Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sipeteus
profiilit
sipeteus
sipeteus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
53
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Puollan. Olin järkyttynyt uudesta ulkonäöstä. (En ole hetkeen taas täällä käynyt) Täysin paska mielestäni, liikaa tyhjää, liian väritön tai tasapaksua paskaa suoraan sanottuna. Oma profiili on mielestäni nykyisin olematon ja miten helvetissä edes kuvan saisi vaihdettua!?!???! Kaikkialta olen yrittänyt katsella muttei mistään järkevästä paikkaa ainakaan enää löydy jos sellaista mahdollisuutta edes onkaan että profiilikuvan saisi vaihdettua ja ilmeisesti enää ei voi olla muita kuvia kuin vaan profiilikuva. En taida keksiä mitään positiivista sanottavaa..
27.05.2015 01:16
"Tissivyö" ja kunnolliset rintaliivit, suuri osa naisista käyttää väärän kokoisia/mallisia liivejä jotka ei välttämättä tue kunnolla, aiheuttaa kaiken maailman lihas jäykkyyttä ja särkyä, painaumia yms. Ja aikaisempia vinkkejä en ajatellut toistaa. Ja jos haluaa "feikki" rinnat niin tuntuu noissa kaupoissa olevan niin paljon sellaisia rintaliivejä joissa on täytettä vaikka kuinka paljon. Saa varmasti A rintasenkin näyttämään vaikka C rintaselta, or something..
16.12.2013 16:18
Ihan yhtälialla on luovutusikä kuin on koirillakin. Ja sille on todellakin perusteita..
01.09.2013 11:43
Kissani osaa istua, mennä maahan, antaa tassua, läpyä, nousta takajaloilleen, tulla luokse, hypätä esim sohvalle taikka sänkyyn pyydettäessä, mennä mm kuljetus koppiin, että kyllä noita temppuja ainakin on olemassa. YouTubessa kanssa oli joku bengali kissa jollen väärin muista joka tekee paljon eri näköisiä temppuja. Että mikäs siinä jos haluaa kissalleen temppuja opettaa, omani on vasta vajaa 2v
Lisäksi kissani tykkää noutaa lelua ja leikkiä "peili" leikkiä, siis aina kun sitä katsoo se jähmettyy, kun menee vaikka nurkan taakse se alkaa hiippailla lähemmäs ja sitä rataa lähestyy.
Kissa video osiosta löytyy pieni pätkä tuon kissan lelun noudosta, ei ole jaksanu kuvailla muita temppuja.
21.03.2013 01:49
Kyl meil on kissat ihan ite omalla ajallaan sopeutuneet toisiinsa, ensin oli 2 sisarusta, myöhemmin tuli sitten kolli, sitten taas tyttö kissa ja vielä tämänkin jälkeen yksi tyttökissa, nyt kissoista on 3 kuollu/lopetettu. Kissa antaa toiselle selkään kun haluaa olla omassa rauhassa, leikkivät yms. Omaa kissaani vien kanssa porukoille kylään joilla toinen kissani sekä heidän yksi vuotta tätä minulla olevaa kissaa vanhempi kissa, ovat oikein hyviä kavereita, rajulta heidän leikkinsä välillä on näyttänyt ja toin en välillä huutaa mutta kyllä sitten taas rauhoittuvat ja pesevät toisiaan. Jos liian kauhealta/rajulta näyttää niin on riittänyt että hieman ärähtää. Että jos kissan tosiaan haluat pitää niin en heittäisi vielä hanskoja tiskiin~
21.03.2013 00:45
Täällä päin olisi kanssa kissasta kiinnostuneita ihmisiä, kysyn nyt näin porukoitteni puolesta. Kissoista on entuudestaan jo 10v hoito kokemusta ja kissaa haluttaisiin paimioon. Yhteyttä voi ottaa vaikka
[email protected]
(Kissan sukupuolella ei taida olla mtn väliä :) Kunhan kissa olisi luovutettaessa 12vko joka on kissojen luovutusikä. )
20.03.2013 23:24
Eläintenhoitaja koulutuksen saaneena ja monia kissoja hoitaneena/omistaneena voin sanoa että se tosiaankin on 12vko kissan luovutusikä. Vastassa on ollut mm 2 kissaa jotka alle luovutusiän luovutettu, toinen lutkutti/imi/kuolasi/nuoli mm pehmoleluja, vilttejä ja tassutti näitä, jäi kehityksessä mieleltään pennuksi ja muutenkin oli aika höntti. Toinen tapaus taas pimahti päästä, silittelit sitä nätisti tai et ollenkaan niin yhtäkkiä puri/kävi päälle, puhkaisi koiraltakin melkein silmät päästä.
Parempi antaa kissojen olla emonsa kanssa sinne 12 viikon ikään asti. Ehtii pentu oppimaan emoltaan hyödyllisiä taitoja, oppivat sisäsiistiksi, oppivat syömään kiinteää ruokaa ja vierottuu muutoinkin kunnolla pois emon maidosta.
Muistakaa myös se että hyvä kysyä mitä ruokaa kissalle on annettu, ostaa samaa merkkiä itsekin tai pyytää hieman samaa ruokaa mukaan ja hissuksiin vieroittaa sitten siihen ruokaan mitä itse aijos kissallesi syöttää. (Kissalla kun voi mennä maha pahasti sekaisin, voi joutua jopa sairaala kuntoon yllättävistä ruokinta muunnoksista, kuten vaikka koirakin..) Ja kissaa on kanssa ihan hyvä harjata, varsinkin pidempi turkkisempia. :) Itsekin harjailen omia kissojani joilla "normaalin" mittainen turkki.
20.03.2013 23:11
Suosittelisin käymään muillakin eläinlääkäreillä(taikka vaan edes toisella), ei aina tarkoita sitä että se ensimmäinen lääkäri olisi oikeassa ja tekisi oikeat ratkaisut.. Onneksi meillä ei ole kissoilla ollut tyyliin mitään sen pahempaa kun kissainfluensa ja se saatiin lääkityksellä hoidettua pois.
http://www.elainlaakari.fi/klinikat/kissaklinikka/kissan-sairauksia-ja-tartuntatauteja/kissaflunssa/
18.02.2013 02:52
Olisi jännittävä nähdä miten kävisi jos ammattikoulun suorittaneet ihmiset tekisivät vaikka parin viikon pituisen lakon, eivät palvelisi lukion käyneitä ollenkaan. Menisi varmaan aika hyvin kusi sukkaan x'D Tai jos nämä kaksi "lahkoa" laitettaisiin autiolle saarelle. Veikkaisin että ammattikoululaiset pystyisivät paremmin tulemaan toimeen tai elintaso ainakin voisi olla parempi. Tai jos vaikka olisikin käytettävissä vaikka 2 identtistä kunta aluetta, ammatin käyneet ymmärtäisivät miten toimia ammateissaan kun lukiolaiset joutuisivat itse pohtia ja opetella kokeilemalla~ Enpä minäkään sitä paska paperia osaa tehdä vaikka tiedänkin että sen valmistukseen tarvitaan puuta xD
18.02.2013 02:24
Kun menin amikseen 2007 meillä ei ollut mtn pääsykokeita mutta muutaman vuoden jälkeen sitten tulivat.
Ja mitä läksyihin tulee, haluisin kyllä ihan mielenkiinnosta tietää millainenkohan ammattikoulu se sellainen on missä ei muka yhtään kertaa tule läksyjä!? >8'D Kyllä vähintään yhteisissä aineissa jtn läksyjä luulisi tulevan, kokeisiin ihmiset tuppaa ainakin valmistautumaan lukemalla tai tekemällä jopa joitain tehtäviä, sitten on myös etäpäiville etätehtäviä.
Kyllä meidän tunneilla ainakin välillä oli hyvinkin mielenkiintoista kuunnella opettajien omakohtaisia kokemuksia alaan liittyen. Meillä ei ollut myöskään luokissa tietokoneita, sai kyllä tuoda loppujen lopuksi tietokoneen jolle saattoi kirjoittaa muistinpanonsa ellei sitten paperia ja kynä käyttänyt. Osa opettajista ei sallinut puhelimien näpräilyä tai musiikin kuuntelua, osa ei antanut tuoda juotavaa tai syötävää tunneille. Omasta mielestäni oltiin kyllä aika lailla samalla tavalla kun peruskoulussakin, toki läksyjä oli huomattavasti harvemmin/vähemmän, mutta oli kuitenkin!
18.02.2013 02:09
Kannattaa tutustua eri rotuisiin koiriin ihan itse ja sillä tavoin selvittää mieleisen. Helppoa etsiä vaikka ihan vahtikoira nimikkeellä tai vartiokoiralla niin varmasti löytyy eri rotuja.
Jos haluat koiran kanssa harrastaa tuollaisia valjakko juttuja niin siihen voi kyllä opettaa muunkin rotuisia koiria kuin huskyja. Tietenkin maalaisjärki varmaankin jo sanoo ettei mikään kirpun kokoinen koira välttämättä sovellu näihin veto juttuihin ^^
Itse pidän belgianpaimenkoira groenendahlista, tervuerren ja malinois ovat myös ihan mukavia. Kaukaasianpaimenkoira on taas hyvin sitoutuva perheeseen että siitä saisi ainakin hyvän vahtikoiran, voi pääsätä rosmot kotiin muttei takuulla päästä enää pois ja tuskin kyllä kotiinkaan päästää. (Kaverilla tällaisen sekoitus ^^)
31.01.2013 01:19
Vaikka olisit jollekin kissa tai koira tyypille allerginen, se ei suinkaan tarkoita että olisit kaikille roduille allerginen. Mummillani on mm. yorkshiren terrierrejä ollut vaikka on astmaa ja paljon muita hengitys vaikeuksia aina välillä. Novaskotin noutajakin voi olla hyvä jollekin tai tervuerren kuten serkuillani oli jotka ovat joillekin koirille allergisia. Malinois voi olla kanssa rotu joillekin ihmisille. Riippuu tietenkin varmaan allergian vahvuudestakin, mutta pääsääntöisesti allergian aiheuttaa eläimen hilse, tai näin muistan itse ainakin opiskelleeni koulun penkillä =) Myös karvattomat rodut kuten kiinanharjakoira tai sfinks voivat olla ratkaisuja. En nyt kaikkia kissa rotuja muista joita allergikoillakin voi olla, mutta mikäli haluaisit kovasti koiraa tai kissaa, suosittelen ottamaan roduista selvää ja jopa lähteä paikanpäälle katsomaan ja tunnustelemaan tuleeko oireita, tietenkin pitää varautua siihen että tulisi jtn oireita. Mutta mikäli olet hyper allerginen niin suosittelen miettimään matelioita, linnuista en paljoa tiedä mutta nekin osaavat olla mukavaa seuraa =)
31.01.2013 01:09
Tavallisesti kissoilla tuo 4 takajaloissa ja 5 etujaloissa, sama kuin koirilla. Ja tosiaankin, joillain kissoilla ilmenee myös geenivirheenä näitä liikavarpaita =) Kyllähän sitä kaiken näköisiä muitakin luonnonihmeitä syntyy =)
31.01.2013 00:55
Suosittelen ennemminkin ottamaan yhteyttä Varsinais-Suomen maaseutuopistoon paimiossa, tutummin tunnettu metsäkouluna, paimion sairaalasta jonkun kilometrin vielä eteenpäin... Vanha opiskelia olen ja minusta hyvä ja tietävä eläinlääkäri siellä, itse en kanssa tykkää ollenkaan kunnaneläinlääkäristä, 2 kissaa siellä leikattu ja lopulta 1 meidän koira mätäkohdun vuoksi lopetettu siellä, että näin.
27.01.2013 16:00
Sen takia niitä herkku pusseja onkin melkein joka nurkassa huushollia =) Kissakin tietää hyvin kun yhden laatikon aukasee mitä sieltä yleensä haetaan (=kissan nameja) säntää samantein jalkoihin urisemaan ja tassua se tuppaa jo antamaan ilman että siltä edes mitään pyytää xD
18.12.2012 00:25
Itselläni myös Acer Aspire, teki samaa jonkin aikaa, mutta myöhemmin taas kun on pelaillut on lopettanut sen ja pystyn jättämään pelin koneelle päälle vaikka usean päivän ajaksi välillä laittamalla lepotilaan tai jättämällä ns.välilehdeksi tuonne taustalle/sivuun kun olen esim netissä surffailemassa tai muuta.
En osaa sanoa mistä kyseinen johtuu tai miksi, mutta ittellä tosiaankin meni ajallaan ohi. Kannattaa varmaan kuitenkin vaikka puhdistaa kone turhista ja antaa koneen käydä itse itsensä läpi viruksista, haittaohjelmista, pirstoutuneista tiedostoista yms.
Toivottavasti pääsette myöskin eroon tuosta ikävästä ongelmasta. (Oli ihottavaa kun sammui aina kesken hahmon luonnin xS)
09.07.2012 15:48
18. Riippuen kuinka monta hahmoa luo ja kuinka suuren asunnon tekee ja kuinka paljon rahaa käytössä. Ja eipä sitä ole tainnut koskaan tulla kelloa katsoneeksi kun olen simiä luonut taikka taloa rakentanut mutta uskon hyvinkin että tunti voi hyvinkin mennä.
19. Yleensä luon muutaman simin joita 1 on niinsanottu pelihahmoni, sitten voi olla siivooja, töissä käyvä, kalastava, viherpeukalo tai muun ns roolin omaava hahmo. Hahmojen ulkonäkö on tietnkin minun silmääni miellyttävä eli minusta kaunis tai komea ellen tarkoituksella hae jtn ei niin miellyttävää. Eri tallennuksissa saattaa myös piillä erilainen pää idea, on vaikka yksinhuoltaja ja ties kuinka monta mukulaa, hulttio porukka, Mr. ja Mrs. täydelliset yms mitä vaan mieleen sattuu tulemaan. Taloja en ole kai koskaan saman laisia tehnyt, muoto on yleensä laatikko mainen enkä tykkää pelata kuin yhdessä kerroksessa.
20. "Teetkö usein samanlaisen perheen, vai pyritkö vaihteluun? Minkälainen on suosituin perhetyylisi? (Esim, simien lukumäärä, rahamäärä, mieliammatit, tyyli: gootti, hienostunut..) En tee samanlaosia perheitä koska haluan peleihin vaihtelua. Suosimani perhe tyyli on ehkä sellainen missä jokaisella on oma ns pää piirre, oli se sitten viherpeukalo, siivooja tai kalastaja tai vastaava.lukumäärä voi vaihdella 2-4, harvoin teen kovin isoja pesueita. Kaikki peliin liittyvä voi vaihdella mielialan mukaan sekä pelin ns pää ajatukseni mukaan.
21. Minulla on tapana luoda ainakin se 1 peli missä olen minä ja sitten mahdollisesti perheen jäseniäni, tuttujani, mieheni tai muita vastaavia. Niminä käytän myös tuulesta temmattuja nimiä mitkä sattuu silloin mieleeni tulemaan, eli voi olla yhtä hyvin suomalainen kuin ulkomaalainenkin nimi.22. En ole vissiin koskaan pahemmin jaksanut pelata niin pitkään taikauan samaa peliä että olisi tyyliin yhtä sukupolvea pidemmälle ehditty elää kun simin ikäkin sen verran suudelle säädetty että ehtisi niitä ukkelin taitojakin hiomaan sinne huippuunsa.
23. Käytän tyyliin vain raha koodia ja tarpeiden täydennyt koodia, harvemmin muita käyttelen.
24. Riippuen. En kai niistä niinkään kovin monimutkaisia ole ehtinyt kehitellä, ajatuksia on ollut moneksi.
25. Siemeniä metsästäessä tulee keräiltyä välillä myös muita siinä matkan varrella löytyviä juttuja ja joskus sitä lähtee ettimään ihan tarkoituksella jtn tiettyä kuten vaikka ötököitä, matelioita.
26. "Mitä neuvoisit Simssiä pelatessa välttämään? (Esim. onko joku koodi pilannut peli-ilosi, tai vaikkapa bändin perustaminen bugittanut peliäsi pahasti?)" Pelin voi kyllä kivasti pilatavaikka tuolla raha koodilla taikka tarpeiden täyttämisellä. Ja bugeja saa hyvin kun on suuren suuri talo täynnä kaikkea mahdollista ja monen monta kerrosta ja grafiikat laitettu tietenkin kaikeista parhaimmille säädöille yms. Varmasti jussa, minulla ainakin onnistunut ja kone myös ylikuumentunutkin ^^'
27. Njaa'a. Itse suosittelisin jokaista koekilemaan etsimään ja katsomaan simssin kaikki jutut ja lisäosat myös läpikotaisin kolumaan. Myös uusien eri henkisten pelien pelailu voi virkistää ja rikastuttaa peliä.
Pelaamisen iloa kaikille Sims:in ystäville! Ja hyvää kesää 2012!
19.05.2012 01:13
1. Riittävän vanha ja milloinkohan olisin ekaa kertaa peliallut....emt sillon oli vissiin vaan simssin 1 peli
2. N
3. Silloin kun on tylsää tai jos uusi peli niin tyyliin 24/7 kunnes tylsistyy ja kaikki on koettu
4. Omistan PC:lle Sims 3 ja lemmikit ja PL2 omistankin sitten ryntää raittiille, urbz, sims 1, sims 2 lemmikit ja autiosaari (PC:llä olen kokeillut myös sims 1 ja lemmikit 2)
5. PC: lemmikit, eipä oo paljoa valinnan varaa muista valita ku ei oo tullu kokeiltuu enkä omista. PL: en oikeen osaa sanoa
6. Jaa'a. Olis mukavaa jos lisä ominausuudeksi tulisi sää ja vuodenajat sekä jonkin sortin kalenteri. Enpä nyt oikein lomkalta osaa heitellä mtn sen suurempia. Ehkä joku kesäinen rantaloma lisäosa voisi olla ihan jees. Ja näin jälkeen tuli mieleen sellainen lisäosa missä pääsisi laivalla risteilemään tai jtn muuta vastaavan tyylistä.
7. On kiva nähdä koko pelialue kartalta ja päästä liikkumaan ympäristössä ettei olle ykkös version lailla vaan sillä omalla koti tontilla tai kakkosen tavoin sitten voida siirtyä vaikka sinne puiston puolelle. Grafiikat on myös melkoisen mukavat ja yksityis kohdat mukavat pelattaessa vaikken nyt ihan lähi etäisyydellä pelailekaan.
8. Tässä ajan ja toimintojen suhteutus, kuka pukee päällensä puole tuntia tai tunnin puhumattakaan viettää niin kauan aikaa vessassa tai hampaita pestessä? Jotenkin tuntuu että pienet nopeat toimet kestää pelissä sim aikaan nähden hirveän pitkään ja kauan ja sitten se käveleminen, käveletkö sinäkin talon päästä toiseen puolen tuntia tai jtn sellaista? Se on ainakin minun suurin ärsyke minkä voisi mainita.
9. Parannettavaa ajan suhteutus toimintoihin nähden kuten yllä sutisin. Peliin voisin lisäkis haluta aikaisemmin mainitsemani sään, vuodenajat ja jonkin sorttisen kalenterin. En keksi nyt oikein mitään pois jätettävää.
10. Se varmaan sitten olisi sellainen missä voisi matkata vaikka maan eri osiin taikka eri maihin tai vastaavaa ja samalla tyylillä kuin kolmosessa pääsisi liikkumaan pitkän matkaa ympäristössä, sitten olisi jonkin hetken aikaa peliä vaikka lentokoneessa tai laivassa, riippuen tietenkin matkustus tyylistä. Hieman riippuen kuinka kalliiksi tuon ostaminen tulisi ja kuinka paljon sillä eroa tuohon kolmoseen olisi, niin en kyllä välttämättä ostaisi. Enkä oikein usko että sellaista kehitellään ainakaan vielä pitkään aikaan.
11. En osaa oikein kommentoida. Itellä sen verran ikää ettei siitä tarvitse murehtia ja kyllä tuota varmaan voisi kyllä ketä tahasa pelata joka osaa vaan pelata, perjaatteessahan peli käsittelee elämän pelaamista.
12. Ei mielestäni kummankaan sukupuolen peli. kaikki joita tuollainen pelaaminen kiinnostaa niin pelatkoon.
13. Mielestäni KAIKKI maksaa ihan LIIKAAA!!! Vanhojakin pelejä myydään niin törkeän koviin hintoihin että. Perus peli tietenkin voi maksaa enemmän ja sellaisesta sellasen 30-40 voin uutena pulittaa, mutta mistään kamasetistä en yli 10e varmaankaan maksaisi, mieluummin 5e. Lisä osasta taas 10-20e.
14. HAHAHHHHAAA! Min olen nyt tällainen ikuinen lapsenmielinen joka tykkää pelitellä joten en häpeile vaikkakaan kaikki eivät tuosta pelistä dikkalilekaan, mies on kyllä myös peliä kokeillut ja taitaapi sekin jonkin verran tuosta tykkäillä.
15. Varmaankin sen raha koodin? xDD Varmastikin jotain laite sydeemejäkin olisi kiva ja ajan kelaus olisi kanssa ihan jees~
16. Tykkään rakentaa ihan itse ja välillä siihen voi mennä hyvin kauan aikaa, samoin hahmojen luonnissa.
17. Onhan noita ns. valmiitakin simejä mutta muokkaan niitä kuitenkin aina enemmän oman laisikseni, enimmikseen katson miellyttävän muotoisten kasvojen ja vartalon mukaan. Käytän yleensä luontiin paljon aikaa.
19.05.2012 01:12
Tietääkseni et pysty enää pelissä ostamaan tietyn rotuista koiraa, kissaa taikka hevosta. Elukoita saa vain mm juuri naapureilta tai sitten vaikka soittamalla tai sanomalehdestä adoptoit lemmikin. Välillä siellä on myös jotain rotu eläimiä mutta ainakin minulla ollut pitkälti sekarotuisia mitä välillä on jotain rotu otuksia ollut. Myös tallilta taisi saada ostettua heposia myöskin.
Itse olen kanssa samaa asiaa joskus mietiskellyt. Sama juttu myös sims2 pelin lemmikkielämää osiossa, ei saa mistään valittua mieleistään rotuaa vaan kaupasta löytyy tasan ne mitä sattuu olemaan.
Olisi kyllä kiva jos peliin saisi sen lisän että voisi vielä päästä pelin aikana valitsemaan rotu valkosta mieleisensä rodun. Tai peliin luotaisiin eläinkauppa jossa tämä toiminto olisi mahdollinen ja johon voisivaikka liittää lemmikin luonti osion ja kyseisestä paikasta voisi vielä ostella eläinten hoitamiseen yms liittyvää.
17.05.2012 12:19
Jos asia vaivaa/häiritsee sinua, niin kehottaisin keskustelemaan asiasta. Minun mieheni ei oikeastaan pidä siitä että käyttäisin meikkiä, joten todella harvoin tulee yhtään mitään laitettu. Itsellä rasvottuu otsatukka herkästi eikä sitä ihan joka päivä innosta mennä hiuksia pesemään kun tavallisesti joka toinen tai kolmas päivä. Ja jos naisesi ei sinne suihkuun kovin mieluusti lähde, niin mikset tuota pyytäisi vaikka mukaasi suihkuun lähtemään ja tarjoudu vaikka pesemään tämän hiuksia? Itse ainakin nautin kun mieheni tarjoutuu hiukseni pesemään ja sienellä selkää raapsuttamaan. =) Ja mitä vaatteisiin tulee, ehkä hän haluaa pitää seurassasi mukavia vaatteita. Jos vaatteet ovat mielestäsi kuin tiskirättejä (tai vastaavia riepuja), voisit ehdottaa että tekisitte yhdessä kumpaisenkin vaatekaappeihin suur siivouksen ja menisitte yhdessä shoppailemaan vaatteita. Katsoisitte pääasiassa pienet, isot, rikkinäiset tai muuten ei enää käytössä olevat tai vastaavat vaatteet kierrätykseen tai roskiin. Ja mitä nyt naisiin tulee, aika moni tykkää shoppailla joten ei taida kovin vaikea olla lähteä sinne kauppaan maku tuomariksi. (Itse en tykkää shoppailla ja jos shoppaan niin tykkään kysyä muiden mielipiteitäkin ja tällöin kaipaan rehellistä mielipidettä, lisäksi ainakin itse tykkäisin laittautua ihan vain miestäni varten.)
28.02.2012 00:56
1 / 3