Mitä tarkoittaa sana "piironkiauto"? Tästä on jututtua monessa yhteydessä. Vai onko se jokin sisäpiirijuttu?
Mitä
26
1802
Vastaukset
- mitään muuta
keksinyt? Olisit pysynyt vaan siellä SFC:n forumilla.
- binladeneita?
Näillä sivuilla hiippailee binladen-terroriztejakin?
binladeneita? kirjoitti:
Näillä sivuilla hiippailee binladen-terroriztejakin?
Olen todella kiinnostunut siitä, miten tämä viestisi liittyy tähän karavaanari asiaan ja piironkiin? Mielen liikkeesi ovat vallan ainakin minulle ennalta-arvaamattomia.
Oman käsitykseni mukaan piironki tarkoittaa jonkinlaista lipastoa, se on joko vanhahtava tai murresana joka ei enää paljoa esiinny arkisessa kielenkäytössä. Jollekin on tullut mielleyhtymä katsellessaan sisään matkailuautoon ja siitähän tämä nimitys on alkanut yleistyä.
Aina jokin oivallus on hyvä jonkin joukon mielestä ja homma alkaa levitä kuin ne kuuluisat Jokisen eväät. Nämä eväät ovat samanlainen ilmiö kuin piironkiauto. Eväät ovat vain niin vanhaa perua, ettei monikaan tiedä mistä moinen sanonta on peräisin. Muistan joskus kuulleeni selvityksen mutta en viitsi muistikuvaani asiasta kertoa koskapa tuntuu niin hataralta.
Piironkiauto nimitys lienee todella alkanut levitä oikean SFC karavaanaripalstan kautta, se ei liene este käyttää sitä myös täällä. Jos joku kokee sen ongelmaksi niin uskon todellisen ongelman olevan hyvin lähellä hänen näppäimistöään.- sisäpiirijuttu
Se nimitys tulee sen auton tallista. Sen kun äiti laittaa yöksi piirongin (lipaston) laatikkoon ellei se ole jossain "kadoksissa". Siitä tuo nimitys.
- yksityistila
Piironkiauto = Puskaparkkiauto = Paskapurkkiauto.
Eli siis saidan m-auton omistajan olevinaan matkailuun, mutta käytännössä maanomistajien kiusaamiseen, tarkoitettu vapaa-ajankulkine, joka aiheuttaa käytöllään lähinnä ainoastaan luonnon raiskaamista ja pahaa mieltä pitkin poikin muiden omistamia maita, mantuja ja yksityisteitä.
Käytössä ollessaan sen haitat vastaavat mönkijöiden ja moottorikelkkojen aiheuttamia haittoja, mutta moottorikelkkailijat harvoin yöpyvät villisti !- Alfred-Brandy
Miksi kirjoitit tuon viestisi tänne? Tämä on karavaaniharrastajien palsta. Ei siis joutavanpäiväisten suunpieksäjien.
- yksityistila
Alfred-Brandy kirjoitti:
Miksi kirjoitit tuon viestisi tänne? Tämä on karavaaniharrastajien palsta. Ei siis joutavanpäiväisten suunpieksäjien.
Minä sentään kirjoitin asiaa, sinä vain yrität haastaa riitaa ? - apina
yksityistila kirjoitti:
Minä sentään kirjoitin asiaa, sinä vain yrität haastaa riitaa ?harrastajien palsta. Kysymyksiin ei saa vastauksia ollenkaan, tai sitten vain vittuilua. Ei voi kuin ihmetellä, jos kaikki palstalle kirjoittavat ovat karavaanareita ts. asuntoauto/vaunu harrastajia. Mahtaa teillä olla aikamoista menoa noilla alueillanne. Itsellä ei ole vielä kokemusta muista harrastajista, koska eka vaunu tuli vasta hankittua. Koijaavista kauppiaista sentään on tulllut kokemusta, joten voin tituleerata itseäni karavaanariksi.
- Alfred-Brandy
yksityistila kirjoitti:
Minä sentään kirjoitin asiaa, sinä vain yrität haastaa riitaa ?Todellakin!
- yksityistila
Alfred-Brandy kirjoitti:
Todellakin!
No mitä ihmettä sinä venkuilet. Etkö sinä osaa muuta kuin ketkuilla ?
Tässä ketjussa ihan selvästi eka kysyy, että mikä on piironkiauto, ja sinä ketku vain yrität vituilla minulle, joka sentään yritin vastata parhaan tietoni mukaan.
Vastaa itse tai vaikene,, jos et tiedä vastausta, mutta älä tule arvostelemaan muiden selkeitä vastauksia ! - Alfred-Brandy
yksityistila kirjoitti:
No mitä ihmettä sinä venkuilet. Etkö sinä osaa muuta kuin ketkuilla ?
Tässä ketjussa ihan selvästi eka kysyy, että mikä on piironkiauto, ja sinä ketku vain yrität vituilla minulle, joka sentään yritin vastata parhaan tietoni mukaan.
Vastaa itse tai vaikene,, jos et tiedä vastausta, mutta älä tule arvostelemaan muiden selkeitä vastauksia !Tosi laaja on tietämyksesi matkailuautosektorilla. Ei voi kuin ihailla.
Aloittaja kysyi mikä on "piironkiauto". Kaiken tiedon itsestäsi ammennettuasi sait aikaan vastauksen: "Paskapurkki"! Sekö ei ole vittuilua?
Matkailuauton lempinimi "piironkiauto" viittaa auton sisustukseen ja sen runsaisiin säilytyskaappeihin - piironkeihin.
Sinä voit itse keräillä niitä purkkejasi mielin määrin, ilman että siitä täällä toitotat. yksityistila kirjoitti:
Minä sentään kirjoitin asiaa, sinä vain yrität haastaa riitaa ?Etkö saanut tarpeeksesi jo siellä edellisellä puskaparkkiketjulla? Oliko tämä tauko hoitojakson mittainen kun ei ole tarvinnut lukea v.piip.tuiluasi palstalta. Koita nyt rauhoittua, veli Alfred on taaskin aivan oikeassa kuten useimmiten. Sinun asenteessasi on vatsahaavan kokoinen reikä joka pitäisi parsia.
Kyllä sinä olet se riidan haastaja ja suunpieksäjä täällä, en ole vielä nähnyt yhtään asiallista kirjoitusta sinulta! Pitäisit edes nimimerkin samana, näyttää olevan turhaa vaihtaa kun teksti tulee samasta tunkiosta. Rekisteröityä et nähtävästi uskalla kuten veli Alfred ja minä.
Etkä ole vieläkään kertonut missä se yksityismaa/tila on, nyt on niin hiivatin vaikeaa kiertää sitä kun et rohkene ilmoittaa rajapyykkien paikkoja.apina kirjoitti:
harrastajien palsta. Kysymyksiin ei saa vastauksia ollenkaan, tai sitten vain vittuilua. Ei voi kuin ihmetellä, jos kaikki palstalle kirjoittavat ovat karavaanareita ts. asuntoauto/vaunu harrastajia. Mahtaa teillä olla aikamoista menoa noilla alueillanne. Itsellä ei ole vielä kokemusta muista harrastajista, koska eka vaunu tuli vasta hankittua. Koijaavista kauppiaista sentään on tulllut kokemusta, joten voin tituleerata itseäni karavaanariksi.
Olen hieman jäävi sanomaan millaista elämä SFC alueillakin on koska käytän niitä vain yöpymiseen silloin kuin kohdalle sattuu. Kuitenkin ne ovat mukavampia kuin yleiset leirintäalueet, siis minun mielestäni.
Vaunua ei ole koskaan vielä ollut mutta noin 10v takana matkailuautolla. Yleensä kuitenkin porukka on ainakin vierailijaa kohtaan mukavaa, saa juttukavereita joiden kanssa on välillä mukavaa turista.
Huolimatta eräiden väitteistä aiemmissa kirjoitteluissa täällä ryyppääminen (sanan varsinaisessa merkityksessä) ei ole kertaakaan ollut ongelma. En ole kertaakaan kokenut humalaisia ongelmaksi, vaikka olen itse ollut vesiselvä 2v kauemmin kuin karavaanari.
Älä anna täällä olevien häiriköiden häiritä itseäsi, huomaat, että pahimmat eivät edes uskalla rekisteröityä joten tosielämässä ne lienevät ne kesyimmät lampaat.- xxyyxx
Vajavaisilla tiedoilla "paskapurkki" on kertoilemassa tunkionsa sijaintia. Eipä aihetta enempään.
- yksityistila
karva.naamari kirjoitti:
Etkö saanut tarpeeksesi jo siellä edellisellä puskaparkkiketjulla? Oliko tämä tauko hoitojakson mittainen kun ei ole tarvinnut lukea v.piip.tuiluasi palstalta. Koita nyt rauhoittua, veli Alfred on taaskin aivan oikeassa kuten useimmiten. Sinun asenteessasi on vatsahaavan kokoinen reikä joka pitäisi parsia.
Kyllä sinä olet se riidan haastaja ja suunpieksäjä täällä, en ole vielä nähnyt yhtään asiallista kirjoitusta sinulta! Pitäisit edes nimimerkin samana, näyttää olevan turhaa vaihtaa kun teksti tulee samasta tunkiosta. Rekisteröityä et nähtävästi uskalla kuten veli Alfred ja minä.
Etkä ole vieläkään kertonut missä se yksityismaa/tila on, nyt on niin hiivatin vaikeaa kiertää sitä kun et rohkene ilmoittaa rajapyykkien paikkoja.Oletko sakilainen vai teinityttö ? Vai rantojen pummi ? Tekstistäsi päätellen joku näistä.
Eikö sinullakaan ole edes sen verran munaa, että vastaisit tämän viestiketjun aiheeseen. Sen sijaan käyt kimppuun kuin yleinen syyttäjä ihan samalla tavalla puun takaa kuin minäkin. Jos olisit mies, niin kirjoittaisit edes oman nimesi viestiin, jossa vittuilet. Joten älä yritä esittää parempaa kuin olet!
Vastaa viestiketjun aiheeseen, äläkä tule tänne jeesustelemaan niille, jotka vastaavat oman kokemuksensa mukaan! Enhän minä ole väärässä sen takia, että olen jotakin mieltä, jota sinä et ole. Oletko varma, että olet itsekään varmasti oikeassa? Oletko joku jumala ???
Eikä minua kiinnosta kiistellä tuommoisen ääriliikkeen henkilön kanssa asioista. - yksityismaa
karva.naamari kirjoitti:
Etkö saanut tarpeeksesi jo siellä edellisellä puskaparkkiketjulla? Oliko tämä tauko hoitojakson mittainen kun ei ole tarvinnut lukea v.piip.tuiluasi palstalta. Koita nyt rauhoittua, veli Alfred on taaskin aivan oikeassa kuten useimmiten. Sinun asenteessasi on vatsahaavan kokoinen reikä joka pitäisi parsia.
Etkä ole vieläkään kertonut missä se yksityismaa/tila on, nyt on niin hiivatin vaikeaa kiertää sitä kun et rohkene ilmoittaa rajapyykkien paikkoja.Miksi haluat vetää minutkin mukaan tuohon joutavanpäiväiseen kiistelyyn ? Ei kiinnosta !
yksityismaa kirjoitti:
Miksi haluat vetää minutkin mukaan tuohon joutavanpäiväiseen kiistelyyn ? Ei kiinnosta !
On aivan turhaa väittää ettei kyseessä ole sama henkilö. Ei paljoa tarvita psykologin taitoja jos vertaa ekaa vastaustasi "paskapurkkia" niihin kirjoituksiin joita kirjoitit "puskaparkki" aiheeseen. Jos todella olette eri henkilöt, jota en helposti usko, niin tästä taas nähdään rekisteröidyn nimimerkin edut.
Olin jo aiemmin kertonut oman mielipiteeni puheena olevaan aiheeseen jos nyt olet vain vaivautunut sen lukemaan, tämä viestini sinulle oli vain pieni huomautus asiallisemman asenteen suhteen. En tiedä olitko tarkoittanut viestisi huumoriksi mutta ei sitä ollut ainakaan helppoa siksi tunnistaa.
Lisäksi meillä jäi juttu kesken koska et suostunut ilmoittamaan sitä paikkaa johon puskakaravaanareiden ei ole terveellistä tulla, vaikka uhosi oli keskinkertaista kovempaa.- xxyyxx
yksityistila kirjoitti:
Oletko sakilainen vai teinityttö ? Vai rantojen pummi ? Tekstistäsi päätellen joku näistä.
Eikö sinullakaan ole edes sen verran munaa, että vastaisit tämän viestiketjun aiheeseen. Sen sijaan käyt kimppuun kuin yleinen syyttäjä ihan samalla tavalla puun takaa kuin minäkin. Jos olisit mies, niin kirjoittaisit edes oman nimesi viestiin, jossa vittuilet. Joten älä yritä esittää parempaa kuin olet!
Vastaa viestiketjun aiheeseen, äläkä tule tänne jeesustelemaan niille, jotka vastaavat oman kokemuksensa mukaan! Enhän minä ole väärässä sen takia, että olen jotakin mieltä, jota sinä et ole. Oletko varma, että olet itsekään varmasti oikeassa? Oletko joku jumala ???
Eikä minua kiinnosta kiistellä tuommoisen ääriliikkeen henkilön kanssa asioista.Kannattaisi varoa noita tarkoituksella provosoivia äärimielipiteitä. Jokelan koululla juuri nähtiin sellaisten mielipiteiden ihannoijan aikaansaannokset. Vai taputatko sinäkin karvaisia käsiäsi hyväksyen tämän karmean teon motiiveineen?
- peipponen !
xxyyxx kirjoitti:
Kannattaisi varoa noita tarkoituksella provosoivia äärimielipiteitä. Jokelan koululla juuri nähtiin sellaisten mielipiteiden ihannoijan aikaansaannokset. Vai taputatko sinäkin karvaisia käsiäsi hyväksyen tämän karmean teon motiiveineen?
Häpeäisit vähän ! Nyt älä jatka ! Oletko sinä aivan idiootti natsi !
- xxyyxx
peipponen ! kirjoitti:
On jo ilmestynyt teon hyväksyviä mielipiteitä, ja kannatuksen osoituksia. ääriainekset nostavat aina pimennosta päätään. Varovaisuutta kirjoituksiin. Ei kannata tahallaan provosoida äärivaikutteille alttiita sieluja toimintaan.
- yksityistila
karva.naamari kirjoitti:
On aivan turhaa väittää ettei kyseessä ole sama henkilö. Ei paljoa tarvita psykologin taitoja jos vertaa ekaa vastaustasi "paskapurkkia" niihin kirjoituksiin joita kirjoitit "puskaparkki" aiheeseen. Jos todella olette eri henkilöt, jota en helposti usko, niin tästä taas nähdään rekisteröidyn nimimerkin edut.
Olin jo aiemmin kertonut oman mielipiteeni puheena olevaan aiheeseen jos nyt olet vain vaivautunut sen lukemaan, tämä viestini sinulle oli vain pieni huomautus asiallisemman asenteen suhteen. En tiedä olitko tarkoittanut viestisi huumoriksi mutta ei sitä ollut ainakaan helppoa siksi tunnistaa.
Lisäksi meillä jäi juttu kesken koska et suostunut ilmoittamaan sitä paikkaa johon puskakaravaanareiden ei ole terveellistä tulla, vaikka uhosi oli keskinkertaista kovempaa.Hasta la vista baby !
- xxyyxx
peipponen ! kirjoitti:
Alaikäisiä älyttömiä matkijoita riittää. http://elisa.net/uutiset/kotimaa/?id=38296236
- KAUSIPAIKOILLA
olevia matkailuajoneuvoja jotkut silleen nimittelee
- Metro...
Huom! Matkailuauto! Ei -vaunu.
Harvemmin matkailuautoja seisotetaan kausipaikoilla, edes "ilmaisilla".
- höh
Suora lainaus jäsensivustolta, jossa nimitykseen "syyllinen" on kertonut nimeämisen alkuhistorian.
"Olen tuon lempinimen alkuhistorian joskus kerran ennenki täälä selittäny, mutta lyhyt kertaus on aina paikallaan.
Ennenku mie siirryin tähän karavaanaushommaan aktiivisemmin mukkaan, ni harrastin 20 vuotta aktiivisesti kilipapurjehusta köliveneluokisa. Viimesenä omana venneenä oli Finn-26 MH.
Joskus 80-luvun alusa mulla oli jonku aikaa kastina yks kevytvenepurjehtija, joka oli henkeen ja verreen sitte kevytvenemies, lähinnä viimeksi Litillä (Lightning-luokka) seilannu kaveri.
Yhesä avomerikisasa sitte meni joku manooveri vähän taikinoinniksi, ni se kaveri tuumas:
- Mie en sitte ikinä totu näihin piironkivenehommiin. Keittiöki on jatkuvasti vinossa!
Siittä saakka met olema kaikkia kölivenneitä (siis asuttavaksi sisustettuja) sanoneet piironkivenneiksi.
Hankittuani ensimmäisen matkailuauton, siirtyi tämä nimitys sitten automaattisesti siihen. Piironkiautola siis liikuttaan nykysin, ja aina ku mahollista hakkeuvuttaan kuitenki meren rantaan asentopaikale."
Kuten huomaatte. Kaikille nimityksille jonkinlainen looginen selitys, nimityksen alkuhistorialle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663085
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262153Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681739Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251597Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161341- 281311
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61226Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281190Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101137Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621041