Useimmat kannanottosi ovat asiantuntevia, hyvin perusteltuja ja kirjoitettujakin mutta ainakin minua alkaa vähän kyllästyttämään tuo joka jeesuksen kirjoitukseesi liittyvä rekisteröitymis-osio.
Tuolla sfc:n palstallahan me kirjoittelemme rekisteröityneenä joka on ihan ok. Täällä jossa suomi24:n ylläpito ei sitä edellytä, voisit sinäkin lopettaa tuon kaikenaikaisen rekisteröintiläppäsi.
Kirjoituksen tason tiedämme kaikki mutta se kuuluu tämän palstan luonteeseen.
Jos pelkkää rekisteröitynyttä asiakeskustelua etsit silloin oikea paikka on sfc:n jäsenkeskustelu.
nimimerkki
19
1462
Vastaukset
- karavaanari keskustelu
tai se keskustelu missä voi jutella joko nimimerkillä tai ilman
- on jos
jonkinlaista hermonsa polttavaa kirjoittajaa??? Jotkut peräti aivan tosissaan suuttuvat? Toisilla taas onkin tavoitteena pelkästään saada joidenkin toisten pinna kärähtämään. Valitettavasti monet menevätkin vipuun...
Otapa esimerkiksi tuo yksityistila/maa, hänet nyt on helppoa tunnistaa tyylistä ja aiheesta mutta kaikkia ei. Kyllä haluan jos keskusteluksi menee mielellään tietää onko vastapuoli kokoajan sama henkilö. Tällä systeemillähän voisin esiintyä samassa vitjassa monella nimimerkillä, joku toinen voi käyttää samaa kuin sinä tai joku muu. Täysin typerää!
Se vaatiiko valvonta jotain tai ei on toinen asia, mielestäni viksut ihmiset käyttäytyvät viksusti vaikkei kukaan pesäpallomailan kanssa uhkaakaan. Pitääkö aina olla pakko ennen kuin voi alkaa käyttäytyä ihmismäisesti? Miksi pelkäät rekisteröityä nimimerkkiä, mikä siinä niin pännii?
Aloitin itse syksymmällä yleensä käydä täällä, käytin ensin rekisteröimätöntä merkkiä mutta huomasin pian sen lainausmahdollisuuden ja epäilin sitä käytetynkin, ei minun mutta kuitenkin lainattua. Tämä sai minut rekisteröitymään ja nyt ainakin itse jälkeenpäin voin sanoa mikä on minun kirjoittamani ja mikä ei. Meikäläisen päällä ja täällä vallalla olevalla käytännöllä ei ehkä onnistuisi. Minä tulen aina suosittelemaan reilua meininkiä jota monet täällä pelkäävät.
Tämän palstan luonteeseen kuuluu sellainen taso jota täällä olevat kirjoittajat edustavat, kaikki pystyvät parempaan jos haluavat. En ymmärrä miksei asiaa voi ainakin yrittää korjata jos sen huomaa olevan pielessä.
Tiedän SFC alueella kirjoitettavan omilla nimillä, olin havaitsemassa sen muutoksen kun se tuli, alkuun ujous vaivasi mutta ei siinä kauaa mennyt kun taas juttu luisti. Siellä tietysti esiinnyn omalla nimellä kun talonmiehen nimi ei kelpaa. Eikä se keskustelu sielläkään mielestäni aina asiakeskustelun määreen alle mahdu.
Enhän minä tänne ole nimipakkoa ajanutkaan vaan nimimerkkejä jotka identifioivat kirjoittajat siten, että sanomien vaihto onnistuu. Jos esim. ensiviikolla haluaisin kysyä jotain sinulta tai kertoa juuri sinulle ei ole mitään keinoa osoittaa sitä kyselyä. Jos taas olisit oikeasti vaikka "karvapistenaamari" asia kävisi helposti.
Nytkin sinun oli helppoa suunnata kirjoitus minulle nimimerkkini vuoksi. Olen tänne kirjoittanut kymmeniä viestejä samalla nimimerkillä, jos käyttäisin vallitsevaa käytäntöä olisit saanut kirjoittaa pitkän rivin, olisi niitä nimimerkkejä sen verran.- Arka
ja julkisuutta pelkäävä ihminen. En missään tapauksessa halua rekisteröityä. Silti haluan joskus lausua mielipiteeni jossain asiassa. Toiminko epäreilusti ja väärin? Pitäisikö minun huomata erilaisuuteni sekä vähäpätöisyyteni ja häipyä enemmin meluamatta koko palstalta.
- arkajalka myös
Arka kirjoitti:
ja julkisuutta pelkäävä ihminen. En missään tapauksessa halua rekisteröityä. Silti haluan joskus lausua mielipiteeni jossain asiassa. Toiminko epäreilusti ja väärin? Pitäisikö minun huomata erilaisuuteni sekä vähäpätöisyyteni ja häipyä enemmin meluamatta koko palstalta.
mielestäni et toimi mitenkään väärin, kunhan pysytään asialinjalla,eikä ruveta asiattomuuksiin niinkuin täällä on nähty aiemmin.
- Yksityistila
Karvanaamio !
Ota tämäkin letka pois, kun kerran rupesit poistamaan sinua sapettavia kirjoituksia ! Arka kirjoitti:
Ei se arkuus mitään hävettävää ole, se saattaa olla myös varovaisuus joka sinua vaivaa. Varovaisuus saattaa olla hyödyksi riippuen siitä miten sitä soveltaa esim. autoa ajaessa. Se on yleensäkin parempi vaihtoehto kuin päätä pahkaa syöksyminen.
Nimimerkin rekisteröinti ei tee sinua kuitenkaan naapurin tunnistettavaksi jos et kirjoita galleriaan olennaisia tietoja ja tee sitä julkiseksi. Lähes yhtä hyvä ja reilu tapa on valita itselleen vakinainen nimimerkki jolloin ainoana haittana on sen lainausmahdollisuus, eli joku voi sanoa sinun laskuusi jotain mitä ikinä et itse olisi sanonut.
Alkuperäinen ideani oli vakinimimerkin käyttö mutta tuo lainailu sai minut siitä luopumaan ja rekisteröimään oman. Nyt sitä on vaikeaa väärin käyttää, mahdotontahan mikään ei ole. Toistaiseksi ainakaan kukaan ei kadulla ole tullut sanomaan moi karva.naamari ja jos tulee niin tervetuloa vaan.
Jos sinulla on asiaa tai sanottavaa jonkun muun asialliseen viestiin ei nimimerkin laatu ratkaise. Pidän kuitenkin epäkorrektina yhdistää nimimerkki tekstiin joka täällä on tapana. Nimimerkin tulee pysyä samana vähintään koko keskustelun ajan, sekä mieluiten aina ryhmässä esiinnyttäessä. Tällöin muiden kuten esim. minunkin on helpompaa seurata kuka mitäkin mieltä on sekä halutessani vastailla eri kommentteihin.
Minua on myös syytetty rekisteröitymiseen pakottamisesta, enhän minä voi pakottaa voin vain suositella viksumpaa menettelyä. Pakottajat ovat aivan muualla. Iltanuotiolla makkaraa paistellessa koko keskustelun ajan naamat pysyvät kaikilla samana, täällä keskustelussa naama pyrkii useimmilla vaihtumaan joka lauseen jälkeen. Mitä järkeä siinä on? Ei naamiaisissakaan naamaria vaihdella joka repliikin jälkeen.
Rekisteröidyn nimimerkin etuna on myös se jonka tänä aamuna tein tälle ketjulle, poistin kaikki oman kommenttini jälkeen olevat viestit. Tämä tällä kertaa vain esimerkin vuoksi.
Ehdotan vielä kaikkia arkoja miettimään mitä he tässä pelkäävät? Pelkäättekö typeriä ja herjaavia vastauksia vai tuttavien tunnistusta. Voin sanoa molempien olevan aivan turhaa, typerän ja provokatiivisen vastauksen antaja vain korostaa itseään alemmuuden tunteessaan. Naapurit eivät välitä tai ottavat asian muutoinkin keskusteluun jolloin se saattaa olla vain positiivinen seikka. Minua on nimitelty vaikka millä mitä sylki suuhun (näppikselle) tuo eikä se ole lainkaan haitannut.
- ottamaan pannuun
Nyt sitä karvanaamiota rupesi ottamaan pannuun niin paljon, että se nykäisi ketjun kokonaan pois, koska siellä oli liikaa arvostelua.
Joten se siitä reiluudesta ja rehtiydestä, jota hän niin täällä toitottaa ! Siellähän oli tosiaan lipsahtanut vahingossa naamiolta se mottonsa tekstiin.
Mutta minä ainakin lupaan, että nähdessääni nimimerkin karvanaamio, en enää koskaan vastaa hänelle, enkä aio lukeakaan !Katsoppas vaan, herätinkö? Tässä on yksi etu joka rekisteröitymisestä seuraa. Sain tällä taas teidänkin huomionne taisi olla varsin onnistunut manööveri, ehkä nyt harkitsette sitä rekisteröitymistä!
Arvostelun tai pannuun ottamisen pelko ei tähän syynä ole. Ei teidän viesteissänne ollut mielestäni varteen otettavaa arvosteluakaan, ainoastaan omaa kehua. Olette lisäksi molemmat alkaneet kuvitella olevanne vähintään psykiatreja ja kuvittelette mitä minun päässäni liikkuu ja arvelette toimieni syitä. Siinä ette todellisuudessa tule koskaan onnistumaan!
Teidän kommenttinne eivät yleensäkään niin rakentavia ole, että niiden häviäminen mitään haittaisi. Onhan täältä ennenkin ketjuja hävinnyt joten kokeilin nyt tätäkin.
Te arvostelette yleensä persoonaani, ette sitä mitä olen sanonut. Ei ole myöskään yleensä ainakaan näkynyt rakentavia vaihtoehtoja kommenteilleni. Eikö täällä pitäisi puhua enemmän asiasta kuin persoonista? Persoonia varten lienevät muut palstat.
Mitenkäs pannu aiot näyttää toteen sen viestieni avaamattomuuden ja niiden kommentoinnin? Voithan olla seuraavaksi vaikka "luuseri". Ei pitäisi uhata mahdottomilla. Minäkin lupaan pistää tänne kuvani kun sataa akkoja p...e edellä äkeet selässä, uskotko? Eikö ole samaa luokkaa?- minäminäminä.
karva.naamari kirjoitti:
Katsoppas vaan, herätinkö? Tässä on yksi etu joka rekisteröitymisestä seuraa. Sain tällä taas teidänkin huomionne taisi olla varsin onnistunut manööveri, ehkä nyt harkitsette sitä rekisteröitymistä!
Arvostelun tai pannuun ottamisen pelko ei tähän syynä ole. Ei teidän viesteissänne ollut mielestäni varteen otettavaa arvosteluakaan, ainoastaan omaa kehua. Olette lisäksi molemmat alkaneet kuvitella olevanne vähintään psykiatreja ja kuvittelette mitä minun päässäni liikkuu ja arvelette toimieni syitä. Siinä ette todellisuudessa tule koskaan onnistumaan!
Teidän kommenttinne eivät yleensäkään niin rakentavia ole, että niiden häviäminen mitään haittaisi. Onhan täältä ennenkin ketjuja hävinnyt joten kokeilin nyt tätäkin.
Te arvostelette yleensä persoonaani, ette sitä mitä olen sanonut. Ei ole myöskään yleensä ainakaan näkynyt rakentavia vaihtoehtoja kommenteilleni. Eikö täällä pitäisi puhua enemmän asiasta kuin persoonista? Persoonia varten lienevät muut palstat.
Mitenkäs pannu aiot näyttää toteen sen viestieni avaamattomuuden ja niiden kommentoinnin? Voithan olla seuraavaksi vaikka "luuseri". Ei pitäisi uhata mahdottomilla. Minäkin lupaan pistää tänne kuvani kun sataa akkoja p...e edellä äkeet selässä, uskotko? Eikö ole samaa luokkaa?Taidat pitää riitelystä? Narsistin persoonallisuuten se kuuluukin. Outoa, että toiset haluavat työntää päänsä perseen sijasta kusiaispesään. Tällainen turhanaikainen riitely pilaa päivä päivältä rekisteröityä nimimerkkiäsi, vaan itsehän sen teet.
Kerrot olevasi eläkeläinen, eikö eläkeläinen löydä parempaa tekemistä kuin riitely keskustelupalstoilla?
Onko sinua kohdeltu kaltoin kakarana kun nyt eläkefaarina haluat kostaa lapsena koetut traumat syyttömille?
No joo, sitten rekisteröitynä voikin poistaa ilkeät kommentit joita itsestäsi saat. Kertoo sinusta myös sen, ettet ole mies sanojesi takana. Joku saattoi jopa tallentaa mottosi ja tuoda sen näytille sopivassa kohdassa;) - nykäisee pois heti !
Karva.naamari olet toteenosoittanut nyt sen mistä sinua on syytettykin. Se harmittaa minua, koska olisin kumminkin kaivannut tänne väittelyihin sinun selkeää ja hyvin perustelevaa parempaa persoonaasi.
Tuo kostonhimoinen ja katkera toinen persoonasi, joka huomattuaan kirjoittaneensa liian paljastavasti poisti ketjun ja kirjoitti uudestaan itseään kannustaneet, mutta otti pois selkeästi arvostelleet viestit, ei ole niin tervetullut olio. Oliko se nyt oikein viisasta ? Minusta ei, mutta haitanneenko tuo, vahinko sinänsä ei ollut suuri, eihän ne viestit asiallisiakaan olleet, mutta en sinuna kuitenkaan jättäisi ketjuun tuota omaa viestiäsi, jolla itse aloitit selkeän muiden moittimisen.
Taitaa loppujenlopuksi tuo tekosi kertoa enemmän kuin tuhat tuhatta kirjoittamaasi sanaa.
Pysy siis edelleen lapsena, emme tähän karavaanaripalstalle enää lisää aikuisia haluaisikaan ! - kylläpä meillä
karva.naamari kirjoitti:
Katsoppas vaan, herätinkö? Tässä on yksi etu joka rekisteröitymisestä seuraa. Sain tällä taas teidänkin huomionne taisi olla varsin onnistunut manööveri, ehkä nyt harkitsette sitä rekisteröitymistä!
Mitenkäs pannu aiot näyttää toteen sen viestieni avaamattomuuden ja niiden kommentoinnin? Voithan olla seuraavaksi vaikka "luuseri". Ei pitäisi uhata mahdottomilla. Minäkin lupaan pistää tänne kuvani kun sataa akkoja p...e edellä äkeet selässä, uskotko? Eikö ole samaa luokkaa?.....on ukko paha.
Miesraukka! - katsella
nykäisee pois heti ! kirjoitti:
Karva.naamari olet toteenosoittanut nyt sen mistä sinua on syytettykin. Se harmittaa minua, koska olisin kumminkin kaivannut tänne väittelyihin sinun selkeää ja hyvin perustelevaa parempaa persoonaasi.
Tuo kostonhimoinen ja katkera toinen persoonasi, joka huomattuaan kirjoittaneensa liian paljastavasti poisti ketjun ja kirjoitti uudestaan itseään kannustaneet, mutta otti pois selkeästi arvostelleet viestit, ei ole niin tervetullut olio. Oliko se nyt oikein viisasta ? Minusta ei, mutta haitanneenko tuo, vahinko sinänsä ei ollut suuri, eihän ne viestit asiallisiakaan olleet, mutta en sinuna kuitenkaan jättäisi ketjuun tuota omaa viestiäsi, jolla itse aloitit selkeän muiden moittimisen.
Taitaa loppujenlopuksi tuo tekosi kertoa enemmän kuin tuhat tuhatta kirjoittamaasi sanaa.
Pysy siis edelleen lapsena, emme tähän karavaanaripalstalle enää lisää aikuisia haluaisikaan !minne vastaa, kun tämä "sepä se" alkaa täällä oikein mestaroimaan.
Hyvä keinohan olisi tuollaisen häirikön kuoliaaksi vaientaminen, ts. jättäisi ottamatta minkäänlaista kantaa koko äijän kirjoituksiin. nykäisee pois heti ! kirjoitti:
Pysy siis edelleen lapsena, emme tähän karavaanaripalstalle enää lisää aikuisia haluaisikaan !Kokeilinpahan millainen häly nousee ja sainhan huomiota osakseni. Jos ainoastaan kuvittelet niiden viestien laadun vaikuttaneen olet väärässä. Katsopa ketjua esim. siellä puskaparkissa niin huomaat, että siellä sitä syytä olisi ollut jos huomautusten laatu siihen vaikuttaisi. Onhan tämä lisäksi aivan kuin nimikko vitja joten pitäisihän minulla tässä olla isännän oikeus tehdä mieleni mukaan. Ei sitä jokaiselle omaa vitjaa annetakaan.
Tulihan tässä esiin myös yksi lisäetu rekisteröinnistä, voit poistaa minkä tahansa viestisi ja valitettavasti koko häntäkin häviää.
Niistä paljastuksista en oikein osaa sanoa mitään, mitähän nyt olisi paljastunut? Kyllähän koko ketju on alkanut minun arvostelustani joten miksi minua syytät? Vastauksessani yksityis.. toimi esimerkkinä siinä prosessissa jota olen käynyt yrittäessäni saada mielipiteitä normaalin keskustelun suuntaan. Jos katsot tämän yksityis.. henkilön viestejä veikkaan, ettei niiden hengessä todella ole kehumista ja tuntuvan aika epätodennäköiseltä etteivät ne olisi sama henkilö.
Mitähän itseäni kannustavia viestejä olen mielestäsi uudelleen kirjoittanut? Mistä tuo väite tulee? Olisi mielestäni aika outoa jos alkaisin itseäni kehumaan aliaksilla, eipä silti onhan minua jo siitäkin ennenkin syytetty vaikkakin ilman perusteita. Mutta täällä on sana vapaa ja jos ei muuta keksi saa minua vapaasti haukkua ja nimitellä. Antakaas tulla uusia arvonimiä olen aikonut laajentaa sen lajin sanavarastoani joten kaikki on tervetullutta, voin sitten aina lainata niitä lueskellessani kirjoituksianne.
Viisaudesta en tiedä mutta kostonhimoinen en ole tippaakaan vaan ehkä ilkikurinen ukonköriläs, toisinaan. En todellakaan usko mitään korvaamattomia hengentuotteita tuhonneeni.
Sadepäivinä näin rospuuttoaikaan eläkeläisellä on vain aikaa, on minulla muitakin harrasteita ja siksi vastaukset toisinaan viipyvät.
Lapsenmielisenähän minä tulen aina pysymään (toivottavasti), olen utelias kaikelle uudelle ja tunnen mielenkiintoa uusiin asioihin. Siitähän tämä karavaanariharrastuskin johtuu mutkan takana saattaa olla jotain ennen näkemätöntä.- olet vielä elossa !
karva.naamari kirjoitti:
Kokeilinpahan millainen häly nousee ja sainhan huomiota osakseni. Jos ainoastaan kuvittelet niiden viestien laadun vaikuttaneen olet väärässä. Katsopa ketjua esim. siellä puskaparkissa niin huomaat, että siellä sitä syytä olisi ollut jos huomautusten laatu siihen vaikuttaisi. Onhan tämä lisäksi aivan kuin nimikko vitja joten pitäisihän minulla tässä olla isännän oikeus tehdä mieleni mukaan. Ei sitä jokaiselle omaa vitjaa annetakaan.
Tulihan tässä esiin myös yksi lisäetu rekisteröinnistä, voit poistaa minkä tahansa viestisi ja valitettavasti koko häntäkin häviää.
Niistä paljastuksista en oikein osaa sanoa mitään, mitähän nyt olisi paljastunut? Kyllähän koko ketju on alkanut minun arvostelustani joten miksi minua syytät? Vastauksessani yksityis.. toimi esimerkkinä siinä prosessissa jota olen käynyt yrittäessäni saada mielipiteitä normaalin keskustelun suuntaan. Jos katsot tämän yksityis.. henkilön viestejä veikkaan, ettei niiden hengessä todella ole kehumista ja tuntuvan aika epätodennäköiseltä etteivät ne olisi sama henkilö.
Mitähän itseäni kannustavia viestejä olen mielestäsi uudelleen kirjoittanut? Mistä tuo väite tulee? Olisi mielestäni aika outoa jos alkaisin itseäni kehumaan aliaksilla, eipä silti onhan minua jo siitäkin ennenkin syytetty vaikkakin ilman perusteita. Mutta täällä on sana vapaa ja jos ei muuta keksi saa minua vapaasti haukkua ja nimitellä. Antakaas tulla uusia arvonimiä olen aikonut laajentaa sen lajin sanavarastoani joten kaikki on tervetullutta, voin sitten aina lainata niitä lueskellessani kirjoituksianne.
Viisaudesta en tiedä mutta kostonhimoinen en ole tippaakaan vaan ehkä ilkikurinen ukonköriläs, toisinaan. En todellakaan usko mitään korvaamattomia hengentuotteita tuhonneeni.
Sadepäivinä näin rospuuttoaikaan eläkeläisellä on vain aikaa, on minulla muitakin harrasteita ja siksi vastaukset toisinaan viipyvät.
Lapsenmielisenähän minä tulen aina pysymään (toivottavasti), olen utelias kaikelle uudelle ja tunnen mielenkiintoa uusiin asioihin. Siitähän tämä karavaanariharrastuskin johtuu mutkan takana saattaa olla jotain ennen näkemätöntä.Olet vielä elossa ja kirjoituskunnossa ! Vaikken sinun ajatuksia jaa, enkä kannata, haluan viimeiseen asti, että mukana pysyt, ja hanttiin panet mullekin , niinpitkään kuin olenkin yksityismaa !
No se paljastus tosiaan oli se mottosi.
""""""Tulin tänne opettamaan teitä kirjoittamaan ja kertomaan kuinka asiat ovat""""" - tarinaa!
olet vielä elossa ! kirjoitti:
Olet vielä elossa ja kirjoituskunnossa ! Vaikken sinun ajatuksia jaa, enkä kannata, haluan viimeiseen asti, että mukana pysyt, ja hanttiin panet mullekin , niinpitkään kuin olenkin yksityismaa !
""""""Tulin tänne opettamaan teitä kirjoittamaan ja kertomaan kuinka asiat ovat"""""Karavaanariaiheista(ko) tarinaa hyvässä karavaanarihengessä(kö)?
Jatkakaa, joku vielä nauttiikin tästä??? olet vielä elossa ! kirjoitti:
Olet vielä elossa ja kirjoituskunnossa ! Vaikken sinun ajatuksia jaa, enkä kannata, haluan viimeiseen asti, että mukana pysyt, ja hanttiin panet mullekin , niinpitkään kuin olenkin yksityismaa !
""""""Tulin tänne opettamaan teitä kirjoittamaan ja kertomaan kuinka asiat ovat"""""Kuten jo äsken tuossa toisessa kunniakseni aloitetussa vitjassa sanoin niin asian käsittely osaltani loppuu tähän.
Ehdotan siirtymistä yksinkertaiseen päiväjärjestykseen eli karavaanariasioiden käsittelyyn. Vanhakansa aikoinaan sanoi viisaudessaan: itku pitkästä ilosta, pieru paljon naurannasta. Nauttikaa kummasta hyvänsä.(piste)- näin on
karva.naamari kirjoitti:
Kuten jo äsken tuossa toisessa kunniakseni aloitetussa vitjassa sanoin niin asian käsittely osaltani loppuu tähän.
Ehdotan siirtymistä yksinkertaiseen päiväjärjestykseen eli karavaanariasioiden käsittelyyn. Vanhakansa aikoinaan sanoi viisaudessaan: itku pitkästä ilosta, pieru paljon naurannasta. Nauttikaa kummasta hyvänsä.(piste)"Ehdotan siirtymistä yksinkertaiseen päiväjärjestykseen..." Edellinen tarkoittanee sitä, että siirrytään tehtailemaan yksinkertaisia aloituksia. Tietenkin ilman rekisteröityä nimimerkkiä, ja näin niihin sitten voidaan vastataan viisaasti nimimerkillä.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663075
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262143Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671719Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251597Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161341- 281311
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61226Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281190Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101137Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621031