Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1056

1. Onneksi tuli asia ymmärrettyä, viis niistä yhdyssanasäännöistä. Totuus on kuitenkin oikolukua käyttäessä ettei riittävän huolellisesti tule tutkittua sanoja joita ohjelma ei merkkaa.

Muuten olen sitä mieltä, että asia on tärkeämpi kuin pilkun vahtaaminen (kiltisti sanottuna).

"Yksityismaalle" vielä kerron suuresta vaarasta, että se junanvessan tuote saattaa sateella valua sinunkin tontillesi.
  2. On aika yleisesti käynyt ilmi meidän karavaanareiden eräänlainen "huijaus" ainakin matkailuautojen omamassan suhteen. Tietojeni mukaan tätä tapahtuu ainakin Suomessa ja Ruotsissa. Jotta autot saataisiin myytyä suuremmalle asiakaskunnalle on niitä eri keinoin saatu rekisteröityä aivan utopistisen alhaisille omamassoille. Näin on saatu eräänlaista virtuaalikantavuutta ja esim. 1 + 3 henkilöä.

Jos olet huolissasi asiasta tyhjää auto ylimääräisestä tavarasta ja aja vaikka lähimmän kaatopaikan puntarille. Se antaa aika luotettavan kuvan oikeasta massasta, heidän laskutuksensahan perustuu puntarin antamiin tuloksiin jätekuormista.

Sen jälkeen voit laskea oikean omamassan. Omamassa on helpompi laskea jos ajat punnitukseen täysillä kaasupulloilla ja vesitankki tyhjänä sekä polttoainetankki täynnä. Omamassan tulee sisältää pelkän auton lisäksi, kuljettaja 75 kg, auton omat työkalut, kaasupullot 90% täytettyinä, polttoaine 90% täydellä tankilla, raikasvesi 90% täytettynä, harmaavesi tyhjänä.

Jos jotain oleellista jäi puuttumaan voivat tietävämmät lisätä.

Todellisuudessa ainoa massa joka ratkaisee tien päällä on kokonaismassa, sitä ei tulisi ylittää. Ajokorttiluokka ei muuta kokonaismassaa. Tänä päivänä kuitenkin monet ajavat ylikuormalla tietämättään rekisteröintivirheen vuoksi. Tällaisen keplottelun sallimisen vuoksi annan piiitkän miinuksen alan viranomaisille, he ovat saattaneet sadat karavaanarit aikamoiseen pinteeseen jos asiaa aletaan oikein tutkia.

Sitä mikä massa oikeasti viime kädessä ratkaisee en voi varmasti sanoa, omassa autossani on rekisteriotteessa kokonaismassa 3500 kg mutta konepellin alle on rungon valmistaja leimannut 3850 kg. Olen jostain lukenut ainakin eräissä maissa enemmän tuijotettavan valmistajan ilmoitukseen kuin rekisteriotteen mutta tämä on vain tällaisilla palstoilla kirjoitettua mielipide höpinää, virallista kantaa en tiedä.
  3. Tällä palstalla lähes kaikki kirjoittavat ilman varsinaista nimimerkkiä jolloin saattaa olla hankalaa vastata joutuessaan arvioimaan tyylistä milloin kukakin on mitäkin kirjoittanut.

Havaitsin asian varsin nopeasti sen jälkeen kun olin yleensä alkanut tällä palstalla vierailemaan. Huomatessani vielä ilmiselviä nimimerkki lainauksia rekisteröin merkkini. Nyt ainakin itse tiedän mitä olen kirjoittanut koska muiden ei ole ainakaan helppoa esiintyä nimissäni.

Väität minun käyttävän sivunimimerkkejä, mielestäni moinen väite pitää todistaa. Sinun ei ainakaan pidä mennä moisia väitteitä esittämään koska itse esiinnyt miten milloinkin. Ei sen vertaa ryhtiä, että edes rekisteröisit merkkisi. Näytä maailmalle rohkeutesi ja rekisteröi nimimerkkisi ja käytä sitä.

Myös väite valehtelusta vaatii selvitystä, näytäpä esimerkki siitä missä olen valehdellut tällä palstalla, edes yksi. Ei pidä kuvitella kaikkien olevan itsensä kaltaisia joten parannettavaa sitä on sinullakin ennen kuin alat muita syyttelemään. Mitä rationaalisia syitä kuvittelet minulla voivan olla valehteluun tällä palstalla? Itse en keksi yhtäkään.