Tässä kun talvi tekee tuloaan niin aattlin asuntovaunun lämmitystä.
Niin niitähän lämmitetään kaasulla ja sähköllä. Kuulin tässä sitten että talvella (ja kait näin myös syksyllä) tuota kaasua kuluu.
Että yksi pullo ei kauaa riittäisi?
Ajattelin sitten tässä että miten olis vaunuun polttoainekäyttöinen lämmitin? Siis joku Eberspächer taikka Webasto.
Mutta mahtaako olla laillista? Entä miten on paloturvallisuuden laita?
Tosin mahtaako se oikeestaan olla aivan sama että lämpiääkö kaasulla vai bensiinillä / dieselillä.
No tää oli vaan tälläinen aloittelijan idea.
Ja jos joku polttaa vaununsa, vetäydyn kaikesta vastuusta.
Polttoainekäyttöinen lämmitin
11
1786
Vastaukset
- noita-
autoissa tuplawebastoja. Miksi olisi laiton?
- tule tyhjästä
Ei se lämpö tyhjästä synny. Polttonestelämmitinkin kuluttaa koosta riippuen 0,5 - 1 - 2 litraa tunnissa, joten jerrykannu löpö riittää 1-2 vuorokaudeksi. Montako kanisteria ajattelit kuljettaa mukanasi ?
Kaasuttomia vaunuja on olemassa ja niitä on jopa esitelty alan lehdissä.
Voihan vaunua lämmittää myös kuten venettä eli jollakin sprii keittimellä/ lämmittimellä (Wallas tms).
Kyllä nestekaasu on painoonsa nähden tehokasta energiaa. Kuljetuspakkaukset (pullo) vain ovat turkasen painavia. - webaston
malleista löytyy diesel toimisia.lämmittää joko patteri verkkolla tai ilmalla ja myös vedet.täällä keski-euroopassa ne ovat yleistynee pari vuoden aikana.noin joka toinen uusi tulee diesel läppärillä nykyisin
- on yhdestä desistä
puoleen litraan tunnissa
- suurin ongelma lienee
on yhdestä desistä kirjoitti:
puoleen litraan tunnissa
Muutoinhan diesel (polttoöljy) lämmitin olisi kätevä - tosin kaasulämmitin lienee ympäristöystävällisempi päästömielessä..
- se laite
on yhdestä desistä kirjoitti:
puoleen litraan tunnissa
Mikä pelaa desillä tunnissa. Kynttiläkö ?? Ainakin teho on sama.
Kyseessä oli kai kuitenkin kokonaisen matkailuvehkeen lämmitys pakkasella. Ei taida ihan noin vähällä onnistua. - Alfred-Brandy
se laite kirjoitti:
Mikä pelaa desillä tunnissa. Kynttiläkö ?? Ainakin teho on sama.
Kyseessä oli kai kuitenkin kokonaisen matkailuvehkeen lämmitys pakkasella. Ei taida ihan noin vähällä onnistua.No se on tietysti yhden kilowatin tehoinen lämmitin.
Litra polttoöljyä sisältää energiaa n. 10 kWh, joten desistä saadaan 1 kW:n teho, kun emme huomioi lämmittimen hyötysuhdetta. - ja sen ymmärtäminen
se laite kirjoitti:
Mikä pelaa desillä tunnissa. Kynttiläkö ?? Ainakin teho on sama.
Kyseessä oli kai kuitenkin kokonaisen matkailuvehkeen lämmitys pakkasella. Ei taida ihan noin vähällä onnistua.ovat tärkeitä asioita.1 desisstä puoleen litraan.joten silloin kun tarvitaan vähemmän lämpö,palaa vähemmän poltto-ainetta.riippumatta poltto-aineen muodosta.vähän yläkertaa kun käyttää,ymmärtää enemmän
- xxyyxx
Eikö huuhaa "verokeskustelu" enää vedä, kun siirryit uuteen aiheeseen?
Älä hyvä mies yllytä, asiasta on jo kaikki saatavilla oleva tieto tällä palstalla. Asia on sitä paitsi vielä esitys joten saattaa vielä muuttua "hovissa". Käydään sitten uudet madonluvut.
- xxyyxx
karva.naamari kirjoitti:
Älä hyvä mies yllytä, asiasta on jo kaikki saatavilla oleva tieto tällä palstalla. Asia on sitä paitsi vielä esitys joten saattaa vielä muuttua "hovissa". Käydään sitten uudet madonluvut.
Sama hörhö on astialla. Aloitukset vain vaihtelevat. Hörhön viimeisin tuotos on luettavissa tässä. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=591&posting=22000000030433254
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644