"Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat,
hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.
Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.
Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra,
etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut
rikkaviljaa?
Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin
häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 'En', hän
vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.
Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee,
minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi,
että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."
Tämän jatkoksi on Saatana antanut omilleen omat ohjeensa:
Mutta kun rikkavilja nousi oraalle, tuli yksi vehnän oraskin näkyviin.
Vihamiehen palvelijat menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat: 'Herra,
etkö sinä kylvänyt vain rikkaviljaa, mistä sinne on tullut yksi vehnän oras.
Tahdotko, että kitkemme sen pois?'
Silloin Vihamies sanoi: "Kitkekää se heti pois, mitä varten se vielä
maata laihduttaa."
Vain Kristuksen on vastuu
81
367
Vastaukset
- l-h
sorkkimista---
25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
kumpi on oikein?kun Pyhällä Hengellä on todella paljon sellaista tietoa, jota ei tämänkään kansan keskelle ole kukaan muu aikaisemmin tuonut.
Ja näitä Pyhän Hengen päivityksiä väärämieliset kirjanoppineet pitävät yli kirjoitusten menevinä.
"Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän
Kristuksen tuomioistuimen eteen, että
kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa
ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa."
2.Korinttolaiskirje 5:10uudelleen kastettuna helluntailaisena pidät tuomioistuinta tällä palstalla, saadaksesi minut täältä lopullisesti ulos?
Galleriasivultani voita käydä tarkistamassa kaikki ne keskustelun avaukset, jotka sinun saatanallisen valheen henkesi vaikutuksesta on täältä poistettu.- Ved.2
TeuvoSuni kirjoitti:
uudelleen kastettuna helluntailaisena pidät tuomioistuinta tällä palstalla, saadaksesi minut täältä lopullisesti ulos?
Galleriasivultani voita käydä tarkistamassa kaikki ne keskustelun avaukset, jotka sinun saatanallisen valheen henkesi vaikutuksesta on täältä poistettu.kasteasioilla. Vaikka hienoisella varauksella suhtaudunkin kasteiden määrän suhteen. Kyse ei varmaankaan ole siitä, ei siis hellutaiaisuudestakaan. Vaan henilökohtaisesta nokittelusta, mikä ei kummankan suhteen edistä evankeliumin eteenpäinviemistä. Siinä suhteessa olen pettynyt kumpaankin. Harmi, koska kummallakin olisi paljon annettavaa tässä suhteessa. Voi käydä nyt niin, että kumpikin preppaa siellä viimeisellä askelmalla. Kumpikin ajattelee että jos olet toisen puolella, niin olet toista vastaan. Muista puhumattakaan. Jos te tekisitte rauhan keskenänne, niin moni muukin voisi saada syttöjä rauhan evankeliumiin. Tehkää parannus!
TeuvoSuni kirjoitti:
uudelleen kastettuna helluntailaisena pidät tuomioistuinta tällä palstalla, saadaksesi minut täältä lopullisesti ulos?
Galleriasivultani voita käydä tarkistamassa kaikki ne keskustelun avaukset, jotka sinun saatanallisen valheen henkesi vaikutuksesta on täältä poistettu.Sinun viestissäsi Teuvo on useampiakin väärinkäsityksiä, korjaan niitä seuraavasti:
- en ole uudelleen kastettu; minut on vain yhden (1) kerran kastettu Raamatun mukaisesti.
- en ole helluntailainen, vaikka niin väität; minulla ei tosin ole mitään helluntailaisia vastaan.
- en haluaisi saada sinua mistään muualta lopullisesti ulos kuin synnin ja pimeyden vallasta.
Korostan vielä sinulle tämän:
En ole sinun tuomarisi, EN missään tapauksessa.
Meillä on yhteinen Tuomari ja Hän seisoo ovella.
Rauhaisaa illan jatkoa sinulle, ja Jumalan runsasta armoa ja siunausta!Semper.Fidelis kirjoitti:
Sinun viestissäsi Teuvo on useampiakin väärinkäsityksiä, korjaan niitä seuraavasti:
- en ole uudelleen kastettu; minut on vain yhden (1) kerran kastettu Raamatun mukaisesti.
- en ole helluntailainen, vaikka niin väität; minulla ei tosin ole mitään helluntailaisia vastaan.
- en haluaisi saada sinua mistään muualta lopullisesti ulos kuin synnin ja pimeyden vallasta.
Rauhaisaa illan jatkoa sinulle, ja Jumalan runsasta armoa ja siunausta!kun olet avoimesti tunnustanut, että jo "kauan kauan sitten", sinut kastettiin helluntailaisten kastealtaassa
Ja miksi valikoit Paavalia helluntailaisten uskonpin mukaan. Sinulla on Raamatun ja Paavalin mukaan tällä palstalla oikeus ojentaa ja tuomita ainoastaan helluntailaisia, ei ketään muita. Sillä kaikista porttoseurakunnista ulkopuolella olvana minut tuomitsee ainoastaan Jumala.
"Sanoin kirjeessäni teille, että teidän ei pidä olla tekemisisissä siveettömästi
elävien kanssa. En tarkoittanut tämän maailman siveettömiä enkä ahneita,
riistäjiä tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän pitäisi lähteä
kokonaan pois maailmasta.
Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön
tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko
tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa.
Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita
kuin omaan piiriinne kuuluvia. Ulkopuoliset tuomitsee Jumala.
"POISTAKAA KESKUUDESTANNE SE, JOKA ON PAHA."
Tee siis vihdoin se oikea parannus, että tästä lähtien et sanoo yhtä ainoaa halventavaa tai ylistävää sanaa Teuvo Sunista, vaan pidä huoli oman piirisi asioista.- Ved.2
Semper.Fidelis kirjoitti:
Sinun viestissäsi Teuvo on useampiakin väärinkäsityksiä, korjaan niitä seuraavasti:
Rauhaisaa illan jatkoa sinulle, ja Jumalan runsasta armoa ja siunausta!Uskon, että ymmärrät että jossain hetkessä on vain todettava, että tässä se nyt on ja levolle laske Luojani.
Vaikket minulle kommentoi, niin uskon että ymmärrät yskän. Ja Teuvolle sanoisin, että jätä Semper rauhaan. Minullakin voi olla jokin auktoriteetti takanani? Vaikkei sitä nyt äkikseltään uskoisi. Saatan nimittäin palata miekka kädessäni. Kohta sen vedän huotrastani. Ved.2 kirjoitti:
Uskon, että ymmärrät että jossain hetkessä on vain todettava, että tässä se nyt on ja levolle laske Luojani.
Vaikket minulle kommentoi, niin uskon että ymmärrät yskän. Ja Teuvolle sanoisin, että jätä Semper rauhaan. Minullakin voi olla jokin auktoriteetti takanani? Vaikkei sitä nyt äkikseltään uskoisi. Saatan nimittäin palata miekka kädessäni. Kohta sen vedän huotrastani.ei siunaisi toista Saatanan palvelijaa, silloin sen valtakunta tuhoutuisi ennen Jumalan ilmoittamaa aikataulua.
Ved.2 kirjoitti:
kasteasioilla. Vaikka hienoisella varauksella suhtaudunkin kasteiden määrän suhteen. Kyse ei varmaankaan ole siitä, ei siis hellutaiaisuudestakaan. Vaan henilökohtaisesta nokittelusta, mikä ei kummankan suhteen edistä evankeliumin eteenpäinviemistä. Siinä suhteessa olen pettynyt kumpaankin. Harmi, koska kummallakin olisi paljon annettavaa tässä suhteessa. Voi käydä nyt niin, että kumpikin preppaa siellä viimeisellä askelmalla. Kumpikin ajattelee että jos olet toisen puolella, niin olet toista vastaan. Muista puhumattakaan. Jos te tekisitte rauhan keskenänne, niin moni muukin voisi saada syttöjä rauhan evankeliumiin. Tehkää parannus!
Saatanan tekopyhittämä ja Jumalan paaduttama alkaisi toista samanlaista kiusata, silloin Saatanan valtakunta tuhoutuisi ennen Jumalan suunnittelemaa aikataulua.
- Ved.2
TeuvoSuni kirjoitti:
ei siunaisi toista Saatanan palvelijaa, silloin sen valtakunta tuhoutuisi ennen Jumalan ilmoittamaa aikataulua.
nähnytkään. Minä olen sentään työkseni niitä paimentanut. Koitahan rauhoittua siinä suhteessa. Sinä elät ytäkylläisyydessä ja vapaassa ympäristössä. Elät yltäkylläisyydessä ja rikkaudessa. On suuri omakotitalo puutarhoineen ja talo uima-altaineen. Kukaan ei sinua häiritse. Mutta itse kehittelet tarinoita sielunvihollisesta. Se on varmaan helppoa, kun kakiki elämän eväät ovat lahjaksi annettu. Moni ei tule millään elämän työllä saamaan kaikkea, mitä sinulla on. Minut ainakin pistäisi nöyräksi Luojani edessä.
Ved.2 kirjoitti:
nähnytkään. Minä olen sentään työkseni niitä paimentanut. Koitahan rauhoittua siinä suhteessa. Sinä elät ytäkylläisyydessä ja vapaassa ympäristössä. Elät yltäkylläisyydessä ja rikkaudessa. On suuri omakotitalo puutarhoineen ja talo uima-altaineen. Kukaan ei sinua häiritse. Mutta itse kehittelet tarinoita sielunvihollisesta. Se on varmaan helppoa, kun kakiki elämän eväät ovat lahjaksi annettu. Moni ei tule millään elämän työllä saamaan kaikkea, mitä sinulla on. Minut ainakin pistäisi nöyräksi Luojani edessä.
omassa, itseni rakentamassa talossa, johon ei kellään, ei sinullakaan ole nokan koputtamista, mutta toisin kävi, kun tätä erinomaista saavutustani yritin Jumalalle tarjota vastalahjaksi siitä, ettei olisi tarvinnut tunnustaa tuota aviorikosta. Niin mitä hän vastasi:
"Minä olen tämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois."
Mistä tuo valtava kateuden henki sinuun nyt tuli - Jumalastako?- Ved.2
TeuvoSuni kirjoitti:
omassa, itseni rakentamassa talossa, johon ei kellään, ei sinullakaan ole nokan koputtamista, mutta toisin kävi, kun tätä erinomaista saavutustani yritin Jumalalle tarjota vastalahjaksi siitä, ettei olisi tarvinnut tunnustaa tuota aviorikosta. Niin mitä hän vastasi:
"Minä olen tämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois."
Mistä tuo valtava kateuden henki sinuun nyt tuli - Jumalastako?että uimapaikkaa olisin itsekin ollut vailla. Myös kaunista puutarhaa, missä voisin käyskennellä Raamatunlausekokoelmat kainalossa. Ei voi kieltää, etteikö yltkyläisyyden selkänoja antaisi ylimääristä potkua melskata netin ääressä haukkuen muita totudesta poikenneiksi, oman talonväen lisäksi. Välillä kun jurppii niin voi paeta Saimaan mökille relaamaan. Ei elatuksen murheet paljon paina.
Ei tosissaankaan sinulle voi olla kateellinen. En vaihtaisi osia kanssasi. Kyllä sinulla traumaa tuntuu olevan.
Mutta etkö noin suurena hengen miehenä kykene lopullisesti ottaa vastaan Kristuksen aneeksiantoa.Sekö sinua painaakin? Tästäkö johtuu, ettet muillekkaan kykene anteeksi antamaan ja kaikki muu koreografia? Pyrit erittäin raa`alla tavalla itse korvaamaan sovittajan, mistä näkynikin kertoi. Kun et koekaan Kristusta sovittajanasi, armahtajanasi, niin et anna armoa muillekaan. Et ole siis sydämen tasolla tehnyt aitoa valintaa, sopimusta Armahtajamme kanssa. Olet tehnyt sopimuksen toisen herran kanssa. Hedelmistään puu tunnetaan. Niinkuin sana todistaa. - Lukija.
TeuvoSuni kirjoitti:
Mistä tuo valtava kateuden henki sinuun nyt tuli - Jumalastako?Raamattu käskee luopumaan kaikesta rikkaudesta, ennen kuin toisille mitään lähtee neuvomaan.
"Siellä missä on rikkautesi, siellä on sydämesi: sanoo Raamattu" Miten henkesi on päivittänyt nykyiseen muotoon nuo kehoittavat Raamatunkohdat?
Jos Jeesuksella olisi ollut uima-allas, niin olisiko hän järjestänyt uimakoulun apostoleilleen?
Haukut pappeja ja piispoja. Kuitenkin ryvet rikkauksissa kuten hekin, uskottavaa? Samaa mammonajumalaa molemmat palvotte. Jos olisit oikeasti rutiköyhä säkkipukuinen todistaja, olisit edes hivenen uskottavampi. - 20+14
Ved.2 kirjoitti:
että uimapaikkaa olisin itsekin ollut vailla. Myös kaunista puutarhaa, missä voisin käyskennellä Raamatunlausekokoelmat kainalossa. Ei voi kieltää, etteikö yltkyläisyyden selkänoja antaisi ylimääristä potkua melskata netin ääressä haukkuen muita totudesta poikenneiksi, oman talonväen lisäksi. Välillä kun jurppii niin voi paeta Saimaan mökille relaamaan. Ei elatuksen murheet paljon paina.
Ei tosissaankaan sinulle voi olla kateellinen. En vaihtaisi osia kanssasi. Kyllä sinulla traumaa tuntuu olevan.
Mutta etkö noin suurena hengen miehenä kykene lopullisesti ottaa vastaan Kristuksen aneeksiantoa.Sekö sinua painaakin? Tästäkö johtuu, ettet muillekkaan kykene anteeksi antamaan ja kaikki muu koreografia? Pyrit erittäin raa`alla tavalla itse korvaamaan sovittajan, mistä näkynikin kertoi. Kun et koekaan Kristusta sovittajanasi, armahtajanasi, niin et anna armoa muillekaan. Et ole siis sydämen tasolla tehnyt aitoa valintaa, sopimusta Armahtajamme kanssa. Olet tehnyt sopimuksen toisen herran kanssa. Hedelmistään puu tunnetaan. Niinkuin sana todistaa."Mutta etkö noin suurena hengen miehenä kykene lopullisesti ottaa vastaan Kristuksen aneeksiantoa"
Raamattu: Helpompi kamelin mennä neulansilmästä, kuin rikkaan taivasten valtakuntaan. Ved.2 kirjoitti:
että uimapaikkaa olisin itsekin ollut vailla. Myös kaunista puutarhaa, missä voisin käyskennellä Raamatunlausekokoelmat kainalossa. Ei voi kieltää, etteikö yltkyläisyyden selkänoja antaisi ylimääristä potkua melskata netin ääressä haukkuen muita totudesta poikenneiksi, oman talonväen lisäksi. Välillä kun jurppii niin voi paeta Saimaan mökille relaamaan. Ei elatuksen murheet paljon paina.
Mutta etkö noin suurena hengen miehenä kykene lopullisesti ottaa vastaan Kristuksen aneeksiantoa.Sekö sinua painaakin? Tästäkö johtuu, ettet muillekkaan kykene anteeksi antamaan ja kaikki muu koreografia? Pyrit erittäin raa`alla tavalla itse korvaamaan sovittajan, mistä näkynikin kertoi. Kun et koekaan Kristusta sovittajanasi, armahtajanasi, niin et anna armoa muillekaan. Et ole siis sydämen tasolla tehnyt aitoa valintaa, sopimusta Armahtajamme kanssa. Olet tehnyt sopimuksen toisen herran kanssa. Hedelmistään puu tunnetaan. Niinkuin sana todistaa.valta tuoda esille vain Kristuksen ilmoittama totuus, eikä valtaa armahtaa kaltaisiasi totuudesta luopuneita, Saatanan tekopyhittämiä ja Jumallan paaduttamia.
Sen tehtävän Saatana on on antanut porttopapeille ja kaltaisillesi helluntailaisten ottopojille.20+14 kirjoitti:
"Mutta etkö noin suurena hengen miehenä kykene lopullisesti ottaa vastaan Kristuksen aneeksiantoa"
Raamattu: Helpompi kamelin mennä neulansilmästä, kuin rikkaan taivasten valtakuntaan.että anteeksianto otettiin vastaan jo yli 21 vuotta sitten. Suoraan Kristukselta, eikä minkään porttoseurakunnan porttopapeilata:
Se ei ole Isän, vaan Saatanan parannuskutsu ja luokseen veto, kun joku porttopappi
alttariltaan kuuluttaa: "Tule, ja anna elämäsi tänä iltana Jeesukselle!"
Kun se parannuksentekohetki minulle keskiyöllä, tammikuun viimeisenä
viikoloppuna 1988 tuli, se prosessi kesti noin seitsemäntoista tuntia, alkaen
lauantaiaamuna näistä Jeesuksen sanoista:
"Ja hän puhui heille tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna
viinitarhassaan ja hän tuli etsimään hedelmää, mutta ei löytänyt.
Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä
hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois, mitä varten
se vielä maata laihduttaa?'
Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi: sillä aikaa
minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä. Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää:
mutta jos ei, niin hakkaa se pois.'
Raamattu oli koko päivän auki tästä kohdasta ja töitten lomassa aina kävin lukemassa
ja ihmettelemässä: mitä tämä tarkoittaa, ja miten tämä minuun liittyy?
Ritva oli iltapäivällä lähtenyt töihin, ja kun häntä puolenyön jälkeen odotin kotiin,
vielä vuoteessakin näitä jakeita ajattelin. Sitten, aivan yllättäen, makuuhuone tuli täysin
pimeäksi, eikä pihavaloakaan näkynyt ikkunasta. Sähköt eivät katkenneet,
mutta silti olin täydellisen pimeyden keskellä.
Hetken kuluttua, tämän pimeyden keskeltä jostakin, kuulen tutun äänen lähes kolmen
vuoden takaa: "Siellä kirkossa sinut vapautettiin niistä taakoista, jotka eivät olleet
sinun itsesi aiheuttamia, mutta sinunkin sydämelläsi on vielä jotakin."
Olihan siellä kaikenlaista pahuutta. Kenelläpä ei olisi, kun Jumala sinne katsoo. Nyt hän
kuitenkin kaivoi sieltä esille vain yhden, kaikkein inhottavimman asian, jolla en itse enää
vuosiin ollut päätäni vaivannut. Olin sillä Ritvaa usein uhkaillutkin, sillä koin, että
minullakin oli oikeus mennä vuoteeseen jonkun toisen kanssa. Niinhän hänkin oli tehnyt.
Ja kerran 70-luvulla, komennuksella olessani, se tapahtui: Tein aviorikoksen, ja sen
tunsin koston suloisen nautinnon. Teot olivat nyt tasapainossa. Siihen yhteen ainoaan
kertaan se asia jäi - ja nyt jo tuo rakkaaksi tullut Jumala lausuukin minulle kuolemantuomion:
"Hakkaa se pois!" Nyt ymmärsin tuon Raamatun sanoman täydellisesti. Minä olin tuo
viikunapuu. Lähes kolme vuotta sitten sille annettiin kasvun mahdollisuus, ja nyt tuon
kasvun antanut Jumala lausuukin kuolemantuomion.
Alkoi vaihtokauppa. Olisin tunnustanut kaikki ne pahat teot, mitkä vain muistin tehneeni,
mutta en tätä. Oliko tämä nyt niin tärkeää kaivaa esille? Näethän, että olen muuten ollut
ihan hyvä isä. Köyhänä läksin maailmalle ja nyt olen saanut rakennettua perheelleni oman
kodinkin?
"Minä olen tämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois!", kuului vastaus
.
Minut valittiin kirkkoneuvostoonkin.
"Minä sinut sinne johdatin, jotta näkisit, ettei Jumalan seurakuntaa näin johdeta."
En ole polttanut tupakkaa, enkä juonut viinaa. Eikö näilläkään ole mitään merkitystä?
"Minä olen sinut niistä varjellut."
Ajatuksiini johdatettiin vielä pieni jäsenkortti. Lienen ollut 12- tai 13-vuotias, kun äitini tilasi
Joka Poika-lehden. Siihen oli perustettu Joka Pojan Raittiusliitto, johon liityin, ja sen
jäsennumero on 640. Tämä lyhyt lupaus oli varjellut elämääni niin, ettei sen lukemattomien
vaikeuksien keskelle päässyt viina tuhojaan tekemään:
"Tahdon koettaa Jumalaan turvautuen pysyä ehdottomasti raittiina koko elämäni ajan ja niin
muodoin kieltäytyä kaikista väkijuomista sekä tupakasta. Saadakseni tälle pyrkimykselleni
tukea olen liittynyt jäseneksi Joka Pojan Raittiusliittoon."
Nyt olin kuin nurkkaan ajettuna, vailla pakomahdollisuutta. Näin toki edessä kaksi tietä,
mutta kummankin päässä odotti kuolema, kun tähän tilanteeseen tuli puhumaan toinenkin ääni:
"Hullu olet, jos tuon vaimollesi tunnustat. Avioliitosi ja perheesi hajoaa ja koko loppuelämäsi
on pilalla!"
Jos en tunnusta, niin Jumala viimeistään vuoden kuluttua hakkaa minut pois. Purskahdin itkuun,
ties monennenko kerran elämäni aikana. Koko sisus oli kuin helvetin liekeissä. Jostakin tämän
tuskan keskeltä tulivat ajatuksiini sanat, jotka suorana hätähuutona kaikuivat pimeään yöhön:
"Herra Jeesus, armahda!"
Ne olivatkin lopulta ne ainoat sanat, jotka sinä yönä toivat avun ja pelastuksen. Niiden huutamisen
jälkeen sain rauhan sydämeeni, kun tiesin tehneeni sen, mitä Jumala minulta odotti:
"Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on
turvapaikka, niin on Herra luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat."
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa: hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin
Jumalasta."- What else...
TeuvoSuni kirjoitti:
valta tuoda esille vain Kristuksen ilmoittama totuus, eikä valtaa armahtaa kaltaisiasi totuudesta luopuneita, Saatanan tekopyhittämiä ja Jumallan paaduttamia.
Sen tehtävän Saatana on on antanut porttopapeille ja kaltaisillesi helluntailaisten ottopojille.olet se, joka armahtaa tai on armahtamatta?
TeuvoSuni kirjoitti:
että anteeksianto otettiin vastaan jo yli 21 vuotta sitten. Suoraan Kristukselta, eikä minkään porttoseurakunnan porttopapeilata:
Se ei ole Isän, vaan Saatanan parannuskutsu ja luokseen veto, kun joku porttopappi
alttariltaan kuuluttaa: "Tule, ja anna elämäsi tänä iltana Jeesukselle!"
Kun se parannuksentekohetki minulle keskiyöllä, tammikuun viimeisenä
viikoloppuna 1988 tuli, se prosessi kesti noin seitsemäntoista tuntia, alkaen
lauantaiaamuna näistä Jeesuksen sanoista:
"Ja hän puhui heille tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna
viinitarhassaan ja hän tuli etsimään hedelmää, mutta ei löytänyt.
Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä
hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois, mitä varten
se vielä maata laihduttaa?'
Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi: sillä aikaa
minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä. Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää:
mutta jos ei, niin hakkaa se pois.'
Raamattu oli koko päivän auki tästä kohdasta ja töitten lomassa aina kävin lukemassa
ja ihmettelemässä: mitä tämä tarkoittaa, ja miten tämä minuun liittyy?
Ritva oli iltapäivällä lähtenyt töihin, ja kun häntä puolenyön jälkeen odotin kotiin,
vielä vuoteessakin näitä jakeita ajattelin. Sitten, aivan yllättäen, makuuhuone tuli täysin
pimeäksi, eikä pihavaloakaan näkynyt ikkunasta. Sähköt eivät katkenneet,
mutta silti olin täydellisen pimeyden keskellä.
Hetken kuluttua, tämän pimeyden keskeltä jostakin, kuulen tutun äänen lähes kolmen
vuoden takaa: "Siellä kirkossa sinut vapautettiin niistä taakoista, jotka eivät olleet
sinun itsesi aiheuttamia, mutta sinunkin sydämelläsi on vielä jotakin."
Olihan siellä kaikenlaista pahuutta. Kenelläpä ei olisi, kun Jumala sinne katsoo. Nyt hän
kuitenkin kaivoi sieltä esille vain yhden, kaikkein inhottavimman asian, jolla en itse enää
vuosiin ollut päätäni vaivannut. Olin sillä Ritvaa usein uhkaillutkin, sillä koin, että
minullakin oli oikeus mennä vuoteeseen jonkun toisen kanssa. Niinhän hänkin oli tehnyt.
Ja kerran 70-luvulla, komennuksella olessani, se tapahtui: Tein aviorikoksen, ja sen
tunsin koston suloisen nautinnon. Teot olivat nyt tasapainossa. Siihen yhteen ainoaan
kertaan se asia jäi - ja nyt jo tuo rakkaaksi tullut Jumala lausuukin minulle kuolemantuomion:
"Hakkaa se pois!" Nyt ymmärsin tuon Raamatun sanoman täydellisesti. Minä olin tuo
viikunapuu. Lähes kolme vuotta sitten sille annettiin kasvun mahdollisuus, ja nyt tuon
kasvun antanut Jumala lausuukin kuolemantuomion.
Alkoi vaihtokauppa. Olisin tunnustanut kaikki ne pahat teot, mitkä vain muistin tehneeni,
mutta en tätä. Oliko tämä nyt niin tärkeää kaivaa esille? Näethän, että olen muuten ollut
ihan hyvä isä. Köyhänä läksin maailmalle ja nyt olen saanut rakennettua perheelleni oman
kodinkin?
"Minä olen tämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois!", kuului vastaus
.
Minut valittiin kirkkoneuvostoonkin.
"Minä sinut sinne johdatin, jotta näkisit, ettei Jumalan seurakuntaa näin johdeta."
En ole polttanut tupakkaa, enkä juonut viinaa. Eikö näilläkään ole mitään merkitystä?
"Minä olen sinut niistä varjellut."
Ajatuksiini johdatettiin vielä pieni jäsenkortti. Lienen ollut 12- tai 13-vuotias, kun äitini tilasi
Joka Poika-lehden. Siihen oli perustettu Joka Pojan Raittiusliitto, johon liityin, ja sen
jäsennumero on 640. Tämä lyhyt lupaus oli varjellut elämääni niin, ettei sen lukemattomien
vaikeuksien keskelle päässyt viina tuhojaan tekemään:
"Tahdon koettaa Jumalaan turvautuen pysyä ehdottomasti raittiina koko elämäni ajan ja niin
muodoin kieltäytyä kaikista väkijuomista sekä tupakasta. Saadakseni tälle pyrkimykselleni
tukea olen liittynyt jäseneksi Joka Pojan Raittiusliittoon."
Nyt olin kuin nurkkaan ajettuna, vailla pakomahdollisuutta. Näin toki edessä kaksi tietä,
mutta kummankin päässä odotti kuolema, kun tähän tilanteeseen tuli puhumaan toinenkin ääni:
"Hullu olet, jos tuon vaimollesi tunnustat. Avioliitosi ja perheesi hajoaa ja koko loppuelämäsi
on pilalla!"
Jos en tunnusta, niin Jumala viimeistään vuoden kuluttua hakkaa minut pois. Purskahdin itkuun,
ties monennenko kerran elämäni aikana. Koko sisus oli kuin helvetin liekeissä. Jostakin tämän
tuskan keskeltä tulivat ajatuksiini sanat, jotka suorana hätähuutona kaikuivat pimeään yöhön:
"Herra Jeesus, armahda!"
Ne olivatkin lopulta ne ainoat sanat, jotka sinä yönä toivat avun ja pelastuksen. Niiden huutamisen
jälkeen sain rauhan sydämeeni, kun tiesin tehneeni sen, mitä Jumala minulta odotti:
"Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on
turvapaikka, niin on Herra luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat."
"Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa: hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin
Jumalasta."tuon ahtaan portin tuskanyön tapahtumasta:
Tuon aviorikoksenkin oli Jumala sallinut tapahtua, että hänellä olisi mistä miehen kiinni ottaa,
kun kiinnioton päivä koittaa. Ja nyt se päivä koitti. Vaikka olikin pimeä keskiyö. Ritvan tullessa
töistä sanoin hänelle: "Voitko polvistua kanssani tähän vuoteen viereen, minulla on sinulle
kerrottavaa?" Polvistuimme ja kerroin hänelle mitä vuosia sitten olin tehnyt, ja kysyin: "Voitko
antaa tämän minulle anteeksi?" Hetken hiljaisuuden jälkeen hän vastasi: "Voin."
Sillä hetkellä tunsin itseni tiimalasiksi, joka oli täynnä mustaa mönjää. Se lähti valumaan päästä
alaspäin ja valumisrajan tunsin jokaisessa kehon kohdassa. Kun se oli valunut jalkojen kautta
lattialle, tuli tilalle jotakin puhtaan valkoista. Samalla hetkellä minut valtasi sama ihana tunne
kuin kerran lapsena ja siellä kirkon näyssä. Välähdyksenomaisesti sain vielä tuossa hetkessä
nähdä tämän katoavan maailman yllä taivaan kirkkauden, sen todellisen maailman, joka ei
koskaan katoa.
Olin päässyt läpi ahtaasta portista. Saanut kohdata Kristuksen jo toisen kerran, ja syntyä taivaan
kansalaiseksi. Tätä uudestisyntymistä kutsutaan Raamatussa myös sydämen ympärileikkaukseksi,
ja vaatteiden valkaisemiseksi Karitsan veressä. Siinä ihmisen syntinen luonto revitään pois ja
kivisydämen tilalle asennetaan uusi sydän, johon itse Kristus tuli Totuuden Henkensä kautta
ikuisesti asumaan. Olin päässyt näiden harvojen joukkoon:
"Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä,
mutta se vie kadotukseen.
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."
"Häneen teidät on liittänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty. Kristuksen ympärileikkaus,
jossa syntinen luonto riisutaan pois."What else... kirjoitti:
olet se, joka armahtaa tai on armahtamatta?
Minulle on annettu valta tuoda esille vain Kristuksen ilmoittama totuus, eikä valtaa armahtaa kaltaisiasi totuudesta luopuneita, Saatanan tekopyhittämiä ja Jumalan paaduttamia.
Sen tehtävän Saatana on on antanut porttopapeille ja eri porttojen kellokkaille..Lukija. kirjoitti:
Raamattu käskee luopumaan kaikesta rikkaudesta, ennen kuin toisille mitään lähtee neuvomaan.
"Siellä missä on rikkautesi, siellä on sydämesi: sanoo Raamattu" Miten henkesi on päivittänyt nykyiseen muotoon nuo kehoittavat Raamatunkohdat?
Jos Jeesuksella olisi ollut uima-allas, niin olisiko hän järjestänyt uimakoulun apostoleilleen?
Haukut pappeja ja piispoja. Kuitenkin ryvet rikkauksissa kuten hekin, uskottavaa? Samaa mammonajumalaa molemmat palvotte. Jos olisit oikeasti rutiköyhä säkkipukuinen todistaja, olisit edes hivenen uskottavampi.katkera ja kateellinen Jobille:
"Niin Herra siunasi Jobin elämän loppuajan vielä runsaammin kuin oli siunannut sen alkuajat.
Hänellä oli nyt lampaita ja vuohia neljätoistatuhatta, kuusituhatta kamelia, tuhat kyntöparia härkiä,
ja tuhat aasintamaa.
Hän sai vielä seitsemän poikaa ja kolme tytärtä. Yhdelle tyttärelle hän antoi nimeksi Jemina,
toiselle Kesia jua komannelle Keren-Puk.
Eikä koko maassa ollut kauniimpia naisia kuin Jobin tyttäret. Heidän isänsä antoi heillekin
perintöosuuden niin kuin heidän veljilleen.
Job eli näiden tapahtumien jälkeen vielä sataneljäkymmentä vuotta. Hän sai nähdä lapsiaan
ja lastensa lapsia aina neljänteen polveen saakka, ja hän kuoli korkeassa iässä ja elämästä
kyllänsä saaneena."TeuvoSuni kirjoitti:
kun olet avoimesti tunnustanut, että jo "kauan kauan sitten", sinut kastettiin helluntailaisten kastealtaassa
Ja miksi valikoit Paavalia helluntailaisten uskonpin mukaan. Sinulla on Raamatun ja Paavalin mukaan tällä palstalla oikeus ojentaa ja tuomita ainoastaan helluntailaisia, ei ketään muita. Sillä kaikista porttoseurakunnista ulkopuolella olvana minut tuomitsee ainoastaan Jumala.
"Sanoin kirjeessäni teille, että teidän ei pidä olla tekemisisissä siveettömästi
kuin omaan piiriinne kuuluvia. Ulkopuoliset tuomitsee Jumala.
"POISTAKAA KESKUUDESTANNE SE, JOKA ON PAHA."
Tee siis vihdoin se oikea parannus, että tästä lähtien et sanoo yhtä ainoaa halventavaa tai ylistävää sanaa Teuvo Sunista, vaan pidä huoli oman piirisi asioista.VAIKENEE, EIKÄ VASTAA?
- Ich habe...
TeuvoSuni kirjoitti:
tuon ahtaan portin tuskanyön tapahtumasta:
Tuon aviorikoksenkin oli Jumala sallinut tapahtua, että hänellä olisi mistä miehen kiinni ottaa,
kun kiinnioton päivä koittaa. Ja nyt se päivä koitti. Vaikka olikin pimeä keskiyö. Ritvan tullessa
töistä sanoin hänelle: "Voitko polvistua kanssani tähän vuoteen viereen, minulla on sinulle
kerrottavaa?" Polvistuimme ja kerroin hänelle mitä vuosia sitten olin tehnyt, ja kysyin: "Voitko
antaa tämän minulle anteeksi?" Hetken hiljaisuuden jälkeen hän vastasi: "Voin."
Sillä hetkellä tunsin itseni tiimalasiksi, joka oli täynnä mustaa mönjää. Se lähti valumaan päästä
alaspäin ja valumisrajan tunsin jokaisessa kehon kohdassa. Kun se oli valunut jalkojen kautta
lattialle, tuli tilalle jotakin puhtaan valkoista. Samalla hetkellä minut valtasi sama ihana tunne
kuin kerran lapsena ja siellä kirkon näyssä. Välähdyksenomaisesti sain vielä tuossa hetkessä
nähdä tämän katoavan maailman yllä taivaan kirkkauden, sen todellisen maailman, joka ei
koskaan katoa.
Olin päässyt läpi ahtaasta portista. Saanut kohdata Kristuksen jo toisen kerran, ja syntyä taivaan
kansalaiseksi. Tätä uudestisyntymistä kutsutaan Raamatussa myös sydämen ympärileikkaukseksi,
ja vaatteiden valkaisemiseksi Karitsan veressä. Siinä ihmisen syntinen luonto revitään pois ja
kivisydämen tilalle asennetaan uusi sydän, johon itse Kristus tuli Totuuden Henkensä kautta
ikuisesti asumaan. Olin päässyt näiden harvojen joukkoon:
"Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä,
mutta se vie kadotukseen.
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."
"Häneen teidät on liittänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty. Kristuksen ympärileikkaus,
jossa syntinen luonto riisutaan pois."sinulla kerta kaikkiaan ole! Olet erittäin levoton, rauhaton sielu. Etkö itse kärsi siitä?
TeuvoSuni kirjoitti:
VAIKENEE, EIKÄ VASTAA?
Suni: >>Tee siis vihdoin se oikea parannus, että tästä lähtien et sanoo yhtä ainoaa
halventavaa tai ylistävää sanaa Teuvo Sunista, vaan pidä huoli oman piirisi asioista.- Mr. Somebody
TeuvoSuni kirjoitti:
VAIKENEE, EIKÄ VASTAA?
olla koko aikaa netin ääressä vilvoittelevien uima-altaiden vierustalla silmäillen ihastuttavaa puutarhaansa aina välillä, ja vaikka nappaillen siinä pienet napanderit kyytipojaksi, kun sormet karkaavat näppäimistöllä, niin ettei itse meinaa perässä pysyä. Niin kuulemma niilläkin on käynyt, jotka ovat spiritismiä pelanneet. Tekstiä tulee niin nopeaan, ettei sormet pysy mukana....
Ich habe... kirjoitti:
sinulla kerta kaikkiaan ole! Olet erittäin levoton, rauhaton sielu. Etkö itse kärsi siitä?
minulla ei todellakaan ole, sillä sitä tämän maailman rauhaa ei Kristus omillensa ole koskaan antanut:
Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän
niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan,
kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minäkin
huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne
ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."
Tämän suunnitelman mukaan Jumala tuli minutkin
pelastamaan luterilaisen pedon suusta. antoi Poikansa
ilmestyä ja lopulta kurituksen jälkeen johdattaa ahtaan
portin kautta hänen eteensä. Siinä paikassa kivisydän
vaihdettiin lihasydämeen ja tämän puhdistetun sydämen
ympärille hän rakensi sen temppelinsä, josta hän ennen
kuolemaansa sanoi:
"Hajottakaa tämä temppeli, niin minä saan sen nousemaan
kolmessa päivässä."
Ja niin apostolit todistivat.
"Me olemme kaiken tämän todistajat - samoin Pyhä Henki,
jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
Ja nämä samat ehdot Pyhän Hengen saamiselle ovat
voimassa tänäkin päivänä ja tämänkin kansan keskellä,
kuten Jeesus itsekin tämän todisti:
"Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani.
Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen
ja jäämme asumaan hänen luokseen.
Tämän minä olen puhunut teille nyt, kun vielä olen teidän
luonanne. Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni
lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne
kaiken, mitä olen teille puhunut. Minä jätän teille rauhan.
Oman rauhani minä annan teille, en sellaista, jonka maailma
antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.
Kuulittehan, mitä minä sanoin: minä menen pois, mutta tulen
taas teidän luoksenne."
Ja niin hän lupauksensa mukaan tuli minunkin luokse, puhdisti
sydämeni ja rakensi sinne oman temppelinsä, jonka jälkeen
oli helppo hylätä epäuskoinen seurakunta:
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on
keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla
ja pimeydellä? Voivatko Kristus ja Beliar olla yhtä mieltä?
Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko? Miten
jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin. Mehän
olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut:
"Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan.
Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani. Siksi
Herra sanoo: - Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa
heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan
teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne ja te olette minun
poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra Kaikkivaltias."
- - -
Ja tämän lupauksen jatko kuuluu:
"Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset
lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja
hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää
elämämme kokonaan hänelle."
Mutta miten voi tämän maailman jumalan valheen armolla
ja valheen rakkaudella harhaan johdettu, totuudesta luopunut
ihminen, puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen
saastaisuudesta, kun Saatana pitää heitä vallassaan
nimenomaan juuri tällä ruumiin ja hengen saastaisuudella
eli synnillä, kuten eräs lahkojohtajakin on sanonut: "Minun
sydämestäni ei ainakaan löydy muuta kuin syntiä ja saastaa!"
Se kapea tie, joka johdattaa tälle Jeesuksen oman temppelin
rakennuspaikalle, alkaa tämän maailman jumalan
valtakunnassa samasta paikasta kuin hänen lavea tiensäkin.
Mutta sen suunta on päinvastainen, ja se Jeesuksen
temppelinrakennuspaikka löytyy lopuksi ahtaan portin ja ahtaan
oven takaa, joten Jeesuksen sanat:
"Lapseni, Jumalan valtakuntaan on todella vaikea päästä",
ovat täysin totta tässäkin ajassa.
Mitä pitemmän taipaleen ihminen on lavean tien ihmisopeista
ravintoa nauttineena kulkenut, sen vaikeampaa hänen on enää
palata lavean tien alkuun ja lähteä kokonaan toiseen suuntaan,
vaikka Jeesuksen käsky on selvä
"Ellette käänny - olette tuhon omat."Semper.Fidelis kirjoitti:
Suni: >>Tee siis vihdoin se oikea parannus, että tästä lähtien et sanoo yhtä ainoaa
halventavaa tai ylistävää sanaa Teuvo Sunista, vaan pidä huoli oman piirisi asioista.Sinulla on Raamatun mukaan oikeus täällä ojentaa ja opettaa ainoastaan helluntailaisten kastealtaaseen upotettuja. Minä olen kaikille muillekin porttoseurakunnille ulkopuolinen:
"Ulkopuoliset tuomitsee Jumala."Mr. Somebody kirjoitti:
olla koko aikaa netin ääressä vilvoittelevien uima-altaiden vierustalla silmäillen ihastuttavaa puutarhaansa aina välillä, ja vaikka nappaillen siinä pienet napanderit kyytipojaksi, kun sormet karkaavat näppäimistöllä, niin ettei itse meinaa perässä pysyä. Niin kuulemma niilläkin on käynyt, jotka ovat spiritismiä pelanneet. Tekstiä tulee niin nopeaan, ettei sormet pysy mukana....
"Minä annan teille viisauden puhua niin, ettei yksikään vastustajanne kykene kiistämään eikä kumoamaan sanojanne."
- Tämän ansaitsit
Ved.2 kirjoitti:
Uskon, että ymmärrät että jossain hetkessä on vain todettava, että tässä se nyt on ja levolle laske Luojani.
Vaikket minulle kommentoi, niin uskon että ymmärrät yskän. Ja Teuvolle sanoisin, että jätä Semper rauhaan. Minullakin voi olla jokin auktoriteetti takanani? Vaikkei sitä nyt äkikseltään uskoisi. Saatan nimittäin palata miekka kädessäni. Kohta sen vedän huotrastani.joka siunaa oman etunsa tähden! Olet mitä läpinäkyvin perseennuolija, minkä maa päällään kantaa. Vihaan lukea tekstejäsi, ja yleensä kartan niitä, mutta jonkun kai tämäkin oli sanottava. Kuka sinuakaan uskoo, puhut aina itsesi surkean egon pönkityksen puolesta, ja livot toisia, tai haukut jopa lyötyjä, jos siitä on hiemankin etua sinulle itsellesi.
Tämän ansaitsit kirjoitti:
joka siunaa oman etunsa tähden! Olet mitä läpinäkyvin perseennuolija, minkä maa päällään kantaa. Vihaan lukea tekstejäsi, ja yleensä kartan niitä, mutta jonkun kai tämäkin oli sanottava. Kuka sinuakaan uskoo, puhut aina itsesi surkean egon pönkityksen puolesta, ja livot toisia, tai haukut jopa lyötyjä, jos siitä on hiemankin etua sinulle itsellesi.
niin selvällä Suomen kielellä, juuri niin kuin sitä pitäisikin näille Saatanan hengessä siunaileville julistaa.
- Michaela....
Tämän ansaitsit kirjoitti:
joka siunaa oman etunsa tähden! Olet mitä läpinäkyvin perseennuolija, minkä maa päällään kantaa. Vihaan lukea tekstejäsi, ja yleensä kartan niitä, mutta jonkun kai tämäkin oli sanottava. Kuka sinuakaan uskoo, puhut aina itsesi surkean egon pönkityksen puolesta, ja livot toisia, tai haukut jopa lyötyjä, jos siitä on hiemankin etua sinulle itsellesi.
aina välillä tuikkaa? Jeesus nujersi käärmeen pään Golgatan keskimmäisellä ristillä! Jokainen vainooja ja pilkkaaja joutuu aikanaan tilille.Miten on sun sielus laita silloin? Nimittäin mistä tiedät, minä hetkenä sielusi vaaditaan tilille? Aikaa ei ole paljon parannuksien tekoon, jos siihen on edes mahdollisuutta. Kellä on, kellä ei....Jumala yksin tietää.
- Mr.Somebody....
TeuvoSuni kirjoitti:
niin selvällä Suomen kielellä, juuri niin kuin sitä pitäisikin näille Saatanan hengessä siunaileville julistaa.
Sarvetkin näkyvät päässäsi!
- Kirpaisikos?
Michaela.... kirjoitti:
aina välillä tuikkaa? Jeesus nujersi käärmeen pään Golgatan keskimmäisellä ristillä! Jokainen vainooja ja pilkkaaja joutuu aikanaan tilille.Miten on sun sielus laita silloin? Nimittäin mistä tiedät, minä hetkenä sielusi vaaditaan tilille? Aikaa ei ole paljon parannuksien tekoon, jos siihen on edes mahdollisuutta. Kellä on, kellä ei....Jumala yksin tietää.
täällä päässä ovat kunnossa, kysele vain itseltäsi, jos lähdet puolustamaan valehtelevaa ihmistä. Ei ole ihmisen tuntemusta sullakaan, vai oletko ved 2 sivupersoona. Tottakai totuus pistää kirpaisemaan, ja varsinkin, jos joku uskaltaa sanoa rehellisen mielipiteen ilman sitä ikuista valehteun henkeä. Kai se käärmeeltä sinulle näyttää, kun saatanahan pelkää niin pal Jumalan omia.
Mr.Somebody.... kirjoitti:
Sarvetkin näkyvät päässäsi!
hirret pois silmistäsi ja hupun päästäsi, huomaisit itsesi istuvasi sen todellisen sarvipään helmassa.
Michaela.... kirjoitti:
vaikka sille kuolemantuomio Golgatalla luettiin, mutta sitä ei ole vielä panty täytäntöön, ja sitä odotellessa, se toimii täyttähäkää porttopapeille neuvojaan antaen, kuten Jeesus tämän näin selvästi sanoi:
"Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi! "Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion?"- Michaela....
Kirpaisikos? kirjoitti:
täällä päässä ovat kunnossa, kysele vain itseltäsi, jos lähdet puolustamaan valehtelevaa ihmistä. Ei ole ihmisen tuntemusta sullakaan, vai oletko ved 2 sivupersoona. Tottakai totuus pistää kirpaisemaan, ja varsinkin, jos joku uskaltaa sanoa rehellisen mielipiteen ilman sitä ikuista valehteun henkeä. Kai se käärmeeltä sinulle näyttää, kun saatanahan pelkää niin pal Jumalan omia.
Jatka vain uskovien pilkkaa ja vainoamistasi. Näinhän kirjoitusten mukaan tapahtuu, mutta kaikelle on aikansa. Ennen pitkää kukin joutuu tilille elämästään ja vastaamaa siitä, miten elossa ollessaan on tehnyt. Hyville käy hyvin, pahoille pahoin. "Joka Jumalan silmäterään koskee, siihen Jumala koskee", monelle jo tässä ajassa. Lukemattomat ovat kokemukset, ennalta monet tiedetty. Jollekin on JOPA annettu mahdollisuus ja ylimääräistä aikaa pelastaakseen sielunsa. Heidänkin (vainoojien) puolesta on rukoiltu. Jumala kun on pitkämielinen ja armahtavainen, mutta rajansa on silläkin.
- Turhaa murinaa
Michaela.... kirjoitti:
Jatka vain uskovien pilkkaa ja vainoamistasi. Näinhän kirjoitusten mukaan tapahtuu, mutta kaikelle on aikansa. Ennen pitkää kukin joutuu tilille elämästään ja vastaamaa siitä, miten elossa ollessaan on tehnyt. Hyville käy hyvin, pahoille pahoin. "Joka Jumalan silmäterään koskee, siihen Jumala koskee", monelle jo tässä ajassa. Lukemattomat ovat kokemukset, ennalta monet tiedetty. Jollekin on JOPA annettu mahdollisuus ja ylimääräistä aikaa pelastaakseen sielunsa. Heidänkin (vainoojien) puolesta on rukoiltu. Jumala kun on pitkämielinen ja armahtavainen, mutta rajansa on silläkin.
väärää henkilöä. En sattumoisin ole Suni, vaan vallan toinen ihminen. Enkä saletisti ole uhkaillut ketään, mutta sinä sitävastoin jakelet rikinkatkuisia tuomioitasi, käärmeeksikin mainiten..
Muuten, siteeraatkin lempilausettani: Joka koskee Jumalan silmäterään, se koskee Jumalaan. Satun olemaan suurenmoisen Jumalan silmäterä, ja siksi en sorrukaan mielistelemään enkä siihen jaloon uskonnolliseen tapakulttuuriin, joka kieltää puhumasta totta. Mikä siinä nyt oli pilkkaamista, että sanoin asian, joka pitää paikkansa? Minä itse tiedän mistä puhun, olen sen verran seuraillut toisinaan tätä palstaa.
Myöskään uhkailusi ei merkitse minulle mitään, sillä minun Jumalani ei ole sellainen, joka pakottaa valehtelemaan tai kaunistelemaan asioita muka rakkauden varjolla.
Rauhoitu, ja tutki itse sielusi tilaa. Heikko on mieli, jos suuttuu noin kovasti toisen rehellisen suorasukaisesta kommentista. Et sinä ole Jumala, joka jakelet joitain tuomioita. Sanon nyt sinullekin tässä, kun jatkoit: Olet mitä ilmeisimmin nousuhumalassa oleva uskova, joka uskonnollisen humalansa nousuvaiheessa luulee, että voi pakottaa uhkailemisellaan muita ruotuunsa ja luulee rakkauden kaksoiskäskyä ainoaksi tavaksi elää. Paaaaaljon on sinulla oppimista, ja kyllä se "siperia" vielä opettaakin. - sinä se "Johannes
Turhaa murinaa kirjoitti:
väärää henkilöä. En sattumoisin ole Suni, vaan vallan toinen ihminen. Enkä saletisti ole uhkaillut ketään, mutta sinä sitävastoin jakelet rikinkatkuisia tuomioitasi, käärmeeksikin mainiten..
Muuten, siteeraatkin lempilausettani: Joka koskee Jumalan silmäterään, se koskee Jumalaan. Satun olemaan suurenmoisen Jumalan silmäterä, ja siksi en sorrukaan mielistelemään enkä siihen jaloon uskonnolliseen tapakulttuuriin, joka kieltää puhumasta totta. Mikä siinä nyt oli pilkkaamista, että sanoin asian, joka pitää paikkansa? Minä itse tiedän mistä puhun, olen sen verran seuraillut toisinaan tätä palstaa.
Myöskään uhkailusi ei merkitse minulle mitään, sillä minun Jumalani ei ole sellainen, joka pakottaa valehtelemaan tai kaunistelemaan asioita muka rakkauden varjolla.
Rauhoitu, ja tutki itse sielusi tilaa. Heikko on mieli, jos suuttuu noin kovasti toisen rehellisen suorasukaisesta kommentista. Et sinä ole Jumala, joka jakelet joitain tuomioita. Sanon nyt sinullekin tässä, kun jatkoit: Olet mitä ilmeisimmin nousuhumalassa oleva uskova, joka uskonnollisen humalansa nousuvaiheessa luulee, että voi pakottaa uhkailemisellaan muita ruotuunsa ja luulee rakkauden kaksoiskäskyä ainoaksi tavaksi elää. Paaaaaljon on sinulla oppimista, ja kyllä se "siperia" vielä opettaakin.Kastaja" joka tänä päivänä sanoo asiat niin kuin ne ovat. TEHKÄÄ PARANNUS.
Sillä näin on ihmiset on PETETTY he elävät valheessa, vale jeesuksen turvissa EIKÄ suinkaan
Jumalan Pojalla ole mitään tekemistä valehtelijoitten kanssa.
on se että on Jeesus syntipukkina.
Useimpien ihmismieli vaatii jonkun toisen kantamaan oman vastuunsa ja siihen perustuu myös ristinuskon leviäminen.
Meillä ateisteilla ei ole syntipukkia, vaan kannamme itse vastuun teoistamme.
Kyllä kristitytkin joutuvat itse pakon edessä kantamaan vastuun, mutta mielessään sälyttävät sen itseltä pois.
http://koti.mbnet.fi/neptunia/essays/sgintro2.htmettä olet ateisti, vaikka et kenties Luojaan uskokaan, sillä minä uskon tähän Pyhän hengen ilmoitukseen, että monet pakanat ja ateistit ovat paljon lähempänä pelastusta, kuin eri porttoseurakuntien oppeja kumartelevat ihmiset:
"Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja,
vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Pakanakansatkin (ateistit), joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan
tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan,
ovat itse itselleen laki.
Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä.
Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät
tai myös puolustavat heitä.
Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani
evankeliumin mukaan tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet
Kristuksen Jeesuksen tuomittavaksi."TeuvoSuni kirjoitti:
että olet ateisti, vaikka et kenties Luojaan uskokaan, sillä minä uskon tähän Pyhän hengen ilmoitukseen, että monet pakanat ja ateistit ovat paljon lähempänä pelastusta, kuin eri porttoseurakuntien oppeja kumartelevat ihmiset:
"Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja,
vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Pakanakansatkin (ateistit), joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan
tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan,
ovat itse itselleen laki.
Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä.
Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät
tai myös puolustavat heitä.
Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani
evankeliumin mukaan tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet
Kristuksen Jeesuksen tuomittavaksi."Vanhurskaudeksi on käännetty "alkutekstien sanat, jotka alunperin tarkoitti oikeamielisyyttä ja oikeudenmukaisuutta.
Oikeamielisyys ja oikeudenmukaisuus on niin silloin kuin nytkin, aina kulloisenkin kirjoittajan mielipide siitä mitä pitää oikeudenmukaisena.
Sana "vanhurskaus" on vasta 1500-luvulla Suomenkieliseen Raamattuun tullut väärin käännetty sana, joka vasta silloin sai uskonnollisen merkityksen ainakin meillä Suomessa.
Toisella palstalla ollaan useissakin ketjuissa Jonahin kanssa otettu asia esille:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8644706/threadPe.ku kirjoitti:
Vanhurskaudeksi on käännetty "alkutekstien sanat, jotka alunperin tarkoitti oikeamielisyyttä ja oikeudenmukaisuutta.
Oikeamielisyys ja oikeudenmukaisuus on niin silloin kuin nytkin, aina kulloisenkin kirjoittajan mielipide siitä mitä pitää oikeudenmukaisena.
Sana "vanhurskaus" on vasta 1500-luvulla Suomenkieliseen Raamattuun tullut väärin käännetty sana, joka vasta silloin sai uskonnollisen merkityksen ainakin meillä Suomessa.
Toisella palstalla ollaan useissakin ketjuissa Jonahin kanssa otettu asia esille:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8644706/threadkirjoitan tällä palstalla väärämielisistä ja oikemielisistä.
Raamattu nimittää Jumalan tahdon mukaisia oikemielisiä vanhurskaiksi.TeuvoSuni kirjoitti:
kirjoitan tällä palstalla väärämielisistä ja oikemielisistä.
Raamattu nimittää Jumalan tahdon mukaisia oikemielisiä vanhurskaiksi.kuitenkin sisäistänyt vain harvat kristityistä, eivätkä edes usko kun asia kerrotaan.
Pe.ku kirjoitti:
kuitenkin sisäistänyt vain harvat kristityistä, eivätkä edes usko kun asia kerrotaan.
edeltä ilmoitti: "Vain harvat löytävät sen."
Kuulutko sinä vapaa-ajattelijoihin?
Toin kerran näihin keskusteluihin heille osoitetun viesti, joka oli jokseenkin tällainen:
"Teette aivan oikein, kun kehotatte ihmisiä eroamaan kirkosta. Mutta miksi vain kirkosta, miksi ei joka ainoasta porttoseurakunnasta jonne he epäuskojen vallassa ovat ajautuneet.
Miksi te suljette Jumalan kaiken ajattelun ulkopuolelle, aiva kuin se olisi Jumalan vika, kun maailmassa on tällainen uskojen "sekahedelmäsoppa?
Onhan Raamattuun selvästi kirjoitettu kaikki se, mikä tähän lopun ajan rajuun eksytyksen on koko ihmiskunnan johdattanut."
Eipä saanut tällainen viesti montaa minuuttia tuolla ateistien palstalla olla, kun se sieltä poistettiin.
Olisitko sinä sen poistattanut?TeuvoSuni kirjoitti:
edeltä ilmoitti: "Vain harvat löytävät sen."
Kuulutko sinä vapaa-ajattelijoihin?
Toin kerran näihin keskusteluihin heille osoitetun viesti, joka oli jokseenkin tällainen:
"Teette aivan oikein, kun kehotatte ihmisiä eroamaan kirkosta. Mutta miksi vain kirkosta, miksi ei joka ainoasta porttoseurakunnasta jonne he epäuskojen vallassa ovat ajautuneet.
Miksi te suljette Jumalan kaiken ajattelun ulkopuolelle, aiva kuin se olisi Jumalan vika, kun maailmassa on tällainen uskojen "sekahedelmäsoppa?
Onhan Raamattuun selvästi kirjoitettu kaikki se, mikä tähän lopun ajan rajuun eksytyksen on koko ihmiskunnan johdattanut."
Eipä saanut tällainen viesti montaa minuuttia tuolla ateistien palstalla olla, kun se sieltä poistettiin.
Olisitko sinä sen poistattanut?Olen Vapaa ajattelijoiden jäsen.
Meidän Tampereen porukka on perustanut ja ylläpitää sitä "eroakirkosta.fi-sivustoa.
Pääpaino on Valtiokirkon kaatamisessa, mutta Vapaa ajattelijat tekee paljon työtä myös muiden lahkojen lieve-ilmiöhin puuttumalla ja järjestämällä tai tarjoamalla tietoa vaihtoehtoisista mahdollisuuksista esim. rippikouluihin ja juhlatilaisuuksiin.
Mitä tulee ateisti-palstaan niin se on jo ainakin kolme vuotta ollut lasten ja "kettutyttöjen/poikien" chattailupalsta, joskin hitusen se on viime aikoina mennyt parempaan suuntaan.
Siellä ylläpito poistaa ajattelematta kaiken mitä pyydetään, ilman tolkkua.
Ateismista on tullut joissain nuorisopiireissä muoti-ilmiö, eikä nuo lapsi-ateistit välttämättä edes tiedä mitä ateismi tarkoittaa ja se näkyy tuolla palstalla.Pe.ku kirjoitti:
Olen Vapaa ajattelijoiden jäsen.
Meidän Tampereen porukka on perustanut ja ylläpitää sitä "eroakirkosta.fi-sivustoa.
Pääpaino on Valtiokirkon kaatamisessa, mutta Vapaa ajattelijat tekee paljon työtä myös muiden lahkojen lieve-ilmiöhin puuttumalla ja järjestämällä tai tarjoamalla tietoa vaihtoehtoisista mahdollisuuksista esim. rippikouluihin ja juhlatilaisuuksiin.
Mitä tulee ateisti-palstaan niin se on jo ainakin kolme vuotta ollut lasten ja "kettutyttöjen/poikien" chattailupalsta, joskin hitusen se on viime aikoina mennyt parempaan suuntaan.
Siellä ylläpito poistaa ajattelematta kaiken mitä pyydetään, ilman tolkkua.
Ateismista on tullut joissain nuorisopiireissä muoti-ilmiö, eikä nuo lapsi-ateistit välttämättä edes tiedä mitä ateismi tarkoittaa ja se näkyy tuolla palstalla.olisitko sinä poistattanut tuon kirjoitukseni, jos olisit sen vuonna 2005 palstalta lukenut?
TeuvoSuni kirjoitti:
olisitko sinä poistattanut tuon kirjoitukseni, jos olisit sen vuonna 2005 palstalta lukenut?
tollasesta viestistä valittanut mihinkään. mutta jos olisin ollut vaikka seriffi tai ylläpidon edustaja niin välittömästi olisin poistanut, koska siinä rikotaan lakia.
Itse aihehan siinä on mitä parhain Ateisti-palstalle, mutta loukkaava nimittely siinä on lainvastaista.Pe.ku kirjoitti:
tollasesta viestistä valittanut mihinkään. mutta jos olisin ollut vaikka seriffi tai ylläpidon edustaja niin välittömästi olisin poistanut, koska siinä rikotaan lakia.
Itse aihehan siinä on mitä parhain Ateisti-palstalle, mutta loukkaava nimittely siinä on lainvastaista.rikkoi lakia? Suomen lakia, vai ateistien omaa lakiako?
TeuvoSuni kirjoitti:
rikkoi lakia? Suomen lakia, vai ateistien omaa lakiako?
Se on halventava nimitys ryhmälle ja sen sisällä oleville ihmisille.
Useatkin lakipykälät kieltävät sen.
Ensimmäisenä on Uskonrauhan rikkominen: Suomen rikoslain 17 luvun 10 §:n määrittämä rikos, joka tuokin olisi jos joku haluaisi nostaa syytteen.
Meidän Vapaa-ajattelijain liittomme on kritisoinut tuota rikosnimikettä tarpeettomana, koska muut lait suojelevat uskonnon harjoittamista häiritsemiseltä.
Eli tuo on tavallaan turha lakipykälä koska myös laki kunnianloukkauksestakin ja mahdollisesti moni muukin laki ajaa saman asian.
Rasismiksikin se nykyään katsotaan.
On lainvastaista nimitellä loukkaavasti mitään ryhmää tai yksilöä olipa sitten totta tai ei.
Arvostella saa kovin sanoin, mutta nimittely, jonka joku katsoo loukkaavan itseään tai aatettaan on siis tuomittavaa Suomen lakipykälissä.Pe.ku kirjoitti:
Se on halventava nimitys ryhmälle ja sen sisällä oleville ihmisille.
Useatkin lakipykälät kieltävät sen.
Ensimmäisenä on Uskonrauhan rikkominen: Suomen rikoslain 17 luvun 10 §:n määrittämä rikos, joka tuokin olisi jos joku haluaisi nostaa syytteen.
Meidän Vapaa-ajattelijain liittomme on kritisoinut tuota rikosnimikettä tarpeettomana, koska muut lait suojelevat uskonnon harjoittamista häiritsemiseltä.
Eli tuo on tavallaan turha lakipykälä koska myös laki kunnianloukkauksestakin ja mahdollisesti moni muukin laki ajaa saman asian.
Rasismiksikin se nykyään katsotaan.
On lainvastaista nimitellä loukkaavasti mitään ryhmää tai yksilöä olipa sitten totta tai ei.
Arvostella saa kovin sanoin, mutta nimittely, jonka joku katsoo loukkaavan itseään tai aatettaan on siis tuomittavaa Suomen lakipykälissä.totuudesta luopuneista, Saatanan tekopyhittämistä, ja Jumalan paaduttamista ihmisistä.
Jumala antoi esivallalle tehtäväksi huolehtia alaistensa maallisesta hyvinvoinnista - ei mistään muusta. Mutta kun Saatana tämän maailman hallintaansa sai, se alkoi myös huolehtia valheen ja vääryyden hengellään myös porttoseurakuntiensa hyvinvoinnista esivaltaa hyväksi käyttäen, josta tuo mainitsemasi uskonrauhan rikkominen on erittäin hyvänä esimerkin:
Kenen etuja turvaamaan tähän maahan on säädetty laki, jossa sanotaan:
"Joka julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa
julkisesti herjaa ja häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa
tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä,
voi oikeus tuomita teosta sakkoa tai vankeutta enintään kuusi
kuukautta."
Kun tässä mainitaan Jumalan nimi, on heti syytä tutkia hänen antamansa
ilmoitukset tästä samasta asiasta. Onko hän todella sanonut, että
kaikki se, mikä ihmisten mielestä on pyhää, on hänestä lähtöisin?
Jeesus sanoo: "Te tekopyhät! Oikein Jesaja teistä ennusti, kun hän
sanoi: - Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on
kaukana minusta.
Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä."
Jeesus sanoi heille: "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita,
mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä
arvokasta, on Jumalalle iljetys."
Voiko tätä selvemmin sanoa: "Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta,
on Jumalalle iljetys."
Näin on itsestään selvää, ettei tätä lakia ole laadittu Jumalan, vaan
hänen vastustajansa, tämän maailman jumalan, Saatanan ja hänen
Antikristus-poikansa tahdon mukaan, varmistamaan sen, ettei hänen
hallitsemassa maailmassa kukaan voisi julistaa totuutta ilman
rangaistusta.
Tällä lailla se on tehnyt perustuksen myöskin sille, että kuka
tahansa, joka sen antaman unen, näyn tai ilmestyksen perusteella oman
kirkkokunnan tai lahkon perustaa - kuten niitä tämäkin maa on jo
täyteen perustettu - saa heti lainvoiman totuutta vastaan.
Kun taas ne, jotka puhuvat totta, ovat tässä maailmassa jääneet
tällaista lainsuojaa vaille, kuten ilmoitettu on:
Aamos: "Voi teitä, jotka teette lainkäytöstä katkeraa koiruohoa ja
jätätte heitteille oikeuden. Te vihaatte sitä, joka kaupunginportin
kokouksessa (tai suomi24 raamattukeskustelussa) vaatii oikeaa
tuomiota, ja inhoatte sitä, joka kertoo totuuden.
Paavali: Jumala näyttää asettaneen meidät apostolit vihoviimeisiksi:
olemme kuin kuolemaantuomitut areenalla, koko maailman katseltavina,
enkelien ja ihmisten.
Meistä puhutaan pahaa, mutta me puhumme hyvää. Tähän päivään saakka
olemme olleet koko maailman kaatopaikka, ihmiskunnan pohjasakkaa."
Ainoan tähän liittyvän lain on Jumala säätänyt Pyhän Hengen pilkkaamisesta:
"Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä
minun kanssani kokoa, se hajottaa.
Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan
ihmisille anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei
anteeksi anneta, ei tässä, eikä tulevassa maailmanajassa."
Pyhä Henki on Totuuden Henki, ja totuuden pilkkaamisesta on Jumala
tämän lain antanut. Eikä hän ole sen täytäntöönpanoa luovuttanut
yhdellekään maalliselle oikeusistuimelle, vaan toteuttaa sen itse
viimeistään viimeisellä tuomiolla.
Mikäli Totuuden Hengen saanut ihminen saa haasteen oikeuteen totuuden
julistamisesta, käynnistyy varsin ihmeellinen oikeusprosessi, jossa
syyttäjä itse syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan.
Kristuksen valittu ei oikeuteen joutuessaan tarvitse lakimiestä häntä
puolustamaan, sillä senkin asian on Jumala jo ennalta näin
valmistanut:
"Mutta kun teidät luovutetaan viranomaisten käsiin, älkää olko
huolissanne siitä, miten tai mitä puhuisitte, sillä teille annetaan
tuona hetkenä sanat, jotka teidän tulee puhua.
Te ette puhu itse, teissä puhuu Isänne Henki."TeuvoSuni kirjoitti:
totuudesta luopuneista, Saatanan tekopyhittämistä, ja Jumalan paaduttamista ihmisistä.
Jumala antoi esivallalle tehtäväksi huolehtia alaistensa maallisesta hyvinvoinnista - ei mistään muusta. Mutta kun Saatana tämän maailman hallintaansa sai, se alkoi myös huolehtia valheen ja vääryyden hengellään myös porttoseurakuntiensa hyvinvoinnista esivaltaa hyväksi käyttäen, josta tuo mainitsemasi uskonrauhan rikkominen on erittäin hyvänä esimerkin:
Kenen etuja turvaamaan tähän maahan on säädetty laki, jossa sanotaan:
"Joka julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa
julkisesti herjaa ja häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa
tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä,
voi oikeus tuomita teosta sakkoa tai vankeutta enintään kuusi
kuukautta."
Kun tässä mainitaan Jumalan nimi, on heti syytä tutkia hänen antamansa
ilmoitukset tästä samasta asiasta. Onko hän todella sanonut, että
kaikki se, mikä ihmisten mielestä on pyhää, on hänestä lähtöisin?
Jeesus sanoo: "Te tekopyhät! Oikein Jesaja teistä ennusti, kun hän
sanoi: - Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on
kaukana minusta.
Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä."
Jeesus sanoi heille: "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita,
mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä
arvokasta, on Jumalalle iljetys."
Voiko tätä selvemmin sanoa: "Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta,
on Jumalalle iljetys."
Näin on itsestään selvää, ettei tätä lakia ole laadittu Jumalan, vaan
hänen vastustajansa, tämän maailman jumalan, Saatanan ja hänen
Antikristus-poikansa tahdon mukaan, varmistamaan sen, ettei hänen
hallitsemassa maailmassa kukaan voisi julistaa totuutta ilman
rangaistusta.
Tällä lailla se on tehnyt perustuksen myöskin sille, että kuka
tahansa, joka sen antaman unen, näyn tai ilmestyksen perusteella oman
kirkkokunnan tai lahkon perustaa - kuten niitä tämäkin maa on jo
täyteen perustettu - saa heti lainvoiman totuutta vastaan.
Kun taas ne, jotka puhuvat totta, ovat tässä maailmassa jääneet
tällaista lainsuojaa vaille, kuten ilmoitettu on:
Aamos: "Voi teitä, jotka teette lainkäytöstä katkeraa koiruohoa ja
jätätte heitteille oikeuden. Te vihaatte sitä, joka kaupunginportin
kokouksessa (tai suomi24 raamattukeskustelussa) vaatii oikeaa
tuomiota, ja inhoatte sitä, joka kertoo totuuden.
Paavali: Jumala näyttää asettaneen meidät apostolit vihoviimeisiksi:
olemme kuin kuolemaantuomitut areenalla, koko maailman katseltavina,
enkelien ja ihmisten.
Meistä puhutaan pahaa, mutta me puhumme hyvää. Tähän päivään saakka
olemme olleet koko maailman kaatopaikka, ihmiskunnan pohjasakkaa."
Ainoan tähän liittyvän lain on Jumala säätänyt Pyhän Hengen pilkkaamisesta:
"Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä
minun kanssani kokoa, se hajottaa.
Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan
ihmisille anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei
anteeksi anneta, ei tässä, eikä tulevassa maailmanajassa."
Pyhä Henki on Totuuden Henki, ja totuuden pilkkaamisesta on Jumala
tämän lain antanut. Eikä hän ole sen täytäntöönpanoa luovuttanut
yhdellekään maalliselle oikeusistuimelle, vaan toteuttaa sen itse
viimeistään viimeisellä tuomiolla.
Mikäli Totuuden Hengen saanut ihminen saa haasteen oikeuteen totuuden
julistamisesta, käynnistyy varsin ihmeellinen oikeusprosessi, jossa
syyttäjä itse syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan.
Kristuksen valittu ei oikeuteen joutuessaan tarvitse lakimiestä häntä
puolustamaan, sillä senkin asian on Jumala jo ennalta näin
valmistanut:
"Mutta kun teidät luovutetaan viranomaisten käsiin, älkää olko
huolissanne siitä, miten tai mitä puhuisitte, sillä teille annetaan
tuona hetkenä sanat, jotka teidän tulee puhua.
Te ette puhu itse, teissä puhuu Isänne Henki."mitä Raamatussa sanotaan kun on kyse maallisesta laista.
Jos ylläpito huomaa tai sille ilmoitetaan laittomasta viestistä, niin sen on pakko se poistaa, kun muuten voi joutua itse syytettyjen penkille.
Halla-ahohan syyskuussa tuomittiin ihan vastaavasta asiasta kolmeenkymmeneen päiväsakkoon.
Kyllähän mistä tahansa asioista, kenen kanssa tahansa voi keskustella nimittelemättäkin ja silloin se on molemmille osapuolille miellyttävämpääkin.
Asioista voi laillisesti riidellä, mutta ei juurikaan henkilöistä.
Huumori on hyvä tapa neuvotella ja sen avulla on selvitty monista valtioiden välisistä sodistakin, kun johtajat ovat aloittaneet neuvottelun, vaikkapa kertomalla vitsin.
Nimittely on myös sivistymätöntä ja vielä kauempana suvaitsevaisuudesta, joka sekin on kirjattu kansainvälisiin ihmisoikeusartikloihin.Pe.ku kirjoitti:
mitä Raamatussa sanotaan kun on kyse maallisesta laista.
Jos ylläpito huomaa tai sille ilmoitetaan laittomasta viestistä, niin sen on pakko se poistaa, kun muuten voi joutua itse syytettyjen penkille.
Halla-ahohan syyskuussa tuomittiin ihan vastaavasta asiasta kolmeenkymmeneen päiväsakkoon.
Kyllähän mistä tahansa asioista, kenen kanssa tahansa voi keskustella nimittelemättäkin ja silloin se on molemmille osapuolille miellyttävämpääkin.
Asioista voi laillisesti riidellä, mutta ei juurikaan henkilöistä.
Huumori on hyvä tapa neuvotella ja sen avulla on selvitty monista valtioiden välisistä sodistakin, kun johtajat ovat aloittaneet neuvottelun, vaikkapa kertomalla vitsin.
Nimittely on myös sivistymätöntä ja vielä kauempana suvaitsevaisuudesta, joka sekin on kirjattu kansainvälisiin ihmisoikeusartikloihin.sitä varten, että Raamatusta pitäisi pystyä keskustelemaan, puolustamaan ja jopa väittämään vastaan.
TeuvoSuni kirjoitti:
sitä varten, että Raamatusta pitäisi pystyä keskustelemaan, puolustamaan ja jopa väittämään vastaan.
väitellä voi noista asioista solvaamattakin.
Minä olen kirjoitellut paljon palstoilla, enkä ole sanonut koskaan ainuttakaan loukkaavaa nimittelysanaa ja silti tai senkin takia viestini ovat menneet erittäin hyvin perille.
Viestieni perille menon tiedän palautteesta, ja sitä tulee paljon niskaan, niin hyvää kuin pahaakin.
Pitää myös muistaa että, aina se joka nimittelee keskustelussa on menettänyt malttinsa eli hävinnyt keskustelun.Pe.ku kirjoitti:
Minä olen kirjoitellut paljon palstoilla, enkä ole sanonut koskaan ainuttakaan loukkaavaa nimittelysanaa ja silti tai senkin takia viestini ovat menneet erittäin hyvin perille.
Viestieni perille menon tiedän palautteesta, ja sitä tulee paljon niskaan, niin hyvää kuin pahaakin.
Pitää myös muistaa että, aina se joka nimittelee keskustelussa on menettänyt malttinsa eli hävinnyt keskustelun.Lue sieltä Matteuksen luku 23, ja oletko sen luettuasi sitä mieltä että Jeesuskin menetti malttinsa ja hävisi keskustelun?
Vaikka maltin menettivät ylipappi, fariseukset ja lainopettajat ja fariseukset, kun Jeesus heille sanoi:
"Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon
Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.
Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."
Ja vielä toisen kerran vahvisti tämän todeksi:
"Ettekö ole koskaan kirjoituksista lukeneet: - Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on nyt kulmakivi.
Herralta se on tullut, ja se on ihmeellinen meidän silmissämme.
Tämän takia sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle,
joka tekee sen hedelmiä.
Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa."
Tämän vertauksen kuultuaan ylipapit ja fariseukset ymmärsivät, että Jeesus puhui heistä.
He olisivat halunneet ottaa hänet kiinni mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana."
Niin on tänä päivänä koko ihmiskunta ajautunut tuohon samaan paatumuksen tilaan,
jonka merkkeinä ovat nuo Saatanan heille rakennuttamansa jumalanhuoneet, joissa
he hengettöminä uskovat palvelevansa Jumalaa, vaikka todellisuudessa palvelevat lihansa
voimalla Saatanaa ja hänen poikaansa Antikristusta.Pe.ku kirjoitti:
Pitää myös muistaa että, aina se joka nimittelee keskustelussa on menettänyt malttinsa eli hävinnyt keskustelun.et usko Kaikkivaltiaaseen Jumalaan, etkä hänen, kuin et myöskään Saatanan henkimaailmaan, niin miksi sinä kuitenkin julistat täällä samanlaista sanomaa kuin nämä totuudesta luopuneet, Saatanan tekopyhittämät ja Jumalan paaduttamat sivistinyeet siivosyntiset uskovat?
TeuvoSuni kirjoitti:
et usko Kaikkivaltiaaseen Jumalaan, etkä hänen, kuin et myöskään Saatanan henkimaailmaan, niin miksi sinä kuitenkin julistat täällä samanlaista sanomaa kuin nämä totuudesta luopuneet, Saatanan tekopyhittämät ja Jumalan paaduttamat sivistinyeet siivosyntiset uskovat?
En ole julistanut.
Pe.ku kirjoitti:
En ole julistanut.
totuutta aivan kuin nuo tekopyhitetyt siivosyntiset uskovat, ja tällä samankaltaisella syyllä, vaikka et kenties Jeesuksen nimessä mitään julistakaan:
"Rakkaat veljet ja sisaret Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikkihan me tiedämme, että Jumala
on rakkaus, joka pelkästä armosta on meidät kaikki uskovat pelastanut, koska kukaan meistä
ei voi tietää totuutta.
Mutta jos joku kuitenkin aiheuttaa teille ahdistusta, masennusta ja kalseaa oloa, ilmoittaessaan
päässeensä ahtaasta portista sisälle ja saaneensa Kristukselta hänen Henkensä ja sen myötä
tietoonsa koko totuuden, niin tietäkää tämä; tällaisesta ihmisestä on jo tullut toisten tuomitsija."
Voin minäkin sanoa, että "Vain Kristuksen on vastuu" minusta. Kun syvältä asiaa luodataan. Mutta silloin
minun on otettava vastaan myös tämä sana:
Matt. 25:25-29
25 Minä pelkäsin ja kaivoin talenttisi maahan. Tässä on omasi.'
26 Isäntä vastasi hänelle: 'Sinä kelvoton ja laiska palvelija!
Sinä tiesit, että minä leikkaan sieltä, minne en ole kylvänyt,
ja kokoan sieltä, minne en ole siementä viskannut.
27 Silloinhan sinun olisi pitänyt viedä minun rahani pankkiin,
niin että olisin palatessani saanut omani takaisin korkoineen.
28 -- Ottakaa pois hänen talenttinsa ja antakaa se sille, jolla on kymmenen talenttia.
29 Jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hän on saava yltäkyllin,
mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on.- vertauskuva
koski hieman eri asiaa
joka on Kristuksen Hengestä osaton ja on jonkun porttoseurakunnan jäsen, ei ole Jumalan ilmoituksen mukaan mitään oikeutta ja vastuuta tulla opettamaan tai jopa tuomitsemaan tämän seurakunnan ulkopuolista ihmistä, sillä näiden ulkopuoliset kutsuu, kouluttaa ja lähettää yksin Jumala ja Jeesus Kristus:
kuin omaan piiriinne kuuluvia. Ulkopuoliset tuomitsee Jumala."
- Ihmettelevä ihminen
miksi nuo kolme entistä ystävääsi ovat yksissä tuumin aloittaneet parjauskampanjansa sinua vastaan?
näistä Saarnaajan sanoista:
"Milloin pahaa tekoa ei pian seuraa rangaistus, ihmiset rohkaistuvat pahan tekoon: moni syntinen tekee pahaa sata kertaa ja elää silti kauan.
Tiedän kuitenkin, että Jumalaa pelkäävälle käy hyvin hänen jumalanpelkonsa johdosta, ja tiedän myös, että
jumalattomalle ei käy hyvin: koska hän ei pelkää Jumalaa, hänen elinpäivänsä häipyvät kuin pakeneva varjo."
Totuudesta luopuessaan he ovat havainneet miten suureen suosioon eräs uudelleen kastettu on totuutta herjaavilla kirjoituksillaan palstalla päässyt. Ja uskoneet, että Jumalan asialla hän on, kun herjaukset saavat jatkua, niin ovat pyytäneet häneltä anteeksi aikaisempia totuuden sanojaan, ja hypänneet samaan riettauden virtaan:
"Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden
virtaan ja syytävät herjauksiaan.
Ja ovat heittäneet roskiin tämän Hengen ilmoituksen lopun:
"Mutta he joutuvat tekemään tilin hänelle, joka on valmiina tuomitsemaan elävät ja kuolleet."TeuvoSuni kirjoitti:
näistä Saarnaajan sanoista:
"Milloin pahaa tekoa ei pian seuraa rangaistus, ihmiset rohkaistuvat pahan tekoon: moni syntinen tekee pahaa sata kertaa ja elää silti kauan.
Tiedän kuitenkin, että Jumalaa pelkäävälle käy hyvin hänen jumalanpelkonsa johdosta, ja tiedän myös, että
jumalattomalle ei käy hyvin: koska hän ei pelkää Jumalaa, hänen elinpäivänsä häipyvät kuin pakeneva varjo."
Totuudesta luopuessaan he ovat havainneet miten suureen suosioon eräs uudelleen kastettu on totuutta herjaavilla kirjoituksillaan palstalla päässyt. Ja uskoneet, että Jumalan asialla hän on, kun herjaukset saavat jatkua, niin ovat pyytäneet häneltä anteeksi aikaisempia totuuden sanojaan, ja hypänneet samaan riettauden virtaan:
"Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden
virtaan ja syytävät herjauksiaan.
Ja ovat heittäneet roskiin tämän Hengen ilmoituksen lopun:
"Mutta he joutuvat tekemään tilin hänelle, joka on valmiina tuomitsemaan elävät ja kuolleet."tästä neljän koplasta tuli toiseen keskusteluun tämä Devoitin viesti Vedettäjälle;
Oletinkin niin
Devoit 30.11.2009 13:19
Eli oletin etten käsittänyt kirjoitustasi oikein. Ensin meinasinkin tehdä sen järkevämmän vaihtoehdon ja kysyä asiaan täsmennystä.
Ei minulla ole oikeassa olemisen tarvetta pakonomaisesti, eikä minun maailmani sorru vaikka joku uskaltaa ilmaista olevansa erimieltä. Omalta puoleltani pyydän anteeksi, että sain kirjoitukseni tahattomasti näyttämään liian tylyltä.
Sinä, KariHenrik ja Semper ansaitsette kiitoksen siitä, että osaatte keskustella.
- - -
Tällä tavoin yhteinen vääryyden henki toisiansa kiittää ja kannustaa.TeuvoSuni kirjoitti:
tästä neljän koplasta tuli toiseen keskusteluun tämä Devoitin viesti Vedettäjälle;
Oletinkin niin
Devoit 30.11.2009 13:19
Eli oletin etten käsittänyt kirjoitustasi oikein. Ensin meinasinkin tehdä sen järkevämmän vaihtoehdon ja kysyä asiaan täsmennystä.
Ei minulla ole oikeassa olemisen tarvetta pakonomaisesti, eikä minun maailmani sorru vaikka joku uskaltaa ilmaista olevansa erimieltä. Omalta puoleltani pyydän anteeksi, että sain kirjoitukseni tahattomasti näyttämään liian tylyltä.
Sinä, KariHenrik ja Semper ansaitsette kiitoksen siitä, että osaatte keskustella.
- - -
Tällä tavoin yhteinen vääryyden henki toisiansa kiittää ja kannustaa.Kiitoksia kirjeestäsi, sain sen tänään ja huom. en mitään parjauskampanjaa vastaasi ole aloittanutkaan.
Näköjään entiset ajat eivät enää palaa, se tuntemani Teuvo Suni on mennyt johonkin ja tuo toinen hänen nimeään käyttävä on tilalla.
Sinä näet saatanoita joka puolella, jopa sinua vilpittömästi ojentavan ystävän näet saatanana. Ei mitään toivoa rakentavasta keskusteluyhteydestä.
Olen surullinen puolestasi.Devoit kirjoitti:
Kiitoksia kirjeestäsi, sain sen tänään ja huom. en mitään parjauskampanjaa vastaasi ole aloittanutkaan.
Näköjään entiset ajat eivät enää palaa, se tuntemani Teuvo Suni on mennyt johonkin ja tuo toinen hänen nimeään käyttävä on tilalla.
Sinä näet saatanoita joka puolella, jopa sinua vilpittömästi ojentavan ystävän näet saatanana. Ei mitään toivoa rakentavasta keskusteluyhteydestä.
Olen surullinen puolestasi.toivottomuutesi jo 17 vuotta sitten, kun Hengen herjauksen tähden Kristus sinulle valmistetun tehtävän minulle antoi. Siksi tiesit varmasti, että Kristus oli Henkensä minulle antanut:
"Jos olisit saanut nähdä sen kalabaliikin minlä suni sai aikaan vuonna -92 ja -93, katselisit asioita toisin silmin.
Lehtikirjoittelujen perusteella tein havainnon, tuossa on oikea Jumalan mies, joka puhuu totuutta. Suorastaan palsamia sielulle oli nähdä niin suoraan sanottuna niin oikeaa asiaa. Näin kahden kesken: Se olikin liian suoraa kerrontaa ,lestadiolaiset panivat ex-kansanedustajansa uhkailemaan lehden päätoimittajaa, jolloin Sunin kirjoitusten julkaiseminen lopetettiin. Viimeisen vastineensa Teuvo kirjoitti maksettuna ilmoituksena (1000 mk). Silloin Teuvolla oli todella laaja kannatus."TeuvoSuni kirjoitti:
toivottomuutesi jo 17 vuotta sitten, kun Hengen herjauksen tähden Kristus sinulle valmistetun tehtävän minulle antoi. Siksi tiesit varmasti, että Kristus oli Henkensä minulle antanut:
"Jos olisit saanut nähdä sen kalabaliikin minlä suni sai aikaan vuonna -92 ja -93, katselisit asioita toisin silmin.
Lehtikirjoittelujen perusteella tein havainnon, tuossa on oikea Jumalan mies, joka puhuu totuutta. Suorastaan palsamia sielulle oli nähdä niin suoraan sanottuna niin oikeaa asiaa. Näin kahden kesken: Se olikin liian suoraa kerrontaa ,lestadiolaiset panivat ex-kansanedustajansa uhkailemaan lehden päätoimittajaa, jolloin Sunin kirjoitusten julkaiseminen lopetettiin. Viimeisen vastineensa Teuvo kirjoitti maksettuna ilmoituksena (1000 mk). Silloin Teuvolla oli todella laaja kannatus."***toivottomuutesi jo 17 vuotta sitten, kun Hengen herjauksen tähden Kristus sinulle valmistetun tehtävän minulle antoi. Siksi tiesit varmasti, että Kristus oli Henkensä minulle antanut:***
Aina paranee Teuvo :)
Suon kernaasti sinulle tuon räyhäevankelistan tehtävän, joka on kaukana Kristuksen antamasta tehtävästä.TeuvoSuni kirjoitti:
toivottomuutesi jo 17 vuotta sitten, kun Hengen herjauksen tähden Kristus sinulle valmistetun tehtävän minulle antoi. Siksi tiesit varmasti, että Kristus oli Henkensä minulle antanut:
Lehtikirjoittelujen perusteella tein havainnon, tuossa on oikea Jumalan mies, joka puhuu totuutta. Suorastaan palsamia sielulle oli nähdä niin suoraan sanottuna niin oikeaa asiaa. Näin kahden kesken: Se olikin liian suoraa kerrontaa ,lestadiolaiset panivat ex-kansanedustajansa uhkailemaan lehden päätoimittajaa, jolloin Sunin kirjoitusten julkaiseminen lopetettiin. Viimeisen vastineensa Teuvo kirjoitti maksettuna ilmoituksena (1000 mk). Silloin Teuvolla oli todella laaja kannatus."Teuvo, hukkasit sinulle uskotun talentin. Sinun etsikkoaikasi oli- ja meni, sinut punnittiin ja köykäiseksi havaittiin.
Nyt kiroat kristuksen omia, pahemmin kuin sielunvihollinen.Devoit kirjoitti:
***toivottomuutesi jo 17 vuotta sitten, kun Hengen herjauksen tähden Kristus sinulle valmistetun tehtävän minulle antoi. Siksi tiesit varmasti, että Kristus oli Henkensä minulle antanut:***
Aina paranee Teuvo :)
Suon kernaasti sinulle tuon räyhäevankelistan tehtävän, joka on kaukana Kristuksen antamasta tehtävästä.sillä kerran tulee eteesi paikka, jossa et totuuden paljastumiselle enää nauramaan pysty.
"Ei ole kätköä, joka ei paljastuisi, eikä salaisuutta joka ei tulisi ilmi."Devoit kirjoitti:
Teuvo, hukkasit sinulle uskotun talentin. Sinun etsikkoaikasi oli- ja meni, sinut punnittiin ja köykäiseksi havaittiin.
Nyt kiroat kristuksen omia, pahemmin kuin sielunvihollinen.minulta Henkensä pois ottanut, silloin pihasi koivutkin nauraisivat kanssasi.
TeuvoSuni kirjoitti:
sillä kerran tulee eteesi paikka, jossa et totuuden paljastumiselle enää nauramaan pysty.
"Ei ole kätköä, joka ei paljastuisi, eikä salaisuutta joka ei tulisi ilmi."Minulle on jäänyt epäselväksi mistä tuo kaunasi minua kohtaan johtuu.
TeuvoSuni kirjoitti:
minulta Henkensä pois ottanut, silloin pihasi koivutkin nauraisivat kanssasi.
..paha olosi on aistittavissa.
Älä pura sitä minuun. En pyydä muuta kuin että pysyt Raamatun todistuksissa.Devoit kirjoitti:
..paha olosi on aistittavissa.
Älä pura sitä minuun. En pyydä muuta kuin että pysyt Raamatun todistuksissa."Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."
Epäuskosi tähden et ole tiennyt, mitä olet tehnyt. Vielä yhden mahdollisuuden Kristuksen Henki sinulle tarjosi - mutta senkin nauraen olet torjunut.Devoit kirjoitti:
Minulle on jäänyt epäselväksi mistä tuo kaunasi minua kohtaan johtuu.
Minulle ei ole jäänyt epäselväksi mistä tällainen rakkauslaulu on lähtöisin:
Saatana jallitti Sunin
Devoit 27.11.2009 20:34: Olen yhä sitä mieltä, että Teuvolle oli varattu suuri tehtävä Jumalan suuressa elonkorjuussa, mutta..
Saatana tarjosi mukavuudenhaluiselle Teuvolle mieluisemman vaihtoehdon. Kodin mukavuudessa saunajälkeen höyryten, vaimon leipomassa pullantuoksussa teetä särpien, silmät kiiluen saa toteuttaa helmasyntiään. Hillitöntä aggressiivisuutta tyydyttäen. Mukavaa mukavaa, kun vaihtoehtona olisi ollut maankiertolaisen osa nöyränä Jumalan pelastustyön edustajana.
Ei Siinä kaikki. Saatana nauraa leveästi, kun mukavuudenhaluisen Teuvon sai palvelemaan tämän maailman epäjumalaa, rahaa, eli mammonaa, sillä kun hän hillittömällä riitelemisellään houkuttelee kirjoittajia ja lukiojoita, puhtaasti viihteelliselle palstalle. Sen sijaan että olisi ottanut Jumalan kutsun vakavasti.
Riitelyn halu voitti Totuuden rakkauden.
Minä lopetan väittelyn kanssasi tähän. Jään odottamaan, että ihme vielä tapahtuisi.TeuvoSuni kirjoitti:
Minulle ei ole jäänyt epäselväksi mistä tällainen rakkauslaulu on lähtöisin:
Saatana jallitti Sunin
Devoit 27.11.2009 20:34: Olen yhä sitä mieltä, että Teuvolle oli varattu suuri tehtävä Jumalan suuressa elonkorjuussa, mutta..
Saatana tarjosi mukavuudenhaluiselle Teuvolle mieluisemman vaihtoehdon. Kodin mukavuudessa saunajälkeen höyryten, vaimon leipomassa pullantuoksussa teetä särpien, silmät kiiluen saa toteuttaa helmasyntiään. Hillitöntä aggressiivisuutta tyydyttäen. Mukavaa mukavaa, kun vaihtoehtona olisi ollut maankiertolaisen osa nöyränä Jumalan pelastustyön edustajana.
Ei Siinä kaikki. Saatana nauraa leveästi, kun mukavuudenhaluisen Teuvon sai palvelemaan tämän maailman epäjumalaa, rahaa, eli mammonaa, sillä kun hän hillittömällä riitelemisellään houkuttelee kirjoittajia ja lukiojoita, puhtaasti viihteelliselle palstalle. Sen sijaan että olisi ottanut Jumalan kutsun vakavasti.
Riitelyn halu voitti Totuuden rakkauden.
Minä lopetan väittelyn kanssasi tähän. Jään odottamaan, että ihme vielä tapahtuisi.**Minä lopetan väittelyn kanssasi tähän. Jään odottamaan, että ihme vielä tapahtuisi.***
Minä myös- Ved.1
TeuvoSuni kirjoitti:
"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."
Epäuskosi tähden et ole tiennyt, mitä olet tehnyt. Vielä yhden mahdollisuuden Kristuksen Henki sinulle tarjosi - mutta senkin nauraen olet torjunut.Ja miksi hän nauroi?
Ved.1 kirjoitti:
Ja miksi hän nauroi?
mikä valheen valtaan ajautunut torjuu ja mille hän nauraa.
sitä, että ihmiset sinua rakastaisivat, kun torjut tämän Jeesuksen opetuksen:
Matt.7:12: Sen tähden, kaikki, mitä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.- Voi sinua!
kun tuota täällä itseltäsi kyselet?
Voi sinua! kirjoitti:
kun tuota täällä itseltäsi kyselet?
rohkaisi mielensä ja tuota puhelimessa kysyi, ajattelin tuoda hänen kysymyksen tänne, nähdäkseni ketä se raivostuttaa.
- Voi sinua"
TeuvoSuni kirjoitti:
rohkaisi mielensä ja tuota puhelimessa kysyi, ajattelin tuoda hänen kysymyksen tänne, nähdäkseni ketä se raivostuttaa.
mitä hänelle vastasit?
Voi sinua" kirjoitti:
mitä hänelle vastasit?
Näin hänelle vastasin: Jos en vieläkään, 24 vuotta Kristuksen opetuslapseksi ottamisen jälkeen olisi häneltä totuutta, Henkeä ja tehtävää saanut, kenties olisin täällä ihmisiltä kyselemässä Raamatun totuutta.
Eipä halunnut tuo tuntematon soittaja jatkaa keskustelua kanssani, vaan paiskasi puhelimen korvaani:
Tällaista juhlaa on olla Kristuksen vapauttamana täällä Saatanan tekopyhittämässä maailmassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie3106136Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta623989Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat
Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom413332Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?
Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole773244Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava833168Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut1803089Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin1022556Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll522281Abdullah iski Citycenterin vessassa
Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html2132217Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa
ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt782103