Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Yltiöuskovainen väittää saaneensa sen Pyhän Hengen ja väittää näin ollen henkien koetteluohjeen täyttyneen, kun "jeesus" on tullut HÄNEN nahkoihinsa. Jälleen ovelaa valehtelua, koska lihaantuleminen tarkoittaa juuri sitä jeesuksen ihmiseksi tuloa aikoinaan.
04.12.2009 14:46
Juoruilun avulla vl-yhteisö kontrolloi jäseniään, mitään ei pääse johtohenkilöiltä salaa tapahtumaan.
Juoruilu on olennainen osa SRK:n vallankäyttöä.
Hoitokokouksetkin olivat täysin juorujen ja juoruakkojen( Myös munallisten) toiminnan varassa.
Se ei hoitajia haitannut, oliko juoruissa mitään perää, se riitti tekosyyksi lynkkaukseen.
04.12.2009 11:44
Jeesus oli ennen lihaan tuloaan sana EI HENKI.
Suurkiitos älykkäästä oivalluksestasi A-K. Sana tuli lihaksi, joka sai nimen Jeesus
03.12.2009 21:42
Jostakin syystä tulen aina pahoinvoivaksi, jos äitejä solvataan. Vl palstallakin olen toistuvasti muistuttanut
että jätetään äidit rauhaan ja riitelyjen ulkopuolelle.
Äidit vain, nuo toivossa väkevät,
Jumalan näkevät.
Heille on annettu voima ja valta
kohota unessa pilvien alta
ja katsella korkeammalta.
(L Viita)
Uskoisin Teuvollakin rajan menevän siinä ,ettei hän retostele äitejä ja heidän edesottamuksiaan, en ole sellaista nähnyt - vielä.
Äskeisen kirjoittajakin voi tilanteen korjata - anteeksipyynnöllä.
02.12.2009 22:04
Teuvo on niistä entisistä ajoista vaipunut täysin oman lihansa vietäväksi. Tänään viisastuin että kateuskin näyttelee isoa osaa Sunin missiossa.
30.11.2009 23:14
***Eläinmaailmassa lajikehitys tarkoittaa heikkojen yksilöiden karsiutumista laumasta. Vahvat ja jalostuneet jatkavat sukua ja parhaat niistä nousevat lauman johtajiksi. Uudet lajiheikkoudet edellyttävät jatkuvaa karsintaa. Totuus on, että heikko talitintti ei pakkastalven läpi kunnialla selviä."****
Vaihdetaanpas nimiä
****´vl-siionissa lajikehitys tarkoittaa heikkojen yksilöiden karsiutumista laumasta. Vahvat ja jalostuneet jatkavat sukua ja parhaat niistä nousevat lauman johtajiksi. Uudet lajiheikkoudet edellyttävät jatkuvaa karsintaa. Totuus on, että heikko v-lestadiolainen ei vl-uskon läpi kunnialla selviä."*'
30.11.2009 20:05
**Minä lopetan väittelyn kanssasi tähän. Jään odottamaan, että ihme vielä tapahtuisi.***
Minä myös
30.11.2009 19:56
..paha olosi on aistittavissa.
Älä pura sitä minuun. En pyydä muuta kuin että pysyt Raamatun todistuksissa.
30.11.2009 19:35
Minulle on jäänyt epäselväksi mistä tuo kaunasi minua kohtaan johtuu.
30.11.2009 19:23
Teuvo, hukkasit sinulle uskotun talentin. Sinun etsikkoaikasi oli- ja meni, sinut punnittiin ja köykäiseksi havaittiin.
Nyt kiroat kristuksen omia, pahemmin kuin sielunvihollinen.
30.11.2009 19:16
***toivottomuutesi jo 17 vuotta sitten, kun Hengen herjauksen tähden Kristus sinulle valmistetun tehtävän minulle antoi. Siksi tiesit varmasti, että Kristus oli Henkensä minulle antanut:***
Aina paranee Teuvo :)
Suon kernaasti sinulle tuon räyhäevankelistan tehtävän, joka on kaukana Kristuksen antamasta tehtävästä.
30.11.2009 19:04
Kiitoksia kirjeestäsi, sain sen tänään ja huom. en mitään parjauskampanjaa vastaasi ole aloittanutkaan.
Näköjään entiset ajat eivät enää palaa, se tuntemani Teuvo Suni on mennyt johonkin ja tuo toinen hänen nimeään käyttävä on tilalla.
Sinä näet saatanoita joka puolella, jopa sinua vilpittömästi ojentavan ystävän näet saatanana. Ei mitään toivoa rakentavasta keskusteluyhteydestä.
Olen surullinen puolestasi.
30.11.2009 17:34
Semper:***Kaikki se "loistokas ja kenties jollain tavalla innovatiivinen aines", joka teki sinuun Devoit
vaikutuksen joskus 1990-luvulla, oli Teuvossa enemmän tai vähemmän uskontopoliittista
pätemistä ja vaikuttamista siellä Oulun-Raahen seudulla, siis alemmassa maakuntasarjassa.
Tuo on minun vahva arvioni kaiken täällä palstalla olleen runsaan aineiston perusteella.
Myönnän kernaasti, että minulla ei ole ensi käden havaintoja Teuvosta, 'face-to-face',
ja olenpa kiitollinen siitä, etten ole moista peluria joutunut fyysisesti kohtaamaan.
En pelkää tappeluun joutumista, vaan sitä, että olisin muuten vain pilannut sen päiväni.****
Näin pitkän ajan antaman perspertiivin valossa, pätemisen tarve ehkä näytteli isompaa osaa kuin osasin kuvitella hra Sunista. Minä en ottanut hernettä nenääni, että olisit tarkoittanut poronhoitoalueen alkavan kehäkolmosen pohjoispuolelta. Mitä tulee hra Suniin piirimestaruustason nyrkkeilijänä, olen jyrkästi eri mieltä. Hän olisi ollut ehdottomasti raskaansarjan nyrkkeilijä, joka olisi pärjännyt jopa kansainvälisellä tasolla, eikä yksinomaa "käpykylässänne" hesassa. Siksi soimasinkin häntä aloituksessani kun harmittaa paukkujen tuhlaaminen harakoihin.
Semper:***Se on harmi, mutta vain inhimilliseltä kannalta ajatellen, etten "pääse" sinun kanssasi,
Devoit, uskomaan TS:llä olleen edes kadonnutta ja sittemmin menetettyä glamouria.
Totuutta, sitä hengellistä totuutta, joka on JEESUKSESSA, Teuvo Suni ei ole löytänyt
KOSKAAN. Siitä olen edelleen vakuuttunut. Kirkkohistoriallista, kirkkopoliittista ja
raamatullistakin teoriaa ulkonaisen tiedon tasolla hän on omaksunut roppakaupalla.
Sillä tiedolla ja 'osaamisella' kuka tahansa osaa jo pitää pyhäkoulut sun muut kirkolliset
muotomenot. Sanotaan vähän kevennyksenä, että jos Teuvo olisi päästetty muutamat
messut vetämään papin tuuraajana, niin olisi miehen suu ja sielu ollut messingillä*****.
Edelleen eri mieltä, ne sadat keskustelut Teuvon kanssa todistivat hänen löytäneen totuuden.
Teuvo pääsikin tuuraamaan - suntiota- ja epäilemättä suu oli messingillä, kun oli aina muutenkin.
Semper:***Mutta kun kränä-Teuvolle alkoi tulla lunta tupaan jo pikkutehtäviä näperrellessä, niin
se kalabaliikki alkoi kehkeytyä. Teuvo Suuri oli saanut liian pieniä tehtäviä eikä hänen
erinomaista uskontopoliittista viisauttaan oltu noteerattu tarpeeksi korkealle. Siitähän
se myrsky alkoi Siikajoen kirkolliseen vesilasiin nousta - ainakin Ruukin perältä katsoen.****
Nämä seurakuntakuviot muuten monimutkaisia. Ruukin kunnassa oli Paavolan seurakunta, jonka kirkkovaltuuston äänikuninkaana oli muuan Suni, joka ei itseoikeutettuna halunnut kuitenkaan puheenjohtajan nuijaa itselleen. Kylläpä noteerattiin ja vaientamismenetelmät olivat raskasta sarjaa niin raskasta, että niitä kutsutaan lintukodossamme rikokseksi, etuliitteellä - törkeä.
Semper:***No, tuossa oli minun arviotani TS:n varhaiselta profeettakaudelta. Ei varmasti mennyt
kaikki täysin nappiin, mutta ainakin seuraavasta tiivistelmästä olen vakuuttunut:
Teuvo oli alkujaan lähinnä uskontopoliittinen pyrkyri, jolle uskonto oli astinlauta, jota
hän käytti pyrkiessään edes jonkinlaiseen yhteiskunnalliseen vaikuttaja-asemaan.****
Heh, ei mennyt sinnepäinkään Sempper. Teuvo olisi nosteellaan päässyt epäilemättä vaikka kansanedustajaksi. Teuvoa pyydettiin kait jokaisen puolueen listoille kunnallisvaaleissa, paitsi kommarit. Sosdemitkin olivat muistaakseni kiinnostuneita. Lisäksi Teuvo lopetti menestyvän valokuvausbisneksensä, että jäisi missiolleen aikaa. Jos Teuvo silloin olisi omanedun tavoittelija ollut, hän olisi tilaisuutensa käyttänyt ja tuntisimme nyt raskaansarjan vaikuttajan siikajoen perukoilta.
Semper:***Paljonko tuossa kuviossa jää tilaa totuudelle ja Jeesuksen puhtaalle evankeliumille?**
Nykyisessä Sunin räyhäevankeliumissa ei jää yhtään tilaa mainitsemillesi arvoille.
Omia oletuksiani Sunin kummalliselle muuttumiselle on, kun hän alkoi seurustelenaan "henkimaailman kanssa", siinä tulen sinua vastaan Sempper, että ehkä pahuuden siemen oli hunajan sisällä olevana myrkkykapselina jo silloin kun Teuvoon tutustuin. Sitä myös ihmettelen miksi "suuri" turvautuu alhaiseen. Tarkoitan tuota Teuvon mieltymystä vilppiin, vaikka hän olisi pärjännyt puhtain aseinkin.
Toinen negatiivinen suuri muutos oli tulo nettiin ja sitä myötä Armin tapaaminen, olen ehkä kertonutkin? ;)
Kolmas oletukseni on että Teuvo katkeroitui , ja sen vuoksi paha pääsi hänen sydämeensä.
Teuvo joutui rikoksen uhriksi, kun hänen valitustaan piispan rikkomuksesta ei noteerattu missään.
Herkkäsieluiselle miehelle varmaan mielenjärkyttävä kokemus, syvästi se järkytti minuakin huomata, että ev-lut kirkko on paavin inkvisition perillinen (olen muuten eronnut siitä porttokirkosta).
30.11.2009 13:55
Eli oletin etten käsittänyt kirjoitustasi oikein. Ensin meinasinkin tehdä sen järkevämmän vaihtoehdon ja kysyä asiaan täsmennystä.
Ei minulla ole oikeassa olemisen tarvetta pakonomaisesti, eikä minun maailmani sorru vaikka joku uskaltaa ilmaista olevansa erimieltä. Omalta puoleltani pyydän anteeksi, että sain kirjoitukseni tahattomasti näyttämään liian tylyltä.
Sinä, KariHenrik ja Semper ansaitsette kiitoksen siitä, että osaatte keskustella.
30.11.2009 13:19
Ved 2. Tiedäthän itsekin, että olet jäävi antamaan neuvoja minulle suhteessa Teuvoon?
Koska sinulla on "tietyt kytkyt" sunilaisiin. Et voi olla asiassa objektiivinen ja toivoisin sinunkin sen itsellesi myöntävän.
30.11.2009 01:12
***Hän paljasti yhteiskunnassa sellaisia harhaoppeja, mitä muut eivät tajunneet silloin.***
Tulin huomaamaan jo silloin, että Teuvo on ideavaras joka markkinoi omissa nimissään toisten oivalluksia. Kerroin silloin paljon Ellen G Whiten kirjoituksista Teuvolle, kohta ne putkahtivat esiin "teuvon oivalluksina".
29.11.2009 21:20
On mukavaa, että on toinenkin joka Teuvossa on vopinut havaita saman kuin itsekin olen havainnut.
Yksi teoriani on, että Teuvo katkeroitui niin voimakkaasti siitä häntä kohdanneesta vääryydestä kun tuomiokapituli ei käsitellyt piispan virkatikosta, oikeuskanslerista puhumattakaan.
Siinä ja eräissä muissakin asioissa silloin Teuvo oli ehdottoman oikeassa. Olisipa vieläkin..
29.11.2009 21:16
Teuvossa on harhauttavaa lempeä olemus ja ääni, jotka harhauttavat luulemaan että kysymyksessä on hyvin myötätuntoinen lempeä mies.
Tätä ominaisuuttaan hän käyttää, että ihmiset uskoutuvat hänelle. Teuvo on niin suuri hyväntekijä, että hän kertoo tämän "pelkuruuden hengessä" olevan puolesta hänen salaisimmatkin asiat kaikille, muka totuuden rakkautena.
29.11.2009 19:49
***Jos Teuvo ei edes rakasta omia perhekuntalaisiaan, niin miten hän yleensä voi rakastaa ketään. Vaikka se on Kuninkaan käsky. Hän halveksii yleensä rakkautta. Totuus ja viha ovatkin Teuvon teologiaa. Tällaisella ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Saati sitte Raamatun totuuden, mitä saatanoillaan täällä väittää. Mitä jakoa tällaisella keskustelulla yleensä on? Aika typerää ottaa edes kantaa asioihin. Mutta kun monet kuitenkin komentoivat, niin tulee miettineeksi, että mitähän perkeleitä muiden päässä
liikkuu??***
Raamattupalstan motto?: Missä kaksi tahi kolme uskovaista kokoontuu, siellä ilmiriita.
***Teuvollakin oli oma etsikkoaikansa totuden hengen tiimoilla, mutta näytää olevan armotta ohitse. Harmi vaan. 20 vuotta sitten oli kyllä terää, josta opin paljon. Mutta nykyisellään on pelkkä saatanan palvoja.***
Aamen
29.11.2009 19:44
Ensiksikin toivon että jokainen palstaa seurannut on niin paljon viisastunut, ettei uskoudu sinulle mistään henkilökohtaisesta asiasta.
Kun joku poloinen erehtyy kertomaan arkaluonteisia asioita itsestään sinulle, mikset heti kerro totuutta hänelle, ettet ole myötätuntoinen ymmärtäjä, vaan halpamainen urkkija, joka huudat koko maailmalle tietosi sopivan hetken tullen? Se sopiva hetki yleensä on silloin kun tuo sinua ystäväkseen luullut uskaltaa kyseenalaistaa valheesi.
Keräät ja arkistoit kaiken tiedon kaikista tuttavistasi, että sinulla varmasti on asearsenaalia lyödä. Ja lyödä sinä haluat, armo kun on sinulle tuntematon käsite tai ainakin saatanallinen käsite.
29.11.2009 19:38
93 / 275