on kuitenkin selkeästi suurempaa. Ruotsissa 6000 ja Tanskassa melkein saman verran. Norjassakin 3-4 tonnia.
Meillä vaan 1500 kumpiakin.
Kulkineittein myynti
11
1039
Vastaukset
- Suomestahan ei....
...enää kukaan hintatietoinen osta matkailuautoja. Keskieuroopasta ja Virostakin saa autoja hyvin paljon halvemmalla kuin Suomesta.
Täällä samanlainen ja samanlaisin varustein varusteltu auto maksaa n. 55.000 euroa kun sen saa Saksasta 32.000 eurolla verovapaana. Tiedän mistä puhun, koska allani on jo kolmas Saksan-tuontiauto alla.
P.S. Myydessä olen saanut aina omani pois ja jäänyt vähän voittoakin vaikka olen pitänyt niitä vuoden pari.
Kannattaahan se miettiä, lihottaako suomalaisia vaunumyyjiä vai itseään??- tarjontaa.
Käytetyistä matkailuautoista on runsas ylitarjonta suomessa. Kaikkein halvimmat (kymppitonnin kahta puolta) löytää ostajansa, kalliimmat vaunut ja autot seisoo myymättömänä autoliikkeiden varastoissa ja pihoilla.
Tästä on hyvä katsella aluksi, niitä on PALJON myynnissä!!
http://www.netticaravan.fi/hakuri/index.php?newsite=vaihdokkihalli&uusi=1 - valehtelija !
""""""
P.S. Myydessä olen saanut aina omani pois ja jäänyt vähän voittoakin vaikka olen pitänyt niitä vuoden pari.
"""""
Miten ihmeessä tämä on mahdollista, kaikki noin sanovat, mutta koskaan en ole kuullut ihmisestä joka olisi halvemmalla omansa myynyt kuin on sen ostanut, mutta silti kaikkien autojen hinta laskee kilometrien ja iän vuoksi.
Nyt ei tämä mies käsitä !!!! Ei se ole edes teoriassa mahdollista, miten käytännössä ? - Sofelier
valehtelija ! kirjoitti:
""""""
P.S. Myydessä olen saanut aina omani pois ja jäänyt vähän voittoakin vaikka olen pitänyt niitä vuoden pari.
"""""
Miten ihmeessä tämä on mahdollista, kaikki noin sanovat, mutta koskaan en ole kuullut ihmisestä joka olisi halvemmalla omansa myynyt kuin on sen ostanut, mutta silti kaikkien autojen hinta laskee kilometrien ja iän vuoksi.
Nyt ei tämä mies käsitä !!!! Ei se ole edes teoriassa mahdollista, miten käytännössä ?Ostat vaikkapa Saksasta 35 000€:lla auton, jonka hinta Suomessa olisi 50 000€.
Ajat sillä vuoden ja myyt sen Suomen markkinoille esim. 40 000€:lla.
Näin se menee.
Itse ostin kerran Suomesta välittäjältä tuontiauton, jonka myin vuoden kuluttua samaan hintaan, millä sen ostinkin. tosi on ! kirjoitti:
Veijon Esson Tarinoita
http://veijonesso.vuodatus.net/blog/456934Tais mennä hieman liioittelun puolelle.
- Epäilevä Erkki
Sofelier kirjoitti:
Ostat vaikkapa Saksasta 35 000€:lla auton, jonka hinta Suomessa olisi 50 000€.
Ajat sillä vuoden ja myyt sen Suomen markkinoille esim. 40 000€:lla.
Näin se menee.
Itse ostin kerran Suomesta välittäjältä tuontiauton, jonka myin vuoden kuluttua samaan hintaan, millä sen ostinkin.Kyllähän Saksasta halvalla auton saa kun käteisellä ostaa, mutta sen myyminen hyvällä voitolla Suomessa käteisostajalle onkin paljon vaikeampaa. Tarinoita piisaa. Ostajat on jostain ihmeen syystä valmiit maksamaan vaikka jollekin Rinta-Joupille 5-10 tonnia enemmän kuin yksityiselle myyjälle. Vielä vaikeaampi on myydä uitettua, koska sen historiaan voi Saksassa sisältyä 100 tkm mittarista pois pyyhittyä vuokrausta. JOS se noin helppoa olisi, niin ethän varmaan joutaisi tänne kirjoittelemaan?
- Suomestahan ei....
Ostin Saksasta auton hintaan 39.500. Autolla oli ajettu 7000 km (paperit oli kunnossa). Ajoin autolla 24.000 kilometriä ja sain siitä 41.500. Voittoa tli koska en uhrannut autoon korjausten muodossa rahaa. No, eihän tuo voitto kummoinen ollut, samaan aikaan liikkeet pyysivät huonommin varustellusta autosta 52.000. Että menihän se runsaasti halvemmalla mitä liike pyysi, siltikin jäi mukavasti "tuontikuluja".
Että näin se menee...
Tottakai, myydäänhän siellä romukunnossakin olevia autoja, itselläni oli agenttina siellä asuva kaverini...
Tarkkana on oltava! - Sofelier
Epäilevä Erkki kirjoitti:
Kyllähän Saksasta halvalla auton saa kun käteisellä ostaa, mutta sen myyminen hyvällä voitolla Suomessa käteisostajalle onkin paljon vaikeampaa. Tarinoita piisaa. Ostajat on jostain ihmeen syystä valmiit maksamaan vaikka jollekin Rinta-Joupille 5-10 tonnia enemmän kuin yksityiselle myyjälle. Vielä vaikeaampi on myydä uitettua, koska sen historiaan voi Saksassa sisältyä 100 tkm mittarista pois pyyhittyä vuokrausta. JOS se noin helppoa olisi, niin ethän varmaan joutaisi tänne kirjoittelemaan?
Se Espoosta 2004 ostamani tuontiauto oli vuosimallia 2002 jossa oli mittarissa 56 000 km. Ei varmaankaan oltu ruuvattu 100 000 km pois, vai epäiletkö? Käytön jälkiä ei näkynyt sisällä tai ulkopuolellakaan minkään laisia. Markiisia ei oltu koskaan avattu, sillä tukivarsissa oli edelleen tehtaan suojamuovit paikoillaan.
Vaihdoin sen vuonna 2005 tuliterään autoon Suomessa, jolloin mittarissa oli 70 000 km.
Vaihdossa sain autostani tasan saman summan, minkä olin siitä maksanutkin. Automyyjä ei kysynyt missään vaiheessa mistä olin auton ostanut.
Vieläkin suon sinulle oikeuden epäillä kertomukseni totuudenmukaisuutta. Se on sinun oikeutesi. - Turuust
Sofelier kirjoitti:
Se Espoosta 2004 ostamani tuontiauto oli vuosimallia 2002 jossa oli mittarissa 56 000 km. Ei varmaankaan oltu ruuvattu 100 000 km pois, vai epäiletkö? Käytön jälkiä ei näkynyt sisällä tai ulkopuolellakaan minkään laisia. Markiisia ei oltu koskaan avattu, sillä tukivarsissa oli edelleen tehtaan suojamuovit paikoillaan.
Vaihdoin sen vuonna 2005 tuliterään autoon Suomessa, jolloin mittarissa oli 70 000 km.
Vaihdossa sain autostani tasan saman summan, minkä olin siitä maksanutkin. Automyyjä ei kysynyt missään vaiheessa mistä olin auton ostanut.
Vieläkin suon sinulle oikeuden epäillä kertomukseni totuudenmukaisuutta. Se on sinun oikeutesi.Vertaat nyt ihan eri hintoja veikkonen. Jos ostat "uitetun" suoraan käteisellä ja sitten vaihdat sen UUTEEN, niin älä vertaa välirahaa uuden auton ovh- hintaan. Suoralla käteiskaupalla uuden hinta olisi ollut 8-12% halvempi.
Sitä "voittoa", mitä yrität väittää ei ole olemassa. "Voitto" on siinä, että itselleen kannattaa hakea auto ja pitää se useampia vuosia. M- auton suora myynti ilman vaihtoa toiseen liikkeessä on useimmiten epätoivoinen juttu.
Onko Suomessa muitakin m- autoja kuin "tuontiautoja"? Yli kolmannes käytettyinä alan liikkeissä myydyistä on Saksasta jobbarien hakemia "uitettuja", niinkuin näköjään oli sinunkin "Espoosta ostamasi tuontiauto".
- tarina
ostin Saksasta 2004 -86 mallisen Detlevin alkovimalli ajettu 24500km maksoin 2500 euroo myin sen viime vuonna sain 15500 euroo kohtuullinen hakupalkka teen saman tänäkin vuonna kyllä tyhmiä ostajia riittää. Kauppa se on joka kannattaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433027Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta612991- 422377
- 311873
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa811763Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251729- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä781294- 391260
- 791080