Paikka matkailuautolle

ei omakotitaloa

Hei!
Matkailuauton hankinta harkinnassa. Mutta, mutta.. missä sitä voisi pitää, kun asutaan kerrostalossa. Eli onko pääkaupunkiseudulle tallia tms. jossa vuokrataan paikkaa?? Missä ja mitä maksaa???

Tiedoista kiitollinen...

6

1693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä on yksi kaavoitusongelma. Matkailuajoneuvot lisääntyvät kovaa vauhtia mutta kaava-alueilta puuttuvat kokonaan tai ainakin suurimmaksi osaksi paikat joissa voi turvallisesti säilyttää matkailuajoneuvoja. Onhan veneilijöillekin laitettu kilometrikaupalla laitureita jopa sähköineen niin miksei myös parkkeja m-ajoneuvoille? Tässä on yhdistyksille työsarkaa kun ne alkavat painostuksen asian edistämiseksi.

      Pitää kysyä onko järkevää, että pitää olla matkailuauto ja sen lisäksi henkilöauto jolla pääsee sinne matkailuautolle? Tätähän se vaatii jos m-autoaan jossain leirintäalueella säilyttää. Monelle riittäisi matkailuauto perheen ainoaksi autoksi ainakin hyvien liikenneyhteyksien varrella asuttaessa. Tässä tapauksessahan tuettaisiin tätä uutta vihreämpää suuntausta ja luonnonvaroja säästyisi ( rahaa).

      Turussa olen nähnyt kolme paikkaa joissa on kasapäin autoja ja vaunuja samalla paikalla, en tiedä onko kyseessä kaupungin masinoimat paikat juuri tähän tarkoitukseen vai ovatko matkailuajoneuvojen käyttäjät vain vallanneet kyseiset parkkialueet.

      Kaavoittajilta toivoisin ajanhengen ja käytännön mukaisia kaavoja joissa otetaan huomioon ihmisten käyttäytyminen, eikä vain joku teoreettinen malli miten jonkun mielestä asioiden pitäisi olla vaikka se olisi miten kaukana hyvänsä todellisuudesta.

      • on myös muita samantapaisia

        ongelmia missä kaavoittaja pitäis ensin miettiä ja sitten vasta piirtää paperille.

        Otetaan esimerkki Espoosta paikka nimeltä Iso Omena. Sinne on rakenettu iso ostari missä monta kerrosta p-paikkoja, mutta kun sinne sisään ei pääse pakettiautolla puhumattakaan asuntoautolla.
        Pihalle on rakenettu ulkoparkki mutta se on täynnä henkilöautoja kun ne ei viitsii ajaa p-hallille.
        Kysymys onkin minne parkkiin jos tulee sinne paketti tai asuntoautolla? Ulkoparkki pitäis olla varattu autoille jotka ovat yli 2,4m korkeita.
        Iso Omena menettää monta asiakasta kun ei sinne voi mennä asuntoautolla ostoksille.


      • Karavaanarin morsian
        on myös muita samantapaisia kirjoitti:

        ongelmia missä kaavoittaja pitäis ensin miettiä ja sitten vasta piirtää paperille.

        Otetaan esimerkki Espoosta paikka nimeltä Iso Omena. Sinne on rakenettu iso ostari missä monta kerrosta p-paikkoja, mutta kun sinne sisään ei pääse pakettiautolla puhumattakaan asuntoautolla.
        Pihalle on rakenettu ulkoparkki mutta se on täynnä henkilöautoja kun ne ei viitsii ajaa p-hallille.
        Kysymys onkin minne parkkiin jos tulee sinne paketti tai asuntoautolla? Ulkoparkki pitäis olla varattu autoille jotka ovat yli 2,4m korkeita.
        Iso Omena menettää monta asiakasta kun ei sinne voi mennä asuntoautolla ostoksille.

        Ei ole Omppu ainoa paikka, jonne ei matkailukulkuneuvolla taikka -yhdistelmällä pääse.
        Karavaanareiden kaveri, Keskisen poika Tuurissa, on myös leirintäalueen lisäksi tehnyt käypäläisille "karavaanariparkkeja" kyläputiikkinsa pihalle. Ne parkit vaan sattuu olemaan parkkipaikan perällä ja aina hlö-autojen miehittämiä, kun onhan ne vähän tilavampia kuin atvalliset ruutut. Sieltä perukalta onkin sitten mukavaa yrittää hirveässä ruuhkassa peruutella pois tai mahdollisesti jopa kääntää se yhdistelmä :-0
        Kerran kun sen kokee, ei ole Keskisen kaupalle enää ollut mitään hinkua.

        Ja kylläpä se monessa taloudessa on sellainen tilanne, että on 2 henkilöautoa matkailukulkuneuvo ja kaavoittaja on raskinut kaavoittaa yhden parkkipaikan / asunto. Vierasparkkipaikkojakaan ei tavallisissa taloyhtiöissä ole kuin 1 tai 2 kymmeniä asuntoja kohden, joten jos on matkailumenopelillä liikenteessä, harvoin voi tuttavien luo mennä kylään, varsinkaan yökylään ellei ne satu asumaan maalla omakotitalossa.


      • ????
        Karavaanarin morsian kirjoitti:

        Ei ole Omppu ainoa paikka, jonne ei matkailukulkuneuvolla taikka -yhdistelmällä pääse.
        Karavaanareiden kaveri, Keskisen poika Tuurissa, on myös leirintäalueen lisäksi tehnyt käypäläisille "karavaanariparkkeja" kyläputiikkinsa pihalle. Ne parkit vaan sattuu olemaan parkkipaikan perällä ja aina hlö-autojen miehittämiä, kun onhan ne vähän tilavampia kuin atvalliset ruutut. Sieltä perukalta onkin sitten mukavaa yrittää hirveässä ruuhkassa peruutella pois tai mahdollisesti jopa kääntää se yhdistelmä :-0
        Kerran kun sen kokee, ei ole Keskisen kaupalle enää ollut mitään hinkua.

        Ja kylläpä se monessa taloudessa on sellainen tilanne, että on 2 henkilöautoa matkailukulkuneuvo ja kaavoittaja on raskinut kaavoittaa yhden parkkipaikan / asunto. Vierasparkkipaikkojakaan ei tavallisissa taloyhtiöissä ole kuin 1 tai 2 kymmeniä asuntoja kohden, joten jos on matkailumenopelillä liikenteessä, harvoin voi tuttavien luo mennä kylään, varsinkaan yökylään ellei ne satu asumaan maalla omakotitalossa.

        Missä te pidätte matkailuautojanne, joilla myös henk.auto eikä omakotitaloa????


      • ???? kirjoitti:

        Missä te pidätte matkailuautojanne, joilla myös henk.auto eikä omakotitaloa????

        Henkilöauto on rivitalon pihassa ja m-auto puoliksi metsässä vain perä on pihassa. Tällainen saattaa onnistua vanhemmilla alueilla mutta ei nykytiheässä kaavassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe