M-pyörä/skootteri teline asuntoautoon

Eino P.

Maailmalla liikkuessani olen huomannut, että useissa asuntoautoissa on m-pyörä/skootteri takana lisä telineessä. Onko tietoa, mitä semmoinen kustantaisi Suomessa? Mistä hankkisin moisen?

10

3109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikista suuremmista

      asuntoauto myyntipisteistä. Ongelma on toinen.
      Suomessa kun ollaan niin PAINO on ongelma. Jos sinulla on 100km/h auto niin painoraja on max 3,5ton.
      Ylensä niissä autoissa on kantavuus noin 3-400 kg. Kun pakkaat autosi lomakuntoon niin paino on jo yli 3,5ton. Mihin mahtuu telinepaino ( 50-100kg ) ja samanverran mopo ?
      Vaatii tosi iso matkailuauto Suomessa että tämä onnistuu, elikä pitää olla C kortti.

      • Lisäisin vielä edelliseen oivalliseen huomioon taka-akselin max massan. Kun pyörä ja teline tulee pitkän vivun päähän veikkaan sen nostavan taka-akselin kuormaa omaa massaansa enemmän (vipu). Voit kokeilla pitämällä ensin kilon karkkipussia kädessä ja sitten metrin kepin päässä, uskon sinun huomaavan eron. Korjatkaa muut jos olen väärässä. Siksi ennen hankintaa kävisin punnitsemassa todellisen taka-akselin kuorman lomavarustuksessa. Näin saat selville paljonko lisämassaa voit ottaa ennen kuin teet suurempia investointeja.


    • MGM

      No niitä skoottereita löytyy nykyisin melkein joka marketista. Halvimmillaan maksavat n. 600 €.
      Itse ostin kuitenkin sellaisen vähän paremman, 3100 € hintaisen italialaisen. On hintansa väärti.

      Tuo takaseinässä kuljettaminen kyllä vähän arveluttaa, ainakin näissä 3,5 tonnin autoissa ei taida taka-akselimassa riittää. Puntarilla kannattaa käydä ensin.

      • tarkoitti

        Luulen että kysyjä tarkoitti mistää saa niitä telineitä.

        Ja se teline kiinnostaisi minuakin. Mistä sellaisen saisi?


      • löytyy kun
        tarkoitti kirjoitti:

        Luulen että kysyjä tarkoitti mistää saa niitä telineitä.

        Ja se teline kiinnostaisi minuakin. Mistä sellaisen saisi?

        pistät Googleen skootteriteline.


      • on myynnissä

        jossain, vai eikö ole?


      • nimenomaan
        on myynnissä kirjoitti:

        jossain, vai eikö ole?

        skootteritelinettä..en c-korttia, skootteria,,painorajaa,,liitonjäsenkirjaa.konjakkipulolloa. larssenia, mersunalustaa...hobbya, kääkkää,,,,70 luvulla kerran tarinaa...ilmaista kausipaikkaa, sfc-aluetta, muisteluja siitä kun kerran katsastukseen vaunu kausipaikalta vein ja peruutin vähän, lienee ilmanpaineet huonot kun meni linkkuun......oikeesti onko jossain myynnissä SKOOTTERITELINETTÄ as-auton perään ja jo on, niin linkkkiä ja käyttökokemuksia


      • kun laitat
        nimenomaan kirjoitti:

        skootteritelinettä..en c-korttia, skootteria,,painorajaa,,liitonjäsenkirjaa.konjakkipulolloa. larssenia, mersunalustaa...hobbya, kääkkää,,,,70 luvulla kerran tarinaa...ilmaista kausipaikkaa, sfc-aluetta, muisteluja siitä kun kerran katsastukseen vaunu kausipaikalta vein ja peruutin vähän, lienee ilmanpaineet huonot kun meni linkkuun......oikeesti onko jossain myynnissä SKOOTTERITELINETTÄ as-auton perään ja jo on, niin linkkkiä ja käyttökokemuksia

        googleen, niin jo alkoi löytyä


      • Seinäjoelle
        nimenomaan kirjoitti:

        skootteritelinettä..en c-korttia, skootteria,,painorajaa,,liitonjäsenkirjaa.konjakkipulolloa. larssenia, mersunalustaa...hobbya, kääkkää,,,,70 luvulla kerran tarinaa...ilmaista kausipaikkaa, sfc-aluetta, muisteluja siitä kun kerran katsastukseen vaunu kausipaikalta vein ja peruutin vähän, lienee ilmanpaineet huonot kun meni linkkuun......oikeesti onko jossain myynnissä SKOOTTERITELINETTÄ as-auton perään ja jo on, niin linkkkiä ja käyttökokemuksia

        Köykän pajalle, siis: 020202->"Köykkä ja Seinäjoelta-> yhdistä vaan, kiitos."

        Tekee matkailuautoihin vetokoukkuja muutaman tunnin odotusajalla. Kysele josko hitsailisi myöskin skootteritelineen sinulle.


    • höh

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe