Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tublat
profiilit
tublat
tublat
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
27
Kommenttia
5229
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihan mielenkiintoisia linkkejä muuten,mutta kun ne tuppaa aina jossain vaiheessa menemään teollisen mainospuheeksi.Todennäköisesti kyseisen artikkelin kirjoittajallakin on yrityksessään myös myytävänä mainostamiaan tuotteita...
16.07.2008 20:51
Olisi tarkoitus tulla myös.Jurppii vaan kun osui kohdalle tuomarin muutos.
Toivottavasti ei ole kenenkään santalaatikossa leikkivä tuomari,muuten on sama,vaikka vaihtuikin.
Ja hyvää säätä toivotaan !
16.07.2008 20:40
En tiedä tarkalleen,mikä kysymyksesi pointti oli,mutta vastaan näin.
Kannatan monimuotoisuutta,joka on tutkittua,siis perinnöllisten heikkouksia kohdalla,jos niitä rodussa on.
Ja pevisan kannattaja olen ehdottomasti.
Jo on tähän mennessä nähty muutamassakin rodussa,mitä sen puute on saanut aikaan.
15.07.2008 19:45
No kun tulee lähdetyksi oikein kunnolla shoppailemaan,niin menee minullakin sen pitemmän kaavan kautta.Se ajanviete kun se siinä on se pointti.
Jotain kotijuttuja tuo ukko kyllä joskus tykkää tulla ostelemaan,mutta kunnon vaatebailut ja turhisjutut tehdään vaan tyttöjen kesken :=).Ei riittäis ukolla edes hermo moiseen.
15.07.2008 19:09
raakana
15.07.2008 18:49
Niin ja tiskit hoitaa se patologin kauhu.Usein kyllä noit isommat kattilat sun muut itse huljuttelen.
Toisaalta noita myrkkyjäämiä varmaan kertyy jo kaikesta mahdollisesta.Ihan jo pelkästä hengittämisestä :/
15.07.2008 18:43
No meillä ukko hoitaa keittiöhommat,ja hyvin hoitaakin.Minä sitten teen täytekakut ja jotain herkkuja myös ,kun inspis iskee.
Minä hoidan siivoukset,ja koirat.Isäntä sitten tarvittaessa toki moppetkin.
Pihan hoito on pitkälti minun hoteissa,mutta isot duunit tekee ukko.Ja lumityöt pääasiassa.
Kaupathoidetaan pääasiassa yhdessä,mutta kumpikin ostelee välillä yksinkin,varsinkin jotain pikkujuttuja.Juu ja "shoppailut" sitten tietty ihan ilman tuota toista osa-puolta,heh.
Jottensakin noin meillä pelaa.
15.07.2008 18:37
Onnea vaan uudelle alalle :)
15.07.2008 18:29
Ihte keksitty on.Ja tulee noista harrastamistani roduista.
Ei ehkä maailman älykkäimmin keksitty nimimerkki,mutta kyllä se ihan minulle passaa.
15.07.2008 18:24
Voi saada,mutta ei se jokatapauksessa ihmeitä tee.Jossain tapauksia puhdas eläinrasvakin voi auttaa ja/tai.
Itse olen antanut noin ruokalusikallisen/10 kiloa päivittäin jotain kylmäpuristettua kasvisöljyä.Esim.rypsi,pellavansiemen,oliivi.Eli siis vaihdellaan.
Lohiöljyä voi antaa esim.kuureittan,eli koira syö noin pari kertaa viikossa rasvaista kalaa.
Kalanmaksaöljyä myös kuureittain pimeällä aikaa muutamaan kertaa (kotiruokakoirat).
Rasva kannattaa myös huomioida ruokinnassa siten,että jos paino nousee helposti,niin huomioi sen muun yhteydessä.
14.07.2008 10:53
Enpä tiedä olenko sivuston ylläpitäjä vai mitä lienen :=),mutta vastaan silti.
Olen tutustunut heidän tyyliinsä (eiköhän ne Kitiskan perustu juuri Peetsan alunperin)lähinnä lueskelemalla palstaa ja kuullut kokemuksia muutaman käyneen kautta.
Sanotaan näin,että toisaalta peruslinjoilta olen samaa mieltä.Mutta,on paljonkin,jossa olen eri mieltä.
Oman "linjansa" Peetsa tosin hyvin klaaraa.
Ja pitääkö paikkansa,mistäs sen tietää,kun nuo moppet ei oikein saa sanotuksi,vaikka kysyisi :=)
Kyllä meillä koirat kovinkin on potkinut ja potkii,ja kait ne joskus minuakin on sattumalta saattanut vilasta.Jos se sitten jonkun mielestä on keskarin näyttämistä tai vaikka mitä utopiaa lieneekin,niin ihan sama.Katsoohan ne välillä toisiaankin,eikä meidän taloudessa ole kukaan moppeista toisiaan pomottanut.
Kunhan tekee mitä käsketään :=)))))))),niin minun puolestani saa toteuttaa itseään potkimalla vaikka Kiinaan.Ja vääntämällä vaikka silmänsä kieroksi,jos/kun samalla minuun katsahtaa.
12.07.2008 18:18
En tiedä,millainen makuupaikka koiralla on,yleisemminhän koirien makuupaikat on jonkinlaisia avoimia "punkkia" tai isoilla alustat.
Tuon häkin idea on nimenomaan saada se pesämäinen vaikutelma ( "umpinainen"),jota kautta on luonnollista saada rauhallinen olo.Se on siis eri asia,kuin avoin peti ;)
Ja korostan vielä,että se tila PITÄÄ opettaa ja tehdä koiralle mukavaksi.
Ja viestissähän selvöästi luki,ovi AUKI.
Eli koiraa ei suljeta mihinkään,vaan sille luodaan ja tehdään eläimelle luonnollinen pesäkolo ;)
Itse olen mm.käyttänyt tuota aikoinaan yhdelle pikkukoiralle,joka oli myös pikkasen energisempi kuin laki sallii :O),eikä se malttanut illalla millään rauhoittua nukkumaan.Hyöri vaan yksinään.Kun pesä oli sille opetettu,se sammu sinne kuin talikynttilä,ja lopulta se oppi sinne itsekin hakeutumaan.
Siitä oli myös se hyvä puoli,että aloin ottaa myös kokeisiin ja näytelmiin sille pienen boxin,jossa johon se koira itse hakeutui rentoutumaan ;)
Tosin ongelma vaan oli siinä,että kun pikkuboxi oli joskus lattialla kotona,niin pikkukoiran lisäksi sinne myös yritti tunkea montakymmentä kiloa isompi kaverinsa,joka myös oli aikoinaan häkkiin totutettu petin muotona.Pikkukoira nukkui sitten boxissa,ja iso niin,että pää oli siellä sisällä.Hauska näky :O),mutta esim.siitä,miten hyväksi nekin tunsivat olonsa tietynlaisessa paikassa.
Mutta kuten aina korostan,kaikki on osa kokonaisuutta.Ihan kuin tuolle omalle hyvin vilkkaalle pikkuiselle.Eli aivotyötä riittämiin,ja myöskin aktiivista rauhoittumista .
Pitkin seiniä se olisi muuten mennyt,kun vauhtia kerran itsessä piisasi.
12.07.2008 10:28
Tuo toinen viestisi tulikin näkyviin vasta kirjoitukseni jälkeen,josta selvisikin,että olet jättämistä harjoittanut.
Kun harjoittelit,niin harjoititko myös niin silloin ihan pienenä,että pentua harjoittaa myös niin,että se on hereillä,kun lähtee?
Se on mielestäni myös yksi juttu tuossa jättämisen harjoittamisessa.
Nuo johtajuusjutut on tosiaan välillä vähän sellaisia,etä kannattaa vaikka konsultoida jotain ulkopuolista.Jos on joku hyvä tuttu tai sitten ihan jotain ammatinharjoittajaa,joka hallitsee noi hommat.Ihan sen tähden,että toinen voi ulkopuolisena nähdä asiat objektiivisemmin ;)
Mutta tosiaan se tilan rajaus ei ole pahitteeksi,myöskin voisi hankkia vaikka häkin,jossa ovi auki ja kangas päälle.Sitten opettaisi sen mukavaksi paikaksi,jota kautta koira voisi "löytää" siitä itselleen turvallisen pesän,jossa rauhoittua.
Ja sitten kehittää vielä vaan enemmän jotain aivotyöskentelyjuttuja reippaasti.Jotain harrastusta,tai vaikka keksiä jotain juttuja koiralle.Niin,että tavallaan stressaavien ja kiihdyttävien juttujen osuus olisi oienempi,ja aivojen käytön suurempi.Ainakin niin kauan,että tasapaino löytyy.
Noit nyt tuli lähinnä mieleen,ja jollekin ihan auttanutkin ;)
Mutta tosiaan noit russelit on melkoisia energiapakkauksia ylipäätään.Hauskoja,mutta ei välttämättä ihan helppoja pikkukoiria.
Toivonkin,että kasvattajat muistaisivat siitä asiasta painokkaasti kertoa pennun kyselijöille :)
11.07.2008 23:03
Tuota,onko koira alunperin OPETETTU olemaan yksin kunnolla?
Russeli on myös erittäin energinen koira.Toisaalta on myös niin,että mitä enemmän koiraa liikuttaa,riehuttaa,sen enemmän se fyysinen puoli vahvistuu.Ja saattaapi syntyä se kierre,että koira ei kunnolla väsy,eikä rentoudu.
Eli tuontyypin koirille suuren osan aktiviteeteistä pitäisi olla aivotyötä,millä koira väsyy ja myös rauhoittuu.Myös aktiivista rauhoittumista on hyvä opettaa.
Eikä se johtajuuden tarkistus olisi myöskään pahitteeksi tarkistaa.
Osan "eroahdistuksen" takana voi osaltaan sitäkin olla.
Kun koira luottaa omistajansa tekemisiin tilanteessa kuin tilanteessa,myös vaikeissa (esim.yksinolo,siihen jättö)),niin se ei stressaannu niin helposti.
Stressihän sitten saattaa purkantua miten purkaantuu,rodusta ja yksilöstä riippuen.
Ja se tilan rajaaminen "pesämäiseksi" tekee myös toisille hyvää.
11.07.2008 16:03
Kamala juttu :/
En minä myös jättäisi koiria.Joko hytissä matkustus,tai ei matkustusta.
Se pelkkä tila siellä on niin "hapeton,"vaikka lyhyen ajan siellä olisi ja krääsäinen.
Koko tuollainen matkustustapa pitäisi kieltää,ettei enää onnettomuuksia tapahtuisi.
11.07.2008 15:49
Menee vähän ot:ksi,mutta minustakin aika outo neuvo ongelmakoirakouluttajalta ottaa koira syliin.
09.07.2008 16:48
Sorry,nyt en ymmärtänyt vastaustasi...
Mutta tosiaan en muista tuota aloittajan lausetta kappaleessa,mutta alku menee hieman samoin.Sen muistan.Mutta ei siis noin.
Hyvä biisi tuo paratiisi.Tosin muutenkin Badding on aina osunut ja uponnut :O)
08.07.2008 11:03
Missä kohtiin tuo on Paratiisissa?
En nyt saa päähän.
08.07.2008 10:05
Ei löydy noin innovatiivisia,jos ei mukaan lasketa tämänhetkistä remontin aiheuttamaa omituista hyppelyä esteiden yli ja rungon vääntelyä pienistä koloista.
Mutta itse aion aloittaa syksyllä joogan.Jos jostain löytyy sopiva paikka,ja saan itseäni niskasta kiinni aloitukseen.
Tuo pukelin ehdottama laji olisi myös hyvä,mutta huonon selän vuoksi tyydyn juoksemaan talon ympäri vain pikkukoira kainalossa miehen sijaan.
08.07.2008 09:58
No enpäusko tuon kokoisilla,jos kunnolla liikkuu ja kuluttaa.
Jos näyttää lihovan,niin sitten vaan vähentää.
Suolisto-ongelmia voi tulla jos paljon syöttää.Siitä rasvasta lähinnä.Mutta tuskinpa tuollaisista määristä,ellei sitten ole kovin heikkovatsainen.
06.07.2008 20:41
237 / 262