Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sipeteus
profiilit
sipeteus
sipeteus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
53
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuules, ammattini opiskelu aikoina minulle ja koko luokalleni opetettiin että ULKOKISSAN kynsiä EI leikata. Minun 8v vanhalla kissalla ei ole todellakaan mitään kynsi ongelmia kuten ei ole meidän muillakaan kissoilla koskaan ollut. En ihmettele jos joku känniääliö ei osaa lemmikkiään hoitaa, onhan noita tapauksia varmaan melko paljonkin jossa ihminen on eläimelleen vahinkoa aiheuttanut laiminlyömällä jollain tapaa lemmikkiään(tai muutoin väärin hoitamalla). Että kyllä pistää ihmetyttämään jos koulussani ei olla millään tavalla sanottu etteikö sisäkissan kynsiä saisi leikata ja vielä koulun hoitolassa sekä klinikalla MOLEMMISSA leikataan sisäkissojen kynsiä! En näe tarvetta lukea jotain kissa kirjaa koska 4v opinnot varmasti kyllä kattavat ihan tarpeeksi tarvittavia asioita. (Jos sisäkissan kynsiä leikkaa sopivissa määrin ja silläkin on raapimispuu, kynnet eivät pääse kasvamaan pitkiksi kuten ulkokissan kynnet, jos alat laiminlyödä kynsien leikkuuta niin varmasti ne kasvavatkin niin pitkiksi että napisee lattiaa vasten..) >x< Sinun ehkä kannattaiusi lukea muitakin kissa kirjoja tai lähteä ihan opiskelemaan eläintenhoitajaksi ettet ihan jokaista puppu puhetta jostain random kirjasta usko. En millään tapaa saa järkevää tolkkua tuosta sinun kenenkä lie faija esimerkistä. Meillä ainoastaan 1 kissa jäänyt kynsistään kiinni patteriin ja kynsiä lisää lyhennettiin ja kas kummaa kun kissa on hyvin onnellinen oloihinsa! Huolehtisit enemmän vaikka punkeista sekä muista loisista, kyyn puremista, mehiläisistä/ampiaisista, kissarutosta, silmätulehduksista. Kissan kynnet saa ja pitääkin sisäkissoilla leikata, ulkokissa tarvitsee pidempiä kynsiä selviytyäkseen luonnossa, pystyäkseen kiivetä puuhun, metsästää saalista yms. Puppua sanon minä sinun ajatuksellesi sisäkissan kynsistä..
25.01.2012 16:40
Itse varmaan kantaisin kissaa jatkuvasti hiekkalaatikolle ja jos en olisi itse koton niin laittaisin vessaan siksi aikaa. Ottaisin varmaan myös selvää siitä onko leikkaamaton vai leikattu, leikkaamaton voi osoittaa mieltään j jos hiekkalaatikkosi on umpinainen niin emillä kolli ei ainakaan mene hiekkalaatikkoon kun ei sinne oikein mahdu joten siksi se pissailee muualle/hiekkalaatikon viereen. Samaa laatikkoa käyttää tyyliin 4-5 eri kissaa xD
14.01.2012 19:33
Voisi ehkä kokeilla turkkiin vaikuttavia ruokia ja lisätä vaikka raaka muna tai öljyä kissan ruokaan. Jos haluaa alkaa käsittelemään turkkia niin tuo rautainen kampa on hyvä, kun tulee karvanlähtö aika niin kannattaa vetää furminaattorilla, kuulema todella hyvä ja tehokas, itse en ole kyllä sitä kokeillut enkä omista pitkä tukkista kissaa, mutta yhdellä kissallani järkyttävän tuuhea ja hyvä turkki, mutta aina saa siitä kampailtua ties kuinkapaljon karva pois xD
14.01.2012 19:26
Jos on kyse nuorista kissoista niin sen erottaa siitä että tyttö kissalla on aukot lähekkäin ja pojalla isompi, sanoisin että noin sormen levynen väli noin luovutus ikäisillä, aukon muoto myös eroaa..
14.01.2012 19:16
Muistelisin että venäjänsininen ja bengali olisivat ihmis läheisiä kissoja. Bengali on ainakin iso kokoinen kissa (kuten myös ragdol). Sekarotuisista kissoista voi kanssa saada hyviä kavereita (itselläni ollut vain sekarotuisia). Sanoisin että jos haluat puhdas rotuisen, kannattaa etsiä eri roduista nippeli tietoa. Itse kuitenkin olen opettanut kahdelle kissalle istumista käskystä, toinen myös "pusuttelee" pyynnöstä/käskystä, onhan noita temppuja opetettu, ainakin perus jutut tyyliin (luokse tulo huudettaessa yms). Kissan saa kulkemaan valjaissa kun osaat sen pienestä pitäen hiljalleen tottumaan valjaisiin ja sitten liikkumaan hihnassa. Itselläni n8v kissa joka kulki ihan itse tekemällä langasta kudotun haulapanta-hihna sydeemillä hyvin vierelläni minne itse sitten meninkin, ainakin nuorempana, ei ole tullut aikoihin kokeiltua, kyseinen kissa on ulkokissa. Myös äidilläni olevat ainakin 3 kissaa tapaa lähteä perheeni perään kävelylle liikkumalla näiden perässä.
Luultavasti kun sinulla on jo kissa sekä koira, koirasi tajuaa että antaa uuden kissa tulokkaan olla rauhassa, jos ei muuta niin koulutat koirasi oppimaan että antaa kissan olla. En näkisi syytä ainakaan mikset voisi kissaa ottaa.
14.01.2012 19:13
Kannattaisin kissa kaveria tai muuta seuraa sekä ajanvietettä kissallesi. Itselläni on kokemusta useasta sekarotuisesta. Itselläni on yksi täällä kerrostalossa, 4 äitini luona omakotitalossa. Koska olen työtön niin kissan seurana olen lähestulkoon joka ikinen päivä kokoajan ellen sitten käy kaupassa tai jossain muutoin. Äidilläni käyn toisinaan kissan kanssa ja siellä se on hetken vruillaan kunnes jo leikkiikin äidin nuorimman kissan kanssa sekä muutoinkin käyttäytyy noirmaalisti eikä protestoi kotona ollenkaan. Ollaan oltu myös yökylässäkin useampikin yö eikä mitään ongelmia kummassakaan paikassa ole tapahtunut. (Kissallani on täällä paljon virikkeitä, ainoat huonot tavat ovat oikeastaan WC-paperin tuhoaminen, roskiksen tutkiminen ja pikkuruisten johtojen pureskelu mikäli on pitkään yksin mutta jokainen tapaus on ehkäistävissä.)
Jos hankit kissallesi kissa kaverin, ja uusi kissa on nuori/pentu voi tutustuminen olla pitkä ja hankalakin prosessi kuten vanhemmillakin kissoilla, meillä tosin kaikki kissat ovat oppineet tulemaan keskenään toimeen vaikka jokainen on tullessaan ollut aina pentuja. (Muista että pennun kanssa pitää puuhailla myöskin paljon.)
14.01.2012 19:04
Ihan tavallista ruokaöljyä/rypsiöljyä voi lisätä siihen ruokaan, auttaa turkkiin ja suolistoon, myös knnatan tuota pers-villojen lyhennystä. Myös jos kissa on syönyt hiuksia tai jotain sopimatonta voi se hinkkailla peppuaan. (Täälläkin tämä yksi viikari tehnyt sitä ainakin nuorempana) Ja en osaa sanoa että onko pipanat lattialle mahtanut lentää vaikka kaivelemisen yhteydessä, tämä tapaus kun täällä on, on ainakin tosi kova kaivelemaan aina hiekkalaatikolla joten hiekkaa on ainakin joka paikassa, löytyy myös toiselta puolelta huusholliakin xD
14.01.2012 18:51
Mummillani on allergia koiria kohtaan ja silti hänellä on aina ollut yorkshirenterrierrejä sekä isäni malinois ei tuottanus allergiaa. Muistaisin että juuri eläinten hilse ja tämä mainittu proteiini juttu olivat jutut jotka aiheuttaa allergiaa ihmisille, serkuillenikin hommasivat novascotiannoutajan joka ei tuottanut allergiaa erittäin allergiselle ihmiselle. Itse varmaan kyselisin eri kissojen omistajilta/kenneleiltä voiko tulla käymään ja katselemaan ja itse tunnustella tällöin tuntuuko aiheuttavan allergisia reaktioita, nykyään myös jossain tiede jutuissa sanotaan että kun altistaa itseään riittävästi allergian tuottajalle, voi allergia ikäänkuin kadota kokonaan. Kuitenkaan en menisi ns. ostamaan sikaa säkissä ja ostamaan sellaista kissaa joka ehkä toiselle ihmiselle ei tuota allergisia reaktioita, kaippa ne voivat kuitenkin jollekin toiselle ihmiselle näitä muodostaa. (nimin eläintenhoitajaksi valmistunut, kissojen lumoama)
PS. Kerrostalossa minulla 1 kissa ja ainakin 3 kissoille allergista ihmistä käynyt eikä yksikään kuollut eikä mitään kovin kummoisia allergia reaktioita tullut. Äidin luona n. 4 kissaa mutta siellä ainakin yhdellä alkoi hieman ehkä turhaksi kukku vaivata mutta toisella yötä olevalla ei tuntunut kauheasti mitään suurempaa olevan. =)
14.01.2012 18:47
Minun nuorukainen (nyt n7kk sekarotuinen leikkaamaton naaras) noutaa kanssa lelujaan. Yleensä kun istuskelen sohvalla se joko hyppää päälle ti viereen ihan minkä laisen pikku lelunsa kanssa, välillä se siinä hieman leikkii sillä jollen heti la heittämään tai alkaa odottamaan ja katsomaan että heitänkö, pinkaisee salamana lentävän lelun perään ja tuo yleensä myös samantien juosten vielä takaisin, jaksaa monen monituista kertaa tuoda ja jos en itse jaksa heittää niin lopetan heittämisen koska osaa leikkiä yksinkin =) Itse oppi tämän tavan ainakin minun mielestäni. (Tuntuu että tyttökissat on älykkäämpiä ja muutoinkin jaksaisivat keskittyä enemmän kuin kollit, tosin itsellä kokemusta oikeastaan vain yhdestä kollista xD ja neljästä muusta tyttö kissasta)
14.01.2012 18:33
Olipas kritiikkiäkin. Itse en ole koskaan ollut raskaana ja nuorena kun äiti kyseli että kuinkas monta lasta joskus haluaisin niin sanoin että adoptoin japanista 2 lasta etten ikinä mene synnyttämään. (Tämä siitä että vihaan neuloja, eli löytyy kammo, myös kaikki se raskaudesta/synnyttämisestä koituva kipu ja tuska pelottaa kokea koska olen hieman nynnerö tekemään sellaista josta tiesän voivan aiheutua kipua tai pahaa oloa, myöskin inhoan oksentelua joten kuvottaa hieman ajatella että jos tulisin raskaaksi oksentelisin päivittäin.) Kuitenkin nyt varttuneempana olen pohdiskellut että kai minäkin voin olla niin vahva ihminen joskus tulevaisuudessa että edes sen yhden pyöräyttäisin. Äitini on kovasti jaksanut muistuttaa minua siitä että vaikka onkin minua lyhyempi, painoi hän reippaasti yli 100kg, vissiin lähemmäs 130 ja nyt jossain 70kg tienoilla ja edelleen hieman ylipainoinen vaikkei siltä kovasti näytäkään. Jaksaa kehua minua kilteimmäksi ja ihanimmaksi lapsekseen jonka vuoksi voisi vaikka uudestaankin kärsiä saman rumban. (Kuitenkin kaikki muut 3 sisarustani ovat vaikeampia ja riehakkaampia tapauksia, mutta jokainen lapsi on kuitenkin uniikki ja äidin mielestä tietenkin rakas.) Järkky maha + mielenalan muutokset muistelisin äidin raskauksista ja taisi sitä huonoa oloakin olla jonkin aikaa.
Tsemppiä kaikille tuleville ja jo valmiille äideille! Olette vahvoja! (Pistää jo itkettää pelkkä kirjottelu xDD)
14.01.2012 18:06
Ainiin ja vielä:
-Tosca pienenä nuoli Sissin kanssa isäpuolen hikisiä kainalokarvoja xD Ja nukkuivat tyynyjen välissä, tykkäsivät myös maata lampaan taljalla vaaveroina ja olla takkatulen ääressä
-Tosca tykkää kaakaosta xDDD
-Kirre innostui kesällä pelailemaan jalkapalloa meidän ihmisten kanssa (aina kun pallo lensi esim ohi maalin se juoksi ihan hulluna pallon luokse sitä härppimään tai katsomaan, juoksi välillä myös pelikentän poikki
-Tora ja Tosca tuovat ainakin kaikki linnut ja jyrsiät kotiovelle rappujen ylimmälle tsanteelle joko syömättöminä tai syötyinä (osa suolista ja sulista sitten kynnysmatolla xD)
-Neko ja Kirre ovat jossain välissä ainakin tykänneet muovipusseista, leikkinyt niillä ja mennyt niiden sisälle
Milli:
-Tykkää olla kirjahyllyssä alimmalla taikka toisiksi alimmalla kerroksella (menisi varmaan korkeammallekin jos vaan pääsisi)
-Kävelee/taiteilee patterien päällä
-Katselee mielellään ulos ikkunoista
-Menee välillä kuljetus kopalle kun johonkin suuntaaan ollaan lähdössä ensin ilman kissaa mutta lopulta hellytään ottamaan kissa mukaan (mauruaa välillä kuljetus laatikossa, mutta kun näkee maisemia niin yleensä hiljenee ainakin hetkeksi)
- Kaivelee tassullaan kuivanappuloita kipostaan ja koittaa laittaa tassusta suuhun tai sitten yltyy leikkimään
-Osaa jotenkuten istua käskystä (Kirre osaa sen paremmin xD)
- Juoksee aina keittiöön jos sinne menee ihan mitätahansa tekemään tai vain käveleekin nopeasti pyörähtämään
-Tulee vessaan laatikolleen hädälle kun itse istun pöntöllä xDDD
-Tykkää välillä repiä/pureskella wc-paperia (ollaan kielletty, niin ei tee sitä enää juuri koskaan kun taas ennen)
-Kova tyttö pureskelemaan ainakin kännykän laturien johtoja ja nappikuulokkeiden johtoja myös maistellut, myös kannettavan lataus johtoa maistellut(huomaa hampaan jäljistä), tosin tuntuu että nyt on osannut lopettaa senkin kun ei olla tykätty
-Linssilude, tulee tyyliin kiinni kameraan kun sitä pidemmän päälle kuvaa tai jos menee liian lähelle kuvaamaan
-Tulee lähestulkoon 100% varmuudella kuin salama paikalle kun sitä huutaa (myös neljä muutakin tulee, tosin välillä vaihtelevalla menestyksellä kun niitä ei ole aikoihin kutsuttu kunnolla)
-Rakastaa pumpulipuikkoja, kaivaa ne roskiksesta tai mistä ikinä sattuu löytämään/tavoittamaan, jokin pakkomielle!
-Nukkuu välillä kori-lampunvarjostin sydeemissä joko korin sisällä tyynyllä tai lampunvarjostimen (tai mikälie kupu onkaan) päällä
-Leikkii välillä "peiliä", eli kun menee vaikka oviaukon taakse ja ei katso kissaa ja vähä väliä katsoo, se tulee lähemmäs ja pysähtyy aina liikkumattomaksi ja odottaa kunnes ei taas katsota, toimii myös vaikka jos sohvan ylitse katsoo.
-Tykkää myös säikyttely leikistä eli mennään taas vaikka oviaukon taakse piiloon ja säikäytetään kisu kun tulee oven luokse, tulee myös säikyttelemään välillä ainakin minua hyppäilemällä "puskista" silmien eteen xDD
-Omistaa hassuja tapoja/asentoja nukkua
-Rakastaa pureskella pahvilaatikoita (Neko myös tykkää)
-Joisi mielellään varmaan kaiken maidon maitolasista/mukista
-Kivelee hiekkalaatikkonsa ympärillä olevaa maata kun on hiekalla peittänyt kakkansa/pissansa, joskus peittelee myös lattiaa ihan mistätahansa päin huushollia tai ruokakipon läheltä
-Tykkää toisinaan hyppiä vaatteiden kuivaustelineelle
-Välillä ainakin tuntuu riehuvan oikein tahallaan ja jäävän välillä oikein odottamaan että koskas sitä oikein komennetaan taikka vilkaistaan ja sitten taas matka jatkuu xD
-Ei saa liikutella jalkoja/varpaita peiton alla tai muuten hyökätään kimppuun (kuten moni muukin kissa)
-Pienempänä tykkäsi nukkua tyynyjen päällä
-Osannu ainakin kun sanoo "Anna pusu" koskettamaan nenällään nenää tai huuliani
14.01.2012 17:37
Kerrotaan nyt vaikka tyyliin kaikista jotain mitä tulee mieleen/muistan:
Kirre (n3v, leikattu naaras, läski xD):
- Rakastaa nuolla/imeä about kokoistan tiikeri-pehmolelua, "halailee" toisinaan sitä.
- "Määkii" (pitää ihan hirveää ääntä/naukunaa) kun sitä nostaa tai välillä jos sitä silittelee, alkaa välillä sähistä ja varsinkin silloin kun koittaa sitä kantaa yläkertaan. (Pikkuveli ilmeisesti tehnyt sille jotain kun ei se ennen ole sellainen ollut.)
- En muista että olisi koskaan raapaissut ihmistä vaikka kuinak kovin olisikin sähissyt ja mourunnut uhkaavasti.
- Nopeampaa liikkuessaan juoksee tyyliin kuin koira tai hevonen laukkaa, näyttää jotenkin tosi tyhmälle ja oudolle xD
Tosca(Vanhin kissa, leikattu naaras, n.8v)
-Leikkisä mummeli joka rakastaa kärpästen pyyntiä, lätkii mielellään ikkunoita jättäen muistoksi hikisiä tassun jälkiä lasiin xD (ei oikeastaan mitään ihmeellisiä tee, kiltti hiljainen)
- Tosin kun oli kipeänä niin yllätti äidin alkamalla mouruilemaan todella oudosti ja hassusti, vaikutti kuulema siltä kuin se olisi tykännyt äänestään ja siksi jatkanut hassua ääntelyään.
Tora(n.2v, leikattu kolli, villikko)
- Oli sitten missä tai milloin tahansa niin tätä poikaa jos liian kauan silittelee saatika vähääkään kovemmin voi se avata kitansa ja painaa sitä kättä vasten/näykätä/purra. (Aina kun sille hieman ärähdän/tuhahdan/kiellän se juoksee kuin tuulispää pakoon kuin tietäen ettei se saisi sitä tehdä vaikka tekeekin)
- Pitää hassua/oudon kuuloista ääntä
- Kun saunasta menee pihalle istuksimaan niin eikös se tunkea syliin (kuten myös Toscakin tekee)
Neko:(tämän neljän kissan porukan nuorin, n 1v, leikattu naaras)
- Hirveä energinen vipeltäjä joka häiriköi toisia kissoja
- Pomottaa Kirreä luopumaan sen vaki löhöily paikasta
- Syö/pureskelee kaiken näköisiä pikku leluja (jouluna naurettiin kun se oli pureskellut jotain playmobil leluihin kuuluvaa kalanruotoa xD)
Sissi:(tämä on kuollut jo useampi vuosi sitten, Toscan sisko aj myöskin siis leikattu ja tietenkin naaras)
- Tällä oli tapana mennä vanhempien sänkyyn päiväpeiton alle nukkumaan niin ellä löhöili kyljellään pää ja toinen tassu pois peiton alta, näytti todella ihmismäiseltä xDDD
Milli: (ainoa elukka kerrostalo asunnossa ianakin vielä toistaiseksi, leikkaamaton naaras, n7kk)
- Ainoa kissoistamme joka suostuu nukkumaan tuossa yhdessä korissa
- Ainoa näkemäni kissa joka hakee lelua kuin koira kun sille heittää
- Jumittui katsomaan Sub chattia tai mikä olikin yksi yö seuraten alakulmassa ruudun poikki liiklkuvia punaisia ja vihreitä palloja ja lopulta meni katsomaan katosivatko ne telkkarin taakse xD
- Tulee heti lohduttamaan/pyörimään jalkoihin/puskemaan/kehräämään kun itken tai olen muutoin pois tolaltani
- Tulee sänkyyn minun ja mieheni väliin jos meillä ollut jotain riitaa xD
- Tulee välillä illalla ja aamuisin tassuttelemaan peiton päälle kuin peittelisi tai koittaisi herättää xDD
- Kova tyttö juttelemaan ja keskustelemaan kuten myös Nekokin tosin vain erilaisilla ääntely tyyleillä/äänillä
- Syö kaikista leluista hännät pois >8'D
Nyt en muista enempää
14.01.2012 16:25
Itsellä kokemusta 'villikissasta'. Kissa oli jotain puolen vuoden paikkeilta, kaupan päälle oli vielä loukannut toisen takajalkansa melko pahasti, eli haavaa piti vielä kaiken kukkuraksi hoitaa. Asuin tuolloin ammattikoulun asuntolassa (opiskelin elöintenhoitajaksi) eli houne oli kohtuu pieni ja kahden asuttava. Kissalla oli pöydän alla kuljetuskoppi pesänään joka oli rauhoitettu, ihan oven lähellä ruoka ja juoma kipot sekä vessalaatikkokin ihan lähellä. Kissaan ei kiinnitetty paljon huomiota muuta kuin se piti ottaa väkisin kiinni kun jalkaa puhdistettiin useamman ihmisen voimin, mutta mahdollisimman ripeästi ja kivuttomasti, toimenpiteen päätteeksi kissaa siliteltiin ja rapsuteltiin pieni hetki jolla sitä yritettiin hieman rauhoitella ja jonka jälkeen se sitten päästettiin lähtemään pois sylistä. Huomasimme pian kaverini kanssa että kissa lähestyi haluten luoda kontaktia, ensin se tuli makoilemaan lattialle sängyn jalkopään tienoolle, kopistaan noin metrin päähän ja se lähestyi aina pikkuhiljaa lisää kunnes lopulta yöllä oli kuulema kömpinyt kaverini naaman viereen nukkumaan eli uskaltautui tulla luoksemme sänkyyn. (Tätä ehti tapahtua n. 5pv)
Jalka parantui hyvin, veljeni otti tämän kissan asumaan isälleen ja nyt se on sosiaalistunut todella hyvin nähtynä siihen mitä se oli kun ensimmäisen kerran sen näin! Alkuun kun kävin veljälläni käymässä se tuli katsomaan "vieraita" ihmisiä mutta ei tullut kosketus etäisyydelle tekemään kontaktia, nyt se tulee jo luokse mutta on varovainen ja varautunut kuitenkin eli ei siedä mitään riehumista/nopeita liikkeitä vierailta. Antaa silittää ja rapsututtaa, kehrää ja puskee kuten tavallinen kissa ja tykkää kuulema kun veljeni pyörittelee sitä jalallaan maassa, kuulema pitää siitä leikistä.
Joten ole huoleti, kyllä se ajallaan oppii luottamaan ihmisiin, se vaan vaatii aikaa kuten ihmisetkin vaatii aikaa parantua henkisistä traumoista. (Noupeuttaaksesi prosessia voi tämä yhden huoneen taktiikka auttaa.
14.01.2012 16:07
8v kissan omistajana ja eläintenhoitajana sanoisin että kissallasi voi olla kipuja tai sitten se on vaan energinen/saalistaja. Itselläni oli yksi kissa joka jäi auton alle ja jonka toinen takajalka meni täysin hajalle kintereen kohtaa sekä häntä muuttui täysin elottomasti elikkäs jossain lantion/hännäntyvessä oli myöskin vauriota, kissa pinkoi kuin salama metsään pakoon vaikka olikin ihan rikki, kuitenkin se eli tämän jälkeen vielä pari päivää ennen kuin pääsi piikille, niin se koitti kävellä rauhllisesti rikkoutuneella jalallaan ja kehräili melko paljon. (Viimeisenä yönä muistan edelleenkin elävästi miten heräsin siihen kun se kehräsi keskellä yötä.) Mutta varmasti muista kivuista/ongelmista kärsivä kissa voi myös käyttäytyä tuolla tavoin, kissojen yleisimpiä ongelmia ovat hammas hommelit (hammas katki/haljennut, hammaskivi, tulehdukset suussa yms), kissoille tulee myös virtsakiviä/kiteitä, mutta ne yleisimmin leikatuilla kissoilla.
Muut omistamani kissat taas ovat olleet suurin osa kiinnostuneita jahtaamaan kaiken näköisiä lentäviä ja ryömiviä sun muita kiipeileviä ötököitä. Kesäisin lasit ovat tassujen jälkiä täynnä kun kärpäsiä kissa siellä saalistanut ja tämä juniori on anssa kova seurailemaan lenteleviä ötököitä pitkin kämppää juoksennellen ja hyppien ötököiden perään kuten osa muistakin.
Eli kissasi ei ole ainakaan hullu. Moni kissa haluaa liikuntaa ja se yleensä näkyy energisinä pinkaisuina. Joskus jopa vanhemmatkin kissamme innostuvat juoksemaan ja pinkomaan asunnossa tai leikkimään nuorempien kissojen kanssa tai saalistamaan leluja joilla toista kissaa saatetaan leikityttää. Kaiken A ja O on se että kissallasi olisi virikettä kodissanne, kynsien huolto kannattaa tehdä kerran viikossa tai kahdessa (itse tsekkailen kynsiä miltein joka toinen päivä jaksanko leikata vai en, mutta pitkikti en päästä.) Kiipeilyteline on todella hyvä keksintö ja siinä voi olla myös paljon virikettä kissalle, tosin riippuen minkä tyylinen se on. Osta kissallesi erinäköisiä ja eri materiaaleista tehtyjä leluja ja tutustuta sitä niihin. Tämä nuorimmainen tykkää myös pienistä pehmoleluista ja yksi kissoistamme taas tykkää ihan hirveästi isosta tiikeri pehmolelusta jota se nuolee/imeskelee.
Täältä kaksiosta löytyy tuolle pikku-kisulle ihan pientä hiirtä lyhyellä karvalla, sitten isompia pitkällä karvalla ja sitten viellä tuollaista pehmo narusta käärittyä hiirtä joista osasa kilisee ja kolisee, myös erilaisia pikku palloja ja välkkyvä noppa, paljon eri kokoisia, muotoisia ja näköisiä pikku pehmoja ja ties mitä kaikkea. Hyvin leikkii itsekseen ja tykkää leikkiä vapalelulla jossa on sulkia ja pienen narun pätkän päässä pikku pehmopallo.
Äidilläni jolla on loput 4 kissaa onkin sitten kaiken maailman härpäkkeitä vielä noiden samaisten lisäksi, on jotain rapisevaa ja kovaa ja kilisevää, lasten leluja sun muuta joilla kissat itseään viihdyttävät sen lisäksi kun ne ovat vielä ulkokissoja eli ovat myös päivät pitkät ulkona seikkailemassa ja sisällä nukkumassa ja riehumassa. Toistaiseksi yhdelläkään näistä ei ole tuntunut olevan mitään suurempia ongelmia, kaikki syövät kissanruokaa ja juovat vettä, tosin niiden syöntiä rajoitetaan. (Yksi on hirveä läski pallero joka pienempänä putosi ikkunasta x/ Tämä rakastaa tiikeriä ^^)
Toivottavasti kuitenkin pian tapetit saavat rauhaa kynsiltä. (Leikatut kynnet eivät tunnu aiheuttavan niin paljoa vahinkoa kuin terävät leikkaamattomat.)
14.01.2012 15:48
No sori jos otat hernettä nenään, mutta näin ainakin mun pakkaus selosteessa luki kun Yaz:ia söin, tosin olisin voinut yrittää muistaa lisätä tuon kierto homman, 3. pilleri viikolla oli muistaakseni myöskin kriittistä aikaa. (Siksi kannattaisikin ihmisten lukea ne liput ja laput mitä sieltä apteekista j lääkäriltä saa että lukisi ne, tai vaihtoehtoisesti soittelisi sinne lääkärille ettei tarvitsisi netissä sekoilla.) Ja ainahan se lääkäri/resepti/apteekki sanoo ettei pilleri ole välttämättä oikein käytettynäkään 100% varma, voi sitä pillerin tarkka syöjäkin tulla paksuksi joten miksi nälvimään jos en kaikkea 100% tiedä?
Toin vaan oman puoleni esiin asiassa, itse en ainakaan jaksa ottaa kovaa stressiä pillerien unohtelusta kun kuitenkin tietää mitä sitten tehdä jälkikäteen..
13.01.2012 12:50
Lukekaas tämä: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012011315070895_uu.shtml
Näitä tällaisia eläinten rääkkäys ja tappo uutisia on tuntunut olevan nyt melko paljon, että kumpi tuossa asiassa sitten mahtaa olla se syyllinen, ihminen vai se eläin? Mielestäni on jo muutenkin epäinhimillistä tappaa mitään jollain VASARALLA!!! VALOJA PÄÄLLE!!!
13.01.2012 12:40
Oletkos huomioinut seuraavat seikat jotka mainitaas FB:ssä Kadonneet ja löytyneet eläimet seinällä:
"Hyvät ihmiset, vaikka jaatte ilmoituksia toisten seiniltä, nähkää sen verran vaivaa että katkaisette kierteen, jossa epähuomiossa sen kummemmin ajattelematta (?) on kadonneesta eläimestä annettu liiaksi tietoja ! Älkää jakako rek.nro:ita jne, sillä varkaus tilanteessa nämä tiedot vain helpottavat varasta !
Ja ikuisuus asiaa.. KUN niitä ilmoituksia laitatte, pitäkää jokainen omalta osalta huoli, ettei seinää täytellä SAMOILLA ilmoituksilla, kuten varmasti moni tänäänkin on huomannut !"
Eikä tämä muutoinkaan ole oikea paikka tuollaiselle ilmoitukselle...
13.01.2012 01:12
Lukekaa pakkausselosteet!!!!!!!!!!!!!!! Niissä lukee ihan kaikki tälalisista asioista! (Saa olla hieman blondi jos ei sieltä tajua ensimmäiseksi vastausta etsivän vaan lähdetään foorumilta kyselemään.)
12.01.2012 23:07
>xDDDD Luulen että tähän pätee ihan täysin samanlainen asia kun että millä tavalla aninen haistaa miehen hien hajun tai mies naisen. (Joskus tuli tällaisesta jokin dokumentti telkkarista ja satuin katselemaan) Pää ajatukseni on että jokainen ihminen voi haistaa saman hajun ihan eri tavalla. (Jokin nainen tunsi tosi paljon hikoilleen miehen hien todella hyvän tuoksuiseksi kun sitten taas toinen oli oksentaa hajun haistaessaan, eli viittaisin tällä sanontaan "makuasioista ei voi kiistellä".)
12.01.2012 23:04
Itse söin kanssa tuossa hetki sitten saman merkkisiä pillereitä, mutta merkkiä vaihdettiin. Unohdin sitä itsekin aina välillä niitä pillereitä ottaa. Kannattaa tietenkin lukea se lappu systeemi kun tulee niiden pillerien mukan (itselläni ainakin tuli mukana sellainen laatan kokoinen viihkonen jossa oli kerrottu tällaisista tapauksista aj mitä niissä toimia.) Joskus taisi jopa 3 pilleriä unohdettua ottaa mutta koska ei harrasteta mieheni aknssa kovinkaan aktiivista seksi elämää, niin enpähän ainakaan vielä tähän asti ole paksuksi kertaakaan tullut. (Muistaakseni kaikissa pillereissä on se sama että jos unohdat ottaa yhden pillerin yli 12h siitä milloin se olisi pitänyt ottaa, suoja taso on heikentynyt ja jos pelkää vahinkoa niin pitäisi käyttää muita ehkäisy menetelmiä 7pv ajan kun osaa ottaa lääkkeet joka päivä, jos lääke siis unohtuu alle 12h sen normaalista otto ajasta, ei sen pitäisi vaikuttaa mitenkään ehkäisyn tehoon.)
12.01.2012 22:51
2 / 3