Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tublat
profiilit
tublat
tublat
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
27
Kommenttia
5229
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Henk.kohtaisesti en usko tuohon.Jos koira noin käyttäytyisi,niin sen pitäisi pitää ihmistä lajitoverinaan.Enkä usko näin olevan.
Ihan samoin voi käydä ihan narttukoirankin kanssa,jos vaikka kyseessä on esim.voimakkaasti vartioiva/puolustushaluinen rotu.Päteekö se myös silloin ja onko narttu sitten "lepakko",ja onko niitä koiramaailmassa samoin käsittein kuin ihmisissä.
Mielestäni ei ole.
Kyse siis on lähinnä koiramaisista luonteenpiirteistä,vieteistä ja pitkälti SIITÄ,miten koiransa antaa omistaja käyttäytyä.
Ihan kuin yleensäkin.
Se sitten miksi koira ei hyväksy ehkä niinkään miehiä,näkisin yksinkertaisesti niin,että miehet on koirien mielestä joillekin "enemmän uhkaavampia" ylipäätään.
No tilanne tosin taas muuttuu siinä vaiheessa,jos nainenkin pyrkisi koiran omistajan kanssa lähikontakteihin tietyin tavoin.
Ja viisaudesta en taaskaan tiedä mitään :=))))
29.05.2008 00:01
Aika tuon suuntaisesti meilläkin ruokitaan,paitsi teollista ei anneta lainkaan.
Tuohon viimeiseen lauseeseen sanoisin kuitenkin sen verran,että jos puhutaan isoista luustoltaan varsinkin riskiroduista,niin en vielä tuossa iässä nostaisi lihan määrää noin suureksi.
Jos siis puhut tämän viestin suhteista nimenomaan.
Tuonikäisellä kun luusto ei ole kehittynyt vielä loppuun,ja luusto on vielä vaarassa mennä pieleen.
Ylipäätään lihan annostuksessa aikuiselle tarkkailen viimekädesä aina yksilöä.
Toinen voi tarvita vähemmän,kun taas toinen enemmän.Riippuen mm.kulutuksesta ja aineenvaihdunnasta.
28.05.2008 16:47
Hyvä puoli on tuossa,että ne on eri sukupuolta.
Nyt voi olla hyvin kysymys siitä,ettei uusi tulokas osaa tulkita ranskista,josta ranskis saa herneitä.
Jos kyseessä on siis ihan kunnolla ranskiksen päreitten polttaminen,EIKÄ siis vaan leikinomaista säpinää (sitä kun ei voi näkemättä sanoa),niin kannattaisi yksinkertaisesti kieltää sitä sekistä ahdistelemasta ranskista.Eli tiukka linja.Kun yhdessäoloa on jonkun aikaa ollut,ja esim.ranskiksen eka juoksu tulee (varokaa sitten ettei vahinkoja tule),niin tilanne voi lähteä muuttumaan itsestäänkin helpompaan suuntaan.Mutta sen näkee vasta sitten.
Minä myös kannatan sitä,että suositte selkeästi ranskista ja korostatte sen asemaa,mutta katsotte myös,ettei se käytä asemaansa väärin.
Eri mielipiteitä löytyy siinä,että toiset on sitä mieltä,että koirat saa vaikka rähinöillä hakea paikkaansa,toiset taas toista mieltä.
Itse kuulun siihen sarjaan,joiden kotona vallitsee nollatoleranssi.Yhtään tosissaan rähinöitä en katso,asiat on koirien selvitettävä rauhanomaisesti,tarvittaessa minun ohjauksestani.
28.05.2008 16:40
Pääasiassa aivan oikein.Se perustuu jo lajin lisääntymiseen kuuluviin seikkoihin.
Tosin on muistettava aina,että koirahan ei ole susi,vaan mrodän ihmisten jalostuksen tuotos,jossa myös asiat muuttuvat tahtomattamme myös.
Kyllä siis laumassa voi olla niin narttu,kuin uros pomo.Useinmiten se on narttu,tai ainakin helposti näyttää siltä,koska uros myötää niin vahvasti narttua.Silti viimekädessä ratkaisevat yksilölliset seikat,ja kaikkein eniten yksilön auktoriteetti,ja miten se sitä käyttää.
Myös ikä on usein vaikuttava tekijä.
Mutta jos ylipäätään puhutaan uroksen suhtautumisesta narttuun,niin olisin minäkin huolissani,jos uros suhtautuisi vastakkaiseen sukupuoleen aggressiolla,muutamat poikkeukset ehkä huomioonottaen.
28.05.2008 16:28
Enkä ole ennakkoluuloinen.Jos olet lukenut vähänkään tekstejäni,niin määhän olen melkoinen radikaali,heh :))))
Mutta rajansa kaikella o_O
Yksi tuon suuntainen kokeilu tuli kerran tehtyä,kun tuli jossain tapahtumassa maistettua jotain herrain herkuksi mainitua savustettua lieroa.Voi hyvät hyssykät,yhtä karseeta oli kuin näköistäkin.
Siinä oli muistutus liiallisesta siviilirohkeudesta.
27.05.2008 21:41
No en uskalla,edes unissani.
Ei ole varsinaista bravuria,ehkä eniten tulee grillattua noita maustettuja,juusto sun muut,makkaroita.
Mutta ryynimakkaraan en koske,enkä pinaattikeittoon,keskellä töröttävineen munineen,nih /
27.05.2008 17:47
Kyllä se koira ihan kotiruuallakin toimeen tulee.Ihan vauvasta vaariin.Ja kotiruuassa on siis ihan kaikkea,kunhan sen koostaa oikein.
Ja mikä sitten on oikea koiranruoka?
No teolliset on ruokaa,mutta se sitten,mikä kenenkin mielestä on oikeaa,on kokonaan toinen juttu ;)
27.05.2008 17:36
Tuosta ollaa kahta mieltä.Viimekädessä tuskin varmaa voidaan olla.
Itse kuitenkin uskon,että hyvinkin on mahdollista,että vaikuttaa,lähinnä siis saattaa löysyyttä esiintyä.
Joten,varman päälle olen ottanut,enkä juoksujen lähellä kuvauttele.Eipä sitten tarvi siinäkään asiassa jossitella,varsinkaan noitten luustollisesti muutenkin vaikeiden rotujen kanssa.
27.05.2008 17:08
No toi oli kyllä tosi hyvä :O)
Sitten pitäisi vielä lisätä,että ikävuosia työnhakijalla pitäisi olla 20 vuotta,ja työkokemusta 40 vuotta ;)
26.05.2008 09:34
Tuota,yritetään jotain lyhyesti :)
Energiaa riittää,niinhän se on.Eli sitä energiaa pitäisi saada kanavoitua.Parhaiten saa aivotyöllä.Eli säännöllisiä tokoharjoituksia positiivisella vahvistamisella,nenänkäyttöharjoituksia ym.noista saa tietoa esim.netistä.
Tuon ikäiselle myös kannattaa opettaa rauhoittuminen jo.
Tuohon hepulipuuskiin itse käytän tuota sylittämistä,josta olen jo maininnutkin.Eli koiran rauhoittamista sylittämisellä.
Jos on hyvin taisteluhaluinen pentu/nuori,niin se vaan yltyy,kun siihen käy niskaan kiinni,tai vastaavalla tavalla kiinni.Harva osaa sen homman niin vakuuttavasti ja oikein,että sillä saa kovapäisemmän pennun hillityksi.
Jos pentu ottaa kiellettyä suuhunsa,niin riippuen pennusta,olen käyttänyt joko tavaran luovutusta (hieman noudon tavoin)vaihtokaupalla johonkin muuhun ja sitten kehunut.Mutta olen myös käyttänyt ihan irti-käskyä,kun sen olen pennulle kunnolla opettanut.Ennakoinnissa sitten ihan ei-käskykin on paikallaan.Eli itse vähän käytän myös pelisilmää ;)
Ja sitten vaan jos ei halua koiran johonkin koskevan,niin itse ainakin ihan yksinkertaisesti vaan kiellän.Eli kieltosana opetetaan jo alusta alkaen kunnolla ja varmaksi.Kun koira tottelee,niin kehun aina,ja satunnaisesti olen myös palkannut makupaloilla.
Kyllä se siitä lähtee,kun itse on rauhallisen varma ja määrätietoinen tekemisissään,ja toimii aina niin,että pitää sen päätöksenteon itsellään ;)
Tuossa siis jotain lyhyesti.Kyllähän ne tosiriehakkaat pennut/junnut välillä pinnaa koettelee.Tottahan se on.Mutta toisaalta,ainahan se koiraa hankittaessa kannattaa miettiä jo valmiiksi,mitä kaikkea voi vastaan tulla.Toiset koirat saattaa olla ikänsä ns.helpompia,toiset taas toista laitaa.Ihan rotujen sisälläkin :=)
23.05.2008 22:49
Nämä on asioita,joihin ei edes kokemus auta.Aina yhtä vaikeita.Onneksi se suru häipyy joskus,ajallansa, ja vain hyvät muistot jää.
Voimia raskaissa hetkissä.
23.05.2008 22:19
Ei muuta kuin kirjoittamaan vain kaikki muualtakin nimensä ;)
Jos sitten edes jotteensakin jossain kohtiin voisi vaikuttaa tuohon koko ajan pahenevaan turuntautiin :///
23.05.2008 16:04
Kyllähän noi pentuset sitä harrastaa jo pentulaatikossa keskenään.Joskus kokeilee emääkin,mutta emähän ne yleensä nopeasti heivauttaa kimpustaan :=)
On siis ihan normaalia.
Itsestäsi nyt vaan on kiinni,siedätkö sitä,että koirasi nylkyttää muita tai ihmisiä.Jos et,niin yksinkertaisesti kiellät sitä,niinkuin muissakin ei-toivotuissa käyttäytymisissä.
Itse en omieni anna noita harrastella kuin oikeissa tilanteissa oikeeseen aikaan ja kohteeseen :=)))
23.05.2008 15:58
Tosin täytyy mainita,että ei tuo kummiskaan mikään koko asia ole.Ihan samoin niitä huonosti käyttäytyviä löytyy myös suuremmasta päästä.Ihan siellä pyörätielläkin ;)
Ja ne vihoviimeiset kelankäyttäjät,joissa jokusellakin koirat sinkoilee ympäriinsä kuin nato-ohjukset,grrr.
23.05.2008 15:43
Eiköhän monilla ole kyse ihan turvallisuussyistä.
Ihan samasta,mistä syystä monet,jotka pitävät koiria takapenkeillä,pistävät ne turvavaljaisiin tai boxeihin ;)
Osalla tietenkin voi olla tuhoamisesta tai muutakin syytä.
Takakontissa kun on esim.jaettu tila,niin se on koiralle mukavampi myös siitä syystä,että kuskattaessa tavaroita myös paljon,niin koiran on turvallisempi,kun ei ole pelkoa tavaroitten päälle lentämisestä ;)
Myös koiratreeneissä monellakin tapaa hyvä keksintö.
22.05.2008 10:32
Yksi vaihtoehto on tarkkailla,tai pistää myynti-ilmo noihin nettipalstoille.
Sukulaiseni on ostanut niistä kumpaakin perheen farkkuun sopivat koirahäkit,kaksiosaset,ja erittäin hyvin toimivat.
Ja tuli muuten paaaaljon halvemmaksi,kuin ostaa uusi/teettää.
Eri asia on sitten,jos täytyy hommata jotenkin hyvin erikoinen homma.Se täytyy todennäköisesti teettää.
22.05.2008 10:17
Eikä siis kannata missään nimessä huutaa,sun muuta.Rauhallisen varma toiminta itseltä rauhoittaa myös koiraa.
Jos on vielä hyvin taistelutahtoinen pentu,niin se vaan kiihtyy sähläämisestä.
20.05.2008 11:00
Kuulostaa ihan samalta kuin jollain iltahepulit.
Niissä mielestäni paras konsti on sylihoito.Pentu lattialla syliin tiukasti.Pidetään tiukasti,mutta "hellästi" kiinni,niinkauan,että pentu rauhoitttuu ihan rennoksi.Sitten rauhallisesti hyvä,ja pentu päästetään irti.
Toinen on sitten myös se,että pennulle opetetaan se ei-sana,siis OPETETAAN kunnolla.Sitten vaan kielletään,kun tarve vaatii.Sen jälkeen ainakin alussa on hyvä aina tarjota jokin oikea,mukava vaihtoehtotoiminta koiralle palkaksi.Joillekin sopii myös makupala.Pikkuhiljaa toki siihen pyritään,että pelkkä ei on myös mahdollinen,kun koira on siis kunnolla sisäistänyt mitä se tarkoittaa :=)
20.05.2008 10:58
Meillä ne on ehdottomat käskyt,lähinnä kokeenomaiset,mutta myös voin käyttää normielämässä tarpeen tullen.
Eli "odota" käsky on luoksetulossa,"paikka" on paikallaoloon jätössä.
Esim.sitten lenkillä,jos haluan koiran odotelevan minua,kun on edellä sun muuta,niin sitten käytetään ihan eri sanoja.
19.05.2008 17:49
Jos ei ole miniatyyriakita,heh,niin veikkaisin Shibaa ;)
Tsekkaa kuukelilla olisiko tuo ;)
19.05.2008 17:42
242 / 262