Mitä

tarkoittaa???

Mitä tarkoittaa sana "piironkiauto"? Tästä on jututtua monessa yhteydessä. Vai onko se jokin sisäpiirijuttu?

26

2006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään muuta

      keksinyt? Olisit pysynyt vaan siellä SFC:n forumilla.

      • binladeneita?

        Näillä sivuilla hiippailee binladen-terroriztejakin?


      • binladeneita? kirjoitti:

        Näillä sivuilla hiippailee binladen-terroriztejakin?

        Olen todella kiinnostunut siitä, miten tämä viestisi liittyy tähän karavaanari asiaan ja piironkiin? Mielen liikkeesi ovat vallan ainakin minulle ennalta-arvaamattomia.


    • Oman käsitykseni mukaan piironki tarkoittaa jonkinlaista lipastoa, se on joko vanhahtava tai murresana joka ei enää paljoa esiinny arkisessa kielenkäytössä. Jollekin on tullut mielleyhtymä katsellessaan sisään matkailuautoon ja siitähän tämä nimitys on alkanut yleistyä.

      Aina jokin oivallus on hyvä jonkin joukon mielestä ja homma alkaa levitä kuin ne kuuluisat Jokisen eväät. Nämä eväät ovat samanlainen ilmiö kuin piironkiauto. Eväät ovat vain niin vanhaa perua, ettei monikaan tiedä mistä moinen sanonta on peräisin. Muistan joskus kuulleeni selvityksen mutta en viitsi muistikuvaani asiasta kertoa koskapa tuntuu niin hataralta.

      Piironkiauto nimitys lienee todella alkanut levitä oikean SFC karavaanaripalstan kautta, se ei liene este käyttää sitä myös täällä. Jos joku kokee sen ongelmaksi niin uskon todellisen ongelman olevan hyvin lähellä hänen näppäimistöään.

    • sisäpiirijuttu

      Se nimitys tulee sen auton tallista. Sen kun äiti laittaa yöksi piirongin (lipaston) laatikkoon ellei se ole jossain "kadoksissa". Siitä tuo nimitys.

    • yksityistila

      Piironkiauto = Puskaparkkiauto = Paskapurkkiauto.

      Eli siis saidan m-auton omistajan olevinaan matkailuun, mutta käytännössä maanomistajien kiusaamiseen, tarkoitettu vapaa-ajankulkine, joka aiheuttaa käytöllään lähinnä ainoastaan luonnon raiskaamista ja pahaa mieltä pitkin poikin muiden omistamia maita, mantuja ja yksityisteitä.

      Käytössä ollessaan sen haitat vastaavat mönkijöiden ja moottorikelkkojen aiheuttamia haittoja, mutta moottorikelkkailijat harvoin yöpyvät villisti !

      • Alfred-Brandy

        Miksi kirjoitit tuon viestisi tänne? Tämä on karavaaniharrastajien palsta. Ei siis joutavanpäiväisten suunpieksäjien.


      • yksityistila
        Alfred-Brandy kirjoitti:

        Miksi kirjoitit tuon viestisi tänne? Tämä on karavaaniharrastajien palsta. Ei siis joutavanpäiväisten suunpieksäjien.

        Miksi kirjoitit tuon viestisi tänne? Tämä on karavaaniharrastajien palsta. Ei siis joutavanpäiväisten suunpieksäjien.

        Minä sentään kirjoitin asiaa, sinä vain yrität haastaa riitaa ?


      • apina
        yksityistila kirjoitti:

        Miksi kirjoitit tuon viestisi tänne? Tämä on karavaaniharrastajien palsta. Ei siis joutavanpäiväisten suunpieksäjien.

        Minä sentään kirjoitin asiaa, sinä vain yrität haastaa riitaa ?

        harrastajien palsta. Kysymyksiin ei saa vastauksia ollenkaan, tai sitten vain vittuilua. Ei voi kuin ihmetellä, jos kaikki palstalle kirjoittavat ovat karavaanareita ts. asuntoauto/vaunu harrastajia. Mahtaa teillä olla aikamoista menoa noilla alueillanne. Itsellä ei ole vielä kokemusta muista harrastajista, koska eka vaunu tuli vasta hankittua. Koijaavista kauppiaista sentään on tulllut kokemusta, joten voin tituleerata itseäni karavaanariksi.


      • Alfred-Brandy
        yksityistila kirjoitti:

        Miksi kirjoitit tuon viestisi tänne? Tämä on karavaaniharrastajien palsta. Ei siis joutavanpäiväisten suunpieksäjien.

        Minä sentään kirjoitin asiaa, sinä vain yrität haastaa riitaa ?

        Todellakin!


      • yksityistila
        Alfred-Brandy kirjoitti:

        Todellakin!

        No mitä ihmettä sinä venkuilet. Etkö sinä osaa muuta kuin ketkuilla ?

        Tässä ketjussa ihan selvästi eka kysyy, että mikä on piironkiauto, ja sinä ketku vain yrität vituilla minulle, joka sentään yritin vastata parhaan tietoni mukaan.

        Vastaa itse tai vaikene,, jos et tiedä vastausta, mutta älä tule arvostelemaan muiden selkeitä vastauksia !


      • Alfred-Brandy
        yksityistila kirjoitti:

        No mitä ihmettä sinä venkuilet. Etkö sinä osaa muuta kuin ketkuilla ?

        Tässä ketjussa ihan selvästi eka kysyy, että mikä on piironkiauto, ja sinä ketku vain yrität vituilla minulle, joka sentään yritin vastata parhaan tietoni mukaan.

        Vastaa itse tai vaikene,, jos et tiedä vastausta, mutta älä tule arvostelemaan muiden selkeitä vastauksia !

        Tosi laaja on tietämyksesi matkailuautosektorilla. Ei voi kuin ihailla.

        Aloittaja kysyi mikä on "piironkiauto". Kaiken tiedon itsestäsi ammennettuasi sait aikaan vastauksen: "Paskapurkki"! Sekö ei ole vittuilua?

        Matkailuauton lempinimi "piironkiauto" viittaa auton sisustukseen ja sen runsaisiin säilytyskaappeihin - piironkeihin.

        Sinä voit itse keräillä niitä purkkejasi mielin määrin, ilman että siitä täällä toitotat.


      • yksityistila kirjoitti:

        Miksi kirjoitit tuon viestisi tänne? Tämä on karavaaniharrastajien palsta. Ei siis joutavanpäiväisten suunpieksäjien.

        Minä sentään kirjoitin asiaa, sinä vain yrität haastaa riitaa ?

        Etkö saanut tarpeeksesi jo siellä edellisellä puskaparkkiketjulla? Oliko tämä tauko hoitojakson mittainen kun ei ole tarvinnut lukea v.piip.tuiluasi palstalta. Koita nyt rauhoittua, veli Alfred on taaskin aivan oikeassa kuten useimmiten. Sinun asenteessasi on vatsahaavan kokoinen reikä joka pitäisi parsia.

        Kyllä sinä olet se riidan haastaja ja suunpieksäjä täällä, en ole vielä nähnyt yhtään asiallista kirjoitusta sinulta! Pitäisit edes nimimerkin samana, näyttää olevan turhaa vaihtaa kun teksti tulee samasta tunkiosta. Rekisteröityä et nähtävästi uskalla kuten veli Alfred ja minä.

        Etkä ole vieläkään kertonut missä se yksityismaa/tila on, nyt on niin hiivatin vaikeaa kiertää sitä kun et rohkene ilmoittaa rajapyykkien paikkoja.


      • apina kirjoitti:

        harrastajien palsta. Kysymyksiin ei saa vastauksia ollenkaan, tai sitten vain vittuilua. Ei voi kuin ihmetellä, jos kaikki palstalle kirjoittavat ovat karavaanareita ts. asuntoauto/vaunu harrastajia. Mahtaa teillä olla aikamoista menoa noilla alueillanne. Itsellä ei ole vielä kokemusta muista harrastajista, koska eka vaunu tuli vasta hankittua. Koijaavista kauppiaista sentään on tulllut kokemusta, joten voin tituleerata itseäni karavaanariksi.

        Olen hieman jäävi sanomaan millaista elämä SFC alueillakin on koska käytän niitä vain yöpymiseen silloin kuin kohdalle sattuu. Kuitenkin ne ovat mukavampia kuin yleiset leirintäalueet, siis minun mielestäni.

        Vaunua ei ole koskaan vielä ollut mutta noin 10v takana matkailuautolla. Yleensä kuitenkin porukka on ainakin vierailijaa kohtaan mukavaa, saa juttukavereita joiden kanssa on välillä mukavaa turista.

        Huolimatta eräiden väitteistä aiemmissa kirjoitteluissa täällä ryyppääminen (sanan varsinaisessa merkityksessä) ei ole kertaakaan ollut ongelma. En ole kertaakaan kokenut humalaisia ongelmaksi, vaikka olen itse ollut vesiselvä 2v kauemmin kuin karavaanari.

        Älä anna täällä olevien häiriköiden häiritä itseäsi, huomaat, että pahimmat eivät edes uskalla rekisteröityä joten tosielämässä ne lienevät ne kesyimmät lampaat.


      • xxyyxx

        Vajavaisilla tiedoilla "paskapurkki" on kertoilemassa tunkionsa sijaintia. Eipä aihetta enempään.


      • yksityistila
        karva.naamari kirjoitti:

        Etkö saanut tarpeeksesi jo siellä edellisellä puskaparkkiketjulla? Oliko tämä tauko hoitojakson mittainen kun ei ole tarvinnut lukea v.piip.tuiluasi palstalta. Koita nyt rauhoittua, veli Alfred on taaskin aivan oikeassa kuten useimmiten. Sinun asenteessasi on vatsahaavan kokoinen reikä joka pitäisi parsia.

        Kyllä sinä olet se riidan haastaja ja suunpieksäjä täällä, en ole vielä nähnyt yhtään asiallista kirjoitusta sinulta! Pitäisit edes nimimerkin samana, näyttää olevan turhaa vaihtaa kun teksti tulee samasta tunkiosta. Rekisteröityä et nähtävästi uskalla kuten veli Alfred ja minä.

        Etkä ole vieläkään kertonut missä se yksityismaa/tila on, nyt on niin hiivatin vaikeaa kiertää sitä kun et rohkene ilmoittaa rajapyykkien paikkoja.

        Oletko sakilainen vai teinityttö ? Vai rantojen pummi ? Tekstistäsi päätellen joku näistä.

        Eikö sinullakaan ole edes sen verran munaa, että vastaisit tämän viestiketjun aiheeseen. Sen sijaan käyt kimppuun kuin yleinen syyttäjä ihan samalla tavalla puun takaa kuin minäkin. Jos olisit mies, niin kirjoittaisit edes oman nimesi viestiin, jossa vittuilet. Joten älä yritä esittää parempaa kuin olet!

        Vastaa viestiketjun aiheeseen, äläkä tule tänne jeesustelemaan niille, jotka vastaavat oman kokemuksensa mukaan! Enhän minä ole väärässä sen takia, että olen jotakin mieltä, jota sinä et ole. Oletko varma, että olet itsekään varmasti oikeassa? Oletko joku jumala ???

        Eikä minua kiinnosta kiistellä tuommoisen ääriliikkeen henkilön kanssa asioista.


      • yksityismaa
        karva.naamari kirjoitti:

        Etkö saanut tarpeeksesi jo siellä edellisellä puskaparkkiketjulla? Oliko tämä tauko hoitojakson mittainen kun ei ole tarvinnut lukea v.piip.tuiluasi palstalta. Koita nyt rauhoittua, veli Alfred on taaskin aivan oikeassa kuten useimmiten. Sinun asenteessasi on vatsahaavan kokoinen reikä joka pitäisi parsia.

        Kyllä sinä olet se riidan haastaja ja suunpieksäjä täällä, en ole vielä nähnyt yhtään asiallista kirjoitusta sinulta! Pitäisit edes nimimerkin samana, näyttää olevan turhaa vaihtaa kun teksti tulee samasta tunkiosta. Rekisteröityä et nähtävästi uskalla kuten veli Alfred ja minä.

        Etkä ole vieläkään kertonut missä se yksityismaa/tila on, nyt on niin hiivatin vaikeaa kiertää sitä kun et rohkene ilmoittaa rajapyykkien paikkoja.

        Miksi haluat vetää minutkin mukaan tuohon joutavanpäiväiseen kiistelyyn ? Ei kiinnosta !


      • yksityismaa kirjoitti:

        Miksi haluat vetää minutkin mukaan tuohon joutavanpäiväiseen kiistelyyn ? Ei kiinnosta !

        On aivan turhaa väittää ettei kyseessä ole sama henkilö. Ei paljoa tarvita psykologin taitoja jos vertaa ekaa vastaustasi "paskapurkkia" niihin kirjoituksiin joita kirjoitit "puskaparkki" aiheeseen. Jos todella olette eri henkilöt, jota en helposti usko, niin tästä taas nähdään rekisteröidyn nimimerkin edut.

        Olin jo aiemmin kertonut oman mielipiteeni puheena olevaan aiheeseen jos nyt olet vain vaivautunut sen lukemaan, tämä viestini sinulle oli vain pieni huomautus asiallisemman asenteen suhteen. En tiedä olitko tarkoittanut viestisi huumoriksi mutta ei sitä ollut ainakaan helppoa siksi tunnistaa.

        Lisäksi meillä jäi juttu kesken koska et suostunut ilmoittamaan sitä paikkaa johon puskakaravaanareiden ei ole terveellistä tulla, vaikka uhosi oli keskinkertaista kovempaa.


      • xxyyxx
        yksityistila kirjoitti:

        Oletko sakilainen vai teinityttö ? Vai rantojen pummi ? Tekstistäsi päätellen joku näistä.

        Eikö sinullakaan ole edes sen verran munaa, että vastaisit tämän viestiketjun aiheeseen. Sen sijaan käyt kimppuun kuin yleinen syyttäjä ihan samalla tavalla puun takaa kuin minäkin. Jos olisit mies, niin kirjoittaisit edes oman nimesi viestiin, jossa vittuilet. Joten älä yritä esittää parempaa kuin olet!

        Vastaa viestiketjun aiheeseen, äläkä tule tänne jeesustelemaan niille, jotka vastaavat oman kokemuksensa mukaan! Enhän minä ole väärässä sen takia, että olen jotakin mieltä, jota sinä et ole. Oletko varma, että olet itsekään varmasti oikeassa? Oletko joku jumala ???

        Eikä minua kiinnosta kiistellä tuommoisen ääriliikkeen henkilön kanssa asioista.

        Kannattaisi varoa noita tarkoituksella provosoivia äärimielipiteitä. Jokelan koululla juuri nähtiin sellaisten mielipiteiden ihannoijan aikaansaannokset. Vai taputatko sinäkin karvaisia käsiäsi hyväksyen tämän karmean teon motiiveineen?


      • peipponen !
        xxyyxx kirjoitti:

        Kannattaisi varoa noita tarkoituksella provosoivia äärimielipiteitä. Jokelan koululla juuri nähtiin sellaisten mielipiteiden ihannoijan aikaansaannokset. Vai taputatko sinäkin karvaisia käsiäsi hyväksyen tämän karmean teon motiiveineen?

        Häpeäisit vähän ! Nyt älä jatka ! Oletko sinä aivan idiootti natsi !


      • xxyyxx
        peipponen ! kirjoitti:

        Häpeäisit vähän ! Nyt älä jatka ! Oletko sinä aivan idiootti natsi !

        On jo ilmestynyt teon hyväksyviä mielipiteitä, ja kannatuksen osoituksia. ääriainekset nostavat aina pimennosta päätään. Varovaisuutta kirjoituksiin. Ei kannata tahallaan provosoida äärivaikutteille alttiita sieluja toimintaan.


      • yksityistila
        karva.naamari kirjoitti:

        On aivan turhaa väittää ettei kyseessä ole sama henkilö. Ei paljoa tarvita psykologin taitoja jos vertaa ekaa vastaustasi "paskapurkkia" niihin kirjoituksiin joita kirjoitit "puskaparkki" aiheeseen. Jos todella olette eri henkilöt, jota en helposti usko, niin tästä taas nähdään rekisteröidyn nimimerkin edut.

        Olin jo aiemmin kertonut oman mielipiteeni puheena olevaan aiheeseen jos nyt olet vain vaivautunut sen lukemaan, tämä viestini sinulle oli vain pieni huomautus asiallisemman asenteen suhteen. En tiedä olitko tarkoittanut viestisi huumoriksi mutta ei sitä ollut ainakaan helppoa siksi tunnistaa.

        Lisäksi meillä jäi juttu kesken koska et suostunut ilmoittamaan sitä paikkaa johon puskakaravaanareiden ei ole terveellistä tulla, vaikka uhosi oli keskinkertaista kovempaa.

        Hasta la vista baby !


      • xxyyxx

    • KAUSIPAIKOILLA

      olevia matkailuajoneuvoja jotkut silleen nimittelee

      • Metro...

        Huom! Matkailuauto! Ei -vaunu.
        Harvemmin matkailuautoja seisotetaan kausipaikoilla, edes "ilmaisilla".


    • höh

      Suora lainaus jäsensivustolta, jossa nimitykseen "syyllinen" on kertonut nimeämisen alkuhistorian.

      "Olen tuon lempinimen alkuhistorian joskus kerran ennenki täälä selittäny, mutta lyhyt kertaus on aina paikallaan.
      Ennenku mie siirryin tähän karavaanaushommaan aktiivisemmin mukkaan, ni harrastin 20 vuotta aktiivisesti kilipapurjehusta köliveneluokisa. Viimesenä omana venneenä oli Finn-26 MH.
      Joskus 80-luvun alusa mulla oli jonku aikaa kastina yks kevytvenepurjehtija, joka oli henkeen ja verreen sitte kevytvenemies, lähinnä viimeksi Litillä (Lightning-luokka) seilannu kaveri.
      Yhesä avomerikisasa sitte meni joku manooveri vähän taikinoinniksi, ni se kaveri tuumas:
      - Mie en sitte ikinä totu näihin piironkivenehommiin. Keittiöki on jatkuvasti vinossa!

      Siittä saakka met olema kaikkia kölivenneitä (siis asuttavaksi sisustettuja) sanoneet piironkivenneiksi.

      Hankittuani ensimmäisen matkailuauton, siirtyi tämä nimitys sitten automaattisesti siihen. Piironkiautola siis liikuttaan nykysin, ja aina ku mahollista hakkeuvuttaan kuitenki meren rantaan asentopaikale."

      Kuten huomaatte. Kaikille nimityksille jonkinlainen looginen selitys, nimityksen alkuhistorialle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe